את הדירה של מרלה וארי היינו יכולות לדמיין במבט ראשון כבית בישוב כפרי, בעיקר בגלל התקרה והחלונות הגבוהים בסלון. אבל באופן מפתיע הדירה נמצאת בלב איזור אורבני. לאחר נדודים ושהות בחו"ל התאהבו מרלה וארי ביפו וביקשו לעצב בה בית שישקף גם את החום והשורשים המקומיים וגם את אופיים המודרני.

עיצוב: הצוותיה, צילום: רז רוגובסקי, www.pnim.co.il

מרלה (64) וארי (65): התגוררנו בעבר בכפר סבא, רעננה, צור הדסה וכמה פעמים בחו"ל בשליחויות ממלכתיות ופרטיות. מרלה עובדת כמנהלת תקשורת שיווקית בחברת היי-טק וארי מנהל חברת תיירות בארה"ב. אחרי השהות האחרונה בחו"ל חזרנו לארץ ומרלה החלה לעבוד בתל אביב. לאחר חצי שנה של נסיעות יומיומיות ארוכות החלטנו לעבור לגור בתל אביב. חיפשנו בכמה שכונות, מצפון העיר ועד דרומה עד שבחרנו ביפו. גרנו בשכירות במשך שנתיים עד שמצאנו את הדירה הנוכחית שהיתה בבנייה אבל עדיין בשלב השלד. התאהבנו ביפו ואהבנו את התוכנית הבסיסית של הדירה.

עיצוב: הצוותיה, צילום: רז רוגובסקי, www.pnim.co.il

הדירה נמצאת בלב יפו במרחק הליכה לים בשכונה מעורבת של יהודים, מוסלמים ונוצרים. שומעים פעמוני כנסיות ואת המואזין. למרות שהדירה במרכז עירוני, הסביבה המיידית די ירוקה, כך שאין תחושה של ניתוק עירוני טיפוסי. גם הבניין בו נמצאת הדירה הוא בניין מעורב עם משפחות מוסלמיות ויהודיות בשכנות. רוב הצרכים נמצאים במרחק הליכה ומבחינתנו יפו היא כמו כפר באמצע העיר הגדולה.
רצינו בית שיתאים ליפו, עם חום ושורשים מקומיים, אבל שיתאים גם לנו עם האופי שלנו כאנשים מודרניים. הגענו לנטע וג'ול מהצוותיה אחרי המלצה של אחד הבנים שלנו שנעזר בהן בעיצוב חלקי של דירתו החדשה. התחברנו לרעיונות ולהצעות של נטע וג'ול, אבל יותר מהכל התחברנו אליהן כנשים וכמעצבות.

עיצוב: הצוותיה, צילום: רז רוגובסקי, www.pnim.co.il

בתחילת הביקורים בחנויות נטע וג'ול ליוו אותנו באופן צמוד. בהמשך ביקרנו לבד בחנויות שהן המליצו לנו עליהן, והתייעצנו איתן לפני סגירת הרכישות. האתגר העיקרי היה לשמור על סגנון עדין ופשוט מבלי להיסחף לסגנון אתני מוגזם או קיטשי. הבחירה הראשונה הייתה הספה שראינו בחנות אפרו בשוק הפשפשים ביפו. הסגנון הפשוט והנוחות שלה משכו אותנו ומתוך מבחר הצבעים והבדים בחרנו בכיוון של תכלת. באותה חנות גם בחרנו את המנורות התלויות, שהן ייבוא ממצרים עם סגנון מזרח תיכוני אבל עדיין עם פשטות עיצובית. צבע הספה הביא אותנו מאוחר יותר לקיר מרכזי בצבע תכלת ולחגורה של בלטות במטבח בסגנון עיצוב יפואי. את השטיח בסלון הבאנו מביקור במרוקו (כחלק מהעבודה התיירותית של ארי) ומצאנו את שולחנות הקפה ב-SIMPLY WOOD.
מבחינת הצבעוניות רצינו לשמור על הסגנון העדין והפשוט. הכריות הצבעוניות ממקסיקו מעניקות לסלון עוד צבעוניות. פרט לכך, הצבע הדומיננטי בבית הוא הירוק שמבעד לחלונות.

עיצוב: הצוותיה, צילום: רז רוגובסקי, www.pnim.co.il

את כסאות הבר קנינו בחנות חותם ואת צבעם התאמנו לצבע שולחנות הקפה. גם את הכורסא שרכשנו בחנות ד"ר גב התאמנו לצבע שולחנות הקפה. הוויטרינה ועגלת מערכת השמע נעשו בהזמנה ובתכנון אישי על ידי הנגר-אמן מקונן נגסה.

עיצוב: הצוותיה, צילום: רז רוגובסקי, www.pnim.co.il

גובה התקרה בסלון הוא 5.5 מ' והיה לנו אתגר איך להצל את שלושת החלונות המאוד גבוהים שפונים לכיוון מזרח כולל חלון היציאה למרפסת. בליווי נטע ביקרנו בחנות אירופה דקור בנחלת בנימין, ובתהליך די מהיר בחרנו בסגנון רומי לכיסוי החלונות הגבוהים וסגנון יותר פשוט לכיסוי החלונות הפונים למרפסת. הוילונות האלו מאפשרים לנו הרבה אור בבית מבלי לקבל שמש ישירה וחום. אנחנו מרוצים עד הגג, או במקרה הזה עד התקרה.

עיצוב: הצוותיה, צילום: רז רוגובסקי, www.pnim.co.il

תכנון המטבח היה שלב קריטי ומרגש במיוחד, מכיוון שביטלנו עבורו חדר שינה שלישי שהיה בתכנון המקורי של הבית. ידענו שאנחנו הולכים לבלות שם הרבה זמן, גם בבישולים ששנינו מעורבים בהם וגם באירוח ובארוחות. הישיבה בדלפק נוחה ומרווחת. תכנון המטבח המוצלח מאפשר גישה נוחה לתאי אחסון, לכלי בישול ולמקרר, תנור וכיריים.

עיצוב: הצוותיה, צילום: רז רוגובסקי, www.pnim.co.il

אנחנו מאוד אוהבים את פינת האוכל שבמרפסת. עם הבריזה מהים נעים מאוד לשבת בשעות הערב על משקה או ארוחה. לא צריך יותר מזה. את השולחן העגול והכיסאות שבמרפסת רכשנו בחנות חותם שהביאו אותם ביבוא מרוקו. את יתר פריטי ריהוט המרפסת רכשנו בחנות פיק-אפ.

עיצוב: הצוותיה, צילום: רז רוגובסקי, www.pnim.co.il

תהליך עיצוב הבית היה נוח ומהנה. קנינו דירה שהייתה כבר לקראת סיום שלב בניית השלד והיה עלינו לעמוד בלוח זמנים צפוף במיוחד כדי להספיק להכניס שינויים שרצינו לבצע לפני שהדבר יצריך עבודות יקרות של הריסה.

עיצוב: הצוותיה, צילום: רז רוגובסקי, www.pnim.co.il

הגענו לתכנון בקצב מהיר עקב עבודת תכנון מהירה ומעולה של בנות הצוותיה. הן הבינו מה בדיוק רצינו והרגשנו שאנחנו בראש אחד איתן בכל שלב. אחרי שנה בדירה אנחנו מאוד מרוצים מהבחירות שעשינו ומעיצוב הבית.

עיצוב: הצוותיה, צילום: רז רוגובסקי, www.pnim.co.il

עיצוב הבית לא נעשה עבורנו אלא איתנו. היינו מעורבים מההתחלה ועד הסוף בידיעה שזה הולך להיות הבית שלנו והמקום בו נגור בהמשך חיינו.

עיצוב: הצוותיה
צילום: רז רוגובסקי

רשימת הפריטים:
השולחן העגול והכיסאות במרפסת, כסאות בר – חותם
ספה וגופי תאורה בסלון – אפרו
כורסא – ד"ר גב
שולחנות קפה – SIMPLY WOOD
וילונות – אירופה דקור

לאינסטגרם שלנו הקליקו על הקישור

 

 

 

תגובה אחת

  1. גליה

    מקסים ביותר