אם הייתם שואלים אותנו על הצבע המועדף שלנו כרגע, אז ללא היסוס היינו עונות: כחול. ברור, כבר כתבנו על זה. אז מתוך סקרנות החלטנו לשאול גם מעצבות מובילות על הבחירה האישית שלהן לצבע מועדף בצביעת רהיטים או קירות.
כאשר מדובר בפרוייקט עיצובי, הבחירות הצבעוניות של המעצבים והמעצבות נובעות מהעדפותיהם של הלקוחות והחיבור שלהם לצבע, אבל כשמדובר בבחירה אישית של מעצבים לצבע מועדף אחד, מסתבר שהשאלה הזו לא תמיד פשוטה, כי מאוד קשה לבחור צבע אחד מתוך קשת אהובה של גוונים. בכל זאת איתגרנו, ואלו הן התשובות המעניינות שקיבלנו מתוך המניפה של טמבור:


ורוד פוקסיה: קלילות וחיוך

רונה קינן פיש, מעצבת פנים בוחרת בגווני ורוד פוקסיה: אני אוהבת שימוש בצבעוניות עזה, שמחה וחצופה, שמשדרת קלילות וגורמת לחיוך. אני אוהבת לשלב ירוק תפוח עם ורוד פוקסיה בתוספת של תכלת אקווה, טורקיז וצהוב. גם כתומים יעבדו מצוין עם כל חבורת הצבעים הזו. גם אצל הלקוחות המתונים יותר אני תמיד אתן נגיעת צבע מהצבעים הללו, ולו הקטנה ביותר. הרבה פעמים, על מנת למתן וליצור "בגרות" בצבעוניות – אני משלבת גוונים של אפור ושל שחור-לבן שמייצרים את האיזון הנדרש אל מול חלל צבעוני. יש לי חיבה מיוחדת לורוד-פוקסיה. גם כשהוא משולב באופן מינורי – בטקסטיל, בכסא בודד, ברהיט, הוא נותן את הטוויסט ומשדרג את החלל.

עמוד פוקסיה
עיצוב וצילום: רונה קינן פיש
אורה כהן
עיצוב: רונה קינן פיש, צילום: אורה כהן

הבחירות של רונה קינן פיש: Peony blooms 0034D  I  Fuscia fizz 0042A Mystic tulip 0035A  

105


ירוק מרווה: חיבור בין ירוק לאפור

רוני ברטל, מעצבת פנים בוחרת בגווני ירוק מרווה: אני מאמינה בנקיון חזותי ומעדיפה פשטות. מתוך כך, הנטייה שלי היא לגוונים טבעיים וגולמיים שמקורם מתוך החומר עצמו כמו: גוון הבטון, האבן, הפשתן. גוונים לקירות אני תמיד מעדיפה לבנים נטולי "מניירות", כדי לקבל תוצאה של חלל טבעי ומואר. אם כבר צבע שאינו מסקלת הגוונים הטבעיים אז ירוק. מזה תקופה ארוכה שיש לי אהבה עזה לירוק מרווה. הוא מתיישב לי במנעד הגוונים הטבעיים מכיוון שהוא יושב על התפר שבין אפור לירוק.

SMATS_06
עיצוב: רוני ברטל, צילום: שי אפשטיין
עיצוב: רוני ברטל, צילום: איתי בנית

הבחירות של רוני ברטל: Ocean grotto 0977D  I  Willow leaf bay 0726D  I  Veridiana 0717T

105


קפה: חמימות ועומק

מירב חביב, מעצבת פנים ומלבישת בתים בוחרת בגווני קפה: הצבעוניות בפרוייקטים שלי ברובה היא צבעוניות בהשראת גוונים מהטבע. סקאלת הצבעים שלי בנויה על טהרת הגוונים המונוכרומטיים – מלבנים חמים, דרך צבעי קפה ואפורים למינהם ועד לירוק חאקי חם. הגוונים האהובים עליי הם סקאלת גווני האספרסו. צבע קפה מעורבב עם לבן חם שנותן חמימות ועומק לכל קיר בסלון, בחדרי רחצה ובחדרי שינה.
2
עיצוב: מירב חביב, צילום: גלעד רדט
1
עיצוב: מירב חביב, צילום: גלעד רדט

הבחירות של מירב חביב: Lasting white 1555P  I  Eco life 1556P  I  Timeless 1557P

107


לבן חם: נעים ואוורירי

נירית פרנקל, נ.ש פרנקל אדריכלות ועיצוב פנים, בוחרת בגווונים חמים ובהירים: בדרך כלל ההעדפה הטבעית שלי היא ליצור רקעי מעטפת כמה שיותר מונוכרומטיים על מנת להבליט ולתת במה לאמנות, לפרטי ריהוט ייחודיים ולאקססוריז. לרוב אני משתמשת בפלטות צבעים טבעיות על טהרת גווני האפור והמוקה למיניהם, לצד שימוש רב בלבן שמשתלב היטב ו"מקפיץ" חיפויי עץ וכדומה. הלבן הבסיסי הוא הדרך הטובה ביותר ליצור הרמוניה בין הקירות לאלמנטים השונים שבחלל. הוא משמש כרקע נייטרלי, נעים ואוורירי ומחזק את תפיסת העיצוב בחלל.

תכנון ועיצוב: שרה ונירית פרנקל, צילום: גלעד רדט
תכנון ועיצוב: שרה ונירית פרנקל, צילום: גלעד רדט

הבחירות של נירית פרנקל: Creamy pie 0005P  I  Love in white 0001P  Timeless 1557P

900


צהוב: חום ושמחה

תמי שלוש, מעצבת פנים בוחרת בגווני צהוב: אני מאד אוהבת לעבוד עם צבע ומאמינה שצבע יכול לשנות את העולם. אני עובדת ממקום שמקשיב להעדפות הצבעוניות של הלקוחות שלי ומשם יוצרת עבורם את ההרמוניה הצבעונית השלמה. מבחינתי, צבע בקיר מחבק את החלל כולו וגם אם מתישהוא נמאס, מאד פשוט וזול להחליף אותו. אין צבע אחד שמועדף עלי ואני אף פעם אני לא יודעת לענות על השאלה "איזה צבע את הכי אוהבת?".
כעת אני יותר נוטה לשימוש בצבעים כהים ופחות פסטליים. אולי בגלל החורף שהגיע, אבל כמו היחס שלי לצבע כך היחס שלי לאור. כמה שיותר אור ועוד קצת. אולי בגלל זה אני שמחה להוסיף נגיעות בצהוב. צהוב מבחינתי שווה לשמש, לחום, לשמחה ולאור. יחד עם זאת יש להיזהר ולא להעמיס כמות גדולה מידי של צהוב, ולכן, בשונה מצבעים אחרים איתם ניתן לצבוע קיר מלא או אפילו חלל שלם, עם הצהוב אני ממליצה למתן ולתת אותו בהדגשים או בקירות קטנים.

2053
עיצוב: תמי שלוש, צילום: שחר לוי
2054
עיצוב: תמי שלוש, צילום: שחר לוי

הבחירות של תמי שלוש: Blazing sun 0557T  I  Seeds of gold 0552D  Panorama lights 0559D

2052


כחול: עומק, שלווה ורוגע

לימור אורן, מעצבת פנים ומלבישת בתים בוחרת בגווני כחול ואקוה: צבע הוא נגזרת של המילה אצבע, ובדיוק כמו שהאצבע מכוונת ומורה – לצבע מבחינתי יש משמעות רבה על החיים והלך הרוח בבית. אישית, אני מתחברת לסקאלת הגוונים הרגועים, אבל תמיד אוהבת להוסיף נקודת צבע עזה בחלל, כמו קיר או רהיט בגוון מעניין ומושך את העין. אני אוהבת במיוחד להשתמש בכחול על כל גוניו, שמשדר גם רעננות וגם שלווה ורוגע.

501
עיצוב: לימור אורן, צילום: אורית ארנון
503
עיצוב: לימור אורן, צילום: אורית ארנון

הבחירות של לימור אורן: Adonis Blue 1178P  Blue eyed sailor 1181D  I  Nautilous 1211A

108


ליאת עברון, מעצבת פנים בוחרת בגווני כחול מעושנים: אני מעצבת מאוד צבעונית ואוהבת להשתמש בצבע. אני אוהבת בתים חמים, נועזים ועשירים בצבע. אני  מאוד מאוד אוהבת את הגוונים הכחולים, החל מאלה העדינים, הרכים שמספרים על אוויר פסגות ועל ריחוף, ועד כחולים כהים עמוקים – על גבול השחורים. בכחול יש רוגע, יש עומק, יש עניין. אבל יותר מהכל אני אוהבת כחולים מעושנים, כאלה שמעורבבים עם אפור ויש בהם משהו מעורפל, מתוחכם, מעמיק. תמיד הם יהיו כהים יחסית, עם נוכחות של ממש ועם אמירה בחדר.

600
עיצוב: ליאת עברון, צילום: אילן נחום
602
עיצוב: ליאת עברון, צילום: שי אפשטיין
הבחירות של ליאת עברון: Jessie's blue 1130T  Raphsody in blue 1187T  Silver ingot 1159T
1001

מרב זהר, מעצבת פנים, בוחרת בגווני תכול-ירוק אפרפר: כשאני מעצבת בית ללקוחות אני שומרת את בחירת הצבעים רק לשלב מתקדם מאד בתהליך העבודה. אני באמונה שרק לאחר היכרות מעמיקה שלי איתם אני יכולה לדייק את הבחירות שלהם ושלי יחד לכדי האמת הנכונה להם, תוך התחשבות במגבלות, העדפות, אוירה כללית של הבית, כמות חפצים שנדרשת להכניס לבית, אישיות של בני הבית וכדומה. אחד הצבעים החדשים בעולם העיצוב שלי בשנים האחרונות הוא צבע התכלת- אפור, שהוא די פופלרי באופן כללי ואני די מבינה גם למה. הבחירה בתכול-אפור היא בחירה בצבע שאינו מכניס את הלקוחות למערכת סיכונים מורכבת. הנטיה לפרש אותו כאפרפר היא נוחה למדי ומרגיעה, ויותר מכך הוא משתלב בצורה נפלאה עם האוירה הכפרית בה לקוחותיי חיים. בשילוב נגרות העץ החומה, השמנת, גם עם אדום, צהוב וירוק זה הולך לא רק בכלל. יש לו נוכחות, ועדיין – הוא מרגיע ונעים ולא גונב את ההצגה.

5
עיצוב: מרב זהר צילום: שירן כרמל
129
עיצוב: מרב זהר, צילום: שירן כרמל

הבחירות של מרב זהר:  Mediterranean mist 0911P  I  Ocean mist 0912P  Singing in the rain 0920T

1911


שירה מוסקל, מבעלי הלל אדריכלות ועיצוב פנים בוחרת בגווני כחול-אפור עמוקים: אני אוהבת להכניס את הכחול אל תוך הבית, כי מבחינתי הוא מביא איתו מחשבות על שמים ומים ויוצר אוירה של רוגע ונינוחות. רקע כחול עוזר להכניס את החוץ פנימה, ויוצר עומק ותחכום שהופכים את החלל לעשיר ומדויק.

הלל
תכנון ועיצוב: הלל אדריכלות, צילום: עודד סמדר

הבחירות של שירה מוסקל:  Calm interlude 1194T  Electric shock 1195D  Paradise City 1196D

3000