אחד הדברים שאנחנו אוהבות בביקורי הבתים שלנו הוא המגוון העיצובי של הבתים. כל בית שבו ביקרנו הוא אחר ושונה, וצובע את הפיד שלנו בצבעוניות משלו.
הביקור שלנו בבית של לינוי לנדאו בישוב לפיד העניק לנו השראה שאנחנו רגילות לקבל מסיקורי בתים סקנדינביים. סוג של צניעות, פשטות פונקציונלית, שמשלבת חדש עם ישן. והכל במונוכרום שלא מוותר על מעטפת של חום, כי אחרי הכל מדובר כאן בבית של ג'ינג'ית.

סיור קצר

הבית של לינוי וחן לנדאו נקנה לפני 18 שנים. יש בו 5 חדרים, בשטח של כ-130 מ"ר על מגרש דו משפחתי בגודל של כ-400 מ"ר. הבית היה בסטנדרט בסיסי כאשר רכשו אותו והוא שופץ בהדרגה, בכל פעם ברובד אחר. השיפוץ הראשון היה בזמן הכניסה לבית, והוא כלל הדבקת מרצפות ושיפוץ של החדרים הרטובים. 12 שנים לאחר מכן כל החלונות הוחלפו לחלונות בעלי פרופיל בלגי והטיח החיצוני שונה. מבחינת לינוי זו הייתה ממש הגשמת חלום.

ביקור של צוות pnim אצל לינוי לנדאו. צילום: אורית ארנוןלפני כשנתיים רוענן מראה המטבח: הוא דולל מכמות הארונות שהייתה בו, הארונות נצבעו בלבן, הידיות הוחלפו והתקבל מראה עדכני ואוורירי יותר.
3C8A0046-Edit3C8A9891-Editיחד עם המטבח, גם הסלון קיבל ריענון ולינוי חיזקה בו את המראה המחוספס והמעט קשוח כפי שהוא נראה כיום.

3C8A9897-Edit3C8A9903-Edit3C8A9972-Edit3C8A9914

קומת החדרים צנועה במימדים שלה. בכל חדר לינוי הקפידה לעצב בעצמה טפט שמעניק אווירה, וגם בחדרים נשמרת הצבעוניות המונוכרומטית והחמה שאהובה על לינוי.

3C8A9929

3C8A9933

3C8A9948-Edit

3C8A9940-Edit

הפריטים עדיין נאספים. בכל מקום בעולם שלינוי מגיעה אליו, היא מחפשת פרטי וינטג' מיוחדים שיש להם סיפור,  וחוזרת עם עוד משהו מעבר למזוודה. לינוי מעידה על עצמה שהיא אוהבת שהבית לא מושלם לגמרי והוא ממשיך להשתנות כל הזמן.

מי אני

אני אמא גאה לשתי בנות: עדן (21) – קצינה בצה"ל והילה (17) – תלמידת תיכון, נשואה לחן – סמנכ"ל מכירות בחברת הייטק. לאחרונה אני מתחילה להתרגל לעובדה שאני מאוד אוהבת עיצוב. 

3C8A9992

לפני 3 שנים סיימתי תקופה ארוכה כמנהלת בכירה בהולמס פלייס אינטרנשיונל. ניהלתי תקציבים גדולים, עם מאות אנשי צוות תחתיי בשגרת עבודה מאוד תובענית. הטריגר לשינוי שעברתי היה המחלה של אבא שלי, שהיה העוגן בחיים שלי. התחלתי לקחת יום חופש בשבוע כדי לבלות איתו. הימים האלו שבילינו ביחד, במיוחד בימים האחרונים לפני שהוא נפטר, היו חוויה מאוד מכוננת בשבילי. הבנתי פתאום שאני לא בחזרה גנרלית. שכאן ועכשיו זו ההצגה האמיתית. חודשיים אחרי פטירתו של אבי, נכנסו משקיעים חדשים לחברה בה עבדתי, והרגשתי שזה הסימן שלי לעזוב ולעשות את השינוי שרציתי. לא ידעתי מה אני צריכה לעשות, רק ידעתי שזה משהו שקשור בעיצוב.

3C8A0013

השינוי

הדבר הראשון שעשיתי היה ללכת לעצב לעצמי לוגו. ידעתי שאני רוצה להתעסק בדברים מיוחדים, שיש מאחוריהם סיפור. לא ידעתי איך להגדיר את זה, אבל ידעתי שזה קשור ביצירה של חלל. על כרטיס הביקור, מתחת לשם שלי היה כתוב "אוצרת עולמות", וזה לגמרי אני. בהמלצת המעצב שעבד איתי על הלוגו, שהיה גם מרצה בשנקר, הגעתי ללימודי הום סטיילינג בשנקר והרגשתי שהגעתי למקום הנכון.

3C8A9885-Edit

הגדרות

גם אחרי קורס ההום סטיילינג הרגשתי שאני עדיין לא באמת יודעת מי אני. ידעתי רק שאני בדרך. שאני אוספת את מה שאני, ועוד צריכה להבין מה אני. כדי להבין מה אני, החלטתי שאני אעשה הכל – סדנאות, יצירות, ייעוצים וגם למדתי בקורס של מירי בלבול בסקולה. היום אני מבינה שאני צריכה את ה-"כל-מיני" הזה, את הגיוון בעשייה. גם כשפתחתי דף פייסבוק, השם של העמוד קצת השתנה מידי פעם. עכשיו אני מרגישה שסוף סוף הצלחתי לדייק, עם ההגדרה של "Home& Photo Styling".
כשאנחנו לא יודעים מי אנחנו, אז אנחנו גם לא יודעים למה בדיוק לכוון. ואם לא יודעים לאן לכוון, אז אין לנו בינתיים מקור פרנסה. אי אפשר ליצור במצב כזה, וזו תקופה מאוד לא פשוטה. אני אחת כזו שזקוקה למטרות, ליעדים. לקום בבוקר ולדעת בדיוק מה אני צריכה לעשות היום. אני לא מפחדת מעבודה קשה, אבל הרבה זמן שאלתי את עצמי אם אני במקום המקצועי הנכון.

3C8A0042

ההתחלה

לפני שנה התקשרה אליי מישהי מהיישוב שלי. היא סיפרה על פאב קהילתי שרוצים להקים, וביקשה את עזרתי בעיצוב. הסכמתי, והתחלנו לעבוד על זה. היה לנו תקציב פעוט של 30,000 ש"ח וקהילה של מתנדבים. כמעט חודש עבדתי רק שם, והרגשתי עם זה ממש טוב. רציתי שבערב הפתיחה של המקום כבר יהיה לפאב שם כלשהו, אבל היוזמת של הפרוייקט חשבה שאולי הקהילה צריכה לבחור ביחד את השם, כי זה פרוייקט משותף.

3C8A9959

תוך כדי העבודה האינטנסיבית שלנו, יום אחד היא נכנסה וראיתי על פניה שמשהו קרה. הסתבר שהגיס שלה נהרג בתאונת אופנוע. יום אחרי זה היא אמרה לי שהיא חושבת שהיא יודעת איך צריך לקרוא לפאב. היא רצתה שקרא לו על שם הגיס שלה, ששמו היה תומס. הייתי בהלם, כי תומס היה גם שמו של אבי. הרגשתי שזה סימן מאוד חזק עבורי, כמו מסר ממנו, שאני במקום הנכון.

3C8A9961

עיצוב

עבורי עיצוב הוא לעזור ולהוביל אנשים ליצור ולבנות את חווית הסביבה שלהם על פי אישיותם וטעמם. אני קודם מתחברת ורק אחר כך מחברת. אוהבת לגלות וליצור עולמות חדשים ולהביאם אל קדמת הבמה. כשאני מסמנת משהו, אני נותנת את כל כולי ולא נרגעת עד שאני מגיעה לשם. מוביל אותי המשפט "אין דבר כזה שאין דבר כזה".
העבודה שלי מאוד משפיעה עליי. פריים טוב או חיבור מדוייק יכולים להעיף אותי לשמיים. לפעמים קורה מצב הפוך ואני צריכה להרים את עצמי כדי להתקדם. מטרת העל שלי היא לגרום לאנשים להתרגש ממה שהם רואים וחווים.

3C8A0031

חלומות

אני רוצה לחדש, להביא את האומץ אל הקהל הישראלי, חסרה לי קצת תעוזה בארץ. תעוזה זה לא אומר בהכרח משהו מטורף, זה לגמרי יכול להיות תעוזה של שקט. אבל לא לפחד מהאחר, מהמיוחד. על מנת להיות שם חייבים להיות במקומות אמיצים ומשפיעים. לכן, לאחרונה אני עוסקת גם בהרבה סטיילינג למגזינים, להפקות עיצוב ואוכל וגם סטיילינג עבור אדריכלים. אני מרגישה ששם אפשר לעוף גבוה בלי לחשוש ולפחד, ומשם גם הקהל לוקח את ההשראה והאומץ.
החלום הגדול שלי הוא להמשיך לפרוץ גם את תחום הסטיילינג לצילום תוך כדי שאני ממשיכה לעזור לאנשים להלביש את הבתים שלהם. אולי גם בחו"ל.

3C8A9910

לקחנו הביתה

את האנרגטיות, את התשוקה האמיתית שמניבה עשייה מרובה ודינמית, למרות הזמן הקצר יחסית שלינוי נמצאת בתחום העיצוב. את העובדה שלינוי הייתה מספיק אמיצה לבחור לעצמה לוגו עוד לפני שידעה בוודאות להגדיר לעצמה מהי הדרך המקצועית. את התזכורת לכך שכאשר הדברים מגיעים מהמקום הכי עמוק ואמיתי, הם פשוט קורים. את הרצון לעסוק במגוון רחב של פרוייקטים שקשורים לעיצוב ולא להסתגר באיזור נוחות מצומצם ומגביל.
לינוי יקרה, תודה רבה לך על ביקור מענג. אנחנו בטוחות שנשמע עוד רבות וטובות על העשייה הדינמית שלך.
תודה רבה לצלמת אורית ארנון שבכל פעם שמתקבל אצלנו במייל משלוח תמונות ממנה נשמעות אצלנו קריאות התפעלות והתרגשות.
ותודה ענקית גם לצור ליבנה הצלם והעורך של הסרטון שמצליח להעביר בדיוק רב את הקסם האמיתי של לינוי.
עוד ביקור בית שלנו תוכלו למצוא במדור בתים ואנשים.

3 תגובות

  1. דיתה

    בית נהדר!! כתוב שלינוי עיצבה את הטפטים… איך? למכירה?