שרי טיטו מטעינה את הרהיטים שהיא מחדשת באנרגיות טובות של שפע ואהבה והופכת אותם למלאי נוכחות ושמחת חיים. היא יוצרת רהיטים ופריטי טקסטיל בצבעוניות עזה, עם שילובים לא שגרתיים של הדפסים וטקסטורות, ומעטרת אותם באקססוריז שובי-לב של פרנזים, רקמות ופונפונים. לנו כבר מזמן היה ברור שאנחנו רוצות לכתוב על המדהימה הזו. אז נעים להכיר – שרי טיטו.

שרי טיטו, www.pnim.co.il , צילום: שחר תמיר

חמש עובדות

1. אני באה ממשפחה של אמנים צבעוניים. כולם מאוד מוכשרים, כל אחד בתחום יצירה אחר ומה שמחבר זאת הצבעוניות.
2. אני מאוד מחוברת לעולם הרוח, בהכשרתי אני גם מטפלת בתטא הילינג. בסטודיו זה בא לביטוי בזה שאני מטעינה את הרהיטים באנרגיות טובות של שפע ואהבה. לפני שנה גיליתי את המדיטציה ומאז אני מכורה. כשאני עושה מדיטציה אני מרגישה שחזרתי הביתה.
3. במהלך השנים למדתי גם עיצוב פנים וציור אינטואיטיבי שזו טכניקה מדהימה שמחברת לאינטואיציה וליצירתיות.
4. אחד החלומות שלי הוא לחיות עם משפחתי כצוענים. להסתובב בעולם ולהתפרנס מיצירה.
5. צבעים עושים לי טוב בלב. מה שנותן לי דרייב ומכניס בי אנרגיה זה צבעים עזים ושמחים.

שרי טיטו, www.pnim.co.il , צילום: שחר תמיר

ההתחלה

כשבן זוגי-עידן ואני עברנו לאזור השרון, חיפשתי עבודה. אחות של עידן זרקה לי שחברה שלה מחפשת עוזרת לצביעת רהיטים. עבדתי איתה תקופה קצרה, ראיתי שזה מעניין אותי וחיפשתי להמשיך לעבוד בצביעת רהיטים. עברתי את כל הנגריות באזור עם הרבה אומץ ובלי ניסיון, עד שצמד אנשים מקסימים מנגריית "שורש" זיהו את הפוטנציאל ואיפשרו לי את ההזדמנות לעבוד אצלם.

שרי טיטו, www.pnim.co.il , צילום: שחר תמיר

שם למדתי תוך כדי עבודה את כל רזי המקצוע, העבודה עם עץ וצבע. עבדתי שם תקופה ארוכה של 7 שנים במהלכה עידן ואני התחתנו ונולדה לנו בתנו הבכורה-ניבי. צבעתי מטבחים וארונות ובשעות נוספות חידשתי רהיטים ישנים של הלקוחות. ככה בעצם נפתח בפני עולם החידוש. התאהבתי ברהיטים ישנים, באופי ובסיפור שהם מביאים איתם, והתחלתי לאסוף רהיטים שמצאתי. ידעתי שיום יבוא ויצא מהם משהו יפה. העבודה בנגריה הייתה עבודה מאוד קשה וסיזיפית, והיצירה והחידוש של הרהיטים הישנים היו המפלט שלי. שם נהניתי ויצרתי ושם גם התחלתי להתחבר לאנשים ולעצמי.

שרי טיטו, www.pnim.co.il , צילום: שחר תמיר

אחרי שנולדה בתי השניה-דני, ואחרי שכנועים רבים כי לא ממש רציתי, חזרנו לעמק כדי לגדל את הילדים בקיבוץ, ולהיות קרובים למשפחה המורחבת. עבדתי תקופה קצרה במשרד עיצוב פנים והרגשתי שזה לא בשבילי והעצמאות קראה לי. אחרי מחשבות ופחדים החלטתי לשכור מקום בקיבוץ ולהתחיל להתפרנס ממה שאני יודעת הכי טוב. חידשתי רהיטים ללקוחות מהקיבוץ ומהסביבה, הבנתי שאני צריכה להכיר את עולם הפייסבוק והוא זה שבעצם פתח לי עולם שלם.

שרי טיטו, www.pnim.co.il , צילום: שחר תמיר

התחלתי לרפד כיסאות, נחשפתי לעולם הבדים ומשם היצירה כבר זרמה. לא ידעתי שהעסק יגיע למה שהוא היום. שתהיה לי את טביעת האצבע שלי על הרהיטים. העסק בן 6 שנים ככה שבסך הכל יש לי ניסיון רב של 13 שנים בתחום, אבל אני עדיין מרגישה שאני רק בתחילת הדרך. היו רגעים בתחילת הדרך של חוסר ביטחון, אבל תמיד יש בי אמונה ואופטימיות והמון כוח רצון, אז כשאני מסכימה להעז-אני חולמת בגדול.

בית השיטה

היום אנחנו גרים בדירה שכורה בקיבוץ בית השיטה: אני, עידן ושלושת ילדינו המתוקים ניבי (בת 10), דני (בת 7) ועפרי (בן 3). פה נולדנו, אנחנו מוקפים במשפחה חמה משני הצדדים ולילדים כיף לגדול בסביבה פתוחה של טבע ומרחבים. בקרוב נתחיל לבנות את ביתנו ואני כבר אוספת לי רהיטים וחפצים לבית. אני מתכוונת להשתגע בו עם העיצוב וכמובן להכניס הרבה צבע ושמחה.
הסטודיו שלי שוכן כרגע במבנה אבן פסטורלי ויפה שהיה הפעוטון הראשון בקיבוץ. כל מי שגדל בקיבוץ ונכנס לסטודיו תמיד מעלה סיפורי נוסטלגיה. בסטודיו יש איזור עבודה וסדנאות וגלריה בה אפשר לראות ולרכוש את הרהיטים והפריטים.
עכשיו המקום מתחיל להיות לי צפוף והחלומות גדלים, אז אני מחפשת חלל יותר גדול ורחב לעבור אליו. מקווה שזה יקרה בקרוב. אני רוצה מקום שיכיל גם גלריה וחנות גדולה יותר עם מגוון גדול יותר של פריטים, וגם מקום עבודה נוח וחלל גדול לסדנאות והרצאות בתחום העיצוב. המחשבה על מקום כזה מאוד מרגשת אותי! בחלומות היותר גדולים שלי אני ממש רואה מבנה שדומה לארמון מלכותי ומפואר, משהו בסגנון איטלקי שכולו מכוסה ציורי קיר צבעוניים ורהיטים ופריטים יחידים במינם.

שרי טיטו, www.pnim.co.il , צילום: שחר תמיר

שרי טיטו, www.pnim.co.il , צילום: שחר תמיר

רהיטים

העבודה על הרהיטים חיברה אותי לעצמי, לאמנית שבי. השפה האמנותית קרתה מעצמה, מתוך משיכה לצבעים העזים ולבדים הפרחוניים המשוגעים, הכל בא מתוך תשוקה, מבפנים. מתוך שמחה פנימית ורצון לראות את החיים שמחים קלילים וכיפיים.
אני מזהה את הפוטנציאל של הרהיט, שילובי צבעים מעניינים, שילובי טקסטורות, שילובי בדים. התעוזה, המשחק עם הצבעים על העץ, הציור על הרהיטים, שילוב של תכשיטים ברהיטים. ליצור מכל רהיט אחד במינו, רהיט שהוא תכשיט בבית. יצירה שהיא אמנות והיא הכוכב של הבית.
רהיטים שירשנו מסבתא, או רהיטים שמיצו את עצמם, יכולים לקבל אצלנו בסטודיו שינוי של 180 מעלות. אפשר לחלום ולהגשים חלומות עיצוביים, להפיח חיים ברהיטים ובבית, אפשר להזמין פריטי טקסטיל או רהיטים לפי הזמנה ובהתאמה ללקוח. אפשר לצייר על ארונות, לשפץ מטבחים, לשנות ייעוד לרהיט. הכל אפשרי.
חידוש רהיט מתבצע אצלי בדרך מאוד אינטואיטיבית, ללא תכנון. הרהיט נמצא אצלי זמן מסויים עד שקורה הקסם. אבא שלי עובד איתי בסטודיו ויש לו ידי זהב. הוא אחראי על פירוק הרהיטים והנגרות, והכנה של הרהיט לצבע. אני בוחרת בדים ומשם להתאמת הצבעים, סגנון הצביעה, התוספות, והיצירה מתהווה.

שרי טיטו, www.pnim.co.il , צילום: שחר תמיר

תעוזה

אני בוחרת להיות אמיצה בבחירות שלי, וללכת עם האמת שלי, להעיז, לקחת דברים בקלות ובהרבה הומור. זה גורם לאנשים השראה, גורם להם להעיז, לצאת מאזורי הנוחות שלהם, מהאפור והשמנת, להתחבר לאינדיבידואל שהם, להכניס את הצבע לבית שלהם, לקום בבוקר עם חיוך ולהרגיש שפריט צבעוני ויפה עושה טוב בלב.
במהלך השנים בעסק, אני רואה יותר ויותר תעוזה, אנשים שבהתחלה רק התלהבו, אבל לא העיזו להכניס את הצבע לבית שלהם, עכשיו כבר באים וקונים וחוזרים שוב ושוב. הרהיטים שלי עושים השראה גם לצבעוניות בבית אך גם ליצירה עצמה, החשק ליצור בעצמך. לכן אני גם עושה סדנאות וקורסים לחידוש רהיטים ובהם אני תמיד משתדלת שהבנות יחשבו מחוץ לקופסה בבחירת הצבעים.

שרי טיטו, www.pnim.co.il , צילום: שחר תמיר

השראה

ההשראה שלי מגיעה קודם כל מהאמא הצבעונית והמוכשרת שלי, ממנה למדתי לשלב צבעים באומץ ושהכל הולך עם הכל. מאמנות, מאמנויות הפולקלור, מארצות צבעוניות כמו הודו, מרוקו, מקסיקו, ברזיל, אפריקה. פרידה קאלו, מאטיס, פרחים שהם אהבה גדולה שלי וטבע בכלל, מרוחניות ומהחופש להיות.
יש גם משפחה של מעצבים מאיביזה Worldfamilyibiza, משפחה צבעונית שהם בשבילי השראה. הם מעצבים בגדים, תיקים, תכשיטים, הכל מאוד צבעוני ואתני ומאוד ייחודי. הייתי שמחה לשתף איתם פעולה ולעצב להם רהיטים וכמובן ללמוד מהם איך לוקחים קדימה, מאחדים כוחות-כל המשפחה, ויוצרים משהו גדול בשפה הצבעונית שלנו.

שרי טיטו, www.pnim.co.il , צילום: שחר תמיר

לקוחות

יש הרבה עבודות שנעשות בהזמנה מיוחדת ללקוחות. אני מאוד אוהבת לשתף את הלקוחות ביצירה, אני מציעה להם אפשרויות שנראות לי והם בוחרים. יש עבודות שלמות שכל השיח עם הלקוח נעשה בוואטסאפ מההזמנה ועד שהרהיט מגיע לבית. הכל נעשה בסבלנות ובנועם ואני זוכה ללקוחות מקסימים.

אוהבת במיוחד

את שלב העיצוב והיצירה, המשחק עם הבדים, החיבורים, השילובים עם הריקמות והפרנזים. את הרגע שמגיע משלוח מחו"ל של בדים לקראת קולקציה חדשה, הסטודיו הופך לבלאגן של פרחים וצבעים ויש מאין. מחול של יצירה. ואת הרגע בו נוצר החיבור ביני לבין הרהיט הישן והבלוי שעוד רגע כמעט הגיע לפח, האסימון נופל, יש התרגשות ואני יכולה לדמיין אותו הופך לברבור יפה תואר.

מרגש

בעקבות הקורס חידוש רהיטים שהתחלתי להעביר, התקשר מנהל החינוך המיוחד בבית הספר נעורה והזמין אותי להעביר קורס לנערים עם קשיי למידה. זה משהו חדש בשבילי ומאוד מרגש אותי ללמד אותם את המקצוע המקסים הזה ובעיקר לתת להם השראה ותשוקה ליצירה.

שרי טיטו, www.pnim.co.il , צילום: שחר תמיר

בלוג

בלוג אהוב עלי הוא Folt Bolt, בלוג אוסטרלי מאוד צבעוני ומעניין שנותן במה לאמנים בכל התחומים ומכל העולם, שמשתמשים בצבעוניות עשירה. שמחתי להיות מפורסמת שם כבר פעמיים. זה פותח דלתות לחשיפה בינלאומית. החשיפה בבלוגים ובפייסבוק לאמנים היא משהו מדהים שמאפשר להם להתפרנס מהיצירה שלהם, משהו שהיה כמעט בלתי אפשרי לפני כמה שנים.

קולקציה

לאחרונה הוצאתי קולקציה חדשה – היא שילוב של כורסאות עתיקות מחודשות שכל אחת מתאימה לחלק אחר בבית. יש בהן פאר, הרבה זוהר. השתמשתי בבדי ריפוד איכותיים עם הדפסים ייחודיים. הרבה פרחים שאני מאוד אוהבת, זהב, שילוב של עתיק עם צעיר, עם הרבה שמחה והומור. רהיטים עם נשמה. אני רוצה שאנשים ירגישו מלכים, יש את זה בכל אחד מאתנו. שילוב של רהיט אחד כזה בסלון או בפינת קריאה , מכניס הרבה אופי לבית.

שרי טיטו, www.pnim.co.il , צילום: שחר תמירבקולקציה החדשה הכנסתי מוצר חדש שהוא כריות ריצפה. אני אוהבת את השילוב שבין רהיט תכשיט לבין כריות שזרוקות על הרצפה. נותנות תחושה של חמימות ומשפחתיות בבית.
פריט אהוב במיוחד הוא השזלונג. הוא הגיע אלי במצב מאוד קשה אבל מיד ראיתי את הפוטנציאל. זה פריט שלוקח אותי לאיזה גלגול מתקופת הציירים הגדולים כמו רמברנט, יש בו כל כך הרבה סגנון ואלגנטיות. כבר לא רואים רהיטים כאלו בימינו. בחרתי לו דווקא בד לא מאוד צבעוני, יותר קלאסי אלגנטי. את הצבע הכנסתי בצביעת העץ בכמה גווני טורקיז וזהב וצבעתי אותו כמו ציור. אני מדמיינת את השזלונג בפינה נעימה לקריאה או חלימה בהקיץ.

שרי טיטו, www.pnim.co.il , צילום: שחר תמיר

שרי טיטו, www.pnim.co.il , צילום: שחר תמיר

פריט נוסף שאני מחוברת אליו במיוחד הוא שולחן דווקא מתקופה מאוחרת יותר, משנות ה-50, יש לו צורה משולשת ורגל מיוחדת. לקחתי אותו לכיוון אחר, צבעתי אותו בשחור ורגליים בצהוב ירוק ועליו ציירתי עם אחותי-לימור, פרחים גדולים בהשראת אחד הבדים מהקולקציה. השילוב של שחור עם צבעים עזים זה משהו שאני מאוד אוהבת. כל בחירת הצבעים והציור הביא אותי לדיוק וחיבור שלי עם הרהיט.

שרי טיטו, www.pnim.co.il , צילום: שחר תמיר

פריט נוסף הוא כורסת המלכה – כורסה עתיקה שבחרתי לה בד צהוב פרחוני שמח במיוחד. העץ נצבע בכחול והפיתוחים מודגשים בגוונים מתוך הבד. רציתי להוציא אותה מהכבדות של הפיתוחים, להכניס בה הומור ולתת לה מראה צעיר ורענן. זוהי כורסה נועזת וצבעונית, שגורמת לחיוך.

שרי טיטו, www.pnim.co.il , צילום: שחר תמיר

טיפ

קודם כל לא לפחד מצבע, לא לפחד שימאס, שהאופנה משתנה. פריט יפה ומושקע הוא רלוונטי להמון שנים. אחרי שמעיזים להכניס צבע לבית, בין אם כרית צבעונית או ספה, האור והשמחה שהבית מתמלא בהם יוצרים תחושה כל כך טובה שגורמת לרצות עוד ועוד . בפריט שנעשה בעבודת יד, ביצירתיות ובאהבה זה מרגישים את זה בפריט עצמו וזה עובר גם אל דיירי הבית. זה רהיט עם נשמה.
ושנית, לא לפחד לשלב רהיטים מסגנונות שונים בצבעוניות שונה. אם כל פריט יפה ויש צבעים שחוזרים בכל הפריטים זה יעבוד יחד. יותר מזה, זה ייצור המון עניין ועושר עיצובי בחלל.

צילומים: שחר תמיר   I   סטיילינג לצילומים: הגר שמיר

תגובה אחת

  1. אורה עציון

    עונג גדול עטף אותי לקרוא את הכתבה על שרי. גם אני הכרתי את שרי בפייסבוק, לפני שנה היא שיפצה, ריפדה וצבעה רהיטים בבית שלנו. שרי הוסיפה המון צבע ושמחה לחיי ולביתי. תודה שרי