בית בן 20 שנים ברחובות שאותות הזמן כבר ניכרו בו, ודייריו חיכו ליום שבו הילדים יגדלו וניתן יהיה להגשים חלומות, זכה לתהליך הלבשה בקונספט פסטלי ורך שבא לידי ביטי הריהוט החדש, הטקסטיל והאקססוריז.עיצוב: תמר מרוז, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

המעצבת תמר מרוז משתפת: בבית ברחובות מתגוררת משפחה עם ארבעה ילדים. גודל הבית כ-200 מ"ר ובו ארבעה מפלסים: קומת הכניסה כוללת את הסלון, פינת האוכל והמטבח, במפלסים העליונים חדר ההורים חדרי הילדים וחדרי הרחצה, ובמפלס התחתון קומת המרתף.
בני הזוג עברו לגור בבית לפני כ-20 שנה, והשנים שבהן לא נגעו בבית נתנו את אותותיהן. הבית היה זקוק לשינוי משמעותי, הוא היה חשוך, כבד, ובנוסף היה צורך לייצר מקומות אחסון נוספים. הלקוחה חיכתה שהילדים יגדלו על מנת שתוכל להשקיע בבית בדיוק לפי רצונותיה. היא ביקשה שהעיצוב יהיה מיוחד, פרקטי מאוד, ומחומרים איכותיים.

עיצוב: תמר מרוז, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

מטעמי תקציב, כמעט ולא תכננתי שינויים מבניים ולא נשברו קירות – התמקדנו בהלבשת הבית בחלל הציבורי, חדרי השינה והמרתף. דלתות הפנים הוחלפו, כל התאורה בבית תוכננה מחדש, ורוב הריהוט הקיים הוחלף בריהוט חדש ובפרטי נגרות בהזמנה. בסיום התהליך הבית הולבש בטקסטיל, וילונות ואביזרים משלימים.
היה לי חשוב שתהיה אווירה ייחודית, רכה ומוארת. בחרתי בקו עיצובי מוקפד ונקי לצד פריטים חמים ועשירים. שילוב של חומרים טבעיים בגימור נקי – הברזל מופיע כמוטיב חוזר באופן דקיק ועדין ורהיטי העץ במראה קלאסי נקי.
בנישה שבסלון היתה שידה ישנה שבמקומה תכננתי יחידת נגרות המשמשת גם לישיבה וגם לאחסון. מעליה תכננתי מדף ספרים לדקורציה ולצדה גוף תאורה קירי. תמונת שדה ירוק נוסטלגית של טלי יאלונצקי וצרור ענפי אקליפטוס יחד עם הנוף שמשתקף מבחוץ הוסיפו נגיעה של טבע לסלון.
עיצוב: תמר מרוז, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

הסלון הישן היה דחוס ולא מפנק, פירקנו את הנמכת הגבס הגדולה והמיושנת שמיסגרה את התיקרה בחצי מקומת הכניסה, והרווחנו מראה נקי ומואר עם תחושת מרחב. בעזרת בחירה נכונה של ספה במבנה ר' אשר לצידה כורסא, יצרנו תחושה של סלון גדול יותר. לספה נבחר בד פודרה בהיר ונעים שמגביר את תחושת המרחב, והכורסא נרופדת בבד מאותה משפחה על מנת לא לייצר הכבדה ועומס. בחרתי כריות בטקסטורות וצבעים שונים, ובשטיח סומק קווקזי יפהפה כדי לשוות עושר ויזואלי. 
עיצוב: תמר מרוז, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

פינת האוכל ממוקמת מול דלת הכניסה ומול הסלון ולכן רואים אותה מכל מקום, לכן חיפיתי את הקיר מאחוריה בטפט עדין שמשמש רקע מרשים, אך עדין. הדרישה בשולחן האוכל היתה פלטה גדולה שתיפתח ותאפשר כמות סועדים גדולה. בחרתי בשולחן בעל פלטה דקיקה עם גרונג משמעותי על מנת שלא ישימו לב לעובי של מנגנון השולחן, ורגלי ברזל עדינות. היה חשוב ללקוחה שהכיסאות יהיו מרופדים. בחרתי בבד בגווני שחור-לבן אלגנטי עם קדר שחור נקי. לצד השולחן ידעתי ממש מן ההתחלה שחייבת לעמוד ויטרינת ברזל שחורה שתוסיף שיק לחלל, למזלי אפילו לא הייתי צריכה לשכנע את הדיירים כי היא התאימה בדיוק לתצוגת חפצים מיוחדים ואוסף היודאיקה של בעלת הבית.

עיצוב: תמר מרוז, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

במקום הספריות הישנות תכננתי שידות עץ במראה קלאסי בגוון אפור-פשתן עם ידיות פליז מיוחדות ומידוף עליון מעץ אלון. בנישה שמולן נבנה ארון למעילים, תיקים ונעליים בגווני הקיר עם חזיתות קלאסיות וידיות פליז ייחודיות ועדינות שמקפיצות.

עיצוב: תמר מרוז, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

חדר השינה של ההורים היה למעשה הדבר הראשון שהדיירת ביקשה שאעצב. דלת היציאה למרפסת "הועלמה" על ידי צביעה בגוון הקיר, מיטה רחבה עם ראש מיטה מקטיפה מוקמה בין שני החלונות הארוכים, ושתי שידות עץ משולבות רטאן הוצבו לצידי המיטה. בנישה הרחבה ששימשה בעבר לפינת גיהוץ תכננתי שידת טואלט מרובת מגירות במראה קלאסי. עיטרתי את הקיר בטפט פרחוני בגווני סגול (הצבע האהוב על הלקוחה), ולצד השידה מיקמתי כורסת קטיפה באחד מגווני הטפט. הקפצתי את הצבעוניות בכריות הנוי. הוילונות הלבנים הצחים עוטפים את החדר ברכות ומסתירים את פרופילי האלומיניום של החלונות.

עיצוב: תמר מרוז, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

עיצוב: תמר מרוז, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

גם לחדרי השינה של הילדים הוזמן ריהוט בנגרות. בחדרו של הבן הצעיר צבענו את הקיר בגוון כחול כהה, ועל הקירות מיקמתי מדפים צרים שעליהם יוכל להציג ספרים, תמונות ואביזרים צבעוניים ומדליקים שהוא אוהב. כריות הנוי משמשות כראש מיטה, ואוסף ארגזים נרכש והפך לשידת לילה.

עיצוב: תמר מרוז, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

הבת ביקשה חדר עדין ורומנטי. בחרתי טפט פרחוני עדין, מעל לשולחן הזמנו יחידה פתוחה בגוון פודרה כהה לתצוגת ספרים ופריטים יפים. מעל לראש המיטה המרופד מיקמתי תמונה מתוקה ומנורת לילה, ולסיום הוספתי אוסף כריות צבעוני וכיסוי מיטה.

עיצוב: תמר מרוז, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

הלקוחה ביקשה שהמרתף יהיה איזור פרטי ונפרד לילדים בו הם יוכלו לשבת עם חברים ולשחק. לפני השיפוץ המרתף היה איזור הבלאגן. נפטרנו מכל הבלאגן הזה לטובת אזור רביצה פתוח ומזמין עם מרבצים רחבים וכורסת נדנדה מרטאן. מצאתי שימוש לאוסף תמונות וציורים של הילדים שישבו שנים במחסן והם הפכו לקולאז' מקסים ונוסטלגי.

עיצוב: תמר מרוז, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

הקיר התומך שמפריד בין איזור הרביצה לחלל הצדדי הורחב ונצבע בגוון גרפיט, ומעבר לקיר תכננתי לילדים חדר יצירה במטרה שהוא יהפוך להיות מרחב מעשיר ומפתח לילדים, עם גישה נוחה לחומרי יצירה, סביבה מאפשרת ונעימה. קיר חדר היצירה משמש כגלריה לאוסף היצירות של הילדים.
עיצוב: תמר מרוז, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

עיצוב: תמר מרוז, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

טיפ מהמעצבת: תאורה טבעית היא אחד הדברים החשובים ביותר ליצירת אווירה רגועה ונעימה בבית, ולמרות זאת הרבה אנשים בוחרים להישאר עם תריסים סגורים מתוך הרגל, גם כשהם שוהים בבית. שחררו את ההרגלים ותרוויחו אור ומרחב נשימה. ולמי שדואג מתחושת חשיפה לשכנים או משמש חזקה מדי – אל תהססו להוסיף וילונות, הם יתנו את הפתרון הנכון וגם יעשירו את הבית בחום וברכות.

עיצוב: תמר מרוז
צילום: שירן כרמל
עוד על תמר מרוז>>

רשימת ספקים:
פינת אוכל, ספה וכריות נוי, כורסא ושולחן סלון: קיאנו
ויטרינת ברזל: וישס גלרי
שטיחים וכריות נוי: מיקלולה
מרבצים במרתף, מזרון עם כריות בספסל סלון: סיטקה
תאורה: שקע ותקע, דורי קמחי
טפט: דקורום
אקססוריז: TWO.M, וישס גלרי, אוסף אישי
וילונות: שלמה כהן
נגרות: רפאל עיצובים

מה פאסון