גיל שגיב – יצירתיות במתכת

אמן המתכת גיל שגיב מתכנן ומבצע עבודות משולבות מתכת ועץ תוך הקפדה על התאמה ללקוח, גימור מושלם ודיוק בפרטים. עם רקע של לימודי עיצוב פנים ועבודה עם חומרים שונים כיום גיל מביא לידי ביטוי מהסטודיו שלו את כישוריו השונים והתשוקה שלו לעיצוב חומרים, ובעיקר ביצוע עבודות ברזל.

www.pnim.co.il

חמש עובדות

1. בן 40, נשוי למיה, אב לכרמל (9) ודניאלה (5).
2. נולדתי וגדלתי בתל אביב, כיום מתגורר ביחד עם משפחתי בעתלית ומרוצים מאוד. אני אוהב לגלוש גלים בחוף הכרמל, אך עדיין חלק מליבי נשאר בתל אביב, וזה כולל את ההרגלים הישנים כמו רופא השיניים, הבנק, הספרית.
3. אני מאמין בהרמוניה, אוהב אנשים.
4. לאורך כל הדרך, שואף להיות אדם לומד, מתפתח וצומח.
5. אמינות, יושרה אישית ומקצועית, הינם נר לרגליי.

www.pnim.co.il
ספריית ברזל בגמר טבעי, עיצוב פנים: סטודיו 37, צילום: שירן כרמל
www.pnim.co.il
ספריית ברזל בגמר טבעי, עיצוב פנים: סטודיו 37, צילום: שירן כרמל

הלימודים

כסטודנט למדתי עיצוב במכללה לעיצוב תעשייתי בחולון. במקביל עבדתי בגלריית הרהיטים המיתולוגית רטרו טי-אל-וי. בגלריה רכשתי את המיומנויות המקצועיות בשיפוץ, שחזור ומכירת רהיטים אייקוניים של המעצבים הגדולים מן המאה הקודמת. בגלריה למדתי והתמקצעתי, הלכה למעשה, הרבה יותר מאשר בלימודיי במכללה.
לאחר סיום הלימודים עשיתי את צעדיי הראשונים. שכרתי מקום באזור פלורנטין, ולמעשה הקמתי את הסטודיו שלי, בו העמקתי ושדרגתי את הידע והניסיון המעשי במגוון המיומנויות הדרושות, החל מעיצוב רהיטים, ובהמשך גם עיצוב מבחר מוצרים נוספים, נלווים ומשלימים, רסטורציה, גרפיקה, מיחזור, הקמת תערוכות, ואף לימדתי והדרכתי בסדנאות רישום (בשיתוף פעולה עם הצלם, גלעד משיח). זו בהחלט הייתה תקופה מרתקת ומגוונת, ולמעשה, היוותה אבן דרך משמעותית וחשובה בהתפתחותי כאמן יוצר.

www.pnim.co.il
יחידת מדפים תלויה, עיצוב: סטודיו 37, צילום: אביעד בר-נס
www.pnim.co.il
יחידת מדפים תלויה, עיצוב: סטודיו 37, צילום: אביעד בר-נס

ברזל

גיליתי את הברזל כחומר אידיאלי לעבודה, ובעיקר הסתבר ששילוב הברזל עם עץ, וגם עם חומרים אחרים, יוצר ערך מוסף פנטסטי בו השמיים הם הגבול.

www.pnim.co.il
יחידת כניסה. חלונות אור קבועים. עיצוב פנים: סטודיו 37, צילום: שירן כרמל

עיצוב פנים

בתום שנתיים נהדרות בסטודיו, הרגשתי שמשהו חסר לי (זה היה לקראת היוולדו של בני הבכור). החלטתי לחולל צעד נוסף בהתפתחותי והמקצועית, ופניתי ללימודי עיצוב פנים בסטודיו 6B. אני נהנה להחמיא ולציין שהלימודים היו נהדרים ולמדתי הרבה. בתום הלימודים, ובמקביל לעבודתי במסגרייה, ביצעתי סדרת פרוייקטים בעיצוב פנים וגם עבדתי במשרד אדריכלים.

www.pnim.co.il
ספרייה. עיצוב פנים: אדריכל אופיר פיכמן, נגרות: ברק שם טוב, צילום: רות לואר

הסטודיו שלי

את הסטודיו הנוכחי שלי הקמתי כעבור חודשים ספורים מסיום לימודיי כשעבדתי עדיין כשכיר. החלטתי להביא לידי ביטוי את כישוריי והתשוקה שלי לעיצוב חומרים, תוך מיקוד בהקמה ובפיתוח הסטודיו, ובעיקר ביצוע עבודות ברזל.
ביחד עם חבר, נגר מוכשר במקצועו, שכרנו מרחב עסקי גדול באיזור התעשייה של קיבוץ מעיין צבי, ושם אנו חולקים ומשלבים את שתי הסדנאות שלנו, כל אחד בתחומו, תוך ביצוע שיתופי פעולה לטובת לקוחותינו המרוצים.

www.pnim.co.il
חזית דלת בלגי בשילוב נגרות, עיצוב פנים: סטודיו 37, צילום: אביעד בר-נס

ייחוד

הרקע והנסיון שלי בעולם העיצוב מעניקים לי את היתרון בכל מה שאני עושה כיום. כאשר מתקבלת הזמנת עבודה מאדריכלים ומעצבים, אני נהנה להעניק להם גם טיפים מניסיוני, ועל ידי כך אנחנו מצליחים להגיע לתוצרים מעניינים וייחודיים, שמקנים ללקוחותינו המשותפים ערך נפלא.
במובן מסוים, אף ניתן לומר כי מאז סיום לימודיי הפורמאליים, בכל עבודה ויצירה שלי, אני חש התפתחות ולמידה מקצועית. למעשה מלמד את עצמי עוד ועוד אודות המקצוע, ומשדרג את יכולותיי ברזי המקצוע שאני כל כך אוהב.
יש לי יכולת גבוהה בביצוע עבודות מתכת ובהתאם לצורך, גם שילוב בעץ וחומרים נוספים וכמי שהגיע מעולם העיצוב, אני יודע את החשיבות בשימת לב לפרטים ולדיוק.

www.pnim.co.il
מידוף. עיצוב פנים: שני שי, צילום: אסף קרלה
www.pnim.co.il
מידוף. עיצוב פנים: שני שי, צילום: אסף קרלה

הזדמנויות

לאורך הדרך גם זכיתי ללמוד מקולגות שהאמינו בי ונתנו לי את ההזדמנות ללמוד מהם ולעבוד איתם בפרויקטים מעניינים, חלקם הפכו לחברים. אבן דרך משמעותית ביותר, היא ההיכרות עם אבירם גוטלון – מסגר רב כישורים ועתיר ניסיון. אבירם הינו מהאנשים המקצועיים בתחום.
כיום, עם הידע והנסיון שהצטברו אצלי אני שמח להעביר ידע ולהדריך מעצבים ואדריכלים המתקשים בירידה ל-100% מהפרטים. הם באים אלי ושמחים לשמוע את דעתי המקצועית, וללמוד מניסיוני אודות האפשרויות לשדרג את מוצריהם, ובכך גם את המיצוב שלהם ולהיות ייחודיים בתחומם. תהליך השיפור והשידרוג הינו מתמיד, וכך גם המותג שלי עדיין בתהליך צמיחה.

www.pnim.co.il
עץ וברזל באי. אדריכלות: עינת וילדר, נגרות: אלון גרבר, צילום: עמית גושר

השראה

אני שואב השראה מאנשים היודעים ליצור יש מאין. אנשים היודעים לחבר חלום למשימה, לראות דברים שעדיין לא קיימים, להעניק מענה מיטבי לצרכים ולרצונות של לקוחותיהם, ובקיצור, מגשימים חלומות. אני מעריך ואוהב לראות טכניקות ייחודיות של אנשים היוצרים דברים שהינם בבחינת קסם.
אני יכול להעיד על תחושת הצמרמורת הנעימה שאוחזת בי כאשר אני רואה עבודות מרשימות, שעוצבו בחכמה יצירתית, ובדיוק מושלם עד הפרט האחרון.

www.pnim.co.il
ספריה, עיצוב: רותם סולרצ'יק וגיל שגיב, צילום: רותם סולרצ'יק

אושר

בעבודתי היום אני מרגיש זוכה מכל העולמות: החל משלב הרעיון, העבודה על המחשב, העיצוב והתכנון לפרטי פרטים. גם העבודה הפיזית עם החומר, להרגיש בידיים, יחד עם העבודה עם אנשים, לקוחות, קולגות וספקים, מסבים לי אושר והנאה מרובה.
כל עבודה היא בבחינת פרוייקט חשוב ואני שותף פעיל בכל חלק ובכל מרכיב בתהליך העבודה: החל מהפניה הראשונה, תהליך העיצוב, שלבי הייצור, ההתקנה, והדובדבן שבקצפת – התוצאה הפיזית.

www.pnim.co.il
בסיס לכיור ומידוף. עיצוב פנים: סטודיו 37, צילום: אביעד בר-נס

מפרגן

דנה ורותם מסטודיו 37 הם זוג מעצבים פורצי גבולות. אינם מקבלים דבר כמובן מאליו. הפרויקטים שלהם שופעים יצירתיות, פרטים וחיבורים לא שיגרתיים. השילוב בין דנה ורותם הוא עוצמתי ביותר, שמביא עיצוב לא סטנדרטי וחדשני.

עבודות ברזל המוצגות בכתבה: גיל שגיב

לאתר של גיל שגיב>>
לדף הפייסבוק של גיל>>
לאינסטגרם של גיל>>

2 תגובות

  1. לוימי בראוטמן

    אני מכיר את גיל הרבה שנים. אני יכול להעיד שכל מילה שהוא כותב על התשוקה והערכים שלו איתנה כסלע. האהבה שלו לעבודת יד, לאיכות ולחומרים היא חלק מאישיותו והוא אחד האנשים הנעימים והמתחשבים שהכרתי.

  2. יגאל

    עבודות מדהימות (: