pnim בשיתוף עם חברת טמבור ואביב סנפיר

כבר כשנכנסה אביב סנפיר אל הדירה הריקה בירושלים היא החליטה שבאילוצי התקציב הלא גדול שעמד לרשות הפרוייקט, היא תתייחס אל הצבע כאל שחקן דומיננטי בתהליך העיצוב.
דירת הנופש שנמצאת 2 דקות הליכה מהאיזור התוסס והמלא חיים של שוק מחנה יהודה, הפכה מדירה ריקה, חדשה ולבנה לדירה לבושה בהרבה קטיפה ועם התייחסות מעניינת לצביעת הקירות והרהיטים, אשר יצרה תחושה של התנתקות וחופשה אלגנטית ומרגשת בעיר הקסומה הזו. כל הצבעים שפירטנו לאורך הכתבה לקוחים ממניפת טמבור.

עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

מעצבת הפנים והנדסאית האדריכלות אביב סנפיר משתפת בתהליך: זוהי דירת נופש בבניין חדש ברחוב יפו בירושלים, ליד שוק מחנה יהודה. השוק הזה תמיד מלא בקולות, ריחות וצבעים. כשהבסטות נסגרות ונפתחים הפאבים והמסעדות הרבות, הוא מתמלא בצלילי מוזיקה והופך להיות שוקק חיים לא פחות. כך או כך, האווירה בו גורמת לי לתחושה של חגיגיות ושמחה ביום וגם בלילה. ובנוסף, מחלון הסלון נשקף נוף ירושלמי אופייני שכולל גם את הכנסת ומוזיאון ישראל.
הדירה בת 3 חדרים: חלל ציבורי, חדר הורים וממ"ד. שטחה כ-80 מ"ר, עם מרפסת בשטח של 6 מ"ר. הלקוח הוא יזם שתכננתי עבורו מלון בוטיק בעכו העתיקה.
כשראיתי לראשונה את הדירה, היא הרגישה לי מאוד לבנה ובעיקר חסרת ייחוד. רציתי להכניס בה דרמה ולייצר בה תחושה מרגשת, אך לעשות זאת בצורה מעודנת. רציתי לייצר דירה שתהיה המשך ישיר לעיר, אך יחד עם זאת עדיין ליצור מקום שאפשר להתנתק ולהירגע בו. לרשותי עמד תקציב לא גדול של 85,000 ש"ח עבור ריהוט והלבשה של כל הדירה, כולל נגרות מיוחדת, וידעתי שאצטרך להשתמש בתקציב בחוכמה.

עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
היו מספר אלמנטים שבלעדיהם הקונספט העיצובי היה נפגע מאוד, ולכן היה לי חשוב להתעקש עליהם. הראשון היה שדרוג המטבח וצביעתו בגוון שחור משולב בפודרה. המטבח המקורי היה מטבח קבלן סטנדרטי מחופה בפורמייקה לבנה ולא סיפק את הדרמה שרציתי לייצר בחלל. התקציב לא איפשר תכנון של מטבח חדש, אבל בכל זאת רציתי לייצר מטבח מעניין יותר במראה נקי ועכשווי. לכן השארתי את הארונות התחתונים והחלפתי רק את החזיתות של המטבח בחזיתות צביעה אטומה בפוליאור גוון שחור מט 1526Aשילבתי את החזיתות הללו עם ידית אינטגרלית.

עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
במקום הקלאפה העליונה יצרתי יחידת נגרות פתוחה אשר עוטפת את המטבח ומייצרת מראה נקי. הגוון החיצוני של היחידה הוא פוליאור 1526A כמו הארונות התחתונים והגוון הפנימי הוא פוליאור ורוד פודרה 0170P שמכניס רעננות וקלילות למטבח.

עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilתמונת המטבח לפני התהליך – צולמה על ידי אביב סנפיר.

צילום: אביב סנפיר, www.pnim.co.il

בנוסף תכננתי כוורת בדיוק באותה צבעוניות של המטבח. הכוורת הזו תוחמת את דופן המקרר וגם מייצרת עניין בחזית לכיוון הסלון.

עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

בפינת האוכל מיקמתי שולחן עגול ובמרכזו תליתי גוף תאורה תלוי במראה מודרני שמשדר תחכום ואלגנטיות.

עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilהאלמנט הראשון שתכננתי בדירה היה קיר הגלריה האפור-כהה בסלון, והוא היה נקודת המוצא שלי לעיצוב כל הדירה. רציתי לייצר דרמה בקיר הארוך הזה ולכן בחרתי לצבוע אותו בגוון סופרקריל אפור כהה 1524A ולמקם עליו קולאז' של תמונות. לא רציתי לבחור בגוון שחור מוחלט, והאפור הכהה הזה נראה לי גוון מושלם לדרמה שרציתי לייצר. ליד הקיר מיקמתי ספת קטיפה בורוד מעושן, גוון שאני מאוד אוהבת, אשר משדר אופטימיות ואלגנטיות.

עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilכשנתקלתי בשיטוט מקרי בפייס בציור צבעוני ומשגע של הציירת יעל מור, היה לי ברור שמצאתי את התמונה הראשית לקיר מעל הספה ושסביבה יבנה קולאז' התמונות. שאר התמונות לקיר הזה נבחרו (מהאתרים של ארטישוק ו-rooms) בגלל אווירת החופש והשחרור שהן שידרו לי ורציתי אותם בשחור-לבן כדי שלא יקחו את הפוקוס מהציור הראשי.

עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

שאר הריהוט הנבחר לסלון הוא בגוונים מונוכרומטיים של שחור ואפור עם נגיעות של זהב. בחרתי בכורסת הקטיפה השחורה עם הפינות המרומזות בזהב כדי להוסיף אלגנטיות ודרמה לחלל. את שולחנות הקפה היפהפיים בחרתי בזכות הקלילות האלגנטית שלהם.
לנישה של קיר הטלויזיה בחרתי גוון של סופרקריל ורוד פודרה 0169P מאוד בהיר. הגוון הזה בעצם נבחר כדי לרכך את הדומיננטיות של האלמנטים הכהים בחלל. הרהיט מתחת לטלוויזיה משלב בתוכו נגרות, זכוכית וברזל וגם הוא משדר קלילות וניקיון צורני.

עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

בחדר השינה הראשי רציתי לייצר תחושה של רוך, ועם זאת לשלב בו גם צבעוניות קלילה והומור. גם בחדר הזה הצבע הורוד דומיננטי ונע מורוד פודרה לורוד מעושן.
מאחורי גב המיטה יושם אפקט בטון בגוון BE430, אשר נותן סוג של חספוס ומייצר קונטרסט עם הרכות של גב המיטה הורוד מבד הקטיפה.

עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

גם לארונות בחדר השינה בחרתי בפוליאור בגוון פודרה בהיר 0170P כשביניהם הצבתי את פינת האיפור שזכתה לרקע ורוד ורומנטי סופרקריל  0172T. החלק העליון של הקיר מאחורי שולחן איפור, מעל הקשת נצבע בסופרקריל גוון 0170P. הרעיון שלי היה לייצר מן נישה אינטימית לפינת האיפור על ידי משחק בגווני הוורוד.

עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

בחדר הילדים בחרתי בסקאלת צבעים שונה משאר הדירה מתוך מחשבה לייצר אוירה יותר קלילה שמצד אחד תתאים לחדר ילדים, אך עם אבזור נכון יכולה להתאים לכל גיל.

עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

הקיר הראשי נצבע בצביעה גיאומטרית בגווני סופרקריל של תכלת 1184P, כחול 1189D ולימון 0570P. בתחילה תוכננה לחדר הזה מיטת קומותיים עם גרם מדרגות וכן ספסל אחסון מנגרות, אך פריטים אלו לא בוצעו מפאת צמצום תקציבי. במקום זאת מיקמתי מיטת ילדים וכיסא נדנדה בגוונים של כחול. קיר המיטה נצבע בגוון 1184P והמשולש בתקרה נצבע בגוון 0570P. העיגול בקיר מעל השידה נצבע בגוון סופרקריל 1189D. גוון שידת מגירות הוא פוליאור 0570P וגוון מיטת הילדים – פוליאור 1189D.

עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

תמונת החדר לפני התהליך – צולמה על ידי אביב סנפיר.

צילום: אביב סנפיר www.pnim.co.il

כשאני מעצבת בית לאנשים פרטיים אני בונה את הסגנון העיצובי בהתאמה לאופי הדיירים ואורח חייהם. האתגר בעיצוב דירת נופש הוא לייצר סיפור חדש. הסיפור יכול להיות נגזרת של הסביבה הגיאוגרפית או כל מאפיין אחר. היה לי מעניין לעצב את הדירה הזו, לקחת דירת קבלן לבנה וסטנדרטית ולהפוך אותה למקום שמספר סיפור ומייצר תחושות נעימות. מקום שיהיה כיף לנפוש בו, ליהנות מהנוף הירושלמי ולהירגע מהאינטנסיביות של העיר.
היה מאוד מרגש לראות את כל חלקי הפאזל שאותם תכננתי ואספתי בתקופה לא קצרה מתחברים לכדי חלל אחד הרמוני ומרגש.

עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
טיפ מהמעצבת: הפרוייקט הזה הזכיר לי שאותו גוון מתקבל אחרת כשהוא מיושם על העץ או מיושם על הקיר. לכן אני ממליצה – גם אם לוח הזמנים צפוף, להתעקש שהנגר יספק דוגמה צבועה של כל גוון על גבי חתיכת MDF.

עיצוב: אביב סנפיר
צילום: אורית ארנון

פירוט הגוונים ממניפת טמבור:
קיר מאחורי ספה בסלון – סופרקריל 1524A
קירות נישה טלוויזיה בסלון – סופרקריל 0169P
חזיתות ארונות מטבח – פוליאור 1526A
כוורת עליונה במטבח – פוליאור 0170P
כוורת בדופן מקרר – פוליאור 1526A, קוביות פוליאור 0170P
קיר גב מיטה בחדר שינה ראשי – אפקט בטון בגוון BE430
קיר מאחורי שולחן איפור בחדר שינה ראשי – סופרקריל  0172T
חלק עליון של קיר מאחורי שולחן איפור מעל הקשת – סופרקריל  0170P
ארון בגדים חדר שינה ראשי – פוליאור 0170P
קיר מיטה חדר ילדים – סופרקריל 1184P
חדר ילדים-משולשים בגווני סופרקריל – 1184P  0570P  1189D
עיגול בקיר חדר ילדים – סופרקריל 1189D
שידת מגירות בחדר ילדים – פוליאור 0570P
מיטת ילדים – פוליאור 1189D

שתי דירות נוספות שעברו מהפך של צבע בשיתוף טמבור:
בית בעיצוב STUDIO DETAILS
בית בעיצוב נגה פרשני

ספה, שידת טלויזיה, מיטה זוגית: רהיטי דוד בחיפה
כורסה שחורה, כיסאות אוכל: ID DESIGN
שולחן אוכל, שולחן איפור וכסא מרופד: טולמנס דוט
תאורה: שינגוט בחיפה
שטיח בסלון: כרמל
כיסא נדנדה: פיק אפ
אקססוריז: גולף אנד קו, פלורליס, קארמה ופרמיטיב
אמנות: יעל מור, ארטישוק, Rooms