pnim בשיתוף עם טמבור

אין דרך אופטימית יותר לפתוח את שנת 2021. הבית הזה מוכיח באופן הכי מרהיב ומלא תעוזה כמה כח יש לצבע ולסטיילינג, גם כשהתקציב לא גדול וגם כשלא נהרס אף קיר בתהליך העיצובי. בבית היפהפה הזה בעמק חפר נעשו בחירות נועזות של שכבות צבע וטקסטורה אשר מוכיחות שכל ההגבלות שאנחנו בדרך כלל מציבים לעצמנו בתהליכי העיצוב, יוצרות מחסומים מיותרים בדרך אל הגשמה של תוצאה ייחודית ומלאה בעושר ויזואלי ושמחת חיים. את הבית  עיצבה שרון ברקת וכל הצבעים שבחרה עבורו הם של חברת טמבור.עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

המעצבת שרון ברקת משתפת בתהליך: מספר ימים לפני הסגר הראשון פנה אלי זוג צעיר עם שני ילדים קטנים (בת 5 ובן שנתיים) לאחר שרכשו בית 185 מ"ר מוקף חצר באחד המושבים בעמק חפר. בבית יש ארבעה חדרי שינה, שני חדרי רחצה, שירותי אורחים וחלל מרכזי רחב.

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilכבר בתשאול הראשוני היה ברור שהבית מתאים לצרכי המשפחה מבחינה פונקציונלית ואין צורך לערוך בו שינויים מבניים. בני הזוג ביקשו להתמקד בעיצוב, הלבשה ועבודות נגרות. הם ביקשו בית מרווח, צבעוני ושמח, עם מרחב מאפשר נשימה. כזה שנותן כבוד לזכרונות וההרגלים. בית נינוח שיש בו גם סדר וארגון. דיברנו גם על חדרי הילדים המאפשרים לשחק, לדמיין, להמציא. חדרים שיש בהם סיפור. 

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilהגדרנו את הסגנון כאקלקטי – איסוף פריטים מעולמות שונים, עירוב של ישן וחדש עם נוכחות משמעותית של עץ, טקסטיל וטקסטורות. מטעמי תקציב החלטנו על שיפוץ קוסמטי מינימלי שכלל בחירת ריצוף חדש לחדרי האמבטיה ושירותי אורחים. במטבח נשארנו עם הבסיס הקיים ורק החלפנו את החזיתות והמשטחים, הוספנו יחידה עליונה וקיצרנו את האי כך שנשאר בגבולות המטבח ואיפשר לנו למקם שולחן אוכל גדול בפינת האוכל.

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilבשלב הזה הבנתי שבעזרת עבודה טובה עם צבע אוכל לנתב את תשומת הלב מהחלקים הפחות אטרקטיביים של הבית כמו הרצפה הלבנה המבריקה, ובמקומה להדגיש את היופי הרב שטמון במבנה הרחב של הבית, הוויטרינות הגדולות והתקרה הגבוהה המשופעת. מלבד חדרי הרחצה החלטנו שלא להחליף את הריצוף בשאר הבית, רק בחדרי השינה החלפנו את הפאנלים החומים בפאנלים פולימריים לבנים דבר ששיפר מאוד את מראה הפרקטים הקיימים.

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilבשלב ההתחלתי בחרנו צבעים לקירות ולנגרות. בחרתי להשתמש בעירוב של צבעים חמים וקרים, מעושנים ובוהקים, צבעים "שמחים" בחללים מסויימים ו"רציניים" יותר בחללים אחרים, מתוך מחשבה על העניין שנוצר במעברים ביניהם והרצון להכליל את קשת התחושות שהם מאפשרים. בהמשך ליקטנו בהרבה תשומת לב, לאורך זמן ובין הסגרים פריטי ריהוט, טקסטיל ואמנות ממגוון רב של חנויות וספקים מקומיים ומאתרי יד 2. לכל אורך התהליך בעלת הבית חובבת הוינטג' חיפשה במרץ באתרי יד 2 ומצאה מציאות כמו כסאות האוכל, הכורסאות, והשידות בחדרי הילדים אשר אותם שלחנו לשיפוץ, צבע וריפוד מחדש.

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilלדלת הכניסה בחרתי בהתחלה צבע כתום אדמה שאמור היה לתת קונטרה למטבח הירוק, אבל מכיוון שבני הבית נבהלו מהגוון הזה החלטנו ללכת על צבע מתון יותר – כחול והצבע שנבחר היה המרטון עדין 1155A. בחלל המרכזי צבענו את הקיר הגבוה ביותר (5 מטר) בתכלת בהיר ואופטימי 1219P.

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

לחזיתות המטבח שהוחלפו בחרנו בירוק 0994A, ואת קירות המטבח צבענו בסגול-חום מעושן 0268P. לאחר התלבטות בחרנו לצבוע את האי בשחור 1519A. השיש והבוצ'ר החומים הוחלפו במשטח אבן קיסר בהיר. במרכז האי מנורה בצבע חרדל שנקנתה בשוק הפשפשים מאירה את השטח בצבע החזק שלה.   

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

מהחלל המרכזי ישנו מסדרון ארוך המוביל לאגף הילדים. המסדרון נצבע בכתום-חמרה 0377D. הצבע הכהה יוצר דרמה במסדרון ומדגיש את האור המועט שנכנס בקצה מדלת צדדית.

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

באמצע המסדרון נמצא חדר הרחצה של הילדים. הקירות והתקרה שלו נצבעו בירוק "צורח" סופרקריל אקרינול 0798A, והריצוף הוחלף למשבצות תכלת-לבן. אליהם צירפנו ארון בסגנון וינטג' שתוכנן אצל יניב פשפשים. המעבר החד לחדר בהיר ושמח כל כך הופך את המסדרון לאזור מלא עניין. 

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilאל חדרי הילדים, מלבד הארונות הגדולים שתוכננו בנגרות, נאספו רהיטי וינטג' שנצבעו וטופלו בהרבה אהבה. החדרים הללו לא תוכננו להיות חדרים סטריליים עם ריהוט ילדותי, אלא חדרים מלאי אופי ועניין. לחדר של הילדה הגדולה (5) נבחר גוון טורקיז  0911P. הצבע מכסה קיר וחצי כך שהוא עוטף את המיטה. מיטת ברזל מבק יארד נצבעה בכחול והתמלאה בפונפונים צבעוניים וטקסטיל עשיר של הוילונות עם הציורים של פרידה קאלו והשטיחים הצבעוניים שרכשנו בשוק הפשפשים.  

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

בחדר של הילד (2) נבחר גוון תכלת 1219P. הצבע חובק את כל הקירות עד גובה 110 ס"מ. בשני החדרים תוכננו ארונות גדולים בנגרות ונצבעו באפור  1528P.

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

ארון השירות בכניסה לבית אשר תוכנן בנגרות במטרה להכיל את הנעליים, מעילים ותיקים נצבע בירוק בהיר 0953P.

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

עם הכניסה לשירותי האורחים שלידו מתגלים הקירות הכחולים 1181Dשעליהם תלינו צלחות צבעוניות של Irregular Trend ומנורת זכוכית מעוטרת משוק הפשפשים.

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

בחדר המשחקים המאורך שמרוחק משאר חלקי הבית. בחרנו לצבוע את הקירות בגוון וורוד-חום 0396T. בחדר זה צבענו שני קירות ופינה מהקיר השלישי כדי לעטוף את החלון בלי להדגיש את המזגן. 

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

הקירות הוורודים משמשים רקע לשידה דנית ארוכה שמאכלסת חלק מהמשחקים וחומרי היצירה, מעליה תלויים ראשי חיות עשויים מעץ וצמר, ולידה פינת רביצה של כריות מבדי קטיפה עם ציורי חיות מחנות הבדים דנדו, על הריצפה פרוש שטיח כותנה רך בצבע ירוק בקבוק מוילה מרוק.

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

לקירות חדר השינה הזוגי בחרנו בצבע כחול 1173T. המשכנו עם הגוונים הכחולים גם בטקסטיל בשילוב של נגיעות ורוד וירוק. התוצאה שהתקבלה היא חדר אינטימי ומרגיע.

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

בחדר הרחצה שביחידת ההורים צבענו מעל החיפוי הלבן הקיים בטיח ערבה במראה בטון BE420 ואת התקרה צבענו בכתום חזק סופרקריל אקרינול 0329A. גם לחדר הזה בחרנו ארון בסגנון וינטג' אצל יניב פשפשים.

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilדווקא בחלל המרכזי החלטנו לשמור על רוב הקירות לבנים, כך שהצבעוניות תגיע מהאביזרים והטקסטיל. לכן החלטנו שהספרייה הדומיננטית שתוכננה בנגרות לקיר הטלוויזיה תהיה לבנה. את הווילון שמכסה את הויטרינות הגדולות בחרנו בירוק-טורקיז בהיר ואוורירי. לאחר שבחרנו את הצבעים למעטפת עברנו לשלב בחירת גופי התאורה. מלבד התאורה הפונקציונלית, כל גופי התאורה הם וינטג' ונקנו אצל יוסי קמחי בשוק הפשפשים ובוינטאצ'בחלל המרכזי הגדול בעל תקרת העץ המשופעת פיזרתי אהילים קטנים מזכוכית לבנה בצורות ודוגמאות שונות. הם תלויים בקשתות גדולות במראה אגבי ותוחמים את אזור הישיבה המרכזי בסלון. אזור ישיבה אחורי אינטימי יותר מובחן בעזרת אהיל זכוכית ורוד שנתלה בצורה דומה.

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

הספה המרכזית בסלון הוזמנה בבדוסה, אליה הוצמדה ספה בסגנון עתיק שנקנתה אצל ד"ר ענתיקה בשוק הפשפשים ורופדה מחדש בקטיפה כחולה. שולחן סלון מאגוז אמריקאי הוזמן אצל המעצב נדב רותם ממותג Naro ושטיחים צבעוניים משוק הפשפשים תוחמים את שתי פינות הישיבה.

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilבמרכז פינת האוכל יורדת מנורה בעלת מספר ראשים עגולים מזכוכית. שולחן אוכל במראה ראסטי הוזמן לפי מידה אצל בוצ'רס, אליו צורפו 8 כסאות וינטג' שרופדו בירוק דשא ומולם נתלה צילום עץ הסיגלון של האמן בר פבר. חיפשנו הרבה זמן את העבודה שאותה נתלה בפינת אוכל. הסתובבנו לא מעט ולא מצאנו את האחת, עד שבמקרה דווקא באינסטגרם ראיתי את הצילום הזה וזה היה בינגו.

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il זה היה הפריט האחרון שנבחר לבית וסגר את העבודה עליו. הפינה הזו מרכזית בבית ובחיי המשפחה והיא מאחדת בתוכה הרבה מהמוטיבים המרכזיים כמו עירוב של ישן-חדש, טבע, צבעוניות חזקה ושמחה. 

עיצוב: שרון ברקת, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilבכל פרויקט אחד האתגרים החשובים הוא בהחלטה הראשונית העקרונית על חלוקת התקציב – כמה ממנו נכון להפנות לשיפוץ ובניה וכמה להשאיר לעיצוב והלבשה. התשובה על כך משתנה מפרויקט לפרויקט, אבל היא בסיס קריטי להמשך. בבית הזה החלטנו להשקיע בשיפוץ את המינימום ההכרחי ואת רוב ההשקעה עשינו בפרטי העיצוב וההלבשה. העבודה הצבעונית של הקירות והמשטחים הגדולים , עבודות הנגרות, ובהמשך התכנון וההתייחסות המדוקדקת לפרטי הריהוט, טקסטיל ואמנות, הם אלה שנתנו את הטון והתוכן בפרויקט.

ולפני סיום

מעט תמונות שצילמה שרון ברקת לפני התהליך וממחישות את התהליך.

עיצוב: שרון ברקת
צילום: אורית ארנון
עזרה על סט הצילומים: עינת כהן
עוד על שרון ברקת>>

פירוט צבעי טמבור בכתבה
צבעים לרהיטים בנגרות – שלייפלק אפוקסי מט משי
חזיתות מטבח 0994A
אי מטבח 1519A
ארונות ילדים 1528P
ארון כניסה  0953P
ריהוט קיים שנצבע
סקרטר חדר ילדה 0804D פוליאור על בסיס מים מבריק
צבעים לקירות סופרקריל מט
שני קירות מטבח  0268P
קיר גבוה סלון  1219P
חדר בן  1219P
חדר הורים  1173T
חדר ילדה  0911P
מסדרון 0377D
שירותי אורחים 1181D
חדר משחקים 0396T
מיוחדים
דלת כניסה 1155A המרטון מרקם עדין
מקלחת הורים טיח ערבה מראה בטון BE420
תקרה מקלחת הורים 0329A סופרקריל אקרינול
מקלחת ילדים 0798A סופרקריל אקרינול

ספקים:
נגרות – לניו עיצובים בעץ
ריצוף חדרי רחצה – חזי בנק
ארונות חדרי רחצה – יניב פשפשים
וילונות בסלון – אבי טפטים ווילונות
בדי ריפוד, כריות, מרבץ – דנדו, קטיפה כחולה
שטיחים – אבי וירון שוק הפשפשים, וילה מרוק
תאורה – יוסי מנורות קמחי, שקע ותקע, וינטאצ'
ספות – בדוסה, ד"ר ענתיקה
כורסאות וכסאות אוכל – יד 2, מרקט פלייס
שולחנות סלון וצד- PAS NORMAL, NARO
שולחן אוכל – בוצ'רס
מיטה ילדה – בק יארד
אמנות – בר פבר, נטשה זרובובה, שרון ברקת, קרן שפלישר, רות שצמן, אילנית שמיע, Umasqu
אביזרים – PAS NORMAL, OBLIPOP, מעין בן יונה, רחלי שרפשטיין

עוד כתבות צבע>>
לאינסטגרם של חברת טמבור>>

12 תגובות

  1. תמר

    פשוט נהדר.

  2. עדי

    מקסים, מיוחד נעים אמיתי חוויתי, בטח כיף לחיות בבית כזה

  3. איפי

    וואו, בחירת צבעים נועזת! אהבתי ממש את הצבע במסדרון ואת הווילונות בחדר הילדים.

  4. מרב

    עבודה נהדרת של המעצבת!!!!

  5. יעל

    אחד הבתים היפים שראיתי. פריטים מקוריים ויצירתיים, בצבעוניות מקסימה והכל משתלב בהרמוניה מושלמת.

  6. יהודית נוריאל גלרמן

    איזו תוצאה נהדרת. כל הכבוד על התעוזה של שרון המעצבת ובני הבית. מקסים, מלבב, משמח, עם אופי והומור, שונה מכל העיצובים הנהוגים במחוזותינו.

  7. נאוה לוי

    עיצוב חכם,מעניין ומרהיב . שאפו !

  8. תמי

    איזה כיף לראות שחולמים ומעיזים!
    בחירת צבעים משגעת, פריטים אקלקטים עם הרבה אופי, שיק וסטייל.
    תוצאה סופית פשוט מהפנטת
    יישר כוח למעצבת ולמשפחה המקסימה

  9. Julia Mit

    עבודה מקסימה ומעוררת השראה.
    כל הכבוד!

  10. רבקי שיינקופף

    אהבתי את העיצוב והתוצאות

  11. שרה רוקח

    אהבתי ממש
    פשוט מקסים
    מרומם נפש
    ומרחיב את הלב

  12. אי למטבח

    טוב, הבית כולו מהמם, אבל במיוחד במיוחד התעלפתי על האי במטבח. הוא מושלם. תודה רבה על ההשראה!