בבית שחלקו מורכב ממבנה שנבנה בימי המנדט, הצליחה המעצבת קורן זמיר ליצור מראה הרמוני ושקט, אשר יחד עם היותו עדכני הוא גם נשאר נאמן לוותק ולגיל של הבית. כל זאת בסגנון קלאסי-כפרי עם חומריות מודגשת צבעוניות מונוכרומטית חמימה.

עיצוב: קורן זמיר, צילום: איתי בנית, www.pnim.co.il

המעצבת קורן זמיר משתפת בתהליך: בבית מתגוררים איבון ורוני, זוג בשנות ה-50 אשר מתגורר בבית כבר 25 שנים. הבית ממוקם במרכז הארץ ובנוי מסלון בגודל של – 25 מ"ר שבמקור הוא מבנה לשימור אשר נבנה בימי המנדט. בנוסף אליו במפלס הראשון ישנו חלל פינת אוכל, מטבח וחדר רחצה – 50 מ"ר אשר מהווה תוספת למבנה הקיים ועבר שיפוץ. קומת החדרים ממוקמת במפלס ב' אשר עברה שיפוץ לפני 6 שנים ולא מהווה חלק מהשיפוץ הנוכחי.

עיצוב: קורן זמיר, צילום: איתי בנית, www.pnim.co.il המפגש הראשון שלי עם איבון ורוני היה בעצם בשיפוץ שנערך לפני 6 שנים, כאשר הילדים שלהם עזבו את הבית וקומת החדרים הפכה מ-3 חדרים לסוויטת הורים. כבר בתקופת השיפוץ של הקומה העליונה היו לנו מחשבות רבות על הקומה התחתונה, אך זה נשאר בגדר תיאורטי. לפני כשנה פנתה אליי הלקוחה כי הגיע הזמן לרענן ולחדש את קומת האירוח בעקבות הצורך לתכנן את המטבח ופינת האוכל באופן יותר פרקטי.

עיצוב: קורן זמיר, צילום: איתי בנית, www.pnim.co.il

המראה שרצינו להשיג הוא חמים עם טוויסט. הקווים הקלאסים-כפריים היו מאוד חשובים לנו כדי שנוכל לשמר את האותנטיות של המבנה וצביון הבית הקיים, אך במקביל היה חשוב לנו לשלב את החדש עם הישן בהרמוניה.

עיצוב: קורן זמיר, צילום: איתי בנית, www.pnim.co.ilהתחלנו בתוכניות שונות של שינוי המבנה של הקומה החל משינוי דלת הכניסה והחלונות, מיקום חדר הרחצה ושירותי אורחים עד שהגענו לחלוקת החלל האידיאלית מבחינת הדרישות ומגבלות המבנה. לאחר אישור התוכניות התחלנו את הפרוייקט אשר ארך כ-3 חודשים מתחילתו ועד סופו, כולל בחירות חומרי הגמר, התאורה, הריהוט, הנגרות, המטבח והאקססוריז.

עיצוב: קורן זמיר, צילום: איתי בנית, www.pnim.co.il

האתגר הגדול שלנו היה גובה החלל בחלק שהוא בעצם מהווה את התוספת למבנה המקורי (פינת אוכל-מטבח-חדר רחצה) שממוקמת מתחת לגלריה של חדר השינה ולכן גובה החלל הנתון שם הוא כ-2.25 מ'. הדבר ראשון שעשינו היה לחשוף את תקרת הגבס אשר הייתה קיימת והנמיכה את הקומה בעוד 15 ס"מ. היה לנו הרבה חוסר וודאות לגבי מה מסתתר מתחת לגבס ומה מצב תקרת העץ/קורות.
בנוסף, בעקבות שינוי מבנה החלל וביטול קירות המחיצה היינו צריכים להתחשב בנושא התמיכה. היינו צריכים להתמודד עם שינויים הנדסיים ובליווי קונסטרוקטור להוסיף ולבטל קורות ברזל תומכות אשר תמכו בקומת הגלריה.

עיצוב: קורן זמיר, צילום: איתי בנית, www.pnim.co.ilשילוב החומרים בפרוייקט הזה הוא מאוד ברור ואחיד: עץ, ברזל, בטון, פליז, אבן – חומרי גלם שעליהם הלבשת הבית התיישבה באופן טבעי. תקרת העץ שנחפשה היא בהחלט האלמנט שמלווה את החלל עם קורות הברזל שנצבעו בגוון אפור גרפיט כדי להעצים את המבנה הקונסטרוקטיבי של הקומה.
מכיוון שאני מכירה את הבית כבר שנים וזה משהו ששוחחנו עליו הרבה – מאוד היה חשוב לי לא לוותר על נושא הריסת הקירות וחשיפת התקרה. ביום שבו הקבלן הרס ופינה את הפסולת, הבנו שזה משהו שהיה כל כך מתבקש ונכון. זה בהחלט היה הרגע הכי המרגש בפרויקט. הקורות החשופות היו מבחינתי הפרט החשוב של החלל. ידעתי שאחרי הכל זה משהו שייתן את הטון לחלל גם מבחינה העיצוב וגם מבחינת התחושה של הגובה בחלל.

עיצוב: קורן זמיר, צילום: איתי בנית, www.pnim.co.ilריצוף מראה הבטון הגיע כחלק מהקונספט של שילוב חומרים תעשייתיים, ומתוך מחשבה פרקטית של רצפה שתשתלב עם רצפת האבן הקיימת במבנה לשימור בחלל הסלון. המטבח והוויטרינות נבחרו בצבע בהיר כדי  להגדיל את תחושת החלל. נגיעות של שחור ופליז מוזהב הגיעו מהתאורה, מהריהוט והאקססוריז.

עיצוב: קורן זמיר, צילום: איתי בנית, www.pnim.co.il

אני מאוד אוהבת את דלת הברזל השחורה והמשולבת מראות אשר מובילה לחדר רחצה וניצבת אל מול הירידה מהקומה העליונה.
היא מייצרת הצצה לשילובי האלמנטים השחורים שנמצאים בתוך החדר רחצה, וכאשר היא פתוחה בכל זווית היא מאפשרת לראות משהו שונה כתוצאה מהמראות שעליה.

עיצוב: קורן זמיר, צילום: איתי בנית, www.pnim.co.il

עיצוב: קורן זמיר, צילום: איתי בנית, www.pnim.co.il

אני והלקוחה מכירות כבר שנים, עוד מהשיפוץ הראשון, כך שנוצרה ביננו מערכת יחסים ותיקה, ולכן ימי הקניות היו מאוד ממוקדים – אני כבר מכירה את הראש של איבון והיא מכירה את הקו העיצובי שלי. מעבר לכך, היא גם העניקה לי המון חופשיות בבחירות.

עיצוב: קורן זמיר, צילום: איתי בנית, www.pnim.co.il

דיירי הבית מרוצים ואוהבים את ביתם וזו בעצם מהות העבודה שלי – לגרום לאנשים להתאהב בבתים שלהם, לכן הפרוייקט הזה מסב לי הרבה מאוד סיפוק, גם מהדרך וגם מהתוצאה.

עיצוב: קורן זמיר, צילום: איתי בנית, www.pnim.co.il

טיפ מהמעצבת: הטיפ שלי בסיום הפרוייקט הזה הוא להישאר ממוקד לקו העיצובי הראשוני ולא להתפשר, גם כאשר לא הכל הולך כמתוכנן.

עיצוב:  קורן זמיר
צילום: איתי בנית

רשימת פריטים:
פרזול: יעד פרזול
כיסאות פינת אוכל: פיקאפ
כיסאות בר, ספות, שולחנות סלון, קונסולה, מראה מפליז: LEOPARD
כלים סניטרים + אריחים: חלמיש
שיש: FERVITAL
אקססוריז: ביתילי, LEOPARD
שטיח: צמר שטיחים
קיר סלון: ציפוי לוחות שעם-בית השעם

לקישור לאינסטגרם שלנו>>
לקישור לאינסטגרם שלנו>>