ממש לא מזמן כתבנו בכתבת המטבחים הצבעוניים שלנו על כמה נשמח לפגוש לעיתים קרובות יותר פרוייקטים חדשים שמשלבים מטבחים בגוונים של ורוד. ובכן, בקשתנו התמלאה הרבה יותר מהר ממה שציפינו. בפרוייקט הנפלא הזה של המעצבת בטי יעקובסון  נמצא מטבח בגוון פודרה ייחודי, והוא חלק משיפוץ נרחב ומוצלח שעבר הבית של אסנת ורונן ברמת השרון.

עיצוב: בטי יעקובסון, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il
המעצבת בטי יעקובסון משתפת בתהליך: בבית מתגורר זוג בשנות ה-40 – אסנת ורונן ביחד עם ילדיהם רומי ועדן (בנות 16) ואור בן 23. הבית נמצא ברמת השרון, הדיירים לא התגוררו בו מעולם והחליטו לעצב אותו טרם כניסתם אל הבית. גודל הבית 220 מ"ר על פני מגרש של 230 מ"ר והוא בן 3 קומות.
את אסנת פגשתי לפני כ-18 שנה, כשעבדנו יחד באותו צוות בחברת הייטק. שמרנו על קשר כל השנים, ולפני כעשור הם עברו לגור כמה רחובות ממני. את המסע איתם התחלתי עוד בשלב בחירת הנכס. מספר נכסים הגיעו לשלב הגמר והם ביקשו שאבוא לייעץ ולבדוק מי מהם לאחר השיפוץ יוכל להתאים לדרישות והחלומות של המשפחה. מתוך כל הבתים נבחר בית מתוק שנחבא מהרחוב עם גינה יפיפייה, עליית גג קסומה ונוף עוצר נשימה.
הלקוחות ביקשו בית מפנק עם הרבה אחסון, מטבח גדול ומפנק, חדרים גדולים ומרווחים, ושתהיה אקוסטיקה טובה בין החדרים, היות והילדים בוגרים ומנהלים חיים גם בשעות הלילה המאוחרות.

עיצוב: בטי יעקובסון, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.ilברמת הסטיילינג לאסנת ולרונן יש טעם שונה, רונן אוהב צבעים רגועים ומונוכרומטיים ואסנת אוהבת צבעוניות שמחה ודרמטית. בנינו פלטת צבעים ששילבה בין 2 הסגנונות של בני הזוג. הסגנון האקלקטי איפשר לי להכניס שילובים של ישן וחדש, כפרי ומודרני, נועז ורגוע. התקציב שהוגדר היה 400,000 ש"ח, אך כמו ברוב השיפוצים תוך כדי התהליך תכולת השיפוץ גדלה.

עיצוב: בטי יעקובסון, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il
המטבח תוכנן מחדש לפרטי פרטים כך שיהיה המוקד של הבית, בשלב בניית הפרוגרמה הבנו שכשמזג האוויר טוב הארוחות יתקיימו בגינה, ולכן מיותר לשים גם שולחן אוכל בבית וגם אי, כי רוב הזמן פינת האוכל תהיה מיותרת.
בני הזוג מבשלים מדהים ואוהבים מאוד לארח, לכן היה לי מאוד חשוב לתת להם מטבח שיאפשר להם לבטא את הכישרון האדיר שלהם לבישול, ויחד עם זאת לייצר עבורם אי אירוח שבו יוכלו להיות עם האורחים בזמן שהם מכינים את המטעמים.

עיצוב: בטי יעקובסון, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

במטבח בחרנו בחזיתות בסגנון כפרי עדין, אחת ההחלטות הקשות הייתה לבחור את צבע המטבח, ולכן עשינו הרבה מאוד דוגמאות צבע עד שהגענו להחלטה. הרגשתי שלבן ירגיש להם בנאלי וישעמם אותם ולכן בחרנו למטבח צבע עשיר יותר עם עומק ופיגמנט.
הצבע הנבחר הוא פודרה צרפתית, נדרש הרבה אומץ ואמון מצד הדיירים כדי להחליט על הצבע הזה. המטבח יצא כל כך מיוחד והצבע שלו משתנה עם שעות היממה לפי כמות האור בבית.
אין חיפוי של קרמיקה בקירות המטבח, ובכל זאת יש הגנה על הקיר מחומר בשם מרבליט. הבחירה הזו נבעה מכך שחשבתי שהמטבח מושלם כמו שהוא ואין צורך להוסיף עוד חומר.

עיצוב: בטי יעקובסון, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

כשהתחלנו את התהליך, לסלון היו שני כיווני אור. מצד אחד ויטרינה גדולה לחצר ומצד שני פטיו עם צמחיה. ברגע שרצינו לבנות חדר עבודה במקום הפאטיו, היה נוצר מצב בו הסלון היה הופך לחשוך יותר בגלל שיכולנו לאבד את מקור האור שהגיע מהפאטיו.
פתרנו את האתגר הזה בכך שהתקנו בתקרת חדר העבודה החדש, חלון סקיילייט חשמלי גדול. כך שמרנו על האור ובלחיצת כפתור קיבלנו גם כיוון אוויר נוסף.עיצוב: בטי יעקובסון, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

עיצוב: בטי יעקובסון, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

כאמור, בפאטיו יצרנו חדר עבודה עם המון מקום אחסון ושולחן ארוך שמספיק ל 2 עמדות מרווחות. יחד עם זאת, לא ויתרנו על האור והאוויר של הפאטיו והכנסנו חלון סקייליט חשמלי בתקרה. עבור הפאטיו נבחר ריצוף מצויר על מנת להכניס קצת צבע ועניין.

עיצוב: בטי יעקובסון, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

עיצוב: בטי יעקובסון, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.ilלצד הקמין הגדרנו פינת קסם, פינה נעימה שכיף לשבת להתחמם בחורף עם ספר טוב.

עיצוב: בטי יעקובסון, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

עיצוב: בטי יעקובסון, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.ilשירותי האורחים היו ממוקמים ממש בסמוך למטבח, לא הייתה בהם פרטיות והם גם גזלו משטח המטבח. החלטנו לעקור את השירותים מהמטבח ולהעביר אותם למקום מוצנע. הצעד הבא היה ליצור נגישות למכונת הכביסה ולכן היא הורדה מקומת החדרים והכנו חדרון כביסה בקומה התחתונה בסמוך לשירותי האורחים.

עיצוב: בטי יעקובסון, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

בקומה השנייה מחקנו את כל הקירות הקיימים ותכננו מחדש את כל החדרים כולל חדרי הרחצה כך שיצרנו סוויטה אחת מרווחת ועוד 2 חדרי שינה.
בסוויטת ההורים הגדלנו את החלון ותכננו מחדש את חדר הרחצה. הדיירת בעלת טעם משובח ואוהבת מראה דרמטי ולכן ביקשה חדר רחצה דרמטי, וכך ומצאנו פלטות ענק לחיפוי מהרצפה ועד התקרה, כך שאין חיתוכים ואין רובה. חיפינו רק באזור הרטוב ובשאר הקירות השתמשנו בשליכט אקרילי דקורטיבי שמגן על הקיר מרטיבות, כך שיש איזון בין פלטות גדולות וכהות לאזורים ללא חיפוי שמאזנים את המראה.

עיצוב: בטי יעקובסון, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

בחדר השינה הזוגי הקיר האחורי של המיטה נצבע בצבע האהוב על הדיירים. הצבע של הקיר הכתיב את שאר הבחירות. רצינו ליצור חדר שינה חם ועדין עם קווים נקיים הכנסנו אלמנטים מהבוהו-שיק הוספנו שטיחים בעבודת יד ממרוקו ואמנות ישראלית.

עיצוב: בטי יעקובסון, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.ilעיצוב: בטי יעקובסון, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.ilבסוף כל פרוייקט אני עושה יום העמדה בבית, יום שבו לאחר תכנון מדוייק אני מביאה סחורה מכל הספקים שלי
ומעמידה את הכל בבית בדיוק כפי שתכננתי, כך שהלקוחות מקבלים את התמונה השלמה לראשונה בבית עצמו ולא על המדף בחנות. כך יותר קל להם לבחור מה הם רוצים להשאיר בבית ומה להחזיר לספקים. הרבה מאוד מפרטי האקססוריז נרכשו על ידי אסנת ורונן לאחר יום ההעמדה שערכנו בביתם.

עיצוב: בטי יעקובסון, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.ilבסיום הפרוייקט, עוד לפני שהספיקו לפרוק את הקופסאות, החליטו בני הזוג להזמין אותי ואת בן-זוגי, ביחד עם הקבלן המדהים שבחרנו ובת-זוגתו לארוחת ערב בביתם החדש, כדי לחגוג את סיומו המוצלח של הפרויקט ולהביע את שמחתם מהתוצאה. עבורי זה היה רגע מאוד מרגש ומספק. זו הסיבה שעברתי למקצוע הזה – על מנת לשמח אנשים ולבנות עבורם את סביבת המגורים הטובה ביותר.

תכנון ועיצוב פנים: בטי יעקובסון
צילום: שירן כרמל

קבלן: אייל קמף
תאורה: דורי קמחי, תומאס תאורה
מטבח: פשטות מטבחים
משטח למינם במטבח: שיש גטניו
ריצוף חיפוי וסניטריה: חזי בנק
ריצוף מצויר: ענבל אריחים
ספה בסלון ומיטת חדר שינה: ארנה רהיטים
שטיחים: וילה מרוק
תמונות אמנות: גלריה פחות מאלף
מקלחונים: דור מקלירקס
נגרות: מגיד פסקל נגרות
אקססוריז: גלי ליבנה
דלת הזזה: דלתות סטאטו

ayuna2