בדירה בכפר סבא מתגוררים דיירים בגיל פנסיה אשר עזבו בית פרטי  גדול לטובת דירה קטנה יותר בעיר שמותאמת לצרכיהם. בתהליך שונתה הגדרת הדירה מחמישה חדרים לארבעה תוך כדי שילוב של נגרות אשר משמשת גם להפרדה בין החללים השונים וגם לאחסון רב.

<< נרשמתם כבר לאינסטגרם עם הכי הרבה השראה? >>

עיצוב: אייר שפירא, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

המעצבת אייר שפירא משתפת בתהליך: מדובר בדירת קבלן בת כ-140 מ"ר בכפר-סבא. במקור הייתה 5 חדרים ובשיפוץ הפכנו אותה ל-4 חדרים. הדיירים הגיעו אליי לאחר שליוויתי את בנם ומשפחתו בבניית ביתו. בתחילה רצו להתייעץ איתי לגבי רכישה של דירת קבלן אחרת ולאחר הייעוץ שלי החליטו לרדת מהדירה האמורה. כעבור מספר חודשים יצרו שוב קשר לגבי דירה הזו ותנאי הדירה היו טובים יותר, כך שהרכישה התבצעה והתחלנו בתהליך.

עיצוב: אייר שפירא, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

הדיירים בגיל פנסיה ועזבו בית פרטי בן 3 מפלסים לדירה קטנה יותר בעיר, מתוך צורך לבית חדש המותאם עבורם כיום. בסופו של דבר הושקעו 240,000 לכל התוספות והשדרוגים. שינינו את הגדרת הדירה מדירת 5 חדרים לדירת 4 חדרים עם חלל שיועד לחדר עבודה שיימצא בין החלל הציבורי לחלל הפרטי. כלומר הדירה כוללת ממ"ד – המשמש כחדר עבודה נוסף, חדר אירוח, חדר שינה הורים הכולל גם מקלחת הורים, סלון ומטבח, שירותי אורחים ומקלחת כללית וחדר שירות הצמוד אליה. בין הסלון לחדר שינה הורים, יש את מסדרון החדרים הרחב המשמש פינת עבודה ומקום נוסף לישיבה וקריאה.

עיצוב: אייר שפירא, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

תהליך התכנון היה מורכב כי לבעלת הבית היה קשה לדמיין את התוכנית הדו-מימדית במרחב הדירה. גם כשהחלה בניית הקירות בדירה עדיין היה קשה לדמיין את התוצאה הסופית כיוון שחלק מהקירות היו קירות נגרות עתידיים. הם הרגישו בשינוי כשנכנסו לדירות אחרות בבניין שהיו גם בתהליך הבנייה וראו את השינוי בחלוקת החלל אצלם. אחרי בחירות הריצופים, החיפויים ואביזרי הסניטציה הגיע שלב תכנון המטבח והוא למעשה היה זה שהכתיב את הצבעוניות של החלל הציבורי. הדיירים ביקשו שהמטבח יהיה כמה שיותר גדול וביקשו גם מקום פתוח לפינת האוכל שאפשר יהיה לארח את כל משפחות הילדים יחד. בתכנון החלל משכתי את המטבח החוצה לכיוון האזור שהיה אמור להיות מיועד רק לפינת האוכל. יצרתי קיר ארונות גבוהים שחוצץ בין החלל הציבורי ובין החלל הפרטי – מצד אחד מיקמתי את קיר הארונות הגבוהים של המטבח ומהצד השני ישנו ארון אחסון גדול עבור שירות.

עיצוב: אייר שפירא, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

כך למעשה פינת האוכל מוקמה במרכז החלל בין המטבח לסלון כשמאחוריה כרקע קיר הארונות הגבוהים. הדיירים רצו שפינת האוכל תהיה עץ מלא ולכן הרקע לפינת האוכל, נבחר כאפור גרפיט והארונות מתחת למשטח העבודה נעשו בפורניר אלון. התלבטנו רבות בבחירת הצבעים וחזרנו מספר פעמים למטבחי רגבה עד שהוחלט על האפור גרפיט והפורניר אלון, אבל משם הדברים זרמו יותר בקלות. תמיד צריך עוגן. עיצוב: אייר שפירא, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

עיצוב: אייר שפירא, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

את איזור המסדרון שלמעשה בנוי משני קירות נגרות, בחרנו לעשות בלבן כדי להאיר את המעבר כמה שיותר. ישנו אלמנט שחוזר בכל הנגרות והוא חיתוך הידיות האינטגרליות באורכים שונים ובגבהים שונים. אחת מהידיות היא כמובן ידית חיצונית המשמשת דלת כניסה אינטגרלית לחדר הורים. כל הצד השמאלי של פינת העבודה הוא למעשה גב הארון של חדר ההורים ומעוצב כחזית "דמה" של ארון. צד ימין של פינת העבודה הוא ספריה שהיא למעשה הגב של קיר הנגרות של הטלוויזיה בסלון. 

עיצוב: אייר שפירא, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

הקושי בתהליך העיצוב בדירת קבלן הוא משך התהליך וההפסקה בין השלבים השונים. לעיתים עובר הרבה זמן משלב בחירה אחד למשנהו וצריך להתכנס שוב כדי להיזכר בבחירות ולבנות מחדש את התמונה בראש. כשמעצב פנים נמצא בתמונה יותר קל לו להחזיר את הלקוחות לפוקוס על הסגנון העיצובי והבחירות שנעשו עד עכשיו ומשם להמשיך לשאר הבחירות. הקושי נוסף היה עם בעלת הבית שלא הצליחה לדמיין את הבית ולהבין את חיבור החומרים. זה היה תהליך של אמון עיוור בבעלה ובי. עם כל הקושי בסופו של דבר הסיפוק שלה היה כל כך גדול שזה היה שווה את כל הדרך.

עיצוב: אייר שפירא, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

אני מאוד אוהבת את פינת העבודה שמייצרת פינה ציבורית נוספת בחלל שהוא יותר פרטי וניתן לשבת בו גם עם הנכדים בזמן שנמצאים על המחשב והם יכולים לקרוא בספר או לשחק במשחק על השטיח.

עיצוב: אייר שפירא, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

ימי הקניות התנהלו כימים מרוכזים, לעיתים היה מעייף לדיירים יום שלם לאמץ את הראש במחשבות על בחירות, במיוחד כשהדיירת לא הצליחה לדמיין, אני הייתי צריכה לנסות להמחיש כמה שיותר את כוונותי. השתמשתי הרבה בתמונות מהפינטרסט להמחשה. כשביקשו להסתובב לבד אפשרתי והיו דברים שרכשו בעצמם ואני כמובן מאפשרת מתוך אמונה שזה הבית שלהם ואם יצטרכו את עזרתי אני לרשותם.

עיצוב: אייר שפירא, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

בעלת הבית רצתה להכניס צבעוניות משמחת וכך בחרנו בצבע הצהוב לארון הכניסה ולמשחק בקוביות האחסון בספרייה. כמו כן הדיירים הזכירו כל הזמן את אהבתם לעץ ואת הרצון שהבית יהיה מודרני אבל חם עם הרבה עץ, לכן הכנסתי את האלון גם בנגרות ארון הכיור בשרותי אורחים שכולו עץ וגם בשילוב בשאר הנגרות בבית, כמו במדפים פתוחים ובשילוב בידיות האינטגרליות של קיר המסדרון. במקלחת ההורים הלקוחה רצתה להכניס צבע חזק יותר ובחרה בכחול שנבחר גם לצבע השנה.

עיצוב: אייר שפירא, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

אחד הדברים הכי חשובים לי הוא הקשבה ללקוח, בתהליך עם אנשים בכלל ואנשים מבוגרים בפרט זה מאוד חשוב – ההקשבה, הסבלנות, הקריאה וההבנה מבין השורות את הצורך האמיתי. התהליך כאן היה מורכב יותר אבל כמו בלידה קשה הסיפוק וההנאה הם גדולים יותר ומרגשים והאושר והרגשת הבית שאני מייצרת עבור הלקוח – זה מה שמניע אותי.

עיצוב: אייר שפירא
צילום: שירן כרמל

עוד על אייר שפירא>>

רשימת פריטים:
נגרות: טימבר, בבעלות יוחאי וייכמן
נגרות מטבח: רגבה
תאורה: כלי-אור
ריצוף וכלים סניטריים: חזי בנק
פינת האוכל והספה: אוקה במתחם ביל"ו
שטיח בסלון: השטיח האדום
תמונות קנבס בשחור לבן: צולמו ע"י הדייר
כריות, כסא קש, שולחן סלון ואביזרי נוי:  גלי ליבנה
וילונות: אורגד

לקישור לאינסטגרם שלנו>>

 

 

תגובה אחת

  1. מיטל

    השילוב של העץ, הלבן והאפור פשוט מושלם