בתהליך העיצובי שנעשה בדירה של סיון ועידו בנס ציונה, אשר חלקו נעשה גם בימי הסגר הראשון, התקבלה תוצאה מהודקת ומרהיבה שיוצרת מפגש בין עולמות – בין הסגנון הנקי והמונוכרומטי בהשראה סקנדינבית לבין הסגנון השבטי המשלב צבעוניות חזקה ומראה עשיר וחם.

עיצוב: מיכל וולפסון, צילום: איתי בנית, www.pnim.co.il

המעצבת מיכל וולפסון משתפת בתהליך: בבית מתגוררים סיון ועידו מינקובסקי, בני 37, בעלי משרד יח"צ מינקובסקי תקשורת, ביחד עם שני ילדיהם: איתן בן 5 ודן בן 3. זוהי דירת חמישה חדרים, 120 מ"ר. לפני כן המשפחה התגוררה בדירת 4 חדרים באותה השכונה בנס ציונה.
הדירה בנויה באופן כזה שהכניסה היא למרחב פתוח ומרווח אשר כולל את החלל הציבורי, מהסלון ישנה יציאה למרפסת ירוקה ונעימה ומשם מסדרון שמוביל למרחב הפרטי, אשר כולל חדר שינה של הבנים, חדר רחצה, חדר משחקים, חדר נוסף שמשמש כחדר שירות ואחסון וחדר מאסטר להורים.

עיצוב: מיכל וולפסון, צילום: איתי בנית, www.pnim.co.il

בני הזוג הגיעו אליי דרך המלצה של חברים. הם היו כבר בתחילת תהליך השיפוץ וחיפשו מישהו שילווה אותם לאורך הדרך ועד לשלב ההלבשה של הבית. המפגש הראשוני היה בדירה ומשם התחיל תהליך של יצירת קונספט ותכנון מקדים.
רציתי ליצור מפגש בין שני עולמות, אשר באים לידי ביטוי במראה חם, עשיר ורבגוני בחלל המרכזי, לצד סגנון עדין, נעים ומונוכרומטי בחללים הפרטיים. עיצוב אשר מחבר בין מזרח למערב, שזור בהשראות שבטיות וצבעוניות חזקה, אל מול הרמוניה נעימה ועדינה בהשראות סקנדינביות.

התהליך כלל את כל שלבי התכנון הרעיוני, הקונספט העיצובי, נגרות בהתאמה אישית, בחירת חומרים וימי קניות של ריהוט, צבע, טפטים, תאורה, וילונות, שטיחים, אומנות, ספרים ואבזור עד הפרט האחרון, כל זאת בארבעה חודשים אינטנסיביים.
לכל חלל וחלל הוקדשה תשומת לב מלאה, תוך כדי הצגת זוויות שונות ומעניינות בכל פינה, בדגש על מינונים נכונים, במטרה להשרות רוך, עדינות ושפה עיצובית זהה, אשר מחברת בין שני העולמות השונים.

המטבח עשוי עץ ונצבע בצבע בתנור בגוון אפרפר ורך, אשר משתלב בעדינות עם ארונות זכוכית ועץ. המשטחים למטבח עשויים דקטון.


בכל הבית השתמשנו בחומרים טבעיים, אשר באים לידי ביטוי בטקסטיל, תאורת קש וריהוט. שילבנו הרבה צמחייה טבעית ואבזור עשוי מבמבוק וראטן. בהתאמה לקונספט העיצובי, הצבעוניות בבית נעה בין צבעוניות חמה ורבגונית – בעיקר באבזור ובטקסטיל, לבין צבעוניות מונוכרומטית.
כל הנגרות בבית עשויה עץ. בסלון בחרנו בספריית עץ גדולה, אשר משמשת כרהיט מרשים ומרכזי בבית אבל לא פחות חשוב, משלבת טלוויזיה את התקשורת, פינת עבודה, ארון יינות, מיזוג, אחסון ואפילו אח לימים הקרירים.

חדר השינה של ההורים עוצב בסגנון מינימליסטי וחם עם נגיעות סקנדינביות, אשר באות לידי ביטוי בצבעוניות מונוכרומטית ונעימה ובשימוש של חומרים טבעיים. החדר מקבל טון חמים מפרקט הפישבון והקיר הצבוע בירוק-מרווה. הריהוט עשוי עץ אלון טבעי. המיטה והשידה בעלות חזות עדינה ונוסטלגית אשר מכניסה רכות לחדר.כדי להעניק עוד חום ואינטימיות בחרתי בווילונות עם שפע של בד ושטיח צמרי גדול אשר מחבר בין כל הפריטים. על הקיר תמונת רישום בגוון פודרה ומקרמה גדול. על הקיר הנסתר, בנינו ארון בנגרות, אשר משלב אחסון ובמרכזו טלוויזיה. 

גם חדר הילדים נשען על אותם גוונים וחומרים, כאשר הרצון היה לשלב חדר שינה משותף לבנים וחדר משחקים בנפרד. חדר השינה מקבל טון עיצובי מהקיר אשר משלב חצי קיר טפט משבצות בשחור-לבן וחצי קיר בגוון מנטה נעים. החדר משלב הרבה טקסטיל בהתאמה, אשר בא לידי ביטוי בכריות מגוונות, וילונות ושטיח. לצידם בחרנו פריטי ריהוט ודקורציה: שידת צד משותפת עשויה קש וינאי, תמונות, מדפים ועוד.

חדר המשחקים עוצב במחשבה לשלב אחסון, אזור יצירה ואזור מנוחה/ קריאה. הקיר נצבע בגוון אפור בהיר, עליו הונחו מדבקות יער אשר מקנות מראה של טפט. בנגרות מיוחדת הזמנו שולחן וכסאות ושילבנו עוד הרבה אחסון נסתר לצעצועים, ליצירות ולספרים. 

הריצוף הכללי של הבית הוא במראה בטון מוחלק ובחדרים פרקט פישבון עשוי עץ. בחדרים הרטובים בחרנו בריצוף טרצו בחדר רחצה של הילדים ובריצוף קררה בחדר הרחצה בסויטת ההורים הורים. בשני חדרי הרחצה בחרנו בחיפוי עץ באזור מקלחת, היוצר מראה חם ואווירת ספא.

האתגר המרכזי היה להתגבר על הקורונה והסגר. למזלנו, השיפוץ הגדול כבר הסתיים לפני הסגר וגם רוב הקניות של הפריטים הגדולים, כך שאת שאר הפריטים השלמנו באון-ליין וכל הפינישים הסתיימו בתום הסגר. הרגע הכי מרגש היה המפגש לאחר הסגר, אחרי שלב הביניים שהתנהל בשלט רחוק, והיה מדהים לראות איך כל חלקי הפאזל מתחברים לתמונה מושלמת.
הייתה לי חוויה מדהימה לאורך כל התהליך כולו ואת כל הקרדיט אני נותנת לסיון שהיתה שותפה מלאה והפכה כבר להיות חברה טובה. היא נתנה לי יד חופשית להגשים לה ולמשפחתה את החזון וגרמה לי להבין (שוב) כמה אני נשאבת ומתאהבת באופן אבסולוטי בכל בית ובאנשים שגרים בו, בכל פעם מחדש.

טיפ מהמעצבת

כל חסרון אפשר להפוך ליתרון, אומנם הקורונה שינתה לנו את התוכניות, אבל ההתנהלות בשלט רחוק והקניות באון-ליין היו מאוד אפקטיביות וחסכו לנו זמן של שוטטות רבה.

עיצוב: מיכל וולפסון
צילום: איתי בנית

עוד על מיכל וולפסון>>

תגובה אחת

  1. רבקה

    הבית מהמם בטוב טעם .המטבח מנגר פרטי.מה כדאי חברה או נגר פרטי.
    מהיכן המיטה חדר הורים.והספה בסלון.
    תודה חג שמח.