לאחר מגורים של כעשור בדירתם בגבעתיים, התלבטו בני הזוג אם לעבור או להישאר בדירה ולשפץ אותה. בסופה של התלבטות, ההחלטה שנלקחה הייתה לשפץ את הדירה ולבצע בה התאמה מחודשת ועדכנית של חללי הדירה לצרכים שכבר הספיקו להשתנות במהלך השנים.
לינק אינסטגרם עם הכי הרבה השראה>>

עיצוב: לירון כהן מגורי, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

המעצבת לירון כהן מגורי משתפת בתהליך: בבית מתגוררים ענת ואדי, זוג בפרק ב' בשנות ה-60 לחייהם. בהתחלה הייתה התלבטות אם לעבור דירה או להשאר בדירה הקיימת ולשפץ. בשל המיקום הנהדר מעל פארק גבעתיים, ובשל מגוון האופציות ששטח הדירה איפשר, הגיעו למסקנה שהכי נכון להם לשפץ. הדיירים הגיעו אלי לאחר שסיימתי לעצב לבתה של ענת את הדירה שנה לפני כן, וכבר אז נוצר בינינו חיבור. תהליך העיצוב התחיל בתכנית העמדה של רהיטים שנשארים ורהיטים חדשים שיירכשו בהמשך, כך הלקוחות יכולים לדמיין כבר בהתחלה את התוצאה הסופית.
גודל הדירה הוא כ-160 מ"ר. הדירה הייתה 5 חדרים, כיום בת 4 חדרים. הסלון תמיד היה גדול עם ויטרינה רחבה, אך לא היה מנוצל כראוי. על אף שהדירה הייתה מרווחת עמד לנגד עינינו לייצר בה גם תחושה של מרחב ולא רק להכנע לשטח שהיא מציעה מלכתחילה.

עיצוב: לירון כהן מגורי, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

המטבח (סמגל) קיבל מתיחת פנים והתווסף אליו חלון ענק שמכניס את כל המטרופולין הביתה. מכיוון שהבית מאוד מואר, לא ויתרנו על החלום לעצב את המטבח בשחור. ענת מאוד אוהבת לבשל ואוהבת עיצוב, בכך התברכתי בלקוחה שלא מתפשרת על נוחות, על עיצוב ועל האהבה הכי גדולה שלה – לבשל. באי במטבח תכננו פינת ישיבה גבוהה כדי שאדי יוכל לשבת לשתות כוס יין בזמן שענת מבשלת. זו הסיבה שבגללה גם הכיריים מוקמו על האי. אפילו המקרר שנרכש הוא עם דלת שקופה מתוך מחשבה שיוכלו לראות את התבשילים של ענת, וגם כמובן כדי לשמור על אסתטיקה וסימטריה של קו ישר עם ארונות המטבח.

עיצוב: לירון כהן מגורי, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilבקצה המטבח, במקום בו מיקמנו את החלון החדש, תכננו שולחן בר כדי שהזוג יוכל להינות מהקפה של הבוקר או היין של הערב מול הנוף המרהיב שנשקף מדירתם.

עיצוב: לירון כהן מגורי, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

אחד הקשיים בפרוייקט היה לתכנן את הסלון באופן שיתאים לשני בני הזוג, הרי זה המקום השני האהוב ביותר בבית אחרי המטבח, ולקח לנו קצת זמן להבין מה הכי נכון עבורם. כיצד משלבים את הנוף מבחוץ, בזווית הנכונה לטלוויזיה ולשמור על קשר עין עם המטבח ופינת האוכל? כל זה הביא לחשיבה מעמיקה שהובילה לפתרון שבו הטלויזיה מוצגת על גבי קיר ריק שהצריך תכנון מחדש מבחינת מערכות ותשתיות, ואולי ראוי לציין שזה בכלל קיר ממ"ד. כדי ליישם את הרעיון המרכזי של מרחב ותנועה בחלל החלטנו לא להעמיס ולרכוש כורסת LOVE SEAT למראה קל ומזמין. גם השולחן קיבל מראה קליל ובמקום שולחן ארוך שיישרת את כל יושבי הספה (5 מ') יצרנו לקט של 3 שולחנות בגדלים שונים.

עיצוב: לירון כהן מגורי, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
כשתכננו מחדש את החלל הציבורי חשבנו רבות על אירוח ועל מעברים. בני הזוג אוהבים לארח ולכן השולחן בפינת האוכל כמעט
מכפיל את עצמו בגודל וממוקם ממש מול הסלון. כל הרהיטים בחלל הציבורי נרכשו בארנה רהיטים. בין החלל הציבורי למטבח עומדת קונסולה שהביאה איתה לבטים רבים – האם לשמור אותה או לייצר רהיט חדש. החלטנו לחדש ולשמר אותה, היות והיא מביאה איתה ערך רב לזוג. החלטנו להציג אותה לראווה במרכז הדירה והזמנו 2 פסלי ברונזה שניצבים עליה.

עיצוב: לירון כהן מגורי, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
בני הזוג ביקשו חדר גדול ומרווח. המיטה הגדולה שעיצבנו בארנה רהיטים מאוזנת עם  שתי שידות לצד המיטה שתוכננו בעיצוב אישי על ידי נגר. כשנכנסים לחדר המבט לכיוון החלון השמאלי מלווה בארון קיר גדול שתכננו בארונות אידיאל (כ-6 מ') ועוד ארון קיר של 2 מ' מולו, שתוכנן במקום חדר ארונות הקטן והעמוס שהיה קיים לפני השיפוץ. לתפיסתי, חדר שינה צריך להיות כמה שיותר נקי מהסחות דעת כדי לעודד שינה ומנוחה נכונה.

עיצוב: לירון כהן מגורי, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

בצידו השני של החדר תכננו שולחן עבודה והוא ממוקם בדיוק מתחת לחלון שמשקיף מערבה , אשר דרכו אפילו אפשר לראות את הים.

עיצוב: לירון כהן מגורי, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

חדר הרחצה הראשי וחדר הרחצה בחדר השינה תוכננו תחת אותו קו כדי לשמור על איזון עיצובי בתוך הקונספט האקלקטי. בחרנו אצל ספדה פלטת צבעים בהירה – ריצוף אפור בטון, חיפוי קיר לבן וארון האמבטיה עץ אלון מבוקע.

עיצוב: לירון כהן מגורי, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
במסדרון "גנבנו" שטח מחדר השינה לטובת ספריה שתציג ספרים אהובים ופרטי נוי, ובקצה המסדרון קשה לפספס את יצירת האמנות הממוסגרת, שעליה בעלי הבית לא הסכימו לוותר, ובצדק. דבר נוסף שקשה לפספס בדירה היא האהבה לשטיחים אותנטיים, חלקם היו לפני השיפוץ וחלקם נוספו אצל דוד ששון, בהתאם לתכנון החדש.

עיצוב: לירון כהן מגורי, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

החווייה הייתה מאתגרת במובן הטוב של המילה. לענת יש סגנון מובהק משלה שפגש את שלי פעמים רבות ודי בקלות הצלחנו להוציא אותו לפועל. דאגתי לשמר את הצד האמנותי והצבעוני שלה והייתי קשובה לרצונות שלה. אדי מבין בבנייה ובעשיית כפיים והתקשורת עם שני בני הזוג הייתה תמיד בחיוך ובהבנה והם סמכו עליי כבר מההתחלה שאני הולכת לקחת אותם למקום טוב.
עיצוב: לירון כהן מגורי
צילום: אורית ארנון

2 תגובות

  1. ענת

    תודה רבה לירון ,

    היית מקסימה וקשובה והתוצאה מהממת.

    ממליצה בחום.

    ענת

  2. אלונה קציר

    לירון עיצבה גם את הדירה שלנו, פשוט מהממת! נעים לעבוד איתה, מלאה ברעיונות, טעם מדהים ותוצאה שאנחנו מאוהבים בה כבר שנתיים. ממליצה בחום!