מדור פרסומי בחסות לאומי

אז החלטתם לעשות שיפוץ גדול מכל סיבה שהיא (ויש רבות). עכשיו צריך לתכנן את המהלך, כי מדובר בעניין מורכב מכל היבט: כלכלי, פרקטי, משפחתי ואישי. איך עושים את זה ומאיפה מתחילים? אל דאגה, יש הדרכה

תמונה: pexels

שיפוץ כללי של הבית עולה כסף. הדרכים לממן את השיפור באיכות החיים הן לגייס הון עצמי, להשתמש בחסכונות או לשקול *הלוואה לכל מטרה בתנאים טובים.
ההיבט הכלכלי הוא כמובן משמעותי כי הוא נותן את האות לתחילת התהליך. אם אין לכם אין לממן את השיפוץ, תצטרכו לחכות קצת עם הגשמת החלום ועם שאר התוכניות. עם זאת, גם אחרי שאתם משיגים את הסכום הרצוי, יש כמה דברים שחשוב לדעת.

מתי כדאי לשפץ?

מבחינה פרקטית, כלל האצבע הוא לא להיות בדירה במהלך השיפוץ – למעט גיחת ביקורת יומית או שבועית. אם תשפצו את הדירה בקיץ ויש לכם ילדים בגנים ובבתי הספר, תוכלו לנצל את ההזדמנות ולצאת לחופשה. בנוסף, בקיץ יש יותר שעות אור, ואפשר לבצע עבודות בחוץ בלי לדאוג לייבוש החומרים. מצד שני, אתם לא היחידים שחשבתם על זה, ולכן מחיר השיפוץ צפוי לעלות בעונה החמה, תרתי משמע.
הטיפ שלנו הוא לתאם את השיפוץ לסתיו או לעונות המעבר. אם השיפוץ כללי אבל לא כולל את החלק החיצוני, אפשר אפילו לשקול שיפוץ בחורף. נכון שמזג האוויר הפכפך, אבל קבלן שיפוצים טוב יידע להתמודד עם האתגר. וכאן אנחנו גם מגיעים לשלב הבא. 

תכנון, תכנון ושוב תכנון – מראש!

דעו מראש איזה אזורים אתם עומדים לשפץ, איך זה משפיע על המשפחה ומה נדרש מהילדים. עבדו בצורה מסודרת וכתבו גם את העבודות הכי קטנות, על מנת שכולם יוכלו להיערך לזה טוב יותר. בהמשך, זה גם יסייע לכם בתכנון התקציב ובבחירת קבלן השיפוצים.
חריגה מהתקציב מתרחשת כאשר השיפוץ מתחיל, אבל בדיוק אז אתם נזכרים שבעצם רציתם גם להחליף חלונות, לשדרג דלתות ולרצף מחדש. בשביל למנוע את זה, כדאי לנסות לחשוב על הכול ולהשתמש במחשבון שיפוצים שייתן לכם אינדיקציה טובה לטווח המחירים המקובל בענף.
שיפוץ כללי מוצלח דורש התאמות מכל התא המשפחתי. בין היתר, אתם צריכים כאמור, להחליט האם להמשיך לגור בדירה במהלך השיפוץ, או למצוא פתרון מגורים חלופי. אם בחרתם לצאת מהבית לכמה שבועות, הכניסו את זה לתקציב. במידה ואתם נשארים, בדקו מראש עם קבלן השיפוצים איך הוא מתכוון לבודד את השיפוץ משאר החלקים בדירה ואל תשכחו לפנות את הרהיטים באזור העבודות.

איך בוחרים קבלן שיפוצים?

כמו שכבר הבנתם, קבלן השיפוצים הוא הגורם הכי משמעותי בתהליך. מלבד לבדוק אם יש לכם כימיה אישית עם הקבלן, בדקו האם הוא מתמחה בעבודות השיפוץ הספציפיות שאתם מתכננים לבצע, כמה שנות ניסיון יש לו ואיזה המלצות אפשר לקבל עליו. אם אתם מתכננים כמה עבודות מגוונות, ודאו שקבלן השיפוצים עובד רק עם בעלי מקצוע שמתמחים כל אחד בתחומו. 

מה זה "כתב כמויות"?

הכנה לשיפוץ עוד תפגיש אתכם עם המון מושגים שאולי לא שמעתם עליהם. בהקשר הזה, עליכם לדעת למשל מהו "כתב כמויות": אותו מסמך שמפרט את כל העבודות שהקבלן עומד לבצע, כולל מחירים. כתב הכמויות לא מחליף את החוזה מול הקבלן, אבל הוא יעזור לכם ולו להגיע להסכמות משותפות.
לסיכום, יש הרבה סיבות להוציא לפועל שיפוץ כללי. נכון, החוויה מעט תובענית ולעיתים מתסכלת, אבל תרוויחו שיפור משמעותי באיכות החיים והשבחה של עשרות אחוזים בערך הנכס. אז קחו נשימה עמוקה, פעלו על פי הכללים שהצענו – ושיהיה בהצלחה.

* כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.