יומן בנייה #2

היי, זו רונה ואני ממשיכה לשתף אתכם בבניית הבית הפרטי שלי בהמשך לפוסט הקודם.
בעיסוק שלי כעורכת תוכן במגזין לעיצוב פנים אני נחשפת מדי יום למגוון אינסופי של אפשרויות. תקופת בניית ביתי הפרטי מאלצת אותי להתכנס לתוך הטעם האישי שלי ולזקק אותו מתוך כל מה שאני אוהבת בעולם העיצוב.
בפוסט הקודם סיפרתי שהמראה שאליו אני מכוונת הוא תחושה של בית שמלקט תקופות וסגנונות, ואני פחות מכוונת לבית שמציג את מה שהכי חדיש כרגע בחנויות. באופן כללי וללא קשר לעולמות העיצוב, אני תמיד מעדיפה לא להיסגר רק לכיוון אחד של חשיבה, ואם אני מתרגמת את זה לשפה עיצובית אני יכולה לומר שאני אוהבת תהליכים עיצוביים שלא מתחייבים לשפה אחת עם כללים נוקשים וצפויים, אלא תהליך שיוצר שפה של עצמו.

www.pnim.co.il

כמו בכל בית כמעט, גם אצלנו המטבח מהווה חלל מרכזי, ובדיוק בגלל זה כיוונתי את האדריכלית יעל בן טובים לחבר את המטבח אל הפטיו הפתוח. זו הסיבה גם שבשלב בחירות הריצוף בחרתי שהריצוף של הפטיו והמטבח יהיה אחיד. כשהתחלתי את התהליך העיצובי עם דנה ברוזה החלל הראשון שבו התמקדנו היה המטבח. ההדמייה שהכינה דנה ושאותה צירפתי כאן מעניקה מושג לגבי המראה והחלוקה. המראה שכיוונו אליו הוא מטבח במראה ביסטרו עם שילוב של סגנונות, צבעים, חומרים וטקסטורה. את המטבח וכל הנגרות בבית יבצע ארז מנגר בכפר.

www.pnim.co.il

רוב הבית יהיה מרוצף בפרקט אלון בגוון מעושן יפהפה שבו התאהבתי לראשונה כשביקרתי בבית החדש של דנה ברוזה. יחד עם הפרקט יהיו מספר חללים שבהם בחרתי ריצוף מאוייר: מטבח, פטיו, שירותי אורחים, חדר שירות ומרפסת ילדים. בהיותי מעצבת גרפית לשעבר חיפשתי אריחים שהם פחות במראה כפרי ויותר במראה רטרו גרפי. את כל הריצוף והכלים הסניטריים בחרתי באלוני.
עבור שירותי האורחים בחרתי מראה קלאסי עם קריצה מוגזמת ופריזאית בעיקר בזכות חיפוי דורופולימר שייצבע בגוון כהה, וכדי לאזן את המראה הקלאסי בחרתי את הריצוף היפה הזה שיהיה קונטרסטי למראה הקלאסי ויצור שילוב שלא לוקח את עצמו ברצינות יתר על המידה.

www.pnim.co.il

עבור חדר השירות שנמצא ממש בסמוך לשירותי האורחים בחרתי אריח מאותה סדרה שינעים לנו את השהות בחדר הזה ואני רואה כבר איזה כיף יהיה לראות את שני הריצופים האלה משתלבים זה לצד זה. את ההדמיות יצרו עבורי באלוני.

www.pnim.co.il

את חדרי הרחצה שלנו ושל הילדים בחרתי לרצף ולחפות באופן נקי ורגוע יחסית כדי שיהוו מפלט של שקט ויזואלי בהשוואה לשאר הבחירות בבית. הרעיון שהוביל אותי הוא משחקים גרפיים באותו גוון – טון סור טון. בחדר הרחצה שלנו הקירות יהיו מחופים באריח מלבני כשבחלק מהחיפוי האריח יהיה מונח לאורך ובחלק ממנו האריח יהיה מונח בפישבון. נישת הסבונים תהיה מחופה באריח כינורות באותו גוון. ככה יווצר גם בתוך השקט הזה עניין ומקצב גרפי.

www.pnim.co.il

יש לי עוד כל כך הרבה לשתף לגבי בחירות הלבשת הבית, אבל אני שומרת את זה לשלבים מאוחרים יותר גם בגלל שחלק מהמוצרים עדיין לא נרכשו וגם בגלל שחלקיקי פריטים לא יוכלו להעביר את המסר של התמונה הגדולה. אני כבר כל כך רוצה לראות את כל מה שיש לי בדמיון מתהווה למציאות. אלו הם חלק מהפריטים שכבר רכשתי.

www.pnim.co.il

www.pnim.co.il

www.pnim.co.il

www.pnim.co.il

www.pnim.co.il

בפעם הבאה אשתף עוד מהבחירות שלי וגם בנושא האהוב עליי – בחירת צבעים.

2 תגובות

  1. Rona

    איזה כיף ששיתפת…
    חיכיתי לפרק 2

    נראה מקסים ובחירות משגעות.
    אני הייתי שמחה אם היית משתפת מאיפה רכשת גם.
    סתם כי אני רואה את השטיח ואת השידות צד ורוצה גם

    • רונה ולירז

      אני מתכננת בסוף התהליך פוסט עם שיתופים על הבחירות, אבל בינתיים לגבי השידות והשטיח – בשמחה. השטיח משטיחי סומך ושידות הצד מיניב פשפשים