אפשר להכיר אנשים וירטואלית ולהרגיש שמכירים אותם ממש טוב. אנחנו נחשפים למחשבות שלהם, לתמונות מחיי היום-יום והעבודה. ובתוך הים הגדול הזה, אנחנו עשויים לגלות שיש כמה אנשים שאנחנו ממש מחבבים, למרות שמעולם לא נפגשנו. אולי משהו בכתיבה, אולי משהו בין השורות. אולי תמונה או עבודה שממש אהבנו. אבל עם כל הכבוד למארק צוקרברג, עדיין יש משהו שיכול להתגלות רק בתקשורת בין אישית. רבדים חדשים נחשפים, ומי שרק חיבבנו עד עכשיו מתגלה כמקסימה אמיתית.
נסענו לישוב שמשית שבעמק יזרעאל האהוב עלינו כל כך, כדי לפגוש את מעצבת הפנים מרב זהר. התכתובות הרבות שלנו עם מרב לפני הפגישה כבר הכינו אותנו לאישה הנדיבה והמקסימה שאנחנו הולכות לפגוש. כשהגענו אל הבית, מסתבר שנכנסנו אל הבית מהכניסה המיועדת ללקוחות, ונחתנו היישר אל תוך הסטודיו שלה שנמצא בקומה העליונה והוא בעל כניסה נפרדת. מרב קיבלה את פנינו בחיוך ענק והציגה בפנינו את הסטודיו המדהים שלה.

3C8A8215[1]

3C8A8102[1]

סיור קצר

הסטודיו מספר את הסיפור של מרב והחיבור שלה לעיצוב פנים: מרב שמחוברת לפריטי וינטג', שמבצעת הסבה יצירתית לפריטים שהיא מלקטת, שמחוברת רגשית לפריטים שלה והסיפור שעומד מאחוריהם.

3C8A8022[1]

3C8A8036[1]

3C8A8093[1]

לקוחות שמגיעים לפגישה ראשונה עם מרב בסטודיו פוגשים את הספר על התנין והג'ירפה, וצריכים לענות על החידה בסוף. מרב אומרת שהספר מהווה אחת הדרכים שלה ללמוד על האינטראקציה הזוגית של הלקוחות הפוטנציאליים, ועל מהלכי עבודה שיהיו נכונים עבור הפרוייקט שלהם.

3C8A8071[1]

3C8A8081[1]

המשכנו לסייר בשאר חלקי הקומה שהיא בעצם יחידת ההורים של מרב ויורם, אל פינת הישיבה וחדר השינה של מרב ויורם. הקומה היא החלק החדש יותר בבית, היא נוספה אל הבית הקיים בשלב מאוחר יותר, בתכנון של מרב.

3C8A8046[1]

3C8A8088[1]

3C8A8014[1]

פגשנו בדרך נפת קמח שהפכה למראה, ספרים שהפכו למדפים, מכונת תפירה שהפכה לארונית, מקלטי רדיו ישנים שהפכו לשידות ואת תקרת הבטון עם טקסטורת העץ וצביעת הווש הלבנה.

3C8A8091[1]

3C8A8004[1]

3C8A8062[1]

פגשנו גם את התריסים המפורסמים של מרב, שהפכו לחלק מהסמלים היותר מזוהים איתה, ובעצם מסמנים את תחילת עבודתה כמעצבת.

3C8A8055[1]

ירדנו אל קומת הכניסה ושם נדהמנו מהנוף שמתפרץ פנימה דרך החלון בסלון.

3C8A8225[1]

3C8A7928[1]

בנוסף לסלון נמצאים בקומה: המטבח, פינת האוכל ופינת המשפחה, שממשיכים את הקו העיצובי הכפרי, החם והגלילי שפגשנו בקומה העליונה, עם שימוש נרחב בעץ ושילוב כתמי צבע בפריטי הטקסטיל והאביזרים.

3C8A7916[1]

3C8A7886[1]

מירב אומרת שלפני 15 שנים, כשהיא ויורם רכשו את המגרש, היה חשוב להם שהמגרש יהיה במעטפת החיצונית של הישוב. אפשר להבין את זה, תראו איזה חורש טבעי מפעים נמצא ממש צמוד למגרש שלהם.

3C8A7939[1]
3C8A7941[1]

3C8A8106[1]

אחרי ארוחת הבוקר הגלילית הטעימה שהכינה לנו מרב, ישבנו לשוחח איתה.

3C8A7858[1]

מי אני

מרב זהר, נשואה ליורם, אמא לשחר (18.5), גלי (15), שירה ורון (12.5)

3C8A7902[1]

בחירות מקצועיות

עסקתי בייעוץ ארגוני לחברות, ואז עזבנו לרילוקיישן ביפן וסינגפור בעקבות העבודה של יורם, שם התגוררנו 4 שנים. בזמן השהייה ביפן, נחשפתי לאסתטיקה היפנית המסורתית. כשחזרנו לארץ, היה ברור לי שאני רוצה שינוי מקצועי. התחלתי עם עיצוב התריסים, כשזה עדיין לא היה ידוע ומוכר בארץ. עם הזמן גם פיתחתי מוצר של תמונות חוץ בתוך מסגרות של חלונות, עם רמת עמידות גבוהה לתנאי חוץ. המשכתי ללימודי עיצוב פנים במכללת אולטימה, ומשם הכל היסטוריה. הכניסה לעיצוב פנים הייתה מאוד חלקה. הייתי מאוד בטוחה בעצמי. אני חושבת שהייתי במקום מאוד נוח של להשאיר מאחור את החובות והיעדים שהצבתי לעצמי במהלך הדרך: הייתי קצינה בצבא, עשיתי תואר שני, הייתי יועצת ארגונית מצליחה. המעבר לעיצוב פנים היה ממקום שלם ובטוח. 

בית

בין התזזיתיות של לקחת-להחזיר-וואטסאפ-לקוחות, הבית בשבילי הוא המקום של השקט. גם אם יש המולה בבית – זו ההמולה שלי. הבית הוא המקום שבו החפצים והחוויות שלנו מאוחסנות. בשבילי הבית הוא מקום של יציבות, שייכות ואמירה אישית.

3C8A8155-Edit[1]

סגנון

הטעם שלי בכלל לא רלוונטי כשאני פוגשת לקוחות חדשים. אפילו הייתה לי התלבטות בהתחלה אם להיפגש עם לקוחות חדשים אצלי בסטודיו כדי שלא יושפעו מהסגנון שלי. הלקוחות ואני חותרים יחד לדברים שהם אוהבים, לדברים שהם שונאים. לכל השריטות. על מה הם רבים בבית. תמיד יהיה מי שזורק את הנעליים בכניסה ומי שיתעצבן מזה. אז מלכתחילה אני מוצאת פתרונות לדברים האלה. אני מקפידה שכל בית יהיה בית אחר שמותאם בדיוק לדיירים. ברמת השופט עיצבתי 7 בתים בהרחבה שהם אפילו מאותו דגם, אבל כל בית הוא עולם אחר של עיצוב.

התיישבתי על הנישה הכפרית כי זו האוכלוסייה שנמצאת סביבי ומגיעה אלי. לא פונים אלי לקוחות שמתחברים לעיצוב מודרני, אבל אני מאוד אוהבת. כמובן שאם רוצים בית מודרני שכולו מעוצב בלבן – אין טעם לפנות אלי, אבל לבית מודרני עם נגיעות של צבע אני מאוד מתחברת. אני גם מאוד אוהבת את הסגנון הסקנדינבי.

3C8A7871[1]

חיבור

הפגישה הראשונית עם הלקוחות מלמדת אותי על מהלך נכון של עבודה. יש הרבה לקוחות שאני מזהה כבר בהתחלה שהאינטראקציה לא נכונה, ואני מודיעה להם שכנראה החיבור לא יהיה נכון, וכדאי להם לחפש מעצבת אחרת. הלקוחות שלי מגיעים תמיד מהמלצות של אנשים שעבדו איתי והיו מרוצים מרמת התהליך איתי. זה אומר הכל. זה חשוב בעיני לא פחות מהתוצאה העיצובית הסופית.

3C8A7973[1]

פשטות

לא נעים לי להיכנס לבתים שאני מתנהלת בהם בזהירות כדי לא להרוס משהו. בית הוא לא מקום שצריך להתנצל כשיושבים על הספה. אני מתחברת לעיצוב עם פתרונות פשוטים שבאים לענות על צורך. העיצוב הפשוט שלי הוא לא מתוך מגבלה, אלא מתוך בחירה. השטיח למשל, יכול להיות גם משהו שהאחות עיצבה. אני מביאה את הלקוחות להבין שהם לא הפסידו כלום בזה שהם לא קנו את האופציה היקרה יותר, אלא שאפשר לעצב גם עם משהו שיהיה דומה או זהה, אך זול יותר.

3C8A7945[1]

שינויים

אני כל הזמן משנה את הבית. אנשים שמבקרים אותי רואים כל הזמן שינויים. העמוד התומך הזה, למשל. הפכתי אותו מאילוץ לאלמנט עיצובי מרכזי. הכורסאות בסלון גם לא תמיד ממוקמות ככה. אני אוהבת את התזוזות הקלות האלה שעושות שינויים בחלל. אני מקפידה על זה מאוד בתכנון של בתים ויוצרת נקודות אינסטלציה וחשמל בבית שיאפשרו שינויים עתידיים.

כיועצת ארגונית ניהלתי שינויים ותהליכים בארגונים. תהליך של בנייה או שיפוץ הוא זמן מאוד מאסיבי של שינויים. זה זמן עמוס מאוד מבחינה רגשית גם מההיבט הזוגי, זמן של לחץ מבחינת הוצאת הכספים וניהול בעלי המקצוע. אני רואה את עצמי כסוג של תומכת לחימה, מטפלת בהתנגדויות ובגישורים.

2

3C8A7884[1]

אמא שלי

אני המראה של אמא שלי. אמא שלי לא עסקה אף פעם בעיצוב, אבל היא עד היום ממלאת את הבית שלה באסתטיקה שמאוד מזכירה את האקלקטיות שלי. בעבר, אפילו האוכל שלה היה מעוצב. רק כשעשיתי תיעוד ויזואלי של הבית של אמא שלי, הבנתי בעצם באיזה בית עיצובי גדלתי. כתבתי על זה פוסט וממש התרגשתי מזה.

Inside Out

התקשורת עם החוץ מאוד חשובה בעיני, בבתים קטנים וגדולים. בבתים בבנייה שאני מלווה, מפתחי הבית הם בין המקומות הבודדים שאני מתערבת בהם מבחינה אדריכלית. חשוב לי שהחוץ יקבל ביטוי בתוך הבית.

3C8A8110[1]

3C8A7926[1]

3C8A8112[1]

צבע

צבע זה אומץ, אמירה, חשיפה, לכן זה לא מקרי שאנשים מפחדים מצבע. יש לי זכות גדולה שלקוחות שמגיעים אלי לא מפחדים מצבע. אז בבתים שלי יש צבע, אבל אין שם נוכחות צבעונית דרמטית. כל הבית הוא חוויה מאוזנת, והצבעוניות חייבת להיות מדוייקת. אני מאוד מקפידה על זה. יש היום כל כך הרבה ילדים עם בעיות קשב. צבעוניות לא מאוזנת עלולה להחמיר את המצב. אני אפילו מכירה באופן אישי ילד שהפך לרגוע יותר אחרי ששינו את הצבעים בחלל.

3C8A7894[1]

טרנדים

טרנדים מטבעם ימאסו די מהר ואני מנסה לכוון את הלקוחות שלי לבחירות שיתאימו לפחות לעשרים שנים. יש לי חיבה יתרה לטרנדים, אבל מול הלקוחות אני מנסה לאזן.

אתגרים

יש בית שאני מלווה כרגע במבוא חמה שנבנה מבוץ. למרות שזה רחוק, לקחתי את הפרוייקט הזה כי זה סיקרן אותי. אני רוצה לקחת את העיצוב של הבית למקום אחר. המטבח יהיה מפח, הריצפה תהיה בזלת. שם האתגר נובע מהחומר עצמו – הבוץ, שזה חומר שיש לו הרבה אמירה.

3C8A8131[1]

השראה

ביפן יש חנויות מטורפות של ספרי עיצוב. שם נתקלתי לראשונה בספר של טרישיה גילד. ביקשתי את הספר ליום הולדת והוא מאוד השפיע עלי. שאבתי השראה מהפשטות, מהצביעה המיושנת, אפילו רציתי להקים חנות בהשראה שלה. גם ריקי קורי מעצבת מדהים בעיני. יש מעצבת שוודית בשם Madeleine, שהיא מרתקת בעיצובים שלה, ואני גם מאוד מתחברת לרוח העיצוב של Rachel Ashwell

103

שמות לבתים

לכל בית שאני מעצבת אני נותנת שם. מרגישה כמו אם פונדקאית. בתהליך העבודה כל הרעיון נמצא אצלי בראש, ובסוף התהליך, אני מוסרת ללקוחות בית שיהיה דומה להם מהבחינה הגנטית, כי הוא לגמרי שלהם.

3C8A7891[1]

3C8A8113[1]

טוקיו

אם הייתה לי אפשרות, הייתי חוזרת לשנה בטוקיו. כשגרנו שם טיילתי המון, וכל יום חנכתי תחנת רכבת אחרת. זה עולם מופלא. אני מאוד רוצה לחזור לשם.

יום בזבוזים

בפריטי עיצוב לבית אני מסודרת אז הייתי הולכת לקנות בגדים. בכלל, סטייליסטית שתגיד לי בבוקר מה כדאי ללבוש באותו יום, היה יכול להיות ממש נחמד בשבילי.

עוד 3 שנים

מניחה שאהיה באותו מקום, אמשיך לקחת רק פרוייקטים שאתחבר ללקוחות שלהם. אולי אוציא גם ספר על חלונות. יש משהו מאוד מסביר פנים בחלון. מאוד אופטימי.

3C8A7957[1]

לקחנו הביתה

את האנרגטיות, את הנכונות למצוא פתרונות יצירתיים ללקוחות ולא ללכת בדרך הקלה. את האומץ לא לקחת פרוייקטים כשאין חיבור רגשי לפרוייקט וללקוחות. תודה רבה לך מרב על אירוח מופלא.

תודה רבה לאורית ארנון הצלמת המדהימה שלנו, שהגיעה אל המפגש מצויידת בשפעת, ולמרות הכל, הצליחה להעביר דרך העדשה הרגישה שלה את רגעי הקסם.

נשמח לקרוא תגובות שלכם על הביקור שלנו אצל מרב. וכמובן, מזמינות אתכם ליצור איתנו קשר אם גם לכם יש בית מעניין שתרצו לשתף אותנו בסיפור שלו ושלכם.

 

17 תגובות

  1. תמר מנשה

    איזו מטריפה את מרב! נהנתי לקרוא כל מילה ומילה ולהכיר אותך עוד קצת ומתוך ביתך המשגע!!! כמה השראה את מביאה עמך, מרגישים אותך בכל פינה ופינה בביתך, נפלא!!!

  2. סיון ליבנה חכים

    מרבי,
    אני קוראת אותך ומחייכת. כמה שאת יפייפיה מבפנים ומבחוץ.
    מעצבת מדהימה וחברה נדירה.
    כל מי שמעצב אתך את ביתו זוכה ובענק.
    התמונות פשוט מופלאות. שאפו לצלמת. הצליחה לקלוט בדיוק את מי שאת.
    כייף להכיר אתר חדש, מעוצב ומשובח.
    המון בהצלחה

  3. סיון קונוולינה

    הכתבה הזו ממחישה בצורה נהדרת שהבית של אדם הוא-הוא האדם עצמו. מרב, כל כך מיוחדת, נעימה, רב-גונית ומעניינת. והבית שלך – בדיוק כמוך! תודה על ההצצה לממלכתך הקסומה, פשוט נפלא!

  4. נתלי תמיר

    מרבוש,
    כמה אנרגיות את מפיצה, כמה את אישיות חשובה לעולם, מעצבת מבפנים ועושה את העולם מעוצב וטוב יותר,
    איזה מזל שאני מכירה אותך.

  5. אסנת קציר

    מירב יקרה, נהנתי לקרוא את הכתבה המלוות תמונות נפלאות. מרגישים את האמירה, היצירתיות והצבעוניות שלך בכל פינה.
    יופי של אתר, קריא , אסטטי ומעוצב! נהדר!

  6. מרב זהר

    תמר,סיוון,סיון,נתלי ואסנת היקרות -ריגשתן אותי עד דמעות כל אחת ואחת בנפרד .
    איזו זכות יש לי להיות מוקפת בעולם של נתינה ואהבה .אוהבת אתכן ❤️

  7. זהבית קאופמן

    מרב, כמה שאת מרתקת. כל פעם אני לומדת עלייך יותר ויותר. את בחורה מקסימה, אמיתית, נעימה ומעצבת מופלאה. תענוג (-:

  8. Michal

    מענין לקרוא ולראות את התמונות … בלוג מעולה ושילוב מצוין

  9. רונה ולירז

    מתרגשות לקרוא את התגובות, ומודות על כל המילים הטובות על הבית החדש שלנו

  10. מרב זהר

    תודה רבה זהבית היקרה .
    מילותייך מרגשות במיוחד .

  11. רונית דנגור

    הי מירב אני עוקבת אחרייך ואחרי עבודותייך בפייס בוק, את מעצבת מלאת השראה אססטיקה ורגש.
    לקחתי כמה רעיונות לבית שלי ממך. זה ברור לי שכשאוכל לשפץ את ביתי, לא אעשה זאת בלעדייך.
    תמשיכי כך. ממש מקסים,היה כייף להכנס לביתך..

  12. מרב זהר

    רונית יקרה .
    כיף גדול שגם מרחוק יכולה לעזור ולהוות השראה לרעיונות ….אשמח להכיר

  13. ליאת בלזר

    הבית שלך עצר לי את הנשימה.כמה חום וצבע, בדיוק כמו שאני אוהבת.
    קראתי הכל בשקיקה ועכשיו מעריצה עוד יותר..
    נהדרת שאת.בהצלחה במציאת הלקוחות הנכונים 🙂

  14. עדי סוליקרו

    מרבי אהובה,
    הבית שלך, בדיוק כמוך, מלא בצבע ואופי וחום אנושי.
    ככל שאני מכירה אותך יותר- אוהבת יותר.
    מ-ק-ס-י-ם-!
    3>

  15. ענת ברטרר בניק

    מרב , התרגשתי לקרוא את הכתבה, כל כך כנה ומדוייקת, כל פינה בבית כמו ספור מלא השראה! אפשר לגלול את התמונות למטה למעלה בלי סוף…שלמות! בטוחה שכל מי שידך מלטפת את ביתו זוכה! תודה על השיתןף….