נרקיס שרון

נרקיס שרון מחברת ביצירתה 3 עולמות עיצוביים: עיצוב גרפי, עיצוב טקסטיל ואדריכלות. נרקיס הרגישה שאין מספיק מגוון של גופי תאורה שעשויים מטקסטיל והחליטה להכניס אל התחום חומר שונה, מקורי ומסקרן. מתוך כך היא יצרה גופי תאורה בעלי מראה גרפי, העשויים מכבלי חשמל וחוט ניילון. כל גוף תאורה נעשה בהתאמה אישית של צורה, גודל וצבע ובאמצעות שינוי בשקיפות ובטקסטורה נוצרת בהם ייחודיות מרתקת של משחקי אור וצל.

Narkis-Sharon

קצת עליי

1. יש לי אובססיה לקופסאות. אני שומרת קופסאות שאני מקבלת, וכמובן קונה קופסאות מיוחדות. יש לי כמה מדפים בארון שכולם מלאים בקופסאות ריקות.
2. אני אוספת צדפים ואבנים מכל העולם.
3. אני מתלהבת ומלטפת כל כלב שאני רואה. גדלתי עם 3 כלבות ואאמץ ממש בקרוב כלב/ה.
4. אני מציירת מגיל קטן ועוסקת מאז ומתמיד בפרויקטים של DIY.
5.  אני תמיד מקפידה על אסתטיקה עד לפרטים הכי קטנים. אפילו המפיות והקשיות לא נבחרות כבדרך אגב.

ההתחלה

למדתי 4 שנים לתואר ראשון בעיצוב טקסטיל בשנקר. לקראת סוף הלימודים הייתי בהתמחות בחברת דלתא בתחום של הלבשה תחתונה. לאחר מכן עבדתי כמעצבת גרפית בחברת סבון במשך שנה וחצי. עיצבתי מגוון גדול של קולקציות מיוחדות, טקסטיל וגם חומרים שיווקיים-גרפיים לפרינט ולדיגיטל.
מאז ומתמיד ידעתי שאעסוק בתחומי העיצוב והחלום שלי היה להיות מעצבת עצמאית בעלת עסק מצליח. לא הייתה לי פנטזיה להיות בכירה בחברה מסוימת, אלא שיהיה לי מותג משלי.
לאחר כשנתיים של ניסיון מקצועי כשכירה, הן בתחום הטקסטיל והאופנה והן בתחום של עיצוב גרפי, החלטתי שאני בשלה, מוכנה ושהגיע הזמן להגשים את חלום הילדות שלי ולצאת לדרך עצמאית.

נעים להכיר: נרקיס שרון, צילום: איה וינד, www.pnim.co.il

Layout

במהלך הפרוייקטים בלימודים תמיד חיפשתי איך להפוך סריג שהוא במהות שלו רך וגמיש לבד קשיח, יציב וחזק. התחלתי לחקור כיצד אני מגיעה לתוצאה כזו באמצעות טכניקת סריגה בשילוב חומרים קשיחים ולא קונבנציונאליים בתחום הטקסטיל.
בפרויקט הגמר שלי, הצגתי את מחקר החומרים שלי ואת הבדים החדשים שפיתחתי – בד סרוג במכונת סריגה ידנית עשוי מכבל פלדה, כבל חשמל וחוטי ניילון.
לאחר שסיימתי את הלימודים, ידעתי שיש לי משהו מסקרן ביד ושאני עוד אמשיך לפתח את הבדים האלו. לכן, כשיצאתי לדרך עצמאית עם המותג Layout המטרה שלי הייתה ברורה – להקים מותג טקסטיל עם מוצרים עשויים מהבדים החדשניים שפיתחתי.
לאחר נסיונות וחיפושים הגעתי לתחום התאורה, בו הבדים יכולים לזרוח במלוא הדרם ולהביא מראה מפתיע וחדשני אל התחום. גופי התאורה שלי מיוצרים באמצעות מכונת סריגה, בעבודת יד איכותית ומוקפדת. הם בעלי מראה חדשני, מקורי ומסקרן המייצר אסתטיקה נקייה ועשירה בפרטים, אך עם זאת עדינה ומדויקת.

נעים להכיר: נרקיס שרון, צילום: איה וינד, www.pnim.co.il
לבדים שאני יוצרת יש אינסוף אפשרויות בהתאמה אישית לחלל המבוקש בכל צורה, צבע וגודל. הבדים הקשיחים בעלי הטקסטורה הייחודית שפיתחתי מתאימים מאוד להיות גופי תאורה בגלל העמידות, היציבות, השקיפות שמאפשרת מעברי אור-צל.
בעתיד המטרה שלי היא שהמותג יהיה לא רק של תאורה, אלא של מגוון מוצרים שהבסיס שלהם הוא הטקסטיל המיוחד וטביעת האצבע של המותג.
נעים להכיר: נרקיס שרון, צילום: איה וינד, www.pnim.co.il

השראה

אני גרה בתל אביב ליד עזריאלי בשכונה שקטה, קטנה וירוקה שמוקפת בגורדי שחקים ומערכות של כבישים וקווי רכבת, המשקפים את האסתטיקה של המותג. אני אוהבת את הניגוד בין השקט והירוק של השכונה לבין כל ההמולה והבנייה המרובה שנמצאת כמה רחובות ממנה. יש לי תשוקה רבה לעיר, לבנייה ולארכיטקטורה. אני אוהבת לטייל בעיר עם מצלמה ולהתבונן על גורדי השחקים, תהליכי הבנייה שלהם, הצורניות שמרכיבה אותם והחומרים מהם הם עשויים.
כל אלו, בשילוב חומרי הגלם של הבדים שמגיעים מעולם הבנייה, מהווים את מקורות ההשראה שלי ואותם אני מתרגמת לטקסטורות, צורות, צבעים וטכניקות בסריגה. הצורות הגיאומטריות של השלד של גופי התאורה מגיעות מהתבוננות על מבנים בעלי צורות מיוחדות ומעניינות באדריכלות המודרנית.

נעים להכיר: נרקיס שרון, צילום: איה וינד, www.pnim.co.il

חומרים

המוצרים של Layout עשויים מכבלי חשמל וחוט ניילון. אני עובדת בטכניקה שמאפשרת ניראות עיצובית שונה שלא בהכרח אופייניות לטקסטיל.
קונסטרוקציית המתכת של גופי התאורה נקייה, מינימליסטית ובעלת קווים ישרים. היא בעיצוב שלי ומיוצרת בהתאמה אישית ובלעדית לסטודיו. זה לא פריט מוכן מספק חיצוני שאני רק צריכה לבחור, אלא גם כאן יש הקפדה על הייצור והעיצוב שמותאם אישית למותג ולמוצרים שלא ניתן לראות באף מקום אחר.

נעים להכיר: נרקיס שרון, צילום: איה וינד, www.pnim.co.il

סגנון

הסגנון האדריכלי שהמוצרים שלי יכולים להשתלב בו הוא בעיקר מודרני, אורבני ותעשייתי, מכיוון שניראות המוצרים ואף חומרי הגלם מגיעים ממש מהעולמות האלו. חומרים תעשייתיים, מראה של בטון וכן שילוב של טקסטיל עם מתכות הם מאפיינים מובהקים של הסגנונות האלו והם גם ההשראה של גופי התאורה שלי.
יחד עם זאת, גופי תאורה שאני יוצרת בצורות וצבעים קלאסיים יותר יוכלו להוסיף טאץ' מעניין לחללים במגוון רחב של סגנונות.

נעים להכיר: נרקיס שרון, צילום: איה וינד, www.pnim.co.il

ייחודית

בשנים האחרונות ישנה מגמה כלל עולמית של חזרה למוצרים עשויים בעבודת יד. אנשים מחפשים פריטים בעלי ערך רגשי ועיצובי שיוצרו בעבודה אישית ולא בפס ייצור תעשייתי שניתן לראות בכל מקום.
בתחום התאורה הרגשתי שאין מספיק מגוון של מנורות מטקסטיל, כלומר יש הרבה חומרים קשים יותר כמו בטון, עץ, פלסטיק ומתכות, אבל רציתי להכניס חומר שונה ומסקרן.
מה שעניין אותי דווקא בטקסטיל הוא היכולת לשלוט בצורה שונה במעברים של אלומות האור ובמשחקי השקיפות והטקסטורה שמאפשרים מעברים מגוונים של האור והצל. כל גוף תאורה שלי מתייחס בצורה שונה לנושא הזה. ישנם גופי תאורה בעלי תאורת עדינה המקנה אווירה נעימה ועוצמת אור חלשה, וגם כאלו שיתנו הארה רחבה וחזקה יותר באמצעות שינוי בצורה ובטקסטורה.
היה לי חשוב ליצור קולקציה מגוונת מבחינת גדלים וצורות, על מנת שיוכלו לענות על כל צורך ולהתאים למגוון חללים. גופי התאורה קיימים ב-3 גדלים ובכל אחד מהם התייחסות שונה לצורה ולגודל.

נעים להכיר: נרקיס שרון, צילום: איה וינד, www.pnim.co.il

הלקוחות

משמח אותי לראות את התגובה של הלקוח ברגע בו אני מדליקה את הנורה בגוף התאורה וכאשר הוא נוגע בבד ומתעמק בו. ההתעניינות והסקרנות של הלקוחות באווירה שגוף התאורה מקנה לחלל, באור שיוצא ממנו ובצל שהוא מייצר על הקיר והתקרה, מחממת לי את הלב וגורמת לי להיות מסופקת מכך שיצרתי מוצר שמאיר את הבית באופן מיוחד.
חשוב לי להבין מהלקוחות ומהתגובות שלהם אילו דגמים יותר מתאימים ואם הם היו רוצים לראות דברים מעט שונים. בגלל שאת כל המוצר אני מפתחת מאפס, כולל הקונסטרוקציה, אני פתוחה לרעיונות חדשים של סוגים וגדלים ויכולה לייצר מגוון רחב של גופי תאורה שהם לא בהכרח חלק מהקולקציה הנוכחית.

נעים להכיר: נרקיס שרון, צילום: איה וינד, www.pnim.co.il

אתגרים

אני אוהבת לעסוק בתחומים שונים, תמיד שואפת ללמוד ולדעת ולא להישאר מקובעת רק בתחום אחד. עם זאת, להיות בעלת עסק עצמאי אומר שהכל עלי ואני צריכה לדעת גם תחומים שמעולם לא חשבתי עליהם – שיווק, שירות לקוחות, פיננסיים, קשרים עם ספקים וכדומה. במסגרת הזו, אני מתעסקת גם עם דברים שפחות באים לי טבעי, או שאני פחות מתחברת אליהם, ולכן לפעמים זה מהווה אתגר. בתור מעצבת ויוצרת, האידיאל הוא לשבת ולעסוק ביצירה כל היום, אבל בפועל זה לא כך.
כמובן שיש גם התמודדות גדולה עם חוסר וודאות וקשיים של הקמה והתחלה, צריך הרבה אורך רוח, נחישות, אמונה בעצמי ובעסק וסבלנות. יש תקופות שאני צריכה להזכיר לעצמי כל יום מחדש למה אני עושה את זה וכמה אני ברת מזל שיש לי את האפשרות הזו.
עם כל כמה שזה נשמע קלישאתי, למזלי אני מוקפת באנשים קרובים תומכים ומפרגנים שעוטפים אותי, מייעצים ומחזקים.

נעים להכיר: נרקיס שרון, צילום: איה וינד, www.pnim.co.il

חלומות

הצלחה בשבילי היא להיות מסופקת גם מהישגים קטנים שאני מציבה לעצמי, ולא להרגיש את ההצלחה רק כשהיא מגיעה בענק. כלומר, להיות מסוגלת לעצור ולהגיד: אני מצליחה, מרוצה וגאה בעצמי כאן ועכשיו, לא משנה מה גודל ההישג.
הייתי שמחה לראות את גופי התאורה בתוך מוזיאון כחלק מהעיצוב של המבנה ולא בתור תערוכה, כלומר להכניס נגיעה נוספת של עיצוב למוזיאון מזווית קצת אחרת, ולתת לגופי התאורה מעמד של כבוד כפריט עיצובי, במקום שבו עיצוב הוא המהות.
בעוד 3 שנים מהיום אני רואה את הסטודיו גדל ועם מספר עובדים. תהיה לי גם חנות פיזית של המותג, ובה מגוון רחב של מוצרים ולא רק גופי תאורה, מעין חנות לייף סטייל. בנוסף אני רואה את המוצרים השונים נמכרים בחנויות מסביב לעולם.

צילום: איה וינד
לאתר LAYOUT של נרקיס שרון>>

SHARONARKIS

השארת תגובה