יש משהו בתחום הזה, של עיצוב פנים והום סטיילינג שמנקז אליו המון נשים שבוחרות בו כקריירה שנייה. ועדיין, מרתק לראות איך הקריירה הראשונה יכולה לתמוך ולהעשיר את הבחירה בעיצוב, אפילו כשנדמה שאין קשר בין העולמות. אנחנו שמחות להכיר לכם את סיון קונוולינה, שהגיעה לעולם העיצוב ממחוזות רחוקים, והצליחה לייצר לעצמה מקום של כבוד בתחום עיצוב הפנים.

siv2

5 דברים שלא ידעתם על סיון:

1. היא מהנדסת ביוכימיה לשעבר. אחרי לידת ביתה הבכורה היא עזבה קריירה מתגמלת ומעניינת,והחליטה על השינוי המקצועי
2. מה שבאמת מדליק אצלה את הניצוץ בעיניים הוא מתן פתרונות יצירתיים למצבים תכנוניים מורכבים.
3. בין התחביבים שלה נמנים: צילום, ציור, איור, תפירה ועיצוב עוגות. היעד הבא – ללמוד לסרוג.
4. היא בילתה 7 חודשים באוהל בעת מסעותיה באוסטרליה וניו-זילנד, וזו היתה אחת התקופות הטובות בחייה.
5. היא פריקית של סדר וקשה לה מאוד לעבוד בסביבה מבולגנת.

www.pnim.co.il צילום: טל ניסים
צילום: טל ניסים

תהליכים

חוץ משלב התכנון, מעניין אותי מאוד גם להיות עדה ושותפה לתהליך שעוברים הלקוחות. מרתק אותי כל פעם מחדש להיווכח בכך, שתהליכים של בנייה או שיפוץ של בתים הם בראש ובראשונה תהליכים נפשיים. כל מה שעולה וצף בתהליך הזה – קשור בתחושות מאוד עמוקות שיש לנו כלפי משמעות המושג "בית" – הפיזי והרגשי כאחד. אני מוצאת את עצמי בתפקידי-משנה רבים בתהליך הזה, מעבר להיותי המעצבת. לפעמים אני צריכה לדרבן אותם ולמקד את לקוחותי כדי שהתהליך יתקדם, לפעמים "להרים" ולעודד אותם כשנגמרים להם הכוחות, לפעמים רק להרגיע כשצצים קשיים בשטח, ולהזכיר להם שבסוף יהיה להם בית בדיוק כמו זה שהם רצו. אני חושבת שזה חלק בלתי נפרד מהעבודה שלנו, לראות מולנו את האנשים שאיתם ובשבילם אנחנו עובדות, על החולשות ועל החוזקות שלהם.

www.pnim.co.il צילום: מיקי וידנפלד
צילום: מיקי וידנפלד

בחירות

כבר כשנרשמתי ללימודי תואר ראשון – היתה לי התלבטות קשה בין התחום המדעי, שאותו למדתי בהרחבה בתיכון, לבין התחום האמנותי. בפרט, התלבטתי בין לימודי הנדסת ביוכימיה ללימודי ארכיטקטורה. כיום, בראיה לאחור, אני חושבת שהלכתי על הבחירה הקלה מביניהם. אני חושבת שאז לא היה לי מספיק בטחון ביכולות ובכשרון שלי, למרות שכולם מסביבי חשבו שארכיטקטורה זה בדיוק המקצוע עבורי. חששתי מאוד מהתחרותיות המובנית בלימודים ובמקצוע, והיה לי קל יותר ללכת וללמוד תחום שלא נמדד בכשרון או ביצירתיות. אבל הכמיהה לעסוק בתחום הזה לא הרפתה ממני בשום שלב, כך שכשנקרתה בדרכי ההזדמנות הראשונה לעשות שינוי – לקחתי אותה בשתי ידיים למרות חוסר הוודאות הרבה שהיתה טמונה בבחירה הזו. זה היה כבר ממקום הרבה יותר בשל, הייתי אדם אחר מהילדה המפוחדת שהייתי בגיל 21, והיה לי ברור שאם אני רוצה לעסוק בעיצוב ולהצליח בזה – זה תלוי רק בי, וזה לגמרי אפשרי.

עיצוב

אני מאמינה בתכנון ובעיצוב חללים שאפשר לחיות בהם, וזה ניכר מאוד בעבודות שלי. הרבה מהלקוחות שפונים אליי, מסבירים שמה שהם אהבו בעבודות שלי הוא התחושה שאלה בתים חיים ונושמים, שנעים ונוח לשהות ולחיות בהם. אני חושבת שהתחושה הזו נובעת, בין השאר, מהבחירות החומריות שמאפיינות את הפרוייקטים שלי: שימוש רב בעץ, בטקסטיל, בטקסטורות ובצבע. המינון מותאם כמובן ללקוחות, אבל אלה רכיבי היסוד שבהם אני משתמשת כמעט בכל פרוייקט.

אני מאוד אוהבת ליצור שילובים בין שפות עיצוביות שונות באותו חלל, ונמנעת מהגדרות ומתיוגים כמו "כפרי" או "מודרני". האקלקטיות של הסגנונות, כל עוד היא נעשית בצורה מדוייקת, יוצרת תוצאה מעניינת וייחודית בהרבה, בעיניי.

צילום: טל ניסים

החלק האהוב עליי בעיצוב

מטבח. זהו החלל שלעיתים תכופות מהווה את לב ליבו של הבית, ורשימת הדרישות לגביו היא בדרך כלל ספציפית ושונה מלקוח ללקוח, בהתאם להרגליו ולאורחות חייו. אני נהנית מהתכנון המותאם-אישית ללקוחות, וגם מהמגוון האינסופי של אפשרויות עיצובית וחומריות שניתן להחיל על החלל הזה, מבלי שזה בהכרח יגרור השלכות כלכליות משמעותיות. יש כיום מגוון בלתי נתפס של פורמייקות, פורנירים, צבעים, פרזולים, חיפויי קיר, כסאות, גופי תאורה ואפילו כיורים וברזים – שהשילובים ביניהם מאפשרים ליצור תוצאות מרהיבות ושונות לחלוטין זו מזו, בכל פרוייקט מחדש.

אתגרים

באחד הפרוייקטים האחרונים שתכננתי, הבית עבר הריסה פנימית מוחלטת וחלוקה מחדש, כך שכל הכיווניות שלו התהפכה. מיקום חדרי השינה התחלף במיקום הסלון, המטבח ופינת האוכל. בשל השינוי הזה, ובעקבות החלוקה מחדש, היה צורך בשינוי מידות החלונות הישנים באיזור חדרי השינה, ובהתאמתם לגודל החללים החדשים. אבל, הבניין היה בניין לשימור, ולא היה שום סיכוי לקבל היתר על שינוי חזית הבנין (בפרט שזו היתה החזית הפונה לרחוב). בסופו של דבר, בנינו קירות פנימיים צמודים לקירות החיצוניים, ואת הפתחים החדשים יצרנו בתוך החלונות והתריסים הישנים, כך שמתוך הבית רואים חלונות רגילים במידות מותאמות לחדרי השינה, ומחוץ לבית – החזית נותרה כשהיתה. זה נשמע פשוט לכאורה, אבל זה הצריך עבודה רבה, תכנונית ומעשית, שכללה: פירוק זמני של התריסים והחלונות הישנים לצורך טיוח חיצוני של הקירות הפנימיים החדשים, טיוח ואיטום של הקירות הפנימיים מבחוץ, הרכבה מחדש של התריסים והחלונות הישנים, יצירת הפתחים החדשים בתוכם במידות הרצויות, והתקנת חלונות ותריסי אלומיניום חדשים.

www.pnim.co.il צילום: טל ניסים
צילום: טל ניסים

צבעים

אין לי פלטת גוונים אהובה, בכל פרוייקט אני נותנת דגש על סקאלה מעט שונה, בהתאם לאופי של הלקוחות ולסגנון העיצובי שהתגבש. גם בבית הפרטי שלי – יש המון צבעים, וכל חלל הוא בסקאלת גוונים שונה.

חומרים

אני מאוד אוהבת שילובים: עץ טבעי בשילוב עם צבע נועז, ברזל בשילוב עם זכוכית, בטון וקרמיקה בטקסטורות ובאיורים שונים, והרבה הרבה טקסטיל (בדים, שטיחים, וילונות).  

אצבע על הדופק

לצערי, אין לי זמן להגיע לכל ימי העיון והרצאות ההעשרה שאני מסמנת לי כמעניינים, אבל אני משתדלת ללכת לאחד בחודש לפחות, בנושאים שונים. בנוסף, אני משתדלת לקרוא על חידושים ועל מגמות עיצוביות, ומקפידה להתעדכן גם מול אנשי המקצוע שאיתם אני עובדת, שמתוקף היותם המבצעים בפועל – מכירים את החומרים ואת הטכנולוגיות החדשים לפני כולם.

צילום: טל ניסים

must have

שטיח בסלון בין אם זה "שטיח" מאריחים מאויירים ובין אם שטיח מטקסטיל ממש – זה בעיניי פריט חובה, שאף סלון לא מושלם בלעדיו. זה לא חייב להיות שטיח ענק, או עם נוכחות רבה, גם שטיח חלק ואחיד באריגה שטוחה יעשה את העבודה. בעיניי זה פריט שיש לו תפקיד גם בהגדרת האיזור של הסלון וגם בתחושת החמימות והביתיות שלו, ולכן אני לא מוותרת עליו.

השראה

כל מה ומי שנמצא "מחוץ לקופסא". זה יכול להיות תכנון יוצא דופן, או עיצוב נועז, ובעיקר שימוש באלמנטים מוכרים בצורה לא סטנדרטית או בהקשר לא אופייני. אני פחות נמשכת לטרנדים, ותמיד אעדיף לראות עבודות שמבוססות על יצירת "יש מאין" מאשר עבודות שיש בהן בעיקר בחירות מוצלחות מהחנות.

מבחינה אדריכלית-תכנונית, אחד המשרדים הכי מעוררי השראה בעיניי הוא סטודיו XS בתל אביב, שעוסק בתכנון של חללים קטנים. זכיתי לכבוד (המאוד גדול!) שצמד האדריכלים בעלי הסטודיו (אדר' רוני אביצור ואדר' עופר רוסמן) היו המנחים שלי בלימודי עיצוב פנים בטכניון, ואני חושבת שהגאונות התכנונית בעבודות שלהם היא באמת יוצאת דופן, מרמת החלוקה של החללים ועד לרמת תכנון הנגרות.

מבחינה עיצובית, אני מוצאת המון השראה בעבודות של Studio 37 (דנה גוטמן ורותם סולרצ'יק). מדובר בצמד מוכשר מאוד, שמשלב חומרי גמר שונים ויוצאי דופן בעבודות שלו, ובכל פעם מחדש אני מוצאת את עצמי מתענגת על הרעיונות ועל הביצוע שלהם, שחלקו נעשה במלאכת-יד ע"י הצמד עצמו.

גם גילי אונגר הוא מעצב מעורר השראה בעיניי, בעיקר בזכות התעוזה והבחירות הלא-קונבנציונליות של שילובים שהוא עושה בהלבשת הבתים שלו.

צילום: טל ניסים

בלוג

הבלוג של רונית כפיר (גם זה שבאקסנט וגם זה שאצלה באתר). אני מאוד אוהבת ומעריכה אותה כאשת מקצוע וכאדם, יש לה ידע רב והיא כותבת מעולה, בגובה העיניים ובצורה כנה. הפוסטים שלה שנונים, הנושאים מגוונים ומעניינים, ופשוט כיף לקרוא אותה.

הכי חשוב בבחירת מעצב

עם כל הכבוד להמלצות, לתיק העבודות ולפרסומים במגזינים – הכי חשוב שתהיה כימיה טובה. זה חשוב גם בבחירת הלקוחות המתאימים.

חנות סודית

חנות בדים קטנה שאני מאוד אוהבת – Make בכפר מל"ל. אני עובדת עם החנות הזו ממש מאז שהיא קמה, וללא ספק יש לה חלק לא מבוטל במקום שטקסטיל תפס בעיצובים שלי. אני מאוד אוהבת את ההיצע של הבדים, וגם את האנשים שמאחורי הקלעים.

צילום: טל ניסים

טיפ

בבואכם לרהט את הבית מחדש – קחו קודם כל רגע להסתכל מסביב. ייתכן שיש לכם בבית רהיט ישן עם המון פוטנציאל, שבעזרת קצת מעוף וטיפים מקצועיים תוכלו לשדרג אותו פלאים.

מפרגנת

יש המון קולגות שהייתי שמחה לעבוד איתן על פרוייקטים משותפים. אני אבחר דווקא בסטייליסטית מוכשרת מאוד שהכרתי בזכות הפייסבוק, מיכל וולפסון קלמן. חוץ מזה שהיא מקסימה, יש לה טעם משובח והייתי שמחה שהיא תלביש מקצה לקצה אחת מהדירות שאני מתכננת.