עיצוב שיחסוך לכם ניקיונות

מדור פרסומי

הניסיון לשמור על בית נקי גוזל ממכם זמן, אנרגיה וכסף? יש כמה פתרונות עיצוב ומכשירי חשמל שבהם אפשר להשתמש על מנת לשדרג את איכות החיים בלי להתאמץ. הנה המדריך המלא.

כך תעצבו את הבית בצורה שתחסוך לכם ניקיונות
תמונה: pexels

בית נקי הוא תנאי לשמירה על היגיינה ולאיכות חיים. השמירה על בית נקי חשובה בכל סוגי הדירות והיא קריטית עבור משפחות עם ילדים, פעוטות, תינוקות וכמובן חיות מחמד כמו כלבים וחתולים. עם זאת, הניסיון לנקות את הבית עלול לגזול זמן יקר וגם אנרגיה וכסף. כתוצאה מכך, אין פלא שכולנו מחפשים אחר פתרונות קסם שיאפשרו לנו לשמור על בית נקי – אבל במינימום של מאמץ ודאגות.
החדשות הטובות הן שפתרונות עיצוב מודרניים מתייחסים לסוגיה הזו בצורה מעוררת השראה. בנוסף, יש מכשירי חשמל שאותם אפשר לשלב בעיצוב של הבית כדי להקל על הניקיון. השאיפה היא לקצר את משך הזמן שעובר מהרגע שבו מתחילים לנקות ועד שרואים תוצאות, אז כדאי לדעת איך עושים את זה.

הכל מתחיל בפתרונות אחסון
מומלץ להתחיל את התהליך של עיצוב חלל הפנים בבית עם הקצאת מקום עבור פתרונות אחסון. ככל שיש יותר פתרונות אחסון בבית, המשמעות לטווח הקצר והארוך היא חיסכון בניקיון. חוץ מזה, פתרונות אחסון אידיאליים עבור בתים קטנים והם יכולים גם לשדרג דירות ישנות שאותן אתם לא רוצים לשפץ במחיר יקר.
קודם כל, פתרונות אחסון כמו שידה, כוננית וארון חוסכים ממכם ניקיון כי הם שומרים על החפצים האישיים מפני צבירת לכלוך ואבק. אם תכניסו את הכלים לארון במטבח לא תצטרכו לשטוף אותם כל כמה ימים מחדש, ואם תעשו את אותו דבר עם הצעצועים של הילדים גם תחסכו מעצמכם את הצורך בשמירה על סדר וארגון.
בטווח הארוך, תוכלו להתרגל להשתמש בפתרונות אחסון כדי לפנות את חלל הפנים. ככל שהסלון והחדרים יהיו פנויים יותר, כך המאמץ שכרוך בניקיון יצטמצם. למעשה, בחדר פנוי וריק כל מה שיישאר לכם לעשות הוא להעביר סמרטוט או להשתמש במגבונים ייעודיים לרצפה. המגבונים מחליפים את הסמרטוט הרגיל בניקיון יום יומי, כאשר אחת לשבוע אפשר גם להשקיע בניקיון יסודי יותר.

כמה מקום יש בין הספה לשולחן?
העיצוב של הבית בצורה שחוסכת בניקיון מחייב שימוש במכשירי חשמל פרקטיים. אם בחרתם לשים שטיח במקום להסתפק בריצוף הסטנדרטי, כדאי שיהיה לידכם שואב אבק עוצמתי שמונע מאמץ וכאבי גב. אתם יכולים גם לבחור בין שואב אבק רגיל או רובוטי ויש דגמים שמבצעים שטיפה של חלל הפנים ולאחר מכן ניגוב.
לבסוף, שמרו על מרווח בין הרהיטים כדי שתוכלו להגיע בקלות גם לאזורים הרחוקים. בדקו כמה מקום צריך להיות בין הספה לשולחן בסלון וקחו בחשבון גם את הנגישות לרצפה במטבח ובחדרי הילדים, ההורים והאורחים.