איך לפרסם עסק של עיצוב פנים באינטרנט?

מדור פרסומי – בשיתוף דניאל זריהן

אם אתה מעצב פנים שזה עתה סיים את לימודיו, או לחלופין עסק פעיל שעובד בתחום, ודאי שאלת את עצמך באילו דרכים תוכל להגדיל את כמות הפניות האיכותיות של לקוחות פוטנציאליים לעסק שלך. במאמר הזה ננסה לסקור 3 מן הדרכים שבהן תוכל להגדיל את החשיפה של העסק שלך לקהל יעד רלוונטי, איכותי, שמביע עניין בשירותים ובמוצרים שלך.
אולם לפני כן, חשוב יהיה שבתור מעצב פנים יהיה ברשותך נכס דיגיטלי שבו תוכל להציג את הרזומה שלך ודוגמאות לעבודות שונות שביצעת. נכס דיגיטלי כזה יכול להיות אתר אינטרנט, בלוג, דף פייסבוק עסקי, קבוצת פייסבוק או כל סוג נכס אחר שבו תהיה לך שליטה על התכנים השונים.
את הנכס הדיגיטלי הזה תצטרך לקדם, למשל, באמצעות אחת משלוש הדרכים שנציג כאן מייד, על מנת שגולשים ומתעניינים שונים יוכלו לבקר בו, להתרשם מן התוכן הקיים בו, ובעיקר ממי שעומד מאחורי התוכן הזה.
אז בלי להכביר במילים, הנה שלוש דרכים שבהן תוכל לעשות שימוש כדי לשווק את העסק שלך בתחום עיצוב הפנים.

תמונה: DepositPhotos

דרך מספר 1: קידום אורגני בגוגל

כמעצבי פנים, אתם ודאי שואפים להקים עסק מצליח ומשגשג, שיספק שירות ללקוחות לאורך זמן. עיצוב פנים הוא תחום שבו נדרשת הוצאה משמעותית מצד הלקוח, אם הוא מעוניין לקבל פיתרון איכותי לעיצוב החללים שבהם הוא מתגורר, ולכן, שיפור הסמכות של בית העסק לעסוק בנישה הזאת בצורה מבוקרת ומדורגת הוא דרך יעילה לייצר לאורך זמן כניסות רבות של לקוחות, בדיוק בזמן שהם מחפשים פיתרון עיצובי כזה או אחר.
כדי לשפר את הנוכחות הטבעית של העסק שלכם במנועי החיפוש השונים, תצטרכו להשקיע לא מעט בתוכן (ולא רב בתוכן), במסגרת של תהליך המכונה קידום אתרים או SEO.
למזלכם, תחום עיצוב הפנים הוא תחום שבו ניתן לכתוב תוכן בעל ערך מוסף גדול בקלות ובפשטות. הנה כמה דוגמאות לתוכן כזה שיוכל לעניין לקוחות, להגביר את המעורבות שלהם באתר, ואף לעודד אותם לשתף אותו:

  • 5 טיפים שימושיים לעיצוב פינת האוכל הבאה שלכם
  • 10 טעויות בלתי נסלחות שאתם מבצעים בעיצוב הבית
  • 6 דוגמאות למטבחים מעוצבים בצורה יוקרתית במיוחד

והיד עוד נטויה…

את התוכן הזה רצוי שתנהלו בבלוג מקצועי שתטמיעו באתר, וישמש אתכם בדירוג עמודי האתר השונים על ביטויי זנב ארוך שיחפשו הגולשים במנועי החיפוש.

הפעולה השניה שתצטרכו לבצע במסגרת הקידום האורגני היא אופטימיזציה של התוכן באתר להצגה במנועי החיפוש השונים. זה אומר שבפועל תצטרכו לטייב את כותרות המטא ותיאורי המטא של עמודי האתר השונים, לייצר בהם קופי משובח שיזמין את הגולשים להקליק ולהיכנס לעמודי האתר השונים, לשפר את מהירות הטעינה של עמודי האתר, להתאים את האתר לתצוגה במכשירי מובייל, לוודא שהתוכן הינו תוכן מקורי ולא משוכפל, לייצר היררכיה נכונה ומבנה ברור לאתר, לעשות שימוש בקישורים פנימיים כדי לאפשר לגולשים לנווט באתר ביתר קלות, ועוד ועוד.

הפעולה השלישית והחשובה שתצטרכו לעשות במסגרת קידום אורגני לאתר בתחום עיצוב הפנים, הוא לשפר את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר. תוכלו לבקש לכתוב מאמרי אורח עבור הספקים שלכם בתמורה לקישורים יוצאים לאתר, ואם אתם מספקים שירותי עיצוב פנים גם לחברות, תוכלו לבקש מן הלקוחות שלכם קישורים באופן דומה.

את כל תהליכי הקידום ניתן לבצע לבד, אבל רוב העסקים מגיעים בשלב כזה או אחר לתקרת זכוכית, ופונים לחברה של קידום אתרים כדי לקבל סיוע מקצועי.

דרך מספר 2: קידום ממומן בגוגל

כעסק מתחיל שזקוק להכנסות באופן מיידי, ייתכן ולא יהיה ברשותכם הזמן הדרוש להמתין לתוצאות של תהליך קידום אורגני איטי ומבוקר. זאת הסיבה, שערוץ הקידום הממומן יוכל בהחלט להתאים לכם. כדי לעשות בו שימוש, ודאו תחילה כי דף הנחיתה אליו יגיעו הגולשים בעקבות הקמפיין יכיל את העיצובים הטובים ביותר שביצעתם. לאחר מכן, הגדירו מודעה בתוכנית הפרסום של גוגל אדוורדס, שלבו את מילות המפתח עבורן תירצו שהמודעה תהיה מוצגת, תמחרו את העלות לקליק המקובלת עליכם ובהתאם לתנאי התחרות, וצאו לדרך. אחד היתרונות המשמעותיים בערוץ הקידום הממומן הוא המיידיות של הפעלת הקמפיין וזרימת הגולשים לאתר. כמו כן, כמעט כל מי שיש ברשותו אוריינטציה טכנולוגית בסיסית, יוכל בנקל לתפעל קמפיין כזה.

דרך מספר 3: פעילות באמצעות הרשתות החברתיות

יותר ויותר גולשים מבצעים כיום חיפושים מסויימים, לאו דווקא במנועי החיפוש, אלא דווקא ברשתות החברתיות. הרשתות החברתיות מציעות לנו פלטפורמות לניהול קהילות שבהן יכולים להיות שותפים גורמים שונים מן התחום, כמו גולשים מתעניינים, ספקים, לקוחות ממליצים, אנשי מקצוע מן התחום ועוד. אם תשכילו לפעול בקבוצות הפייסבוק הפופולריות בתחום עיצוב הפנים, תוכלו להציע את מרכולתכם ולחשוף את פעילות המותג שלכם לקהילות הנכונות. אחד היתרונות הגדולים של פעילות בקבוצת פייסבוק, היא האפשרות שמספקת הפלטפורמה הזאת לשיתוף והפצה של התוכן, מבלי שתצטרכו לשלם על החשיפה הזאת.

עם זאת, חשוב יהיה לזכור שלקהילה בפייסבוק, כמו בחיים האמיתיים, יש כללים משלה, ולכן לא רצוי לפרסם בקבוצות שונות תכנים שיווקיים, לפני שוידאתם כי פרסום כזה לא סותר את כללי ההתנהלות בקבוצה.

מאחר שפייסבוק היא פלטפורמה מאוד ויזואלית, שמעודדת תוכן מרשים בחיצוניות שלו, תוכלו לצלם את היצירות שלכם בתחום עיצוב הפנים ולהעלות את הצילומים האלו גם לדף פייסבוק משלכם. ככל שיעבור הזמן, ואם תקפידו לעבוד בצורה נכונה, יותר ויותר גולשים יהפכו לאוהדי הדף שלכם, והתכנים שלכם יוכלו לקבל חשיפה גדולה יותר.