האדריכלית אפרת וינרב צברה נסיון מקצועי רב במשרדי האדריכלים המובילים בתל אביב, ומייד לאחר שיפוץ דירתה הפרטית החליטה לצאת לדרך עצמאית ולהקים את סטודיו WE Architects שבו היא מתרגשת בכל פעם מחדש על האתגרים שמביא איתו כל פרוייקט למציאת פתרונות יצירתיים וחדשניים.

www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל

חמש עובדות

1. אני כפר-סבאית במקור, אבל נצר לשושלת תל אביבית, ולכן למרות שבחיי הבוגרים אני גרה בה רק מ-2015, אני תמיד מרגישה בה בבית.
2. התחתנתי עם החבר הכי טוב שלי ב-2015. הוא מהנדס חשמל חתיך והורס, שף בסתר ואבא מדהים. *חמסה*
3. ב-2018 נולדה לנו בת, קראנו לה סיני כהוקרה לזכרונות הילדות של בעלי עם אמא שלו ז"ל מחופשות מושלמות בסיני + אני מעולם לא הייתי שם, אבל כמהתי להיות שם + אהבנו מאוד את המצלול. עד כה עדיין אין עוד סיני בגן.
4. בזמן שכל החברים שלי נסעו לטייל בדרום אמריקה אני טסתי לפני הלימודים ליפן, מאז חזרתי לשם שוב עם בעלי, ולחלוטין בטוחה שזו לא הפעם האחרונה.
5. אחרי הצבא עבדתי מספר שנים בנתב"ג בתור מתשאלת (הגרסה הקצת יותר מורכבת של "ארזת לבד?"), זו הייתה תקופה מרתקת עם מלא סיפורים הזויים. לימים, פרוייקט הגמר שלי בסיום התואר היה נמל תעופה בינלאומי, בו הטמעתי הרבה מהחויות והידע שלי על "מאחורי הקלעים" בנמל תעופה.

www.pnim.co.il
צילום: איתי בנית

לימודים

למדתי תואר ראשון ARCH.B באדריכלות, באוניברסיטת תל אביב. סיימתי את הלימודים ב-2014. עבדתי מספר שנים במשרדים שונים, בהם התנסיתי בניהול פרוייקטים מגוונים בקנ"מ שונים –  החל מעיצוב דירות יוקרה, דרך בתים פרטיים ועד מבני ציבור ותכנון שכונות. בשנת 2017 בעלי ואני רכשנו דירה בשכונת בבלי בתל אביב ושיפצנו אותה מהיסוד. הדירה השתתפה באירוע "בתים מבפנים 2018" ופורסמה ב-XNET במקביל ללידה של סיני. לאחר הלידה לא שבתי למשרד אלא פתחתי את הסטודיו שלי, WE Architects, ראשי תיבות לשמי באנגלית.

www.pnim.co.il
צילום: איתי בנית

הרגע בו הבנתי שאני רוצה לעצב

ידעתי מגיל מאוד צעיר שאעסוק בתחום יצירתי כלשהו. הייתי יושבת בתחנות אוטובוס וחושבת איך הגרפיקה של הפרסומות בקיר התחנה היו יכולות להיות מוצלחות יותר, אפילו למדתי בהרחבה פיסיקה בתיכון כי ידעתי שצריך את הרקע הזה בלימודי אדריכלות. תכלס, עזר לי.

סגנון

העיצוב שלי הוא מאוד פרטני, כלומר אני קודם כל יושבת עם הלקוחות להבין את אורח החיים שלהם ולהבין איך מתאימים את התכנון של הבית שלהם כך שיכיל אותם. זה יכול לבוא לידי ביטוי בפרופרציות הכלליות של החלל, לדוגמא: בית שמארח הרבה, יהיה לי חשוב לתכנן שהמטבח והסלון יהיו מרווחים ומאובזרים ובעלי קשר ביניהם. בנוסף, אני מאמינה שתכנון מקדים בעיקר של מקומות אחסון ופתרונות רב-שימושיים יכול לעזור לשמור על הבית מסודר, ונעים בעין 95% מהזמן.

www.pnim.co.il
צילום: איתי בנית

מאתגר

כל בלת"מ שמתגלה ביום ההריסה ושולח אותי חזרה לשולחן התכנון. יצירת תוצרים מוגמרים ברמת מגזין ללא תקציבי עתק –  בעזרת קניינות נכונה, שימוש בצוות בעלי המקצוע שלי, תכנון פרטי נגרות/מסגרות בעצמי ובחירת חומרים נכונה ליצירת מראה מרשים, אבל באופן תקציבי.

אם לא הייתי עוסקת בעיצוב

אז בטח הייתי בלוגרית נסיעות/עו"ד/צלמת – כל אחד מהעיסוקים האלה דורשים יצירתיות מתחום אחר.

www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל

צבע וחומר

עקרון שמוביל אותי בכל חלל שאני מעצבת/מתערבת בו –  אם החלל מתוכנן נכון, הצבעים שיבחרו בקפידה ובמינונים מדוייקים יחמיאו לו. אם החלל מתוכנן פחות טוב, לא משנה כמה צבע ניישם בו, הוא עדיין לא ירגיש נעים. אני מאמינה גדולה במינונים. כל צבע הוא לגיטימי, אם הוא בא במינון הנכון ובפונקציה הנכונה. יש משהו באינטואיציה של מעצב שפשוט קולט בעין האם החיבורים של החומרים והגוונים יעבדו, לכן אני מאמינה בליווי צמוד יחד עם הלקוחות לבחירת הגמרים ואני מטילה וטו על התאמת גוונים מתמונות בפלאפון/קטלוגים.

צילום: איתי בנית

השראה

חללים מסחריים/ערים בעולם שאני מבקרת בהם – השראה יכולה להיות בכל מקום, צריך לדעת להסתכל. לעמים הנורדיים יש כבוד יוצא דופן לעיצוב, בביקורי בקופנהגן נדהמתי כמה ניכרת המחשבה על כל פרט מבחינה עיצובית: מהרחובות שמותאמים לרוכבי אופניים, דרך ריהוט הרחוב, הדירות והבתים עצמם ועד לעיצוב מוצר – ידית של הדלת/ממשק משתמש במעלית/שילוט במבני ציבור.

www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל

מלקטת

כמו שאמרתי קודם, החלל ברמה האדריכלית הוא הקנבס, ככל שהוא מדוייק ומתוכנן נכון יותר כך יהיה קל לצקת לתוכו תכנים אחרים. אני בדרך כלל אוהבת לבחור "שחקן ראשי" אחד, זה יכול להתחיל מקיר כוח/צבע של המטבח/פריט נגרות כלשהו או מהאריחים של הרצפה. בעיניי יותר קל לדמיין את ההתאמות בין החומרים והצבעים כשעובדים בשלבים וחלק מהבחירות כבר נמצאות מול העיניים.

פרוייקט החלומות שלי

אני משתדלת להתנהל בתוך כל פרוייקט כאילו הוא פרוייקט החלומות שלי, האתגר ביצירת תוצר מוגמר מהמם, ביתי ופרקטי גורם לי לקום בכיף גדול כל יום. ובנימה יותר פרקטית – הייתי שמחה לעצב דירה שחוברה משתי דירות (אנכית או אפקית). כשאני מפנטזת עוד קצת – אז הייתי שמחה לעתב פרוייקטים גדולים ללא גבול תקציבי או אמנותי – מוזיאון, בתי מלון, חנויות של מעצבי הוט-קוטור.

www.pnim.co.il
צילום: איתי בנית

פריט שלא אוותר עליו

רק אחד? אם הייתי יכולה לבחור שלושה אז הייתה בוחרת: צמחיה, שטיח, תאורה. אם רק אחד אז גוף תאורה אחד מרשים לפחות, השאר יכולים להיות פשוטים.

הייתי רוצה לעצב את הבית של

ביונסה, כי אני רוצה להיות חברה שלה.

החנות הסודית שלי

כל חנות של כל מוזיאון, גלי ליבנה.

www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל

טיפ

בכל פרוייקט אנחנו עומדים מול מאות בחירות. אני ממליצה לכל לקוח לזכור שבסופו של יום, כשהוא יישב בבית שלו, הוא יראה רק את הפרקט שבחר ואיך הוא עובד יפה עם המטבח/ספה. לא כל בחירה היא הרת גורל, ואם הוא בחר בעל מקצוע שילווה אותו וסומך עליו, אז שידע שהוא יגרום לכל הבחירות לעבוד יחד וליצור קו יפה והרמוני.

www.pnim.co.il
צילום: איתי בנית

מפרגנת

וואו, יש כל כך הרבה מוכשרים. אני מאוד אוהבת את הראייה העיצובית של XS שנותנת גם משקל למיקום של הדירה בתוך תל אביב כערך מוסף, והם מביאים תוצרים מוגמרים מדהימים עם הרבה פתרונות מאוד חכמים לאחסון/פרוגרמות לא סטנדרטיות. בתחום המסחרי הייתי שמחה לעבוד עם ברנוביץ קרוננברג – אני מאוד מתחברת לקו העיצובי ולחללים שלהם שממש מספרים סיפור ומתמצתים מחקר מקדים מאוד מעמיק שהם עושים לפני כל פרוייקט, עד לרמת הבורג.

לאתר של אפרת וינרב>>
לעמוד הפייסבוק של אפרת>>