תהליך השיפוץ של הדירה בראשון לציון החל טרם קניית הדירה, כשהמעצבת עזרה לזוג בהחלטה לגבי השינויים הרצויים בה. את ההשראה העיקרית לתהליך העיצובי שאבה המעצבת מאהבת הדיירים לסגנון הים-תיכוני שאותו ספגו בטיוליהם בדרום ספרד ואנדלוסיה ואת האהבה הזו היא חיברה אל קווים נקיים, חמימים ופשוטים בסגנון בוהו-נורדי.
לרכישת הספר שלנו "בתים ישראליים" >>

עיצוב: איריס ברקוביץ', צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

המעצבת איריס ברקוביץ' משתפת בתהליך: זוהי דירת חמישה חדרים בראשון לציון. בבית מתגוררים זוג ושני ילדים וגודל הבית 130 מ"ר+20 מ"ר מרפסת. את הפרויקט הזה ליוויתי עוד בטרם נרכשה הדירה, דבר שאיפשר חשיבה משותפת יחד עם בעלי הדירה אודות השינויים הרצויים. תכנית הדירה הייתה די אידיאלית עבור הדיירים ואנו ביצענו שינויים קלים במבנה: ביטול חדר שירותי אורחים לטובת הרחבת חלל פינת האוכל ויצירת נישה לארון שירות מרווח, יצירת נישה במסדרון על חשבון חדר העבודה וזאת על מנת לתת מענה לספרייה דומיננטית שהדיירים ביקשו לייצר ובנוסף, הרחבנו גם את חדר הרחצה של ההורים ושל הילדים. 

עיצוב: איריס ברקוביץ', צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

בעלי הבית מאופיינים בהבנה אסתטית, זוהי דירתם הראשונה ובתהליך החשיבה המשותף ניסינו לשלב את שלל הסגנונות שהם אוהבים באופן הרמוני: חיבור לעושר הים-תיכוני בשילוב חיבור לקווים הפשוטים של סגנון הבוהו-נורדי. ההשראה העיקרית הגיעה מאהבתם של הלקוחות לסגנון העיצובי שספגו בטיוליהם בדרום ספרד ואנדלוסיה, לצבע הכחול הדומיננטי, ללבן-סיד שמאפיין את יוון, לכלי החימר והטרקוטה ממרוקו. בחרנו להשתמש בסקאלת גוונים בהירה ומונוכרומטית עם נגיעות בגווני אדמה, בשילוב חומרים טבעיים בלבד, כגון: בדי פשתן, פליז, טרקוטה, עץ אלון ומתכות.

עיצוב: איריס ברקוביץ', צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

השלב הראשון בתהליך העיצוב, שמאפיין הרבה דירות קבלן, הינו בחירת המטבח. לתהליך הזה הקדשנו זמן רב של תכנון ובחירת צבעוניות. אני נוהגת לחשוף את לקוחותיי לשלל סגנונות וצבעים ואנו מגששים יחד על מנת לנסות לזהות מהו הסגנון שמתחברים אליו מהבטן. וכך בתהליך האפיון, הבנתי שבעלת הדירה מאוד אוהבת לבשל ומתחברת לצבע הכחול. ומהרגע שבו התקבענו על גוון המטבח, השיש ושאר האביזרים, ידענו מייד כיצד כל הבית אמור להראות.

עיצוב: איריס ברקוביץ', צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

המטבח תוכנן בהתאם לצרכי הלקוחות במטבחי אביבי, תוך ניצול מקסימלי של המרחב. בחרנו בכחול על גבול הקובלט, משטח גרניט סינתטי לבן עם גידים אפורים, קרמיקה לבנה וידיות פליז בראס בהזמנה אישית מסטודיו ארטיג'אני. כחלק מהחזון הים תיכוני למטבח הוחלט למקם שני מדפי פורניר אלון על גבי הקיר המרכזי באמצעות תומכי מדף גלויים, גם הם מפליז בעיצוב סטודיו ארטיג'אני.
קירות פינת האוכל חופו בבריקים לבנים שנצבעו בלבן, על מנת לתחום את חלל פינת האוכל מיתר המרחב הציבורי ולשוות לו מראה סמי- אורבני. בנוסף, בחרנו שולחן עגול מעץ אלון וכיסאות אוכל מרשימים אשר רופדו על ידינו בנפרד, כאשר את המראה הכללי השלימה מנורת קש צורנית ומרכזית.

עיצוב: איריס ברקוביץ', צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

ריהוט הסלון נבחר באופן מוקפד, כך שיתאים לפרופורציות החלל מבלי לייצר עומס. לכן בחרנו ספה ארוכה בגוון אחיד ולצידה הדום בפרינט פסים דומיננטי של אוסקר דה לה רנטה. כריות הנוי ששולבו נתפרו בהתאמה מסוגי בדים בטקסטורות מגוונות. לחלל נוספו שולחנות סלוניים בשילוב פליז וזכוכית וכן שטיח משולב צמר וחבל של המעצבת הספרדית נאני מרקינה.

עיצוב: איריס ברקוביץ', צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

עיצוב: איריס ברקוביץ', צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.ilלקיר הטלוויזיה תכננו מזנון עשוי עץ פורניר אלון שהוברש לצורך חשיפת טקסטורת העץ ונצבע בלבן, ליצירת מראה נקי אשר ישתלב עם מערכת הסאונד הלבנה. את החלל הציבורי משלימה ספרייה גדולה שתוכננה על מנת לתת מענה לספרים הרבים של הדיירים, ושילבנו בה משטח שיש ליצירת מראה עשיר ואלגנטי ובהתאמה נבחרו ידיות שיש קררה להשלמת המראה.

עיצוב: איריס ברקוביץ', צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

עיצוב: איריס ברקוביץ', צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

חדרי השינה מאופיינים בעיצוב פונקציונלי ושקט, נגרות בהתאמה אישית ומתן מענה עיצובי אישי לכל דייר. לחדר השינה של ההורים נבחרה צבעוניות שקטה במראה רך ואלגנטי של גווני חול, מיטה מעץ אלון בהיר ווילונות פשתן שמוסיפים רוך. בתהליך תכנון הנגרות עלה מצד הלקוחות רצון לייצר נגרות שונה, כזאת שתזכיר חדר מפנק ואלגנטי, ממש כמו בבית מלון. לכן תוכננה נגרות פונקציונלית כשקיר אחד כולו בנוי ממגירות אחסון והקיר השני הוא ארון דלתות במובן הקלאסי. המראה הכללי שנוצר מאוורר וקליל והוא שודרג על ידי הוספת ידיות פליז ומשטח שיש. 

עיצוב: איריס ברקוביץ', צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

הצבעוניות שנבחרה לחדר הרחצה של ההורים היא: שחור-לבן ופליז. הקו העיצובי השקט נמשך בחלל זה גם כן והוא הודגש על ידי בחירת אריחי ריצוף מאויירים באלמנט ים-תיכוני. 

עיצוב: איריס ברקוביץ', צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

בחדר השינה של הבן המתבגר, שמנו דגש על פונקציונאליות ונגרות בהתאמה אישית ונבחרה צבעוניות של גווני אפור-חם וכחול.

עיצוב: איריס ברקוביץ', צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.ilלעומת זאת, בחדר השינה של בת ה-9 היו לנו התלבטויות סביב נושא העמדת הריהוט בחלל. האילוץ המרכזי בחדר הוא גודלו הקטן, לכן הוחלט להוציא את שולחן העבודה הסטנדרטי מהחדר אל חדר העבודה המשפחתי ובכך לאפשר חלל מרווח יותר שייתן מענה לצרכי הילדה: מרחב לאירוח חברות ושולחן איפור. בשלב אפיון הצבעים בחלל בחרנו שלא לייצר חדר ילדותי טיפוסי, אלא לתת מענה לטווח הגיל הנוכחי עם חשיבה על השנים הבאות. לכן, בחרנו בגווני פודרה עדינים לנגרות והדגשה צבעונית של גוון בורדו חציל במיטת ברזל שיוצרה בהזמנה. אליהם הוספנו טפט טראצו בצבעוניות תומכת ואביזרים משלימים כגון: שולחן איפור במראה מינימליסטי שנתלה על הקיר, שרפרף מרופד בבד קטיפה בגוון חציל של Knot Studio ואביזרי נוי נוספים.

עיצוב: איריס ברקוביץ', צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

עיצוב: איריס ברקוביץ', צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

חדר השינה הרביעי הוסב לחדר אירוח ועבודה. לפיכך נבחרה ספה צורנית במבנה אמורפי של טולמנס' דוט, בגוון ורוד וספרייה משולבת שולחן עבודה של סטרינג. הצבעוניות הכוללת בחלל נועדה לייצר אווירה נעימה ושקטה לעבודה ואירוח. 

עיצוב: איריס ברקוביץ', צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

שינוי מבני נוסף בוצע בחדר הרחצה של הילדים, שבו בוטלה מרפסת השירות לטובת הרחבת החלל בכללותו. מכונת הכביסה והמייבש הוטמעו בפרט נגרות שהשתלב כחלק מארונות האמבטיה. גם בחלל זה קיימים מאפיינים ים-תיכוניים באמצעות בחירת אריחים מאויירים בגווני חמרה וכחול.

עיצוב: איריס ברקוביץ', צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

המרפסת משקיפה אל בתי קרקע בעלי גגות טרקוטה אדומים המשתלבים באופן מושלם עם הבחירות העיצוביות בפנים הבית. המרפסת שתוכננה, מאופיינת בעציצי חימר וטרקוטה בגדלים שונים ליצירת מראה עשיר. ללקוחות היה חשוב להלביש ולאבזר את המרפסת באופן שייתן מענה לכמה פונקציות: פינת ישיבה מינימליסטית לצד קמין חימום מפנק, שולחן עגול עם ארבעה כסאות, מנגל והמון צמחייה ירוקה.

עיצוב: איריס ברקוביץ', צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.ilאת כלל התאורה בבית רכשנו בלייט אין בהרצליה פיתוח כאשר המטרות הן פונקציונליות מבלי להתפשר על מראה עיצובי. לפיכך, לחלל הציבורי ולמטבח נבחרו פסי צבירה לבנים עם נגיעות פליז. מנורת אווירה פינתית, תלויה ממתכת מוזהבת מוסיפה עושר עיצובי נוסף לחלל הסלון. בחדרי השינה הוחלט להשתמש במאווררי תקרה משולבי תאורה. ובחדרי הרחצה, נוסף על תאורה הטכנית, הוזמנו גופי תאורה מעוצבים בהזמנה אישית מהמעצב דוד יצחק. תאורה מיוחדת נוספת נבחרה לפרוזדור החדרים – צלחת זכוכית ורודה של ארומס בשילוב נורת כיפת זהב.

עיצוב: איריס ברקוביץ', צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

בכל הפרויקטים אותם אני מלווה, השלב האחרון בעיצוב החלל הוא לרוב בחירת האמנות והאקססוריז השונים. בדירה הנוכחית, הקונספט הים-תיכוני ביחד עם הצבעוניות הובילו אותנו לגלריה המיוחדת של קארמה קולקטיב. בגלריה קיים אוסף אמנות אקלקטי ומגוון של יוצרים מהארץ ומהעולם. שם התחברנו לצילומים של רפאל באומר – צלם ברזילאי שתיעד את מפרץ אמלפי וארמון וורסאי, ולאיורים של אור לפיד שהתאימו לצבעוניות בחלל הסלון. אמנות נוספת שנרכשה בגלריה היא שתי יצירות בצבעי מים של ג'ני רונן בהשראת העיר תל אביב, אשר נתלו בחדר העבודה. יתר האמנות נבחרה באתרי און-ליין מוקפדים בארץ ובעולם והשלימה את מראה קיר הגלריה שיצרנו בסלון וביתר החללים.

עיצוב: איריס ברקוביץ', צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

הודות לחיבור בינאישי מוצלח ביני ובין הלקוחות, תיאום ציפיות וראש פתוח, נוצר תהליך עבודה משותף מהנה ביותר וזאת על אף שמדובר בתהליך עבודה ארוך ומורכב המתפרש על פני שנתיים ויותר. אני גאה בתוצאה הסופית של הדירה ומרגישה שהצלחתי לייצר ללקוחותיי את האווירה המדויקת עבורם.

רשימת ספקים:
קבלן הפרויקט – מכלוף בכור ובניו
נגרות מטבח- אביבי מטבחים                                                                                                                                            כלים סניטריים, ריצוף וחיפויים – חרש
נגרות ארונות בכל הבית – נגריית אמיר אלמקייס
מזנון בהזמנה אישית – מומה רהיטים
ספה, הדום וכסאות פינת אוכל – לילו הום
פינת אוכל- דגם רהיטים
מיטת חדר שינה, שטיחים, ריהוט מרפסת ואקססוריז – טולמנס דוט
תאורה – לייט אין תאורה, דוד יצחק מעצב תאורה
ווילונות –  אורית טראוב
אומנות – קארמה קולקטיב, גלריה 1 מ-135
ספריית עבודה – סטרינג, נגריית עידן
עבודות פליז – סטודיו ארטיג'אני
אקססוריז – TWO M, STUDIO KNOTS , METAL G CRAFTING , PRAT LIVING, PAS NORMAL             

עיצוב: איריס ברקוביץ' הלבשת בתים
צילום: שירן כרמל
עוד על איריס ברקוביץ'>>