בני הזוג עברו ביחד עם שני ילדיהם אל ביתם במשמר דוד, לאחר שנים שלא התגוררו בו, ובחרו במעצבת ליטל ויליגר במטרה להתאים את ביתם לצרכיהם ולהפוך אותו לביתי וחמים.

עיצוב: ליטל וויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

המעצבת ליטל ויליגר משתפת: בבית מתגורר זוג בשנות ה-30 לחייהם ביחד עם שני ילדיהם. הבית נמצא בישוב משמר דוד, השייך ליישובי גזר. בני הזוג בנו את הבית (בית קבלן סטנדרטי), אך לא גרו בו במשך מספר שנים כי העדיפו כזוג צעיר להתגורר במרכז תל אביב ולחוות את העיר הגדולה. כאשר נכנסו הילדים לתמונה החליטו בני הזוג שהם מעוניינים לחזור לשורשים והטבע ולגדל את ילדיהם באווירה שקטה, נעימה ובבית רחב ידיים. יחד עם ההחלטה הזו בעצם הגיעה ההחלטה לשפץ ,לעצב ולהלביש מחדש את הבית.
הבית הינו בית קרקע בן 200 מ"ר אשר בו שתי קומות. קומת הכניסה רחבה, בגודל של 110 מ"ר וכוללת חלל ציבורי, מחסן, חדר רחצה וחדר משחקים. בקומת הכניסה התקרה גבוהה מאוד, כ-4 מ' והיא יוצרת תחושה של חלל רחב ידיים ואין סופי. לכן היה לנו חשוב שלכל אורך הקיר החיצוני יהיו מפתחים רחבים על מנת לחבר בין החלל הפנימי הגבוה והרחב לחוץ השקט והפסטורלי, דבר אשר יוצר איזון בין הפנים לחוץ, במיוחד כשמדובר בנוף כה יפה של גבעות ירוקות וכרמי יין.
קומת החדרים כוללת סוויטת הורים עם מרפסת, חדר רחצה וחדר ארונות, ובנוסף – חדר לבן , חדר לבת וחדר רחצה משותף לילדים.
עיצוב: ליטל וויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

כאמור, אחד האתגרים המרכזיים היה התקרה הגבוהה בקומת הקרקע, היות ולא היו קירות מפרידים שיחתכו את תחושת הגובה והמרחב, הייתה קצת תחושה של אולם כדורסל. על מנת לאזן את הגובה במרחב הגדול, חילקתי את החלל באמצעות העמדה נכונה ופרופורציונאלית של ריהוט אשר מגדיר כל חלק בקומה, ויוצר חללים תחומים. בנוסף, התקנו בניצב לאורך תקרת הסלון פס צבירה עם ספוטים ארוכים כדי שתהיה תחושה שהתקרה נמוכה יותר.

עיצוב: ליטל וויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.ilבקומת הכניסה פלטת צבעים מונוכרומטית עם שימוש בברזל, עץ, בטון. המפתחים בחלל שחורים, כמו גם גופי התאורה שמשלבים עץ אלון על מנת להוסיף חום ורכות. הריצוף הינו במראה בטון כאשר במרכז המטבח מתחת לאי שברנו את המינימלסטיות עם הריצוף באריחים מצוירים.

עיצוב: ליטל וויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il
בפינת האוכל מנורת עץ גדולה יחסית מכוונת לגובה נמוך על מנת ליצור אינטימיות. בנוסף הוספנו וילונות רכים לבנים מפשתן לאורך כל חלל הסלון ובפינת אוכל על מנת לטשטש את המפתחים הגבוהים ולחמם ולרכך את החלל.

עיצוב: ליטל וויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

את קומת החדרים ריצפנו בפרקט בגוון אלון טבעי מבוקע ובחרנו בפלטת צבעים עזה יותר, הן בחדר ההורים והן בחדרי הילדים.
עיצוב: ליטל וויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

בחדרי השינה ניתן לראות שגם אם מפאת חוסר תקציב או עיצוב מינימליסטי החלל נראה ריק, תמיד ניתן לאזן את זה על ידי שימוש בצבע דומיננטי שמשדרג פלאים.

עיצוב: ליטל וויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.ilעיצוב: ליטל וויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.ilבחדר האמבטיה המשותף בחרנו בצבעוניות של שחור-לבן ואת חיפויי הקיר הלבנים סגרנו ברובה שחורה. עיצבנו ארון אמבטיה כפרי מעץ אלון מלא וידיות זהב.

עיצוב: ליטל וויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

הכימיה עם הלקוחה הייתה מיידית, ומאוד נהנינו יחדיו בימי קניות, זו הייתה חוויה של טקסטורות, צבעים, וחומרי גלם.

עיצוב: ליטל וויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

החלק העיקרי בתהליך היה טיפול במעטפת באמצעות בחירת חומרי גמר מדוייקת ומהודקת. כך היה לנו קל יותר להלביש את הבית באמצעות טקסטיל שהוא קצת יותר בועט ופולקלוריסטי.
עיצוב: ליטל וויליגר, צילום: הגר דופלט, www.pnim.co.il

הלקוחות נתנו לי חופש בחירה וסמכו עליי, היחסים היו מאוד הדדיים ומאוד מפרים וכך גם התוצאה שהיא מאוד זורמת, נעימה, מתוחכמת ומאוזנת ממש כמו בני הבית – אנשים ערכיים, שורשיים ויפים.
טיפ מהמעצבת: בחללים גדולים מאוד חשובה הפרופורציה של הריהוט על מנת שהחלל לא יראה דליל וריק מחד, או עמוס ולא פרופורציונאלי מאידך. בנוסף, חשוב מאוד בחללים גדולים לעצב ולהלביש תאורה נכונה, כך למשל אם רוצים ליצור אווירה אינטימית יש להאיר כלפי מטה ולהנמיך את החלל.

עיצוב: ליטל ויליגר
צילום: הגר דופלט

עוד על ליטל ויליגר תוכלו לקרוא כאן>>

תאורה: דורי קמחי, שקע ותקע
סניטריה ונגרות חדרים רטובים: י. בירותי
אריחים: אליעב קרמיקה
פרקט: עץ ועצה
פרזול ונגרות: צדוק קוקו
ריהוט: רהיטי אסף, מחסני הנמל
כיסאות וכיסאות בר: הכיסא והבר
אמנות: 1of135
אקססוריז וטקסטיל: גלי ליבנה, זארה הום, גלוריה מונדי
וילונות: מיכלי
צבעים: טמבור

לקישור לאינסטגרם שלנו>>
לקישור לאינסטגרם שלנו>>