בשיפוץ מאסיבי לדירה ותיקה ברחובות נפתחו החללים הקטנים והדחוקים, לכדי חלל בעל תחושה פתוחה ורחבת ידיים, תוך כדי התמודדות עם אילוצים קונסטרוקטיביים ופרק זמן קצר מאוד של חודש. התוצאה המרווחת משקפת אהבה לחומרים הטבעיים ופשוטים, ולצידם מוקדי צבע שמחים ומקפיצים. עיצוב: מורן אדיר, צילום: אבי קבלו, www.pnim.co.il

המעצבת מורן אדיר משתפת בתהליך: בבית מתגוררת איילת ושלושת ילדיה המתבגרים. זוהי דירה בת 140 מ"ר בבניין מגורים משנות ה-80 ברחובות. בדירה חלל ציבורי, מאסטר-הורים ושלושה חדרי ילדים.
איילת התקשרה אליי וסיפרה שקנתה דירה בבניין ברחובות ושהיא רוצה להתארגן לשיפוץ. היא אמרה שייקח לה קצת זמן עד שתצא לדרך. בפעם השנייה שהתקשרה, היא סיפרה שיוצאים לדרך ויש לנו חודש לסיים את השיפוץ. התקציב אשר עמד לטובת השיפוץ היה כ-500,000 ש"ח.

<< נרשמתם כבר לאינסטגרם עם הכי הרבה השראה? >>

עיצוב: מורן אדיר, צילום: אבי קבלו, www.pnim.co.il

בדירה טרם השיפוץ היתה חלוקה לחללים קטנים ודחוקים. המחשבה היתה להסיר קירות שמפרידים בין חללים ולאחד לכדי חלל משותף,  ובכך ליצור תחושה פתוחה ורחבת ידיים, נוחה להתנהלות יומיומית. הקיר המפריד בין הסלון למטבח הוסר ובכך יצרנו חלל אחד גדול משותף לשני האיזורים. הדבר העניק מטבח פתוח, מואר, נוח לעבודה ומקושר באופן ישיר לפינת האוכל ולסלון.

עיצוב: מורן אדיר, צילום: אבי קבלו, www.pnim.co.il

בשל מגבלות שונות בשטח, לא פשוט היה ליישם את תכנית המטבח כך שכל הקירות שסגרו אותו יוסרו לגמרי ותתקבל תוכנית רלוונטית, טובה ולא מתפשרת. לאחר לא מעט הצעות, בהן הפכנו שוב ושוב את אותו איזור בבית, פיצחנו את "החידה" שאפשרה מרחב אחד לכל תכנית המטבח וזו היתה נקודה משמעותית בתהליך התכנוני.

עיצוב: מורן אדיר, צילום: אבי קבלו, www.pnim.co.il

במטבח ידענו שנשלב צבע דומיננטי ושמח וכך בחרנו בקפידה את אותו גוון ירוק עם עץ האלון. בנוסף, שילוב זכוכית סבתא ביחידות האלון, הוסיפו במרומז מראה של פעם, פשוט. עץ האלון חוזר על עצמו בהרבה אלמנטים בדירה כגון שולחן האוכל והכיסאות, המדפים בפינת הטלוויזיה, הספרייה הגדולה, הארון בחדר הרחצה הכללי. עיצוב: מורן אדיר, צילום: אבי קבלו, www.pnim.co.il

שירותי האורחים בוטלו ושטחם סופח כנישה לארון בגדים בחדר ההורים. חדרון קטן בחדר ההורים בוטל ובכך סופח השטח לחלל הרחצה. הקיר המפריד בין חלל הרחצה הראשי לבין אחד מחדרי השינה הוסט לכיוון החדר וכך איפשר חלל רחצה גדול יותר ונוח לשימוש.

עיצוב: מורן אדיר, צילום: אבי קבלו, www.pnim.co.il

עיצוב: מורן אדיר, צילום: אבי קבלו, www.pnim.co.il

בחדר הרחצה של ההורים ארון כיור בגוון "כחול יוון", המשולב עם אריחי דקור בדוגמה אוריינטלית בצבעי תכלת-לבן מהווים תזכורת לחופשה החלומית שחוותה המשפחה בקיץ אשתקד. בשל העובדה שחלל הרחצה הכללי גדל, ע"י "דחיפת" הקיר החוצץ בינו לבין אחד מחדרי השינה, נוצר מצב שהקיר שזז אינו תומך יותר בבוידעם שמעל. המצב הצריך הכנסת עמוד תומך והיינו שם מאוד מאוד גבוליים בגלל הפתח לחדר השינה, שהיה שם ולא ניתן היה להזיזו הצידה. בסופו של הצלחנו להטמיע את העמוד ללא כל רמיזה על מיקומו.

עיצוב: מורן אדיר, צילום: אבי קבלו, www.pnim.co.il

כבר בתחילת הדרך, איילת אמרה שיש לה אוסף ספרים מכובד, עבורם היא מפנטזת על "ספריית חלומות". לאורך כל התהליך, כבר בשלביו הראשונים, היתה שולחת לי מידי פעם תמונות של ספריות כאלה ואחרות, אך לא הצליחה ל"היתפס" על אף אחת. באחת מהפעמים מצאנו תמונה עם מדפי עץ משולבים בקונסטרוקציה של צינורות אינסטלציה שחורים. האלמנט הזה "תפס" אותה. משהו בפשטות, בראשוניות, באופן הלא מהוקצע ב-100%, הוא כנראה שעשה את ההבדל. החלטנו להתחיל לתכנון. לצורך כך ספרנו את מספר הספרים והערכנו גודל ממוצע של ספר, על מנת שנדע להיות בטוחים שהמקום בספרייה יספיק לפחות לכמות הספרים הקיימת כעת ואף לחדשים שיצטרפו בהמשך לאוסף.

עיצוב: מורן אדיר, צילום: אבי קבלו, www.pnim.co.il

ברור היה שהמדפים יהיו מעץ אלון גושני, וכך נסע הנגר האלוף להביא את פלטות העץ שאורכן לא רחוק מ-3 מ', מספק העצים. לגבי קונסטרוקציית צינורות האינסטלציה (במראה הטבעי יותר של החומר ולא צבועים), אתגרנו את הנגר, שלא התנסה עד כה בשילוב אלמנט זה בעבודותיו, ויחד תכננו את אלמנט הספרייה לפרטי פרטים.

עיצוב: מורן אדיר, צילום: אבי קבלו, www.pnim.co.il

איילת הגיעה עם כיוון כללי של אהבה לחומרים הטבעיים, הפשוטים עד גולמיים, ועם זאת, צורך במוקדי צבע שמחים ומקפיצים. לאט לאט התחלנו לגבש את סקאלת הצבעים של הבית, אשר כוללת צבעים מונוכרומטים עם צבעים עזים.
זהו בית שאינו מתיימר להיות/להראות משהו מסוים אחד. יש בו גם מהגולמי וגם מהמהוקצע, גם מהשקט וגם מהרועש, ובכך מעורר ענין.
עיצוב: מורן אדיר, צילום: אבי קבלו, www.pnim.co.il

טיפ מהמעצבת

כמו בכל פרויקט, גם כאן הגיע הבלתי צפוי ובמספר צמתים לאורך התהליך נאלצנו לתת את הדעת ואף "לחשב מסלול מחדש". בתכנון הלו"ז לפרויקט, תמיד יש לקחת בחשבון את אותם בלת"מים שאין אנו יודעים היכן הם "מתחבאים" ומאיפה/מתי יצוצו. מה שבטוח, זה שאם באים מוכנים לכך נפשית – הסיטואציות המגבילות יכולות "להוליד" פתרונות נפלאים ויצירתיים, שלא בהכרח היו מתקבלים מראש.

עיצוב: מורן אדיר
צילום: אבי קבלו

רשימת הספקים:
קבלן: משה ביטון
נגרות: שוקי, Nagaryat Azulay
קרמיקה וסניטריה: אליאב קרמיקה
אלומיניום: אלום יגל
דלתות: May Door
שולחן אוכל+כסאות: רהיטי טבע
ספה וכורסה: ד"ר קאוצ'
מזנון טלויזיה: תומיק חפצים
מיטה: Simply Wood
שולחנות לצד המיטה: איקאה
ארונות אמבטיה ומקלחונים: פאביו 
תאורה: E.R Lighting
וילונות חלל ציבורי: שטיחי ישראל
וילונות חדרים: איקאה
שטיחים: Rebeca 
אקססוריז: Rebecca ,H&M HOME, Tmooona, איקאה

לקישור לאינסטגרם שלנו>>