דירת דופלקס יפהפיה בבניין לשימור בתל אביב עברה תהליך עיצובי שכלל בחירת פריטים מחומרים טבעיים אשר הביאה לתוצאה עדינה, אוורירית ולא מוגזמת. כל זאת מתוך מחשבה לתת לדיירים הרבה מקום להכניס אליה את החיים עצמם ולהעניק לה מראה של מפלט מרגיע מחיי היום יום.

עיצוב: Apen Studio צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

שרון ומיטל מ- Apen Studio משתפות בתהליך: זוהי דירת דופלקס בגודל של כ-90 מ"ר בבניין שעבר שימור במרכז תל אביב ובה מתגוררים טל ומשה. בקומת הכניסה ממוקמים שני חדרי שינה (מאסטר הורים וחדר אורחים), חדר נוסף ששימש בעבר כחדר ארונות וחדר רחצה. בקומה מעל – ממוקם המטבח, הסלון והמרפסת. הדיירים הגיעו אלינו דרך מכר משותף והמפגש הראשוני היה מבחינתנו אהבה ממבט ראשון.

עיצוב: Apen Studio צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

מההסתכלות הראשונית על דירת הדופלקס המיוחדת – בעלת הפיצ'רים המיוחדים (חלונות מעץ בקומת הכניסה וחלונות בלגיים בקומת הגג) כיוונו לעיצוב שיעניק תחושת חופשה תמידית. החלטנו שחומרים טבעיים יעניקו את הצבעוניות של הדירה – טקסטיל טבעי כמו פשתן ובדים אורגניים ועץ אלון ברצפה ובאלמנטים נוספים. החלטנו גם שהשפה של חלונות הברזל העדינים של קומת הגג יתווספו לחלל הציבורי וכן שהצבעוניות תהיה עדינה ומדויקת. לא הוגדר לנו תקציב.

עיצוב: Apen Studio צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

הבקשה הראשונה של הלקוחות הייתה להכניס כמה שיותר אור טבעי למבואת הכניסה שאין לה אף מקור של אור טבעי. לשם כך החלטנו להרחיב את שטח המבואה על חשבון נישת כניסה והאחסון שהייתה בדירה. את דלת הכניסה לבית החלפנו לדלת ברזל לבנה בעלת צוהר כך שיכנס אור מחדר המדרגות המואר. בנוסף, עיצבנו את כל דלתות הפנים של קומת הקרקע והן ובוצעו על ידי נגר עם זכוכית חלבית על מנת להכניס אור טבעי ורך מכל החדרים. תכננו בחדר הארונות שנמצא מול הכניסה חלון קבוע מברזל לבן עדין וזכוכית מחוסמת וזה אלמנט עיצובי שהכניס הרבה אור טבעי אל הדירה. שטיח הכניסה נקנה בין הפריטים הראשונים שרכשנו – אנחנו והלקוחה התאהבנו בו מיד בטולמנס. גוף התאורה התלוי בכניסה נרכש אצל אסף ויינברום. רצינו גוף תאורה עם נוכחות שיכניס עניין והרבה אור למבואה אבל כזה שעדיין יהיה מינימליסטי וישתלב בטבעיות.

עיצוב: Apen Studio צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

הרצפה של כל הקומה חופתה בפרקט עץ פישבון מאלון בגוון טבעי. בחרנו מראת כניסה עדינה ומדף מינימליסטי עליו יוכלו הדיירים להניח את המפתחות בכניסתם הביתה.
בעקבות ביטול נישת האחסון במבואה הצלחנו להרחיב את שטח חדר השינה בעל חלונות העץ המיוחדים והמקוריים. התאמנו למיטת העץ שידות עץ מקסימות במראה גולמי ולא מעובד.

עיצוב: Apen Studio צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

בשני צידי המיטה הוספנו גופי תאורה – האחד קירי והשני תקרתי. שניהם בגימור עץ וזכוכית חלבית. הוספנו שטיח עדין בעל טקסטורה מיוחדת עם נגיעות של ורוד מעושן.
כדי לתת תחושה של חדר מפנק שמרגיש כמו חדר במלון בוטיק הוספנו מאוורר תקרה מעץ. החלטנו לא להעמיס בפריטים – הצבנו מדפים מינימליסטיים, תמונות בגוונים ורודים מעושנים וכן הדום קטן בכניסה לחדר שמשמש כשרפרף להסרת נעליים בכניסה לחדר.
ללקוחות הייתה שידת מגירות מתוכננת היטב בצבע אדום שהחלטנו לשמר ולצבוע בלבן כדי לשמור על המינימליסטיות האוורירית בחדר.

עיצוב: Apen Studio צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

אחד האלמנטים המיוחדים ביותר בדירה הוא חדר הארונות. בתחילת התהליך ביקשה הלקוחה שנתכנן לה חדר ארונות שונה מהרגיל  – חדר פתוח אבל שגם יהיה מעוצב ויפה, כזה המאפשר הרבה תלייה, אבל גם אחסון סגור. פתחנו פתח בחדר השינה לחדר הצמוד לו (לפני השיפוץ הכניסה לחדר זה הייתה דרך מבואת הכניסה). עיצוב: Apen Studio צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

תכננו בקפידה ובהתאמה לצרכים של הלקוחות חדר ארונות חלומי, מרווח ומואר עם תלייה במספר גבהים, אחסון סגור לנעליים ותיקים וכן אחסון פתוח שעדיין שומר על מראה מעוצב ונקי. הרגע שבו הנגר סיים לבנות את חדר הארונות והמסגר הניח את החלון הקבוע היה הרגע שבו מבואת הכניסה שינתה את פניה ובכלל את ניראות הדירה. זה היה רגע מרגש מאוד עבורנו וכמובן עבור הלקוחות.

עיצוב: Apen Studio צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

בחדר הרחצה תוכננה יחידת אחסון נוספת לבקשת הלקוחות שנזקקו ליותר אחסון.

עיצוב: Apen Studio צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

בחלל הציבורי שוייפה רצפת החלילה הקיימת. בסלון נבחרו ספה וכורסה חדשות, שטיח בעל צבעים טבעיים, שולחן ברזל שחור ושולחן מעץ טבעי וכן התאמנו וילונות פשתן טבעי שמעניקים לסלון מראה של דירת נופש בחו"ל.

עיצוב: Apen Studio צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

עיצוב: Apen Studio צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

למטבח נבחר גוון עדין של אפור-חול ואליו התאמנו ידיות עדינות מפליז. פינת האוכל התחדשה בשולחן עם פלטת עץ אלון, כסאות מרופדים מבד אפור וגוף תאורה תלוי מקש.

עיצוב: Apen Studio צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

בקומה ישנה גם פינה קטנה שמסתתרת מאחורי המדרגות. במקור הייתה שם פינת עבודה שהלקוחות ביקשו להסיר כי היא אינה בשימוש בכלל. לאזור זה תכננו ספריית ברזל עדינה ואוורירית שתהיה כמו תכשיט עדין בחלל. הספרייה יושבת מעל שידת אחסון בגוון כתום חמרה שמהווה נגיעת צבע חזקה לחלל הקטן. עיצוב: Apen Studio צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

טיפ מהמעצבות

בחירת אנשי מקצוע יכולה להפוך תהליך של שיפוץ לדבר פשוט ונעים או לחילופין, תהליך סיוטי. ספציפית לפרויקט הזה נבחר קבלן מקצועי, אדיב ונעים, דבר שהפך את תהליך השיפוץ עבור כולם לרגוע ונעים יותר. גם כשהתעוררו בעיות בשטח (אין שיפוץ ללא בעיות בשטח) שיתוף הפעולה בינינו היה מוחלט ועבור מעצבת זה ממש מתנה. שיתוף הפעולה הזה מבטיח תוצאות טובות וגם שקט נפשי ללקוחות.

גופי תאורה טכניים: קרני תכלת
גופי תאורה דקורטיביים: אסף ויינברום
גוף התאורה בפינת האוכל: גלוריה מונדי
מיטה: תומיק
שידות לילה:  אלון דודו
שטיח בחדר שינה: קונטרסט
שטיח בכניסה: טולמנס
ספה: פנטהאוז בייסיק
כורסה ושולחנות: פיק אפ
שולחן האוכל והכיסאות: פיק אפ
אומנות: 1OF135 ומאתרים אחרים בחו"ל
קבלן: Eitan Muman

עיצוב: Apen Studio
צילום: מאיה אבגר

עוד על APEN STUDIO >>