בשנת 2004 הקימו האדריכלית שירה מוסקל ומעצבת הפנים הדס רוט את סטודיו הלל אדריכלות ועיצוב פנים, ומאז צמד המוכשרות הזה פועל ביחד בהרמוניה בתחום המגורים, העסקים והמסחר, כאשר עבורנו הדבר הבולט ביותר בסקירת הפרוייקטים השונים שלהן הוא שמהבחינה הסגנונית, זהו ללא כל ספק, אחד ממשרדי האדריכלות והעיצוב המגוונים ביותר.

www.pnim.co.il
צילום: עודד סמדר

חמש עובדות 

שירה
1. מאוד אוהבת לצייר (ביד שמאל…).
2. אמא לארבעה ילדים, שני הגדולים כבר חיילים.
3. נשואה לחבר שלי מגיל 17.
4. חובבת נסיעות מושבעת.
5. כל כמה שנים מתכננת מחדש ועוברת בית..
הדס
1. נשואה + 3 + כלבה מתוקה.
2. אין יום בחיי ללא מדיטציה.
3. התלבטתי בין פסיכולוגיה לעיצוב פנים והיום מבינה שזה ממש דומה.
4. מאוד אוהבת לכתוב. בעיקר לעצמי.
5. אוהבת מוזיקה, יין וחברים. בעיקר ביחד.

www.pnim.co.il
צילום: מאור מויאל

לימודים

הדס: למדתי במימד אסכולה. מגיל קטן ידעתי שאהיה מעצבת – רצון פנימי לעשות שינויים בכל חלל שנכנסתי אליו. זה התחיל כשמצאתי את עצמי צופה בסרט ומסתכלת יותר על הבתים מאשר על העלילה.
שירה: למדתי אדריכלות בטכניון. תמד ידעתי שארצה להיות אדריכלית כשאגדל. גדלתי בבית עם אמא פאשניסטה, שנושמת עיצוב ואדריכלות. מילדות אהבתי לצייר ולדפדף במגזינים של עיצוב פנים.

www.pnim.co.il
צילום: עודד סמדר
www.pnim.co.il
צילום: עודד סמדר

ההתחלה

שירה: כסטונדטית, החל משנה ג' עבדתי במשרד אדריכלים דויד בכר בתל אביב ובמקביל כעצמאית. לאחר לידת בני הבכור, הפכתי לעצמאית והתמקדתי בבניה פרטית ובעיצוב פנים.
הדס: נסעתי עם בעלי לפריז ושם קיבלתי החלטה להיות עצמאית. מייד כשחזרנו לארץ התחלתי כבר לעצב לחברים, אבל הרגשתי שכדי להיות שלמה אני חייבת שותפה ויצאתי למסע חיפושים.  

www.pnim.co.il
צילום: מאור מויאל

שותפות

שירה: כשסיימתי את התואר ישר קפצתי למים ותכננתי בית לחברת ילדות, בית שאני אוהבת עד היום. עבדתי כמה שנים כעצמאית,  ואז פגשתי במקרה את הדס בגלריה לעיצוב שבה עיצבה ואני הגעתי כמלווה לאמא שלי – שהייתה הלקוחה והפרויקט היה תכנון המטבח שלה.
ישבנו ביחד עם הדס ואני זוכרת שממש נדהמתי מהפתרונות היצירתיים וחשבתי לעצמי שזו פעם ראשונה שאני כל כך מתחברת לפתרונות תכנוניים ועיצוביים של מישהו אחר. התהליך נמשך לעוד כמה עבודות עד שהמקום נסגר והדס עזבה את הארץ יחד עם בעלה ובנה. אחרי שנתיים הם חזרו והדס החליטה שתהיה עצמאית והחלה בחיפושים אחר שותפה. נפגשנו במקרה בהרצאה במרכז הבניה. עברנו לשבת יחד והשאר הסטוריה. החלטנו לקחת פרויקט משותף נסיוני. כך צעד, אחר צעד בנינו את השותפות ואת הדרך שלנו.
אנחנו מאוד שונות ומאוד משלימות זו את זו. מרגישות שזה סוג של נס ומודות על זה כל יום. כשהקמנו את השותפות התחלנו רק שתינו, ביחידת דיור קטנטנה בבית הוריה של הדס. עם השנים התפתחנו לאט ובזהירות, כשבכל פעם מצטרפת לצוות מעצבת נוספת. כיום המשרד מונה חמש מעצבות פנים/הנדסאיות אדריכלות, מנהלת משרד ומנהלת שיווק.

www.pnim.co.il
צילום: עודד סמדר
www.pnim.co.il
צילום: עודד סמדר

הרגע בו הבנתי שאני רוצה לעצב

הדס: במשך רוב שנותיי בתיכון המחברות שלי היו מלאות בסקיצות וציורים, הרבה יותר מאשר סיכומי השיעור וזה היה סימן מספיק עבורי .
שירה: עברנו לבית חדש כשהייתי בת 16. עד אז ידעתי שאעסוק בתחום, אבל לא החלטתי עדיין במה בדיוק וגם עולם האופנה קרץ לי. ראיתי את עבודת האדריכל שתכנן את הבית שלנו, ראיתי איך הסקיצה הידנית הופכת לחלק מהבית. התאהבתי.

www.pnim.co.il
צילום: עודד סמדר

ייחוד 

אנחנו מגדירות את הסגנון שלנו אקלקטי, מייצרות בתים עם נשמה שכייף לארח בהם, שהם לא טרנדים. כל בית הוא סיפור שרק מחכה שנספר אותו. הוא נוצר מבחירות של חומרים, צבעים, צרכים, חלומות ולכן כל בית הוא אחר. אנחנו מאוד מאמינות בעיצוב שמחובר ליומיום של בני הבית. שמחובר לצרכים, אבל לא מתפשר על יופי וסטייל.

www.pnim.co.il
צילום: עודד סמדר

צבע וחומר

אנחנו מאוד מחוברת לצבעים, חומרים, טקסטורות. זה מפעיל ומחדד את החושים ומרגש אותנו כשיש חיבור מפתיע או מדויק. אנחנו לא משתוללות עם צבעים. אוהבות לתכנן בתים שהם על-זמניים והצבע הוא סוג של תבלין ולא המנה העיקרית. אוהבות חומרים במראה טבעי: עץ, ברזל, אבן, לבנים, בטון. מאוד אוהבות שילובים מעניינים ולגלות חומרים וטקסטורות חדשות.

www.pnim.co.il
צילום: עודד סמדר

נוסחת הזהב מבחינתנו היא שימוש בגוונים מונכרומטיים בכל הבסיס של הבית – לבן, עץ אפור או בטון. כמעט בכל פרויקט היום נשלב גם נגיעות של שחור. כמובן שחשוב תמיד לבחור בשילוב חומרים איכותיים שיחזיקו מעמד שנים קדימה. את הצבע נכניס באקססוריז, בטקסטיל, בריהוט צדדי. כל מה שלא מצריך מאיתנו המון משאבים בכדי להחליף אותו.

www.pnim.co.il
צילום: עודד סמדר
www.pnim.co.il
צילום: עודד סמדר

כח נשי

סביבת העבודה מאוד חשובה לנו. אנחנו מוקפות בצוות נשי מדהים של אלופות. תענוג לבוא ולהיפגש בכל בוקר וכמובן לקוחות טובים ומעריכים זה הבסיס להצלחה – עם השנים אנחנו לומדות לזהות אותם ולבחור בהם.
אנחנו מאמינות בכח הנשי להבין את מה שמעבר למילים. לשתף פעולה, להיות יצירתיות, יעילות, מקצועניות ומובילות. אנחנו נהנות כל יום מהעוצמה הזאת.

www.pnim.co.il
צילום: עודד סמדר

מרגש 

היה פרויקט אחד שמאוד רצינו. הוא היה בקנה מידה גדול יותר מכל מה שעשינו עד אז. הצענו ללקוחות משהו שמעולם לא הצענו – להכין להם כמה סקיצות, ללא תשלום וללא התחייבות מצידם ואם הם יאהבו אז נתקדם יחד לתכנון הבית. זה היה מלחיץ ומותח אבל זה הצליח. זה היה בית שהוא הקלאסיקה שלנו. בית בצורת ח' עם בריכה באמצע. אנחנו מאוד אוהבות אותו ומוקירות תודה ללקוחות שהימרו עלינו.

www.pnim.co.il
צילום: מאור מויאל

 

השראה

מעריצות את מרים פרץ על הרוח הישראלית של אהבת ישראל ואהבת אדם שהיא מביאה איתה. את היכולת שלה לחיות חיים מלאי עשייה אופטימיות והכרת תודה למרות שאיבדה את בניה הגיבורים, היקרים מכל.

www.pnim.co.il
צילום: עודד סמדר

מפרגנות

מאוד אוהבות ומעריכות את היצירה של קארו ודניאלה ראובני. בהצלחה רבה הן עוסקות בעיקר בתכנון מסחרי ובמרכזי מכירות – שונה מהנישה שלנו. מאוד נשמח לשתף איתן פעולה.

www.pnim.co.il

טיפ

ממליצות לאסוף תמיד השראות. עכשיו זה קל מתמיד – לפתוח אלבום או קבוצת השראות עם עצמך ולשמור כל מה שאוהבים.

לאתר של הלל אדריכלות>>
לפייסבוק של הלל אדריכלות>>
עוד על הלל אדריכלות>>
לחשבון האינסטגרם של הלל אדריכלות>>