טיפים לעיצוב חדר ילדים

מדור פרסומי

רגע לפני שמעצבים את חדר הילדים, להלן מספר טיפים ישימים, אשר יסייעו לכם בהשגת תוצאה שהיא גם פונקציונלית וגם מרשימה:

הקפידו לשים דגש על נושא הבטיחות

אחד הפרמטרים המרכזיים עליהם חשוב לשים דגש בעת עיצוב חדר ילדים, נוגע לנושא הבטיחות – ובעיקר, כאשר מדובר בחדרים המיועדים לילדים צעירים.
בכדי להבטיח את הבטיחות, יש לבחור בתבונה את הרהיטים של חדר הילדים ולוודא שהם עומדים בתקנים הנדרשים, שאין להם פינות חדות או אלמנטים אחרים אשר עלולים להוות כסיכון לילדים.
יש לדאוג לחסום נקודות חשמל שונות, אשר עלולות לסכן את הילדים.
כאשר שמים דגש על בטיחות, חשוב לתכנן גם את המיקום של הרהיטים – כך שלדוגמא, עדיף לא למקם את המיטה סמוך לקיר חיצוני, מכיוון שקירות אלו עלולים לפלוט קור בעונת החורף.

דאגו לניצול נכון של השטח

חשוב מאוד לנצל נכון את השטח של חדר הילדים – אשר לא תמיד יהיה גדול. במסגרת הדגש אותו חשוב לשים על נושא, זה, כדאי גם לוודא שהרהיטים ממוקמים במקומות נכונים בחדר הילדים – לדוגמא, כדאי למקם שולחנות בפינות, על מנת לנצל באופן מקסימאלי את השטח.
ההמלצה היא לבחור מיטה נפתחת או להצטייד במזרונים – למקרים בהם הילד ירצה לארח חברים או אורחים אחרים.
במידה ומדובר בחדר אשר מיועד ליותר מילד אחד, כדאי לתכנן את החדר בצורה אשר לכל ילד ליהנות מפינה אישית בחדר, אשר מותאמת לגילו ולהעדפותיו.

בחרו בצורה מושכלת את חומרי הגלם

בהליך בחירת הרהיטים והאלמנטים האחרים אשר אמורים להוות חלק מחדר הילדים, ההמלצה תהיה לשים דגש משמעותי לגבי האיכות והעמידות של חומרי הגלם.
יש לבחור בתבונה את הריצוף לחדר הילדים – ולוודא, שמדובר שקל ופשוט לתחזק ולנקות אותו – כאשר, בחלק מהמקרים, יש לשקול גם את האופציה של לשלב שטיח בחדר הילדים – כאשר, בעת בחירת שטיח, יש לוודא שהוא לא טומן בחובו סיכון להחלקה – ההמלצה תהיה לבחור בשטיח שעיר ועבה.

שימו דגש על בחירת הצבעים לחדר הילדים

ככלל, כאשר מדובר בחדרי ילדים, ההמלצה היא לשלב בחלל צבעים שמחים ומגוונים.
יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שילדים גדלים מהר ושהחדר שלהם אמור לשמש אותם שנים רבות (ושבבוא העת הטעם האישי שלהם עלול להשתנות).
לכן, ההמלצה היא כמובן, לקחת בחשבון שתרצו לשנות את הצבעים ולוודא שאותו השינוי לא יהיה כרוך בפעולות שהינן מורכבות מדי.
מעבר לכך, ההמלצה היא להעדיף רהיטים המתאפיינים בצבעים שהינם ניטרליים – כאשר, את הצבע לחדר ניתן להכניס באמצעות אלמנטים כמו טקסטיל, אביזרים שונים ועוד…

מצאו פתרונות אחסון איכותיים ומתאימים

אם יש דבר שחשוב שלים עליו דגש משמעותי בהליך עיצוב חדר ילדים, זה כל מה שקשור לנושא של פתרונות האחסון.
כידוע, לילדים יש לא מעט אביזרים ובין היתר, צעצועים, צבעים, פרטי אמנות, ספרים ועוד..
מהסיבה הזאת, ההמלצה היא לשים דגש משמעותי על בחירת פתרונות האחסון – אש ריכולים להיות גם קופסאות פלסטיק גדולות ושקופות.

בחרו תאורה מתאימה

בהליך עיצוב חדר ילדים, חשוב לשים דגש משמעותי על הנושא של התאורה. ההמלצה היא לבצע חלוקה לתאורה ראשית ולתאורה משנית.
יש לבחור בגוף תאורה ראשי ואיכותי – אשר יכול להתאפיין גם בעיצוב אשר ישתלב בהרמוניה עם העיצוב של חדר הילדים.
וניתן לשלב אמצעי תאורה נוספים, לדוגמא, לפינת קריאה, לפינת המשחק ועוד.. קיימת אפשרות למצוא גופי תאורה צבעוניים וכאלו המתאפיינים בעיצוב של הדמויות האהובות על הילדים.

כמובן, שאחרי שמשקיעים זמן וכסף בעיצוב הבית כלל ובעיצוב חדר הילדים בפרט, חשוב גם לוודא שההשקעה לא הייתה לשווא וכחלק מכך, יש לדאוג לנושא של ביטוח תכולת דירה, ביטוח צד ג לדירה ולכל האמצעים הבטיחותיים האחרים כמו: מצלמת אבטחה ומערכת אזעקה.