יומן בנייה #3

היי, זו רונה ואני ממשיכה לשתף אתכם בבניית הבית הפרטי שלי בהמשך לפוסט הקודם והפעם אני משתפת בנושא שהיו לנו התלבטויות רבות לגביו, ויש לו תפקיד מרכזי בנראות החיצונית של הבית.
לצבע ולטקסטורה יש חלק נכבד במהות העיסוק שלי כבר די הרבה שנים. לפני שכתבתי כאן במגזין עסקתי בעיצוב גרפי ומתוקף עבודתי עמלתי רבות בנושא צבע והיישום שלו בהקשרים שונים וחומרים שונים. לכן, גם במגזין PNIM בחרתי לשים את הצבע בקדמת הבמה כי הנושא הזה קרוב לליבי.
בשלב בחירת השליכט ההתלבטות שלנו הייתה בין בחירת שליכט מינרלי או אקרילי. בביתנו הקודם השליכט היה מינרלי ואהבנו מאוד את המראה הטבעי שלו, אבל יש לשליכט הזה מספר חסרונות כמו למשל העובדה שהצבעוניות שלו מצומצמת וניתן לבחור צבע רק מתוך מגוון קיים, ולא ממניפה רגילה. בנוסף, הפריעה לי העובדה שבמידה ויש צורך בתיקונים – התיקונים יותר בולטים בשליכט מינרלי מאשר באקרילי. ההחלטה שלנו הפעם הייתה לוותר על הטיח המינרלי, ובמקומו התחלתי לחפש טיח אקרילי שהמראה שלו יהיה קרוב מאוד לטיח המינרלי.
וכך הגעתי ביום סיור קניות אל מתחם טמבור ב-9Design שנמצא בסמוך לשוק הפשפשים. הגעתי לשם כדי להתרשם ממגוון החומרים וגם כדי לבחון אם קיים שליכט שיוכל להעניק מראה של טיח מינרלי, אבל עם יתרונות של טיח אקרילי. כשראיתי שם את שליכט טרנו 30 ידעתי שהחיפושים שלי תמו כי זה בדיוק מה שחיפשתי.

גיליתי שהשליכט הזה קיים בארבעה סוגי מרקמים, כאשר ה-30 הוא העדין ביותר וה-90 הוא בעל המראה המחוספס והטקסטורה הגסה ביותר. אהבתי מאוד המראה העדין וטבעי של הטרנו 30 ואהבתי את העובדה שאפשר לגוון אותו בכל גוון ממניפת טמבור. מצאה חן בעיניי גם הדוגמא שראיתי שם של יישום פצוע, אבל לגבי היישום השארתי לעצמי עוד מקום להתלבטות בהמשך. וכך, ויתרתי סופית על הטיח המינרלי לטובת הטרנו 30. כל שנותר הוא לבחור צבע. היה ברור לי שזה יהיה גוון של לבן שישתלב עם חלונות הבאוהאוס השחורים של קליל שכבר הוזמנו. ידענו שהבחירה שלנו תהיה בגוון סולידי לחלק החיצוני של הבית ולעומת זאת יהיה עוד הרבה מקום לצבעוניות בתוך הבית.

הזמנתי מטמבור מטמבור מספר דוגמאות של השליכט בגווני לבן שבחרתי מתוך המניפה של טמבור. חלק מהדוגמאות הגיעו ביישום פצוע וחלק ביישום מהודק. מתוך הדוגמאות, בחרתי חמישה שיושמו על אחד הקירות בבית כדי לבחור סופית. וחלק מהם נראו מאוד שונות על הקיר מהדוגמאות שקיבלתי – מה שהוכיח לי שוב שצבע יכול לקבל ניואנסים שונים בהקשרים שונים, למשל של גודל ותאורה.

בסופו של דבר בחרתי את גוון 1513P, לאחר שוויתרתי על עוד גוון אחר שהתלבטתי לגביו עד הרגע האחרון – OW241P. החלטתי גם לוותר על היישום הפצוע שלא הייתי בטוחה איך הוא יתקבל על פני שטח גדול, ובחרתי ביישום מהודק. לפני גשלושה שבועות יישמו אצלנו את השליכט וזו הייתה אחת הנקודות המרגשות ביותר לאורך התהליך. הקירות, שחיכו מספר שבועות לפני כן עם חומר מקשר בצבע תואם – נצבעו בשליכט שגרם לבית סוף סוף לקבל צורה של בית.

יישום השליכט מסמל למעשה את הניצנים הראשונים של סוף התהליך שאליו יצאנו לפני 6 שנים, ובהחלט המעבר אל הבית החדש כבר נראה ממשי וקרוב. הנקודה המרגשת הבאה תהיה בהתקנת החלונות והדלתות כי כשהבית סגור נוכל בעצם להתחיל להלביש אותו בכל אותם צבעים ופריטים שמחכים בסבלנות.
לפוסטים נוספים ביומן בנייה>>