כך תעצבו את מטבח החלומות שלכם

מדור פרסומי – בשיתוף איקאה

עיצוב נכון של מטבח יכול לשנות את החיים בבית
עיצוב הבית משפיע באופן ישיר על אורח החיים שלנו, על התנהגות בני הבית, על הקשרים המשפחתיים ועל סגנונות והרגלי האירוח למיניהם. למרות שעיצוב הבית כולו משפיע על האווירה, לעיצוב המטבח חשיבות רבה יותר משל חדרי הבית האחרים. עיצוב המטבח יכול להפוך את ביתכם להרבה יותר מזמין עבור אורחים המגיעים, הוא יכול לחולל מהפכה בהרגלי הבישול שלכם, ולהפוך את המטבח למרכז חברתי של ממש. חשוב מאוד לעצב מטבחים לאו דווקא על פי מודל קבוע מראש, אלא ללכת על סגנון ובחירות עיצוביות המתאימים אישית לכם. 

מהן הבחירות העיקריות שיש לעשות כאשר מעצבים מטבח חלומות?
כמעט לכל אחד מאיתנו יש בראש תמונה של מטבח חלומותיו. לעיתים, כאשר אנחנו מחליטים על ביצוע שינוי ומהפכה במטבח, התמונה נראית פתאום מטושטשת. כדי שתוכלו להבין מהו מטבח החלומות שלכם ולהפוך את החלום למציאות, כדאי מאוד להתחיל במספר בחירות שיש להחליט לגביהן. הבחירות הללו כוללות בין השאר:
הסגנון הכללי של המטבח: ישנו מגוון עצום של מטבחים, ולרבים מהם סגנון עיצובי ממוקד יחסית. צעד ראשון לעבר בניית מטבח חלומותיכם, הוא בחירה של הסגנון העיצובי שאתם רוצים שישלוט בו. דוגמאות לסגנונות הן החל ממטבח כפרי עם המון עץ ותחושה חמימה, המשך במטבח מודרני עם מרחבי שיש עצומים, ועד למטבח ים תיכוני עם המון אור ואבזור מתאים.
הצבעים: אחד האפקטים של המטבח נובע מהצבעים השולטים בו. כדאי מאוד שתחליטו על הצבעים הבולטים עבור המטבח שלכם, ותוכלו לשלב אותם בפריטים כמו מגבות, שעון, מפיות, או בבניית המטבח עצמו באריחים או בשיש. דוגמה לשילוב צבעים נפוץ היא הכחול לבן של המטבחים היווניים.
אי למטבח: אי למטבח יכול לשנות מהותית את אופן השימוש שלכם במטבח, ולהשפיע על כלל האווירה בבית. אי במטבח יכול לשמש אתכם כמרחב עבודה נוסף, ולהפוך את העבודה המשותפת לקלה ונעימה יותר. בנוסף, האי יכול לייצר חציצה עיצובית בין המטבח לסלון הבית, וכך לחלק את המרחב הפתוח הקיים בבתים רבים היום. 

ציידו את המטבח שלכם היטב
בנייה של מטבחים איכותיים כרוכה בהוצאות רבות, המקשות עלינו לעיתים להגשים את מלוא השאיפות שלנו. למרות הרצון לעצב את מטבח חלומותינו, לעיתים ניאלץ להסתפק במטבח מצומצם או פשוט יותר. עם זאת, ניתן לבצע שינוי עיצובי ופונקציונלי של ממש במטבח בעזרת הצטיידות במכשור איכותי ויעיל. העבודה שלנו במטבח תהפוך ליעילה בהרבה, מה שיביא לחיסכון משמעותי של זמן בישול ומקום עבודה. בעזרת ציוד איכותי נוכל לבשל במהירות מנות רבות, גם אם מרחב השיש שלנו הוא מצומצם, ולעשות זאת ללא יצירת אי סדר. ציוד מתקדם ישפיע על עיצוב המטבח, ויגרום לנו לרצות לבשל יותר ויותר.