כל מה שחשוב לדעת לפני עיצוב המטבח הביתי

מדור פרסומי – בשיתוף AIG

המטבח הוא אחד מהחללים המסובכים ביותר לעיצוב ויהווה גם חלק בלתי נפרד מערכו של הבית בעתיד. כל טעות בעיצוב ובשילוב חכם של מכשירי החשמל הגדולים עשויה לגרום למגוון רחב של בעיות החל מחוסר נוחות קלה ועד לנזק בלתי הפיך. להלן מספר טיפים כיצד להמנע מטעויות נפוצות של מעצבי פנים מתחילים.

תמונה: PEXELS

משטח העבודה שלכם: התאימו אותו לאופי וכמות הבישול
משטח העבודה שהיה מכונה בעבר "שיש" הוא חלק בלתי נפרד מכל מטבח. חשוב להתאים הן את הגודל שלו והן החומר שממנו עשוי לאינטנסיביות הבישול שלכם וסוגו. אם אתם רגילים לבשל כמות גדולה של מנות במקביל, ולהציב סיר רותח על השיש מומלץ שלא להשתמש באבן טבעית למשטח העבודה. החום הגבוה עשוי לגרום לנזק בלתי הפיך למשטחי שיש רגישים. בנוסף, אם אתם מורגלים בניקיון שוטף שלו באמצעות כימיקלים חזקים, מומלץ להשתמש במשטח עבודה סינתטי עמיד שלא ישחק בעקבות המגע עם חומרי הניקיון.

האם לשלב מדיח כלים במטבח?
אם אתם מבשלים לכמות גדולה של אנשים מדי יום כדאי לשקול לשלב מדיח כלים בעיצוב. את מיקום מדיח הכלים כדאי לתכנן כבר בשלב בו אתם מזמינים את הארונות. כיום, נהוג לא רק ליצור נישה פנויה למדיח אלא להזמין מדיח כלים אינטגרלי שיראה כחלק בלתי נפרד מהארון. חשוב לוודא כי המקום שתכננתם למדיח הכלים יספיק לכמות הכלים אותה אתם עשויים לשטוף במשך היום.

מיקום המקרר: תכננו שתי נקודות חשמל לפחות מאחוריו
אחת הסיטואציות המרגיזות במטבח היא כאשר יש קצר בשקע החשמלי מאחורי המקרר. אם תכננתם רק נקודת חשמל אחת בנישה מאחורי המקרר, תצטרכו להתחיל לאלתר חיבור נוסף באמצעות כבל מאריך. לכן, מומלץ מראש לתכנן שתי נקודות חשמל בכל מקום שבו תרצו להציב מכשיר חשמלי גדול. הן מאחורי המקרר והן מאחורי תנור הבישול והכיריים החשמליות. 

אל תוותרו על קולטי אדים
בעבר, קולטי האדים היו נתפשים כאביזר המוצב במטבחי יוקרה מעוצבים ומשמש יותר כסמל סטטוס מאשר כאביזר פונקציונלי. אך כיום, כאשר אנו מחקים את תוכניות הבישול ומעיזים לבשל עם לא מעט שמן, קולטי האדים יכולים לסייע לספוח הן את שאריות השמן, הן את האדים והן חלק מהניחוחות הפחות נעימים. תוכלו לבחור קולטי אדים המעניקים גם תאורה עדינה למשטח הבישול וליהנות מתאורה זו לצד שמירה על המטבח.

שטחי האחסון שלכם: אי בודד ושפע מקום
חשבו, אם היום היה לכם 30% יותר מקום בארונות המטבח, האם הייתם יכולים לארגן את החפצים בו טוב יותר? אי במרכזו של מטבח גדול יכול לאפשר לכם להשתמש בשטחי האחסון הקיימים בצורה יותר יעילה ולהוסיף 30%-20% יותר מדפים למטבח. בנוסף, האי יכול לשמש כשולחן אוכל נוסף לעת מצוא (עם מספר כיסאות בר צמודים אליו) או כמשטח נוסף לחיתוך המזון לפני הבישול.
חשוב להיות ריאליים, כמובן, ולבדוק האם יש מספיק מקום בחלל המטבח להוספת האי? שכן חשוב שיהיה לכם מספיק מקום לנוע בנוחות ברחבי המטבח. כמו כן, אם המטבח צר יחסית, חשוב שלא למקם את האי קרוב מדי לנישה בה יעמוד המקרר על מנת שתוכלו לפתוח את דלתותיו ואת המגירות שבו ללא קושי.

משפצים? אל תוותרו על ביטוח הבית
כבר בשלב שבו אתם מתחילים לעצב את הבית החדש או לשפץ בית קיים חשוב להזמין פוליסת ביטוח מבנה מתאימה. נכון, יש לכם כיסוי גם דרך פוליסת ביטוח משכנתא, אם לקחתם הלוואה מהבנק לצורך רכישת הנכס. אך, חשוב לזכור כי כספים אלה לא יופקדו לחשבונכם אלא יועברו לבנק במקרה של לכיסוי תביעת ביטוח דירה.
לסיכום, לפני שתתחילו לשפץ את המטבח או לעצב מטבח חדש בבית, חשוב לתכנן היטב את המיקום של הארונות ומכשירי החשמל הגדולים. לאחר מכן, חשוב לבחור את משטחי העבודה באופן שיתאים להרגלי הבישול שלכם. נכון, שיש טבעי נראה ומרגיש נהדר אך עשוי להיות מוכתם תוך זמן קצר ולגרום למטבח החדש והנוצץ שלכם להראות מעט בלוי. כפי שציינו כמובן, אל תוותרו על ביטוח הבית לפני השיפוצים ואחריהם על מנת שתוכלו לחזור הביתה למקום הנפלא שיצרתם בכל יום ללא דאגות מיותרות.