גם אם לא כולנו גרים בבית פרטי, החלום המשותף לרבים מאיתנו הוא שהתחושה בביתנו תהיה של מרחב פתוח ואוורירי, ממש כמו בבית פרטי. מעצבת הפנים הדס רוט והאדריכלית שירה מוסקל מסטודיו הלל אדריכלות ועיצוב פנים מתמחות בעיצוב ואדריכלות של בתים פרטיים ודירות והן מסבירות על אילו אלמנטים כדאי לשים דגש כדי לייצר גם בדירות את תחושת המרחב האופיינית לבתים פרטיים.

www.pnim.co.il
צילום: בנימין אדם

הדס רוט, ושירה מוסקל: לעיתים קיימת התלבטות בין אם לגור בבית פרטי או בדירה, ובמקרים רבים לקוחות שלנו דווקא מחליטים לעשות את המעבר מבית פרטי אל דירה. הסיבות לכך יכולות להיות רבות: עלויות תחזוקה, ילדים שעזבו את הבית, רצון להתגורר בסביבה אורבנית וכדומה. אבל גם כאשר נעשה המעבר הזה מבית פרטי לדירה על דבר חשוב אחד הלקוחות לא מוותרים – על הרצון להמשיך להרגיש כמו בבית פרטי, גם אם זו דירה.

www.pnim.co.il
צילום: מאור מויאל

בפרוייקטים רבים אנחנו פוגשות לקוחות שלאחר שנים רבות של מגורים בבית פרטי, ולאור העובדה שהילדים כבר עזבו את הקן, הם החליטו להגשים את החלום ולעבור למגורים במגדלים במרכזי הערים אשר מספקים עבורם פינוקים כמו חדר כושר, בריכה וכדומה.

www.pnim.co.il
צילום: מאור מויאל

כאשר אנחנו יושבות עם לקוחות שעשו מעבר מהסוג הזה הם תמיד מבקשים ליצור בדירה תחושה של אווריריות, כדי שיוכלו להמשיך להרגיש את הבית הגדול שהשאירו מאחור. החששות תמיד מתפוגגים כשאנו מסבירות להם שבאמצעות תהליך נכון  אפשר לייצר את אותה תחושת מרחב אליה היו רגילים עד כה.

www.pnim.co.il
צילום: מאור מויאל

מנעד האפשרויות משתנה בין דירה ותיקה שאותה אנחנו מתכננות מחדש בתהליך השיפוץ, לבין דירת קבלן חדשה לגמרי שבה הגבולות מוכתבים לנו מהקבלן.

www.pnim.co.il
צילום: מאור מויאל

אחד האלמנטים שמאפיינים דירה, הוא ארגזי התריסים שבולטים בה. הפתרון לכך הוא הגבהת הפתחים וביטול התריסים. כך ניתן לבחור בחלונות ומפתחים גדולים ממש כמו המפתחים בבית פרטי, וזהו אלמנט שמאוד משפיע על נראות החלל והתחושה בו. ברגע שמשנים את המפתחים, התחושה שנוצרת היא של בית פרטי. יתרון נוסף שנוצר באופן הזה הוא שהמפתחים הגדולים יוצרים את הקשר בין החוץ לפנים, כך שהנוף האורבני נכנס אל הדירה ומוסיף את האווריריות הנדרשת.
אבל מה קורה כאשר לא ניתן להחליף חלון? ובכן את הבליטה של ארגז התריס ניתן להסתיר באמצעות וילון. מלבישים על הארגז וילון ווילון רצפה-תקרה שמאריך את המפתח.

www.pnim.co.il
צילום: מאור מויאל
www.pnim.co.il
צילום: מאור מויאל

פתרון נוסף שתורם לתחושה של בית פרטי בדירה, הוא ביטול המסדרון, שהוא אחד המאפיינים הבולטים בדירות. לרוב הוא צר וארוך, ויש בו את התחושה של חלל קטן ודחוס. ביטול המסדרון באמצעות תכנון נכון "פותח" את הדירה.
ואיך מבטלים את המסדרון? הביטול נעשה על ידי תכנון מושכל. כך לדוגמא, אפשר למקם קיר שיאפשר להיכנס לחללי השינה מכמה כיוונים, או לחלופי למקם על גבי הקיר אמנות מעניינת, או אפילו לתכנן בו פינת עבודה.

www.pnim.co.il
צילום: מאור מויאל

גם לחומרים ישנה השפעה על התחושה של בית פרטי לעומת דירה. חשוב לעשות שימוש דווקא בחומרים ואלמנטים שהם לא שגרתיים בדירות, אלא יותר אופיניים לבתים פרטיים, כמו חיפוי באבנים, ריצוף גדול, בריקים, תקרת קורות, קמין וכדומה. אלו הם אלמנטים אלגנטיים ונעימים שהנוכחות הלא צפוייה שלהם בדירה יכולה לעשות פלאים.

www.pnim.co.il
צילום: עודד סמדר

כאשר מדובר בדירת דופלקס, אשר יש בה גם מדרגות, ההמלצה שלנו היא לבחור מדרגות פיסוליות, ולא את הסטנדרט שמציע הקבלן. ברגע שהסטנדרט "יוצא" התחושה של הבית הפרטי "נכנסת".

www.pnim.co.il
צילום: מאור מויאל

מכיוון שהמטרה היא לפתוח ולאוורר במקסימום את החלל הציבורי, אנחנו תמיד נשאף למקם את הסלון, המטבח ופינת האוכל בסמוך למרפסת. כל דירה חדשה כיום מגיעה עם מרפסת וגם עבורה חשוב התכנון הנכון. ההמלצה שלנו היא לבחור ריצוף מעניין, כמו פישבון, או ריצוף עם אבנים קטנות, ולעטוף את המרפסת בצמחייה כדי לתת תחושה של גינה פרטית שיש בה הרבה ירוק. תכננו מראש מערכת השקייה ובאמצעות המפתחים הכניסו את הירוק הביתה.

עיצוב ואדריכלות: הלל אדריכלות ועיצוב פנים
לאתר של הלל אדריכלות>>
לעמוד הפייסבוק של הלל אדריכלות>>
לחשבון האינסטגרם של הלל אדריכלות>>
עוד על הלל אדריכלות>>