מטבח ים תיכוני – כך תעשו זאת

מדור פרסומי – בשיתוף רגבה

ישראלים מושפעים מהתרבות והאווירה של יוון
יוון היא בלי ספק אחת מהמדינות האהובות ביותר על ישראלים. הנופים היפיפיים, האנשים החמים והנחמדים, מלונות הפאר, האוכל שמדבר אלינו, העיצובים האותנטיים במסעדות וכל האווירה הים תיכונית – זה עובד עלינו.  לכן, ישראלים רבים מנסים לשחזר את האווירה היוונית גם במטבח הביתי האישי שלהם.

איך ניצור מטבח ים תיכוני בבית?
יצירת מטבח ים תיכוני עם טאץ' יווני זה משהו שיעשה לכם חשק לבשל ולהתנסות בהכנת מאכלים שונים ומגוונים. המטבח המעוצב בסגנון ים תיכוני גם ישפר את העיצוב הכללי של הבית, יהפוך אותו לנעים יותר ומזמין בהרבה. על מנת לייצר מטבח ים תיכוני עם טאץ' יווני כדאי להתחיל במספר פעולות:
צבעים בולטים: כאשר אנחנו חושבים על עיצוב עם טאץ' יווני, אנחנו מנסים לדמיין את הצבעים הבולטים בכפרים היווניים. לרוב, הבתים היוונים מכילים שני צבעים בולטים, לבן וכחול. השילוב של הצבעים הללו נוכח גם בעיצוב החיצוני של הבית, עם קירות מסוידים לבן וגגות כחולים, וגם בעיצוב הפנימי. במטבח האישי שלכם, שילוב של פריטים כחולים ולבנים כדוגמת אריחים לבנים עם עיטורים כחולים, ישרה אווירה יוונית אותנטית.
משבצות: בנוסף על הצבעים, משבצות יכולות לתת למטבח שלכם טאץ' יווני בולט. תוכלו לשלב את דוגמת המשבצות באריחי הקיר שלכם או בפריטים שונים כדוגמת מגבות ידיים.
שיש: השיש במטבחים יוונים הוא חלק בולט מעיצוב המטבח. השיש היווני עשוי לרוב מאבן טבעית בהירה יחסית. על גבי שיש בהיר, איכותי ורחב ידיים תוכלו להכין את המאכלים היוונים האהובים עליכם, כדוגמת עלי גפן ממולאים הדורשים מספר ידיים עובדות.
קפה יווני: הקפה היווני הוא קפה שחור וחזק, אותו מכינים בדומה לקפה התורכי בפינג'ן קטן ואישי. שילוב של כוסות קפה קטנות ודקורטיביות עם פינג'נים קטנים יעניק למטבח שלכם מראה ים תיכוני.
חומרי גלם בסגנון ים תיכוני: חלק גדול מהאווירה במטבח נקבעת על ידי חומרי הגלם בהם אתם עושים שימוש, ואשר מוצגים על השיש או על המדפים. מטבח ים תיכוני לא יהיה שלם לעולם ללא בקבוק שמן זית באיכות מעולה, חומץ בלסמי, וכמובן יוגורט עשיר וגבינות איכותיות. 

אל תתפשרו על איכות המטבח שלכם
כאשר מאבזרים מטבח, חשוב מאוד לא להתפשר על האיכות. הפריטים השונים במטבח משמשים אתכם בתהליך הכנת האוכל, ולכן בחירה במוצרים לא איכותיים עלולה לפגום באיכות המנות שתגישו. למשל, שיש ברמה גבוהה יאפשר לכם לחתוך עליו ישירות בלי לסדוק אותו, ויכיל פחות נקבוביות זעירות בהן יכולים להצטבר מזהמים וחיידקים, מה שיקל עליכם לנקות אותו ולהכין אותו במהירות למנה הבאה. רכשו וציידו את המטבח שלכם במוצרים באיכות גבוהה, ותוכלו ליהנות מחוויה מהנה של בישול בסגנון ים תיכוני בכל ימות השנה.