משפצים? מה הסיפור שלכם?

מדור פרסומי בשיתוף לאומי

מי שעוקב אחר השפעות הקורונה השונות יכול להיחשף למגמת השיפוצים שסוחפת ברגעים אלו ממש בתים רבים בישראל. השיפוצים והשדרוגים אשר עוברים בתים, עומדים בניגוד לאווירה הציבורית של צמצום ומצוקה כלכלית. במאמר זה נציג מספר סיבות אפשריות למגמה זו: צורך בהתחדשות וצמיחה, רצון בהשקעה כלכלית, עודפי זמן, ושאיפה להנעים את השהות הארוכה בבית. 

תמונה: pexels

צורך בהתחדשות וצמיחה 

תקופת הקורונה, ובעיקר הגל השני, היא מאתגרת מאוד מבחינה נפשית ופסיכולוגית. השילוב של השהות הארוכה בבית המגורים, חוסר הידע בנוגע לעתיד, והתחושה ששינויים גדולים בפתח, מוביל אנשים רבים לייאוש ולדיכאון. אחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם הקושי, היא באמצעות ניצול של התקופה לצמיחה ופריחה. דווקא ניצול של זמן הקורונה להתחדשות, הוא פתרון שיאפשר להוציא ממנה את המירב, וישיב לכם את תחושת השליטה בחייכם. שיפוץ הבית הוא אמצעי מושלם לכך. השיפוץ מאפשר לכם להוציא מהבית את כל האלמנטים אשר אינכם זקוקים להם כרגע, ולהשאיר את המרחב מעוצב בדיוק כמו שתמיד רציתם. השינוי והשיפור בבית, מיתרגם בסופו של דבר לשינוי בנפש, אשר עוברת סידור מחדש, והופכת לבשלה יותר להתמודד עם אתגרי התקופה, קשים ככל שיהיו. 

השקעה כלכלית בנכס

בעזרת הלוואה לכל מטרה*, ישראלים רבים יכולים לגייס סכום כסף נזיל באופן מיידי. בעבר, היה ניתן לנצל סכומים אלו לטיולים ותענוגות, אך היום ניתן בהחלט לנצל אותם להשקעה בבית המגורים. עבור רוב המשפחות בישראל, בית המגורים הוא הרכוש היקר ביותר. חשוב להבין, שלמרות הקשיים הפיננסיים הנלווים למשבר הקורונה, שוק הנדלן לא ממש הראה סימני בלימה. לכן, בימים של שווקים מיטלטלים בחדות, כדאי מאוד לנצל את התקופה להשקיע בנכס נדלן שכבר שייך לכם, ולעשות שינוי של ממש בבית. שיפוץ של בית המגורים יכול בהחלט לגרום לערכו להאמיר באופן משמעותי. השיפוץ יכול לכלול שדרוג מקיף של בית המגורים, כולל שדרוג והחלפה של תשתיות ישנות, או שינוי אופן החלוקה לחדרים. הוא יכול להיות גם מינימאלי ולכלול לא הרבה יותר משדרוג המטבח או חדר הרחצה. גם אם לעולם לא תמכרו את הבית, עצם הידיעה שיש בידכם נכס בעל ערך רב כל כך, יכולה לסייע לכם מבחינה פיננסית, בין השאר לגיוס הלוואות עתידיות. 

עודף זמן ויתרות פיננסיות עקב ביטול טיולי בחו"ל

רבים מאזרחי המדינה איבדו את מטה לחמם, ונאלצו להתמודד עם קשיים כלכליים משמעותיים בתקופת הקורונה. לעומת זאת, עבור אחרים אשר מקום עבודתם הוגדר כחיוני, תקופת הקורונה הייתה לעיתים תקופה של חיסכון. העבודה נמשכה כסדרה, אבל היכולת לבזבז את הכסף נפגעה קשות. כל הפיתויים שבעבר גרמו להוצאות משמעותיות כמו מסעדות, בתי קפה, פאבים ואפילו טיולים מחוץ לגבולות המדינה, נעלמו, מה שהוביל ליתרות פיננסיות משמעותיות שכדאי לנצל באופן מושכל. מעבר לכסף שנחסך, חוסר המעש בישיבה בבית המגורים עקב סגירת מקומות הבילוי, נתן לרבים את ההזדמנות להתחיל בתכנון פרקטי של השיפוץ עליו תמיד דיברו, להתקשר לבעלי מקצוע רלוונטיים, לנסות לקבל את אישור הרשות המקומית, ולהוציא את התוכניות לפועל. 

רצון להפוך את השהות הארוכה בבית המגורים לנעימה יותר

אלמנט נוסף שהוביל ישראלים רבים לשפץ את ביתם דווקא בתקופה הזו, נובע פשוט מעצם השהות הארוכה בבית. כאשר שוהים בבית המגורים שבועות ואף חודשים בתקופת הסגר, מלבד יציאות לצרכים חיוניים בלבד, מתחילים לשים לב לחשיבותו הרבה, ולהשפעה שיש לו על שמחת החיים של כל המשפחה. השיפוץ מאפשר להפוך את השהות הארוכה בבית המגורים לנעימה יותר, ואת התקופה הקשה שנגזרה על כולנו לנסבלת פלוס. 

*כתבה זו אינו מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.