מזה כמה שנים שעמנואלה בינר מתעדת פינות עבודה במגזין "מיס מנדלה", ומציצה לרגע אל תוך העשייה של נשים ישראליות מתחומים שונים. מתוך כל הפינות שהכירה במהלך השנים, אספה עמנואלה 30 פינות עבודה אל ספר שהוציאה לאור לפני כחודש "פינה משלך – סיפורים על נשים ומרחבי עבודה". לכבוד השקת הספר ביקשנו מעמנואלה שתשתף אותנו בטיפים לארגון נכון של פינת העבודה.
עמנאולה בינר משתפת: "מבין כל חדרי הבית, פינת העבודה היא המקום האישי שלנו בבית. המקום שבו אנחנו עובדות וחולמות, המקום שבו נמצאים הפריטים שאנחנו אוהבות, אותם ליקטנו מכל מיני מסעות או סיבובי קניות, המקום אותו סידרנו או עיצבנו כך שיתאים לצרכים האישיים שלנו. יש ימים שאנחנו יושבות שם רק כמה דקות ויש ימים שאנחנו מעבירות שם כמה שעות ולכן חשוב שמרחב העבודה יתאים לצרכים היום-יומיים שלכן ותוכלו להעביר בו את הזמן בנעימות ולהגשים בו חלומות.

פינת העבודה של מיכאלה מנדה ינקו

פרקטי ונוח

חשוב שבפינה יהיה לכן את כל מה שאתן צריכות, כך שרצף העבודה לא יופרע כשצריך לקפוץ לרגע לחדר אחר כדי להשלים משימה. חשוב גם שהפינה תהיה נוחה – כיסא שמתאים לכן, מיקום נכון של פריטי הריהוט ובעצם כל מה שיאפשר עבודה יעילה ובתנאים נוחים.

shira-ganani-32-small
פינת העבודה של שירה גנני

השולחן הוא מרכז הפינה שלנו, שם קורה הקסם. לפעמים הקסם מצריך שולחן גדול יותר ולפעמים מספיק שולחן קטן למחשב. חשוב להבין מה הצורך ולבחור שולחן בהתאם, הן מבחינת הגודל, החומר, וכמובן שגם יתאים לסגנון העיצובי שבחרנו. אני מודה שאני מאוד אוהבת את הפרקטיות בשולחנות איקאה ואני מרגישה שהמינימליזם שלהם מאפשר לנו להכניס את הצבע באמצעות האקססוריז שסביבו.

sivan-livne-hachim-023-Edit-small
פינת העבודה של סיון ליבנה חכים

פינה מוארת היטב

רצוי שבפינת העבודה שלכן יהיה חלון שיאפשר לאור הטבעי להיכנס פנימה, ולתרום למהלך העבודה בין אם מדובר באור של יום שמשי או אור קודר ביום גשום. לרובנו אין בפינת העבודה או בחדר העבודה חלון עם אור שלקוח הישר מפינטרסט, וכשיש בעיה למקם את הפינה ליד חלון, אז חשוב שתהיה תאורה טובה בחדר מכמה מקורות, מה שיאפשר לשנות את התאורה בהתאם לשעות היום.

פינת העבודה של דנה ישראלי
פינת העבודה של דנה ישראלי

סדר

חשוב לשמור על הסדר בפינה, אך כל אחת והסדר שלה. מי שמקפידה יותר על סדר תדאג להחזיר את הכל למקום מיד בתום השימוש ומי שפחות מקפידה תסדר כל כמה זמן. חשוב להתאים גם את הצרכים של הסדר למי שיושבת בפינה. לפעמים היצירתיות מתפרצת דווקא מתוך בלגן ולפעמים לכל אחת יש את הבלגן המסודר שלה, שבו היא מוצאת את כל מה שצריך והכל נמצא בדיוק במקום הנכון.

sivan-itzhaki-75-small
פינת העבודה של סיון יצחקי

אחסון

אפשרויות האחסון בפינת העבודה שלנו הן רבות וישנם לא מעט פתרונות אפשריים – ארונות, מדפים, מגירות. לכל אחת מאתנו יש דברים שהיא צריכה לאחסן וחשוב למצוא את הפתרון הכי מתאים ולשלב אותו בעיצוב החדר, בין אם אלו ארונות פתוחים או סגורים, מדפים או מגירות. אם אתן עובדות עם חומרי יצירה אז כדאי להשתמש בצנצנות או אחסון שקוף אחר, מה שיקל על החיפוש אחרי החומרים.

moran malron-003-2-small
פינת העבודה של מורן מלרון

לוח השראה

לוח השראה הוא תוספת נפלאה לפינת העבודה שלכן. הוא יכול להיות עשוי משעם, רשת, לוח מגנטי קטן והוא יכול להתפרש על קיר שלם. הלוח יכול גם להיות מינימליסטי או עמוס, הכל בהתאם לסגנון שלכן ובהתאם למקום שיש בפינה או בחדר העבודה. במהלך העבודה על הספר ראיתי איך כל אחת שואבת השראה ממקורות אחרים ומציגה אותה בצורה שונה ומיוחדת בלוח ההשראה שבפינת העבודה שלה.

revital-rodezky-032-Edit-small
פינת העבודה של רויטל רודצקי
ayelet-gad-002-small
פינת העבודה של איילת גד

פריטים אהובים

חשוב שבפינה שלנו יהיו פריטים שאנחנו אוהבות. חפצים שאספנו, מזכרות מכל מיני אנשים או מקומות. כל אלו תורמים לאווירה הנעימה ולהשראה לאורך השעות בהן אנחנו יושבות בפינה. בפינה שלי אספתי כמה הדפסים וחפצים שכיף לי לדעת שאני מכירה את הנשים שיצרו את הפריטים הללו.

liat-balzar-15-small
חדר העבודה של ליאת בלזר

רק מה שצריך

לחלקנו יש נטייה לאספנות, וכך לא פעם נמצא באיזו מגירה או מדף פריט שיושב שם כבר תקופה ארוכה ללא צורך או שימוש. עדיף להימנע מעומס פריטים בפינת העבודה בין אם אלו פריטים גדולים או פריטים קטנים ופיצ'יפקס. רצוי לעבור על כל מה שיש בפינה ולהחליט ממה צריך להיפרד. יש שיגידו שזה גם מכניס אנרגיות חיוביות של התחדשות, וכמובן – גם מפנה מקום לחפצים חדשים.

rona-keinan fish-42-small
מתוך פינת העבודה של רונה קינן פיש

להוסיף ירוק

צמחיה היא תוספת נפלאה לפינת העבודה. הנגיעות של הירוק, והתחושה של הצמיחה מסביבכן מכניסות לפינה אנרגיות חיוביות ואווירה נעימה שבה כיף לשבת ולעבוד. מאוד חשוב לבחור את הצמחייה הנכונה. אם אתן לא מתמידות בהשקיה אז אפשר לנסות להשתפר או פשוט להוסיף צמחיה שלא מצריכה טיפול יום-יומי. צריך גם לבחור את הצמחים שמתאימים לתאורה שיש בפינה כדי שיקבלו את כמות האור שהם זקוקים לה.

limor-oren-4-small
פינת העבודה של לימור אורן

עיצוב דינמי

אנחנו משתנות כל הזמן וגם העסק שלנו. ובהתאם לכך גם פינת העבודה. לפעמים שינוי בעסק יכול להשפיע על הפינה שלנו וצריך להתאים את עצמינו. האם צריך שולחן גדול יותר? אחסון שונה? אולי הגיע הזמן לעבור לפינת עבודה מחוץ לבית? אני אוהבת לראות איך פינות משתנות אחרי תקופה. אני חושבת שזה מסמל עד כמה אנחנו מתמודדות מצוין עם שינויים ומקבלות אותם בברכה.

keren-oren-005-small
מתוך פינת העבודה של קרן אורן

 

מי שאנחנו

חשוב שפינת העבודה תשקף את מי שאתן, כך יהיה לכן נוח ונעים לשבת בה ולעבוד, ליצור או סתם לחפש רעיונות והשראות ברשת. במהלך העבודה על הספר שלי הייתה לי הזכות להתרשם מקרוב מפינות עבודה שונות ומיוחדות. בתהליך עיצוב הפינה כל אחת עושה את הבחירות שמתאימות לה ואין שתי פינות דומות. לכל פינה יש סגנון מיוחד, כמו שלכל אישה יש אישיות שונה ומיוחדת".

einav- shnitman-026-small
מתוך פינת העבודה של עינב שניטמן

כל הצילומים בכתבה לקוחים מתוך ספרה החדש של עמנואלה בינר "פינה משלך- סיפורים על נשים ומרחבי עבודה" 
וצולמו על ידי מאיה חבקין