pnim בשיתוף עם טמבור


אנחנו תמיד נהנות לראות את השימוש היצירתי שהמעצבת בטי יעקובסון עושה עם צבע. מסתבר שהלקוחות שמגיעים אל משרדה של בטי מבקשים בדרך כלל שימוש מתון של צבע, אבל כפי שניתן לראות בעבודותיה השונות, היא מצליחה לגרום ללקוחותיה להיפתח לצבעוניות עם הרבה יותר נוכחות. במסגרת סדרת הכתבות שלנו  שיחות על צבע , פגשנו את בטי בבית שעיצבה באורנית ושוחחנו איתה על השקפת עולמה הצבעונית. לנוחיותכם, גם צירפנו קישורים לגוונים ממניפת טמבור.

צבע

בטי יעקובסון: חשוב להכניס צבע בכל בית. הוא מקפיץ את העיצוב, יוצר עניין בחלל ומכניס אנרגיות חיוביות. אני מגלה שהרבה פעמים אנשים נמנעים מצבע כי הם חוששים שזה יימאס עליהם, וכדי ללכת על בטוח הם בוחרים בצבעים ניטרליים כמו לבן ואפור, אבל התוצאה שמתקבלת היא בדרך כלל אנמית ומשעממת. לכן מומלץ לקחת אשת מקצוע שתעזור להכניס את הצבע במינון הנכון ותעניק ללקוחות את האומץ והתעוזה.
רוב הלקוחות שמגיעים אליי לסטודיו מבקשים נגיעות של צבע, הם לא רוצים בית אנמי, ומבקשים שנעזור להם להעיז. לדעתי אנשים שפותחים לצבע הם אנשים שמבינים שלצבע יש את היכולת לייצר מצב רוח ומודעים לכך שהימצאות ליד צבעוניות מסויימת מעניקה להם תחושה נעימה וטובה.

www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון

הרמוניה

כשאני ניגשת לתכנן ולעצב בית הדברים שחשובים לי מבחינת הצבע זה להכיר טוב את הלקוחות, להבין מה הצבע מעורר בהם. איזה רגש, איזו תחושה, אילו זכרונות. ובמקביל, אני לוקחת בחשבון מה הסגנון של הבית שאנחנו רוצים להגיע אליו. שני הדברים האלה עוזרים לי כשאני ניגשת לייצר לוח השראה, ובלוח ההשראה אני קובעת בדיוק את הצבעוניות ופלטת הצבעים, ואחר כך המטרה היא לשמור על הגבולות האלה. כך אני בעצם עושה סדר בבחירות של הלקוחות ויוצרת מכלול שהוא הרמוני ומתכתב עם הסגנון הנבחר. שלב הצבע משפיע ותורם משמעותית בתוצאה הסופית. לכן חשוב להיות מדוייקים ולעשות עבודה מקדימה של בחירת פלטת צבעים כדי להישאר עקביים בבחירות.

www.pnim.co.il
צילום: צור ליבנה

בחירה

בבחירת הגוון המדוייק אני פורסת את כל האפשרויות שיש לגוון הספציפי, ומתחילה לשלול גוונים עד שאני נשארת עם כמה מובחרים. בשלב הבא אני מבקשת דוגמאות צבע כדי שנוכל לבדוק אותם על הקיר או דוגמה מהנגר על גבי העץ. כך אני נמנעת מטעויות, כי צבע בבית אחד יכול להיראות שונה לגמרי מצבע בבית אחר.

www.pnim.co.il
צילום: צור ליבנה

הבית באורנית

בבית באורנית מתגורר זוג שילדיהם כבר עזבו את הקן. זהו בית פרטי בגודל 230 מ"ר שטובל כולו בירוק, ומוקף בציוץ ציפורים.
הדיירת מאוד אוהבת עיצוב ומעודכנת בכל טרנד, היא כל כך נהנתה מתהליך העיצוב בביתה עד שהחליטה ללכת ללמוד עיצוב כדי לעסוק בתחום. בן זוגה נתן לה יד חופשית מבחינה עיצובים וסמך לחלוטין.

עיצוב: בטי יעקובסון, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון

ביחד עם הלקוחות בחרנו בסגנון נורדי. לא תמצאו בסגנון הזה "רעש" עיצובי, כגון גוונים עזים מדי ועומס חפצים, הגוונים המאפיינים את הסגנון הנורדי הם צבעים טבעיים וצבעי פסטל.

עיצוב: בטי יעקובסון, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון

הלקוחה ביקשה שהצבע הורוד יופיע בבית שלה כי הוא צבע שעושה לה נעים ושמחה, את שאר הצבעים בחרנו בידיעה שהוורוד הוא אחד הצבעים. בחרנו כמה צבעים מהמניפה ואז ביקשנו מהנגר להכין לנו דוגמאות צבע כדי למצוא את השילוב המנצח.

עיצוב: בטי יעקובסון, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון

בגלל שהלקוחה מאוד אוהבת עיצוב וחשופה לאתרים ועיצובים חדשניים, היה ברור לנו שאנחנו לא נשארים בגבולות הסטנדרטי. חיפשתי השראה למשהו מעניין שאפשר לעשות במטבח ומצאתי תמונה של מטבח בשני צבעים והראיתי ללקוחה, היא מייד התאהבה וכך החלטנו ללכת על שילוב של שני צבעים במטבח. אחרי שמצאנו שני גוונים מושלמים 1530T לגוון האפרפר ו- 0375T חשבנו איך יהיה נכון להשתמש בהם, ומי מהגוונים יקבל במה גדולה יותר. אפשר לראות שהורוד לא תפס הרבה שטח במטבח אבל ההשפעה שלו היא גדולה אפילו יותר. הגוון 0375T נבחר גם עבור הקיר במבואת הכניסה.

עיצוב: בטי יעקובסון, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון
www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון

בחדרי השינה המשכנו עם הכיוון הפסטלי הרך של הקונספט הצבעוני, ובחרנו בגוון 0995P עבור חדר הילדים וגוון 1002P בחדר ההורים.

עיצוב: בטי יעקובסון, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון
צילום: אורית ארנון

אני אוהבת את השלב שבו נכנסים הצבעים והנגרות אל הבית בסוף התהליך. זה מרגיש ממש כמו להכניס את הנשמה לתוך הבית לאחר כל החשיבה והדיוק שנעשו לפני כן. זה פשוט קסם לראות את כל הדברים מתחברים ויוצרים הרמוניה מדויקת בבית. אני גם אוהבת את הבחירות שעשינו בבית הזה שיש בהן פשטות, מינימליזם, צבעים רכים, חומרים טבעיים ומרחב שמאפשר להירגע וליהנות מהרגע.

עיצוב: בטי יעקובסון
צילום ועריכת סרטון וידאו: BECAUSE
צילום סטילס: אורית ארנון

עוד על בטי יעקובסון>>
לכתבות נוספות בסדרת שיחות על צבע>>