מדור פרסומי בשיתוף דיפולמה

בחירת מעצב פנים היא אחת המשימות החשובות ביותר לקראת שיפוץ בית, בניית בית או שדרוג דירת קבלן. אז רגע לפני שאתם מתייאשים – הנה כמה טיפים שיכולים לכם כסף ובזבוז של אנרגיות מיותרות.

האופן שבו חלל הפנים מעוצב משפיע בצורה דרמטית על איכות החיים שלנו. הוא קובע מה האורחים יחשבו עלינו כשהם מגיעים לביקור, מה נרגיש כל יום אחרי העבודה ולאיזה בוקר נתעורר יחד עם הקפה. חוץ מזה, יש לו תפקידים פונקציונאליים מבחינת חיסכון במקום, נגישות ואפילו היגיינה ואחסון.
הטעות הנפוצה היא לנסות לעצב את חלל הפנים לבד. זה נחמד ויפה אם גרים בדירת סטודנטים של 24 מ"ר, אבל הופך להיות קריטי כשמתבגרים ורוצים לשפץ בית למשפחה. בנוסף, מעצב פנים הוא אחד מאנשי המקצוע החשובים ביותר שילוו אותנו בבניית בית או שדרוג דירת קבלן.
למזלנו, יש בישראל המון מומחים שעברו בצורה מסודרת מסלול של לימודי עיצוב פנים ואף פעם לא מאוחר לפנות אליהם. הבעיה היחידה היא שלא בטוח שאנחנו יודעים איך לבחור אותם.

שיעורי בית: בחירת סגנון עיצוב והתמקדות בעיקר

החלטה לעצב את הבית היא הזדמנות מעולה לקבל כמה החלטות קריטיות, שיכולות ללוות אותנו גם כשנרצה לערב איש מקצוע מבחוץ. ראשית, חשוב שנבחר איזה סגנון עיצוב מתאים לנו: מודרני, כפרי, אקלקטי, רומנטי, וינטאג' וכן הלאה. בשלב הזה אולי נרגיש קצת מבולבלים, אבל אין סיבה לדאוג ואפשר לשוטט באתרי אינטרנט כדי לראות דוגמאות ולנסות להבין מה תופס לנו את העין ולמה אנחנו מרגישים מחוברים יותר.
כדי להגיע לפגישה ממוקדים יותר לפגישה עם מעצב פנים ולקלוט מהר האם הוא בכלל קשור לסגנון שאנחנו מחפשים, כדאי להיפטר מכל מה שאינו נחוץ. אפשר לתרום כל בגד שלא נגענו בו מעל שנה, לזרוק לפח מיחזור כל מסמך נייר שעבר זמנו ולהעביר הלאה חפצי מטבח שאף אחד כבר לא יזכה לבשל איתם. עשיתם את זה? כבר חסכתם לעצמכם כמה שעות עבודה של המעצב ולפחות כמה מאות שקלים.

על טעם וריח קשה להתווכח 

מעצב פנים מקצועי אמור לדעת לעבוד בכל הסגנונות, אבל סביר להניח שתהיה לו התמחות בסגנון ספציפי בלבד. לכן חשוב לבצע סינון גס בין האפשרויות שעל הפרק ולהישאר רק עם מעצבי הפנים המתאימים.
בעיצוב פנים יש המון מקום לביטוי אישי וכישרון. אז מצד אחד, על טעם וריח קשה להתווכח ולכן גם מעצבי פנים בעלי הסמכה וניסיון של עשרות שנים לא בהכרח יפגעו בול למה שדמיינתם כאשר בחרתם להעסיק אותם. מצד שני, השכלה משחקת תפקיד ולא כדאי להתעלם ממנה. הפתרון הוא לשאול מה בדיוק הרקע של המועמדים, לבקש דוגמאות לפרויקטים שבהם היו מעורבים ולתת עדיפות למי שצברו את ההכשרה הרלוונטית ביותר. 

האם יש טעם לבקש המלצות?

העניין עם טעם וריח מתעתע גם מעוד היבט – המלצות. על פניו, תמיד אפשר לבקש המלצות מחברים, קרובים ובני משפחה, שרק לאחרונה סיימו לעצב את חלל הפנים של הבית. בפועל, אף אחד לא מבטיח לנו שמה שעבד עבורם גם ישרת אותנו. אז גם כאן, בוחנים כל מקרה לגופו ומשקללים יחד את כל הגורמים לפני שמקבלים החלטה.
לבסוף, כדאי להעדיף מעצבי פנים שיש איתם כימיה אישית טובה. הכימיה קריטית בתחום הזה, כי מעצב מקצועי יידע לשלב בין הסגנון האישי שלו לבין הסגנון שלכם. אם הוא יבין אינטואיטיבית מה אתם רוצים, אוהבים וצריכים, התוצאה הסופית תהיה זורמת וטובה יותר.