STUDIO BACCI

סטודיו באצ'י של צילי גלעדי ובשמת אלמגור נמצא במשרד הכי יפה שבו ביקרנו. המשרד ממוקם בחיפה בבנין אבן משנת 1936. בבניין נמצאת גלריה אנה פורטה אשר בבעלותן של צילי ובשמת שבה הן מארחות תערוכות, סדנאות ואירועים, ושם גם נמצא סטודיו באצ'י שבו הן רוקחות פרוייקטים מלאי אופי אשר נותנים מקום של כבוד לכל מימדי הזמן.

www.pnim.co.il

חמש עובדות

צילי גלעדי:
1. אני אמא לאלה בת 17, שהיא כבר בעלת מותג אופנה משלה (Lula swimwear) ולאיתן בן 16, סקייטר.
2. חזרנו לארץ ולחיפה בשנת 2010 לאחר 11 שנות מגורים בלונדון. לפני כן גרתי ארבע שנים בתל אביב.
3. לאימי הייתה חנות כלי בית ואמנות במרכז הכרמל בחיפה שנקראה "צילוש". אבי היה חובב הסטוריה נלהב.
4. מילדות הייתי אחראית על עיצוב שולחנות החג שלעולם לא חזרו על עצמם, וכנערה בת 14 עיצבתי לבדי את החדר שלי.
5. אגב, שמי מלידה הוא צילי, ואני לא יודעת איפה גילי.

www.pnim.co.il
צילום: אילן נחום

בשמת אלמגור:
1. אני אמא לשלושה ילדים מופלאים: רומי בת 22, עילי בן 19 ואלה בת 15. אני בזוגיות שנייה ומעצימה ומרגישה מבורכת.
2. חייתי 8 שנים בניגריה. שם הקמתי סטודיו לאומנות שימושית שאיפשר לי לשלב יצירתיות, יזמות ומפגשי נשים מכל העולם.
3. אני לומדת וחוקרת תודעה. למדתי ללכת בשבילים של הלב, לתת לעצמי לעיתים לעזוב את השליטה ופשוט להתמסר ולעשות הכול מאהבה.
4. אני מאמינה שאני היוצרת של מציאות חיי. אני בוחרת בחיים שלי את מה להאיץ ולהעצים.
5. המשפט שכתוב לי במשרד על המחשב הוא: "עצבות נועלת שערי שמיים. תפילה פותחת שערים נעולים, והשמחה בכוחה לשבור חומות". (הבעל שם טוב). הוא מזכיר לי לשמוח, לראות את היש.

www.pnim.co.il
צילום: רועי דורי

הלימודים

בשמת: למדתי עיצוב פנים במכללת אולטימה. אני בעלת תואר B.A בהצטיינות במדעי המדינה וסוציולוגיה מאוניברסיטת תל אביב. אני לומדת קורסים שונים בנושאים מקצועיים על מנת להתפתח ולהתעדכן בכל מה שקשור לעולם העיצוב, ובנושאים שונים אחרים שמעשירים את עולמי הפנימי.
צילי: כשהגעתי לתל אביב לאחר השירות הצבאי השלמתי הכנסה בסטיילינג של בוקים לדוגמנים ושחקנים מתחילים ועיצוב תפאורה למסיבות וסרטונים. עבודות היום שלי היו בחנויות רהיטים וכשהתחלתי לעבוד בסניף נטוצי החלטתי לבחור במסלול מקצועי ונרשמתי ללימודי עיצוב פנים במכללה למנהל.

www.pnim.co.il
צילום: רועי דורי

ההתחלה

צילי: במהלך רוב שנות מגוריי בלונדון עבדתי כמעצבת המתמחה בטקסטיל, הלבשה וגמרים, עד שקיבלתי הצעה מקבלן פרסי לעצב אחוזה באסקוט (דרומית ללונדון) עבור השייח של דובאי. במשך השנתיים הבאות עיצבתי בלונדון והסביבה מספר פרויקטים יוקרתיים, אולם נסיבות החיים הביאו אותנו להחלטה לחזור לארץ. עם החזרה לחיפה – עיר ילדותי, הגורל והמזל הביאו אותי לתפקיד בתחום ששבה את ליבי – במשך ארבע שנים עבדתי במשרד השימור ברשות העתיקות בעיר העתיקה עכו. במהלך אותם שנים השתלמתי בשימור באוניברסיטת בר אילן ובהשתלמויות נוספות בארץ ובבלגיה, ובמקביל גם התעדכנתי בקורס לימודי חוץ בעיצוב בטכניון. בעכו העתיקה עובדים הטובים ביותר בתחום השימור, והם לקחו אותי תחת חסותם ותושבי העיר אימצו אותי אל ליבם ופתחו את בתיהם. במקביל לעבודתי ברשות העתיקות חזרתי לעסוק בעיצוב פנים, ולאחר שעזבתי את תפקידי ברשות העתיקות המשכתי לשלב בין פרויקטים של עיצוב פנים בשוק הפרטי ביחד עם שימור עבור צימרים ופרויקטים ציבוריים.

www.pnim.co.il
צילום: רועי דורי

בשמת: כשחזרתי הביתה אחרי אפריקה בחרתי לעשות שינוי מקצועי. אהבתי את העיסוק בניהול והדרכת אנשים ותהליכים בתחום שירות הלקוחות, אבל התשוקה לתכנון ועיצוב הייתה חזקה ממני. מכיוון שתחום העיצוב עבורי הוא קריירה שנייה, הייתי מאוד ממוקדת מטרה והיה לי ברור שאני מתחילה לעבוד תוך כדי הלימודים. היות ואני גרושה ומפרנסת ראשית – לא הייתה בכלל אופציה אחרת חוץ מלעשות עבודה מעולה, לצמוח ולהתפרנס בהתאם.

www.pnim.co.il
צילום: רועי דורי

אנה פורטה 

צילי: לפני כשלוש שנים פתחתי בשותפות את הסטודיו-גלריה אנה פורטה בחיפה בבנין אבן משנת 1936, ולפני כשנתיים החל שיתוף הפעולה עם החברה שלי בשמת. המשרד שלנו – סטודיו באצ'י מתמחה בבתים ודירות מגורים וגם בפרויקטים ציבוריים כמו מלונות בוטיק ויחידות אירוח, מתחמי למידה ועוד. אנחנו עובדות בשיתוף עם מייקל וואס – עורך תיקי תיעוד כשלב מקדים הכרחי לשימור מבנים. מייקל מעורב בפרויקטים במבנים לשימור בעכו העתיקה ובחיפה, הן בתכנון והן בייעוץ. בנוסף החלל גם משמש גלריה המציגה תערוכות יחיד לאומנים מהצפון ואנחנו גם מארחת ארועי בוטיק, ארוחות שף ויש לנו חדרי ישיבות להשכרה. 

www.pnim.co.il
צילום: אילן נחום
www.pnim.co.il
צילום: אילן נחום

עיצוב פנים

בשמת: כל עוד מלווה אותי התרגשות בתחילתו של פרויקט אני יודעת שאני במקום הנכון. החלק שאותו אני הכי אוהבת הוא התכנון. אני אוהבת לממש את הפוטנציאל שקיים בכל חלל ואני יכולה לשבת שעות ולתכנן. אני מאמינה שבית קודם כל צריך להיות פונקציונלי ונוח וחשוב מאוד שלא יהיו טעויות בהנדסת אנוש על מנת להתנהל בקלות ובנוחיות.
צילי: אין ספק שבורכתי במקצוע שהוא מסקרן, יצירתי משתנה ומגוון. להיות מעצב פנים מאפשר להשתמש בכשרון, בכלים וביכולת ליצור חללים נוחים שתורמים ל-well being של הלקוחות שלנו. בנוסף, להיות חלק מקהילת השימור שאמונה על פיתוח ערכי המקום שבו אנו חיים, היא זכות שממלאה אותנו במשמעות גדולה.
הרגע האהוב עלי הוא אחרי הביקור הראשון בחלל, אחרי פגישת הפרוגרמה עם הלקוחות, בה התוצאה העתידית מתחילה להיוולד ולרקום עור וגידים בדמיון.

www.pnim.co.il
צילום: רועי דורי

חברות ושותפות

סצנת העיצוב הצפונית היא קהילה של ממש. אין זה יוצא מן הכלל ששתי מעצבות בוחרות לשתף פעולה. החברות שלנו התחילה בדייט מוצלח בערב שישי בה היה חיבור אמיתי מיידי. ככל שהחברות העמיקה החלטנו לשתף פעולה בפרויקט ראשון ומשם שיתופי הפעולה התפתחו והמשיכו עד שהחלטנו לשלב כוחות באופן קבוע.
הבנו שאנחנו עובדות טוב יחד, שיש ביננו הרבה דמיון בתפישה של התהליך ושל עיצוב חללים. שתינו נמנעות מטרנדים ומאמינות שעיצוב טוב הוא כזה שעומד בשיני הזמן ומשקף את בני הבית. לביחד שלנו יש כח והשלם בהחלט עולה על סך חלקיו. עם הזמן המשרד שלנו גדל והתפתח והיום יש לנו שתי שרטטות ומנהלת משרד.

www.pnim.co.il
צילום: רועי דורי

צבע

בשמת: צבעים הם אלמנט ויזואלי מרכזי ויש להם משמעות רגשית אישית עבור כל אדם. על מנת להתאים צבע לחלל חשוב לי להבין  מהי הטמפרטורה הוויזואלית שאני רוצה ליצור, מהי השפעת האור הטבעי או המלאכותי בו, ומהם שאר החומרים בהם נשתמש. כל אלו צריכים להתיישב עם הקונספט העיצובי ובמיוחד עם קהל היעד – האנשים שחיים או משתמשים בחלל. מאוד חשוב למנן נכון צבעים ולשמור על הרמוניה או לחילופין ליצור דיסהרמוניה מכוונת שמטרתה לייצר אפקט מסוים בחלל.

www.pnim.co.il
צילום: אסף הבר

צילי: צבע הוא אור, הוא תורה שלמה שדורשת הבנה עמוקה של תאורה משתנה לאורך היממה ואינטואיציה. ההשפעה שלו על הנפש ועל התפקוד שלנו בחלל היא מוכחת והוא כלי חשוב ליצירת הרמוניה בכל חלל. בשימוש בצבע אנחנו נזהרות לא ליפול לטרנדים מצד אחד, ומצד שני להשתמש בו בלי פחד ובלי דעות קדומות באופן שמחמיא ומשמח.

www.pnim.co.il
צילום: רועי דורי

סגנון

הסגנון שמייחד אותנו הוא חללים הרמוניים, נעימים המותאמים ללקוחות שלנו כמו כפפה ליד. התהליך של בחירת הסגנון ולעיתים קרובות שילוב של סגנונות, נשען על הכרה אינטימית שלנו עם החלל עצמו, הסביבה שלו, הצרכים והאופי של הלקוחות שלנו. השמים הם הגבול בתנאי ששומרים על איזונים ופרקטיות.

www.pnim.co.il
צילום: רועי דורי

עיצוב במבנים לשימור

עיצוב מלונות בוטיק במבנים לשימור הוא תחום מאתגר ומלא יצירתיות וסיפוק. ישנו קושי תכנוני גדול לשלב מערכות מודרניות חשובות ולמלא אחר תקנים בחלל נתון עם האלמנטים שחייבים לשמר. זה דורש מאיתנו לחקור ולהתעדכן כל הזמן בטכנולוגיות הכי חדישות שמאפשרות כמה שפחות פולשנות ושינויים במבנה הקיים. במקביל, אנחנו חוקרות ולומדות את המבנה מבחינה אדריכלית וחומרית אבל גם על החיים שהיו בו – מי גר ולמה שימש, מגלות בתמונות ארכיון את האנשים והסיפורים, כך שההכרות עם המבנה היא אינטימית. בבחירת הריהוט וההלבשה אנחנו יכולות לספר את הסיפורים הללו, ולחבר את המבקרים במלון אל העבר. פרויקטים כאלו הם מסע מרגש והזדמנות לספק חוויה מיוחדת לקהל גדול. 

www.pnim.co.il
צילום: רועי דורי
www.pnim.co.il
צילום: רועי דורי

חיפה

בשמת: החיבור לחיפה הוא חיבור שנבנה לאט בעשור האחרון בו אני חיה בה. לחיפה יש וויב מאוד מסוים, היא עיר איטית לטוב ולרע. עיר וינטג' עם מבני אבן מעוררי השראה. אני יכולה לטייל בה ברגל ולגלות בכל פעם מבנים מרגשים שלא הכרתי. חיפה טובלת בטבע וזה ממלא אותי באנרגיה של התחדשות. לפעמים אני צריכה להגיע לתל אביב בשביל להתעדכן ולנשום אווירה של עיר שמעוררת את כל החושים. ניו יורק עדיף, אבל קצת פחות נגיש.

www.pnim.co.il
צילום: רועי דורי

היינו רוצות לעצב את הבית

של ריטה. היא דיווה נוטפת שיק וסטייל. כולה השראה ואנרגיה תוססת ומלאת חיים. השילוב של הדמות הצבעונית והמלכותית שלה עם המקור הפרסי והישראליות הם השראה מטורפת עבורנו.

www.pnim.co.il
צילום: רועי דורי

טיפ

אם נצטרך לתת טיפ אחד זה יהיה להשאיר תקציב להלבשה ולטקסטיל. חלק גדול מכל תקציב של שיפוץ או בניה הולך לשלבים הראשונים ולאלמנטים הקבועים כגון ריצוף ונגרות ויש נטייה להשאיר את הפינישינג טאצ׳ס ליותר מאוחר – ברוב המקרים זה נדחה ונדחה ומתרגלים לחלל לא גמור. החליטו מראש על סכום שמיועד לכך ואל תוותרו עליו. הלבשת החלל עד הפרט האחרון היא חלק חשוב ביצירת ההרמוניה ושלמות הפרויקט.
לאתר סטודיו באצ'י>>
לעמוד הפייסבוק של סטודיו באצ'י>>
לאינסטגרם של סטודיו באצ'י>>
לעמוד הפייסבוק של אנה פורטה>>
עוד על אנה פורטה>>

2 תגובות

  1. נטע-לי שי

    וואוו מדהימות, עיצוב עוצמתי, מרגישים את התשוקה שלכן… ואהבתי את המשפט של הבעל שם טוב זצ"ל. עלו והצליחו!

  2. רוזן שושנה

    בושמת ושותפתה, התמונות של החדרים שמוצגים בכתבה, והשיח על השיפוץ המשולב לאחר היכרות עמוקה עם האתר, מעורר השראה.
    כל הכבוד, מקסים.
    שוש (קוקי).