חברות, שותפות, אימהות, ספורטאיות, מעצבות פנים, נושמות עיצוב וסטייל. כך מגדירות עצמן המעצבות ליאת בנימיני ומירב רוטשס קורן אשר הקימו ביחד את סטודיו LIME מתוך הרצון לתרגם את הצרכים לבתים יצירתיים ופונקציונליים, ולעצב בתים לאנשים שרוצים בית שהוא ממש הם.

www.pnim.co.il

ההתחלה

אמצע יוני, נמל ת"א: ים, שמש, קפה קר, אווירה, שמים כחולים. ופתאום, האסימון נפל! אנחנו הולכות להיות שותפות. איך לא חשבנו על זה קודם. כל הסימנים היו שם סביבנו: עבדנו יחד במשך 9 שנים, אנחנו משלימות אחת את השניה, לשתינו חיבור חזק וניסיון בעולם העיצוב, והכי חשוב – חברות טובות.  אז אחרי ימים מלאי מחשבה הוקם הסטודיו שלנו לעיצוב פנים – Lime, ומאז אנחנו מלוות זוגות, משפחות ומשרדים. אוספות לנו חברים ושותפים למסעות מרתקים של מהפכים, יצירה, התחדשות ושינויים. כך התחיל המסע שלנו. מסע של כנות אמיתית, בו כל אחת מאיתנו ישבה וחשבה עם עצמה ואז חיפשנו יחד את השלם החדש הזה שמורכב משתינו. 

עיצוב: סטודיו LIME, צילום: נמרוד כהן, www.pnim.co.il

עיצוב פנים

מירב: אני בוגרת לימודי עיצוב פנים במכללת אולטימה – מרכז הבנייה הישראלי, בוגרת לימודי הום סטיילינג ועיצוב בבית הספר של מושיק גלאמין וכן בעלת תואר ראשון בשיווק ומדעי ההתנהגות. עם השנים צברתי ניסיון רב כמנהלת שיווק במשרד אדריכלים Scarano Architect בניו יורק. במשך שנים עסקתי בתפקידים בכירים ברשת שילב בתחום הסחר תוך התמחות בטקסטיל ובעיצוב חדרי תינוקות. אני חיה ונושמת טרנדים, לייף סטייל ועיצוב.
ליאת: אני בוגרת לימודי עיצוב פנים במכללת אורט ובעלת תואר שני בלימודי תרבות ואמנות. במשך שנים ניהלתי עסק עצמאי לעיצוב פנים עם התמחות בעיצוב טקסטיל לבית. עבדתי עם אדריכלים וקבלנים בתכנון פרויקטים של דירות לדוגמא, דירות מגורים ובתים פרטיים. במהלך השנים עסקתי בתפקידים מגוונים ברשת שילב בתחום המכירות והסחר ובניהול מותגים בינלאומיים. אני אוהבת שינויים ואוהבת ללמוד ולהתעדכן כל הזמן.

עיצוב: סטודיו LIME, צילום: נמרוד כהן, www.pnim.co.il

LIME

שתינו הגענו לעולם העיצוב אחרי הרבה שנים של עבודה משותפת בעולם הקמעונאות והסחר – שם רכשנו ידע וכלים בעבודה עם אנשים, למדנו לזהות, להגדיר ולהבין אנשים, לדייק את הצרכים והדרישות שלהם לכדי הפתרונות המתאימים ביותר. ניהלנו מותגים בינלאומיים מהמובילים בעולם, אנחנו חיות ונושמות טרנדים, לייף סטייל ועיצוב.
בחרנו להקים את סטודיו LIME במטרה להביא לידי ביטוי את התשוקות האמיתיות ואת היכולת הכי גדולה שלנו – עיצוב בתים לאנשים שרוצים בית שהוא ממש הם. אנחנו מאמינות שעיצוב אינו אסתטיקה למען אסתטיקה בלבד. עיצוב עבורנו הוא לדעת להקשיב ולתרגם את הצרכים לרעיונות יצירתיים ופונקציונליים, להציע פתרונות מותאמים אישית תוך עמידה בתקציב, ובעיקר – להוביל תהליך משמעותי ברוגע, בנועם ובשקיפות מלאה עם המון מקצועיות, חדשנות מתעדכנת ועיצוב עם משמעות.

עיצוב: סטודיו LIME, צילום: נמרוד כהן, www.pnim.co.il

עיצוב: סטודיו LIME, צילום: נמרוד כהן, www.pnim.co.il

שתיים

אנחנו שתיים ויש לזה הרבה יתרונות, אנחנו בזמינות גבוהה עבור הלקוחות שלנו, חושבות יחד על כל פרוייקט ומצליחות לתת הרבה פתרונות, יותר סקיצות. כשצריך אנחנו מפצלות כוחות וכל אחת זמינה עבור לקוח אחר. החוויה שהלקוחות עוברים איתנו היא חוויה של מסע משותף. אנחנו תמיד אומרות שלאורך תקופת השיפוץ, הלקוחות הופכים להיות קצת חלק מצוות המעצבים בסטודיו שלנו ואנחנו הופכות להיות קצת דיירות בבתים שלהם. 

עיצוב: סטודיו LIME, צילום: נמרוד כהן, www.pnim.co.il

צבע 

צבע עושה שינוי מאוד גדול בעלות מינמלית, מינימום מאמץ ומקסימום תועלת. הוא משפיע ישירות על מצב הרוח שלנו, על התחושות שלנו ועל האווירה בבית. כאשר אנחנו מוסיפות נגיעות של צבע לבית, תמיד נקפיד לשלב אותן בצורה הרמונית, כך שכל צבע יחזור על עצמו מספר פעמים בבית במינונים הנכונים. יש לנו פרוייקטים בהם הצבעים הם מאוד מונוכרומטים, ולעומתם פרוייקטים מאוד צבעוניים. הכל שאלה של מי הלקוחות ולמה הם מתחברים. צבעים מעוררים את החושים ואחת המשמעויות שמסתתרת מאחורי שם הסטודיו שלנו: Lime זה משהו שמוסיף רעננות לבית ומעורר את החושים.

חומר

אנחנו תמיד בעד חומרים טבעיים ואיכותיים שמחזיקים לאורך זמן, מתוך חשיבה שכאשר מתחילים לבצע שיפוץ לא מתפשרים במקומות החשובים וחומרים זה אחד מהם. אנחנו אוהבות לחקור וללמוד כל הזמן על טכניקות וחומרים חדשים, להיות מעודכנות כל הזמן בחידושים.

עיצוב: סטודיו LIME, צילום: נמרוד כהן, www.pnim.co.il

ייחוד

אנחנו מעצבות בתים לאנשים, אין לנו קו עיצובי בסגנון אחיד ומסוים, אנחנו אוהבות לאתגר את עצמנו ולגעת בכל סגנונות העיצוב, כי האמת שלנו היא בעיצוב בתים לפי הטעם האישי של בני הבית, ולא לפי הטעם האישי שלנו. במשך הזמן למדנו שבכל פעם אנחנו מצליחות להתלהב ולהתאהב בסגנון אחר, אנחנו מתחברות לערכים של הבית ומעצבות אותו כאילו הבית היה שלנו.
הלקוחות מתחברים אלינו כי הם מבינים שהם מקבלים שתי מעצבות שקשובות לצרכים ולחלומות. כך הם מקבלים מאיתנו המון סקיצות ופתרונות יצירתיים, עם חשיבה מחוץ לקופסא.

עיצוב: סטודיו LIME, צילום: נמרוד כהן, www.pnim.co.il

כייף

אנחנו מאוד אוהבות את התהליך שמתחיל בלימוד וחקירה מעמיקים, דרך סיעור המוחות המשותף שאנחנו עורכות יחד, ועד הפיצוח של כל פרויקט. אנחנו אוהבות את ההיכרות עם אנשים חדשים בכל פעם, את ההתרגשות בכל פעם מחדש כאשר נופל להם האסימון איך הבית שלהם עומד להיראות, התחושה שאנחנו מגשימות עבורם חלום שהוא בית, שזה המקום הכי אישי של כל אחד מאיתנו. 

עיצוב: סטודיו LIME, צילום: נמרוד כהן, www.pnim.co.il

מרגש

יש משפחה אחת, שנכנסה לנו ללב מהרגע הראשון שהתחלנו לעבוד איתם, הם הגיעו אלינו ברגע של משבר, אחרי שהבינו שהם לא מסוגלים להגיע להבנות ביניהם באשר לסגנון העיצוב. לאורך כל התהליך הצלחנו לגשר ביניהם, תוך שאנחנו מצליחות להביא את הרצונות של שניהם לידי ביטוי. בכל פעם שהצגנו להם את התוצרים שלנו, הם הגיבו בתדהמה וכל כך התרגשו. כאשר הגענו אליהם הביתה, הם הצליחו להביע כל כך יפה את ההערכה שלהם אלינו, את האהבה שלהם לבית החדש, את ההתלהבות של כל מי שנכנס אליהם הביתה. הם מאוד ריגשו אותנו במילים החמות שלהם ובאופן שבו הם הביעו את התודה שלהם.

עיצוב: סטודיו LIME, צילום: נמרוד כהן, www.pnim.co.il

פריט שלא נוותר עליו

בכל פרוייקט אנחנו מקפידות להכניס משהו אישי של בני המשפחה, אנחנו לא מוותרות על זה. זה יכול להיות אוסף מסוים של מישהו מבני הבית אותו אנחנו משלבות בעיצוב, או פריט סנטימנטלי שלאחד מבני הבית יש חיבור רגשי אליו. אנחנו תמיד מבקשות מבני המשפחה להוציא את הדברים האישיים שלהם מהבוידעם, אפילו כאלה שנראים להם הכי לא חשובים. שיתנו לנו להחליט איך אנחנו משלבות אותם בעיצוב הבית.

עיצוב: סטודיו LIME, צילום: נמרוד כהן, www.pnim.co.il

היינו רוצות לעצב את הבית של

גילה אלמגור, מאבני היסוד של עולם התרבות בישראל. עבורנו, גילה מייצגת את האישה הישראלית החזקה, פורצת הדרך והדעתנית, עם הזיקה העמוקה לעולם האמנות והתיאטרון שמתחבר באופן טבעי לעולם העיצוב. חוץ מזה, אנחנו בטוחות שתהליך העבודה איתה יהיה מרתק ומלא ברגעים שניקח עמנו לשנים ארוכות. 

עיצוב: סטודיו LIME, צילום: נמרוד כהן, www.pnim.co.il

טיפים

1. להיות מוכנים – לפני שיוצאים לתהליך העיצוב/שיפוץ, חשוב להיות מוכנים ומחויבים לו. להתמסר, ליהנות ממנו, להתרגש. עם ניהול נכון של התהליך, ובחירת מעצב שיש חיבור אליו אין סיבה לא לעבור את התקופה המאתגרת הזו באנרגיות חיוביות ומרגשות.
2. יצירת חללים מותאמים וחופש במרחב – הבית צריך לשרת אתכם. מעבר להיותו טרנדי ויפה, הבית צריך לתת מענה לצרכים הייחודיים של המשפחה.
3. בחירת בעלי מקצוע  – ענף הבנייה והשיפוצים מוצף וקל מאוד ללכת בו לאיבוד. אחד הדגשים החשובים ביותר להצלחת הפרויקט הוא בחירת אנשי מקצוע וספקים מצוינים שיעשו את העבודה הטובה ביותר ויתנו את השירות והחוויה הטובה ביותר.
4. לחשוב מחוץ לקופסא ולא להיות מקובעים. לחשוב על יצירת חללים יצירתיים, על פתרונות אחסון שונים ולא שגרתיים, על שילובים שהם לפעמים פחות מקובלים, ולא לפחד להעז.
עיצוב: סטודיו LIME
צילום: נמרוד כהן

לאתר של סטודיו LIME>>
לפייסבוק של סטודיו LIME>>
לחשבון האינסטגרם של סטודיו LIME>>