טובי כהן

לפני עשר שנים בנתה מעצבת הפנים טובי כהן את ביתה הפרטי, ומתוך ההנאה הגדולה שלה מהתהליך הגיעה עבורה גם ההבנה שעיצוב פנים זה התחום שבו תרצה לעסוק, כי הוא זה שממלא בדיוק את הניצוץ שהיה חסר לה בעבודתה בחברת הייטק. כיום מעצבת טובי בסגנון שנע בין מודרני חם לכפרי קליל מתוך דיוק והתאמה לטעמם של לקוחותיה.

www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל

חמש עובדות 

1. נשואה לאלעד (אותו הכרתי כבר בגיל 16) ואמא לשלושה מתבגרים מקסימים.
2. גדלתי במושב צור משה ושם אני גרה עם משפחתי גם היום.
3. לא תמיד הייתי מעצבת פנים, לפני כשש שנים עשיתי הסבה מקצועית מהייטק.
4. הפרויקט הגדול הראשון שעשיתי היה שיפוץ כללי של הבית בו גדלתי, כשאחי הקטן עבר לגור בו עם משפחתו.
5. אני לא אוהבת לשלב צבע אדום בפרויקטים שלי.

www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון

הרגע בו הבנתי שאני רוצה לעצב

לפני 10 שנים בנינו את ביתנו הפרטי והיה לנו אדריכל מקצועי ומקסים. נהניתי כל כך מהתהליך והבנתי באותה נקודת זמן שזה מה שאני רוצה לעשות כשאהיה גדולה. באותה תקופה עבדתי בחברת הייטק במחלקת השיווק, ואהבתי מאוד את העבודה, אבל היה חסר בה את הניצוץ. ההחלטה לעשות הסבה לא היתה קלה ולקח לי זמן לקפוץ למים. היום אני יכולה להגיד בלב שלם שאני שמחה מאוד על ההחלטה.

www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון
www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון

הלימודים

יש לי תואר ראשון בסוציולוגיה וחינוך. סיימתי לימודי עיצוב פנים בשנת 2012 במכללת אולטימה. ארבע שנים חלפו עד שגמלה בי ההחלטה לעשות את השינוי ולהפוך למעצבת פנים הלכה למעשה.

www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון
www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון

סגנון

הסגנון העיצובי שמאפיין את הפרויקטים שלי נע בין מודרני חם לכפרי קליל. חשוב לי שהלקוחות יהיו מאוהבים בבית שלהם ולכן אני מאוד קשובה לרצונות ולאהבות שלהם, ומדייקת את העיצוב בהתאם לטעמם האישי. רוב הלקוחות שלי הם משפחות עם ילדים שמחפשים את השילוב האולטימטיבי בין בית מעוצב ויפה לבית פרקטי ונוח.

www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל

מרגש

כשלקוחה כותבת לי כמה כיף ונעים לה בבית המחודש שלה, אחרי שעבר שיפוץ מקיף אני מחסירה פעימה. כשהילד של הלקוחות מחבק אותי ומספר לי שהחדר שלו יצא הכי יפה בעולם ושכיף לו עכשיו להזמין חברים, אני נמסה.

מאתגר

אחד האתגרים במקצוע הוא התמודדות עם תקציב מצומצם. במהלך הקריירה התמודדתי לא פעם עם פרויקטים בתקציב מוגבל בהם נדרשה יצירתיות ומחשבה מחוץ לקופסא על מנת ליצור יש מאין. 

www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל

מעניין

השלב הכי מעניין עבורי בעבודה הוא שלב התכנון. שלב בו נדרשת הכי הרבה מחשבה, דמיון ויצירתיות על מנת ליצור בסיס נכון לכל השלבים הבאים. זהו שלב בו אני צריכה לפרש את החלומות והרצונות של הלקוחות וליישם אותם בתכנון נכון וחכם של החלל. בכל פרויקט לקוחות חדשים עם אופי וחלומות אחרים שמכניסים אותי לעולמם הפרטי וסומכים עלי שאוביל אותם להגשמת החלום שלהם. 

www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל

צבעים וחומרים

אני מאוד אוהבת להוסיף נגיעות של צבע בפרויקטים שלי, זה יכול להיות רהיט צבעוני, קיר צבעוני או פריטי טקסטיל. הבחירה הנכונה של הגוונים והשילוב בינהם הם אבני דרך חשובות בעיצוב פנים והם אלו שישפיעו על התחושה ההרמונית בחלל. אני גם מאוד אוהבת לשלב בפרויקטים שלי חומרים טבעיים כמו עץ ובטון ולהשתמש בטקסטורות ומרקמים שונים שמעניקים עומק ועניין לחלל. המטרה היא ליצור פלטת חומרים וצבעים שחוזרים על עצמם.

www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל

בית החלומות

כמושבניקית אני לא רואה את עצמי גרה בעיר. בית החלומות שלי הוא בית פרטי עם מפלס אחד הממוקם בלב הטבע, אבל עדיין לא מנותק. יהיו בו חלונות ענקיים שיכניסו את כל הירוק פנימה ורצפת פרקט מעץ אלון.

לא מוותרת על

טקסטיל- כריות, וילונות, שטיחים. אלו אלמנטים חשובים שתורמים לאווירה, מכניסים רכות צבעוניות וטקסטורות, תוחמים את החלל והכי חשוב – מעניקים תחושת חמימות של בית שכיף לחיות בו.

www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל

החנות הסודית

אני אוהבת לשלב צמחים טבעיים (לא מלאכותיים) בחלל הבית. הרבה אנשים חוששים שיהיה להם קשה לטפל בצמחים ולכן נמנעים מהם, וחבל. לפני כשנתיים גיליתי בהמלצת קולגה משתלה בשם "החממה" שמוכרת שתילי בית ואקססוריז נלווים, ומאז אני לא מפסיקה לבקר שם.

www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון

טיפ

חשוב להתייחס לחלל שמעצבים כמכלול ולא כאוסף פריטים אקראי. לכן, טיפ יעיל שעוזר גם לי ובמיוחד ללקוחות שלי: הכינו לוח/מצגת עם תמונות של רהיטים נבחרים,שטיחים, צבעים, חומרים. זה יעזור לכם להבין איך הכל מתחבר ויעזור לכם בבחירות.

עיצוב: טובי כהן

לאתר של טובי כהן>>
לאינסטגרם של טובי>>
לעמוד הפייסבוק של טובי>>