אופנה ועיצוב חדר השינה

מדור פרסומי – בשיתוף עמינח

חוש האופנה שלכם נוטה לסגנון העיצוב הקלאסי, המודרני או הכפרי? לא משנה מה התשובה, הנה הטיפים שיעזרו לכם להביא אותו לידי ביטוי גם בחדר השינה של הבית.

כך תשלבו בין חוש האופנה שלכם לעיצוב חדר השינה
תמונה: pexels

עיצוב חדר שינה הוא תהליך ארוך שבו צריך לקבל כמה החלטות חשובות. קודם כל, מומלץ להגדיר את מסגרת התקציב עבור העיצוב ולשקול ייעוץ מקצועי של מעצבי פנים. נכון להיום, הצעת מחיר שכוללת עיבוד תכנית עבודה ועיצוב פנים לדירת 5 חדרים עם חדר מגורים, חדר שינה צמוד, מטבח וחדר שינה הורים אמורה לנוע סביב 10-25 אלף ש"ח.
אם בוחרים לשכור את שירותיהם של מעצבי פנים, צריך לקבל הצעת מחיר מסודרת שכוללת פרטים על מספר פגישות, תכניות עבודה מפורטות, כתב כמויות, ליווי לקניות וליווי בשטח לעבודות שמתבצעות בשטח. לשם השוואה, עיצוב חדר שינה ללא חדר רחצה או חדר ארונות יעלה 2,000-5,000 ש"ח וכל שעת עבודה של מעצב פנים מתומחרת ב-250-500 ש"ח.
שנית, צריך לבדוק איך משלבים בין חוש האופנה וההעדפות הקיימות לבין סגנון העיצוב הנבחר. לכל סגנון עיצוב מאפיינים אחרים וכדאי שהם יתאימו לכם בחדר הכי חשוב ואינטימי בבית. אז לא משנה מה הנטייה האופנתית שלכם, הנה טיפים שיעזרו להביא אותה לידי ביטוי:

1. סגנון עיצוב קלאסי
אלו בינינו שנוטים לסגנון עיצוב קלאסי ישמחו לשמוע שהוא שכיח מאוד בחדרי שינה. זהו סגנון עדין, עשיר ומגוון שאפשר למצוא גם ברהיטים עצמם וגם בתאורה ובריפוד. בין היתר, הרהיטים שמתאימים לעיצוב חדרי שינה בסגנון הזה שייכים לקטגוריה האמנותית ולרוב הם יהיו מגולפים או משובצים בקישוטים.עוד מאפיין בולט של סגנון עיצוב קלאסי הוא השימוש באלמנטים פרחוניים. אם רוצים להפוך את חדר השינה של הילדים למקום שנעים לשהות בו, כדאי לשלב מוטיבים מעולם האגדות. מנגד, בחדרי שינה של הורים רצוי להיצמד למקורות עם קווים נקיים ואביזרי עיצוב כבדים ורומנטיים.
סגנון עיצוב קלאסי יכול להיות רשמי, אלגנטי ועדין. החומרים המומלצים עבורו הם שיש, עץ ואבן ואפשר לשלב חפצים דקורטיביים לשימוש יום יומי עם בדים אלגנטיים כמו קטיפה ומשי בווילונות. מעבר לכך, רצוי להקפיד על סימטריה ואיזון כדי למנוע עומס.

סגנון עיצוב מודרני
רוב האנשים מעדיפים בחדר השינה שלהם סגנון עיצוב מודרני. זהו סגנון ששואב השראה מאדריכלות שהתפתחה בשנות ה-30 של המאה ה-20, אך כיום הוא זוכה לעדנה מחודשת תודות לשימוש בחומרי גלם איכותיים. מבחינה דקורטיבית, הוא מתאפיין בפשטות, בקווים נקיים וישרים ובהעדפת הפונקציונליות על פני קישוטיות ואסתטיקה.
היתרון של סגנון עיצוב מודרני הוא שאפשר לראות אותו באולמות התצוגה כדי לקבל רעיונות. אם לא בטוחים איך לשלב בין חוש האופנה לבין התוצאה הסופית, כדאי לשמור על ראש פתוח ולראות חדרי שינה מעוצבים מבית עמינח או להתייעץ עם אנשי מקצוע.

סגנון עיצוב כפרי
אי אפשר לדבר על חדרי שינה מעוצבים בלי להזכיר את הסגנון הכפרי. מה שהיה בעבר נחלתם של בתים פרטיים בלבד התרחב גם לחדרי השינה, מה גם שהוא מתאים מאוד למדינה עם אקלים חם וים תיכוני כמו ישראל.
סגנון עיצוב כפרי מתאפיין בשימוש בעץ ובצבעים חמים ובהירים. במקור הוא התבסס על משאבי טבע קיימים ועל שימוש בחומרים במצב הגולמי שלהם, אך רבים מעדיפים לגוון אותו עם צבעים כהים וטקסטיל מחוספס. כמו כן, סגנון עיצוב כפרי מתאים בעיקר לחדרי שינה גדולים ומרווחים כדי להקנות אווירה של רוגע ולהשיג חיבור לטבע.