עיצוב הסלון בסגנון חמים ומזמין

מדור פרסומי – בשיתוף אמריקן קומפורט

הקיץ כאן, הטמפרטורות עולות והמילה "סגנון עיצוב חם" מבהילה אתכם? אל תמהרו להסיק מסקנות: הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להפוך את הסלון למקום שנעים יותר להיות בו.

עצבו את הסלון שלכם בסגנון חמים ומזמין
תמונה: pexels

מזג האוויר משפיע עלינו במגוון רחב של דרכים. לא צריך להיות מומחים לאקלים כדי לדעת שיש הבדל בין התרבות במדינות קרות וחמות, או על מנת לזהות את האווירה ברחוב בישראל לעומת שוויץ. בין היתר, ניתן לראות כבר בתחילת הקיץ את הריצה ההמונית של כולנו אל המזגנים ולתהות האם יש לזה קשר לעיצוב פנים.
האמת היא שסגנון עיצוב חמים ומזמין רלוונטי כל השנה ואפילו כאשר הטמפרטורות מזנקות. אתם כמובן לא היחידים שנבהלים מהמושג "סגנון עיצוב חם", אבל אם תשמרו על ראש פתוח תוכלו להרוויח יתרונות משמעותיים. רוצים לנסות את זה בסלון? כך תעשו זאת נכון:

החליפו את הגימורים
סגנון עיצוב עכשווי מתאפיין בשמירה על קו חם באמצעות גימורים ספציפיים. בין היתר, הגימורים החמים יכולים להיות דלתות מעץ מלא מלוטש ותוספות של ריפוד על מערכות ישיבה, כורסאות וספות. הריפוד המתאים עצמו יכול להיות מקטיפה או עור ולקינוח צריך לבחור גם כריות מעוטרות ושטיחים בסגנון מודרני.
לשם השוואה, סגנון עיצוב הייטק שהוא ההיפך מעיצוב חמים ומזמין מתאפיין בגימורי מתכת מחוספסים. כאן מעדיפים זכוכית על עץ, אלומיניום על פלסטיק וצבעים שנעים בין לבן לאפור.
למזלכם, הרבה דגמים חדשים של מערכות ישיבה מגיעים מלכתחילה עם ריפוד חם שמתאים לקיץ ושאותו אפשר גם לנקות בקלות. על קצה המזלג אפשר להזכיר כורסאות טלויזיה איכותיות של אמריקן קומפורט, או ספות עם גוונים חמים ובהירים שמשתלטים על חלל הפנים. רק בחרו מה מתאים לכם ותוכלו ליהנות מכל העולמות.

צבעו את הקירות
מעצבי פנים יודעים שאין להם הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני ולכן את מרב המאמצים הם משקיעים בסלון. אם גם אתם רוצים לעצב את הסלון בסגנון חמים ומזמין ולדאוג שהאורחים ירגישו בבית, הדרך לעשות זאת תהיה לצבוע את הקירות.
החדשות הטובות הן שצביעת הקירות לא דורשת הוצאה כספית גבוהה ושבעזרתה אפשר גם לחסוך בהוצאות אנרגיה. אותם צבעים חמים ובהירים שמתאים לסגנון עיצוב מזמין – כגון צהבהב, חרדל וחום – הם גם אלו שלא סופגים את חום השמש. לשם השוואה, צבעים שמתאימים יותר לסגנון עיצוב קלאסי כגון כסף, שחור ונחושת יכניסו חום מיותר לחלל הפנים ויגרמו חוסר נוחות.

העדיפו מינימליזם
הקיץ הישראל מעניק לכם הזדמנות יוצאת מגדר הרגיל לנסות בסלון את סגנון העיצוב המינימליסטי. אם עד היום ראיתם את הסגנון הזה רק בקטלוג או בבתי מלון יוקרתיים, כדאי שתדעו שיש דרך לשלב אותו גם בבית הפרטי.
קודם כל, קחו בחשבון שמינימליזם הוא סגנון עיצוב שמתאפיין ברמת דיוק קיצונית. הוא לא מתאים לכל אחד ועלול להקשות על בתים של משפחות עם ילדים, אבל אחרי שמתרגלים אליו כבר קשה לחזור אחורה. שנית, הדגש במינימליזם הוא על פשטות ועל צבעים בהירים – בדיוק מה שמאפיין גם את הסגנון המזמין והחם.
מבחינה פרקטית, מינימליזם בסלון של הבית דורש מכם לעצב את חלל הפנים רק עם חפצים בצורה גיאומטרית כמו מלבן, עיגול ומרובע. במקביל, עליכם לשמור על פני שטח כמה שיותר נקיים וללא עומס של פריטים וחפצים. זה אולי נראה כמו משימה מורכבת, אבל הסוד הוא להחליף את כל סגנון העיצוב בעת ובעונה אחת ולסמן את הקיץ הקרוב כתאריך יעד לסיום הפרויקט.