טיפים לעיצוב מטבח בקניית דירה חדשה

מדור פרסומי

דירה חדשה מקבלן היא הזדמנות טובה לעצב את חלל הפנים בדיוק כמו שתמיד רציתם. למרות שהשינוי בתכניות המקוריות כרוך בתוספת תשלום ולעיתים גם בעיכוב של הפרויקט, תמיד עדיף לעשות את זה לפני שנכנסים מאשר אחרי שמתאקלמים. חוץ מזה, יהיה לכם קל יותר להיערך להוצאה על העיצוב אם תעריכו את העלות הכוללת של הדירה ולא רק את המחיר החוזי.
במילים אחרות, הקפידו להזין אל תוך מחשבון משכנתא את הסכום האמיתי שאותו אתם צריכים כדי לקנות את דירת החלומות שלכם – לרבות ההוצאות על מס רכישה, היטל השבחה, דמי הסכמה למינהל מקרקעי ישראל, דמי תיווך, שכר טרחת עורך דין, עלויות מעבר, דמי פתיחת תיק ותשלום על רישום ביטחונות. רק על בסיס הנתונים האלה תדעו כמה כסף באמת עומד לרשותכם לטובת עיצוב המטבח ועל מה אפשר או צריך לוותר.
מצאתם מקור מימון מתאים? הנה 3 טיפים לעיצוב המטבח שיהפכו את החלום שלכם למציאות:

3 טיפים לעיצוב מטבח בעת קניית דירה חדשה
תמונה: pexels

השתמשו בתכניות הקבלן למדידות
נצלו את היתרון של עיצוב מטבח בדירה חדשה ובקשו מהקבלן את התכניות שלו. השתמשו בתכניות האלה כדי לראות מה הגודל של המטבח במ"ר ואיך ניתן לעצב אותו כדי להפריד בין 3 אזורים ראשיים: אזור הכנת המזון, אזור הניקיון ואזור האחסון. אם קניתם בית גדול, סביר להניח שתוכלו גם להקצות חלק מהמקום לאזור ישיבה נפרד.
מטרת העל היא לעצב את המטבח כדי שיהיה מספיק מקום להתנהל בתוכו בצורה נוחה. תכננו מרחק של 1.5-2 מטר בין הכיור לבין הכיריים, מינימום 110 ס"מ ומקסימום 200 ס"מ בין דלפקים ושוליים של 40 ס"מ סביב הכיריים והכיור. בהמשך, מקמו את המקרר כך שהדלתות יוכלו להיפתח ל-180 מעלות ונסו לדאוג שיהיה לידו משטח להנחת כלים. 

השתמשו במקורות אור שונים
חלל פנים מואר נראה טוב יותר ומקל על הבישול, הטיגון, האפייה והאירוח במטבח. הסוד הוא להשתמש בכמה שיותר מקורות אור ולגוון ביניהם. אפשרות אחת היא להגדיל את החלון המרכזי של המטבח כדי להכניס פנימה אור טבעי, בעוד אפשרות שנייה היא לתלות נברשת גדולה שמפזרת תאורה מלאכותית.
בנוסף, ניתן לבנות נישת גבס ולמקם בתוכה ספוטים או לדים לתאורה ספציפית באזורים השונים של המטבח. כאן הדגש צריך להיות בטיחותי ומומלץ גם להתייעץ עם חשמלאי לגבי התאמת התאורה לתשתית הנוכחית בדירה החדשה. במידה ויש צורך בהתאמות, אפשר לדרוש מהקבלן לשתף פעולה עם החשמלאי כדי שלא תצטרכו להתעסק עם זה בעתיד.

הכניסו כמה שיותר פתרונות אחסון
כל מטבח זקוק לפתרונות אחסון שיעזרו לכם לשמור על סדר, ניקיון וארגון. לא משנה כמה ארונות יהיו במטבח אתם תמיד תנצלו את כולם, לכן עדיף מלכתחילה להכניס אליו כמה שיותר מדפים, שידות, כונניות ומגירות.
הפרידו בעיקר בין פתרונות אחסון גבוהים שיכולים לשמש לאחסנת מוצרי מזון ושימורים, לבין מגירות נגישות שבהן נהוג לשים סכו"ם וצלחות. אם יש במטבח מקום לארון נמוך ואתם חיים בבית עם ילדים ותינוקות, הקפידו למגן אותו עם אמצעי בטיחות. כמו כן, התייעצו עם הקבלן לגבי החומר המתאים לגימור של הארונות במטבח כך שיתאימו לחיפוי הקירות והריצוף בסלון. בחרו את סגנון העיצוב המועדף עליכם ותוכלו לשדרג את המטבח באופן מיידי – כמו גם להשביח את ערך הנכס עוד לפני שנכנסתם אליו.