את הבית של אמילי ופרדריק שלחה לנו המעצבת עפרי ירום עם הכותרת "בית המרשמלו". ולמען האמת, כשפתחנו בסקרנות רבה את התמונות לא היינו יכולות להגדיר את הרכות החמימה, המתוקה והנעימה הזו בשום דרך אחרת. הדירה שבגלגולה הקודם לא התאימה לאורח חייהם של הדיירים ועל כן הם ניצלו רק חלק מהחלל שלה, הותאמה לבני הזוג באופן שמאפשר להם ליהנות כיום מכל שטח הדירה וגם מהרבה זמן איכות משפחתי משותף.עיצוב: עפרי ירום, צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

המעצבת עפרי ירום משתפת בתהליך: בדירת דופלקס בצפון הישן בתל אביב מתגוררים אמילי ופרדריק, זוג בשנות ה-30 לחייהם, יזם בתחום רפואת השיניים ופסלת רב תחומית, והם מגדלים באהבה פעוט בן שנתיים. הדופלקס מחולק לשתי קומות, כשבכל קומה שלושה חדרים וגודל כל אחת מהן כ-90 מ"ר. בקומה העליונה סלון, מטבח, מרפסת שמש קטנה ומסדרון המוביל לשני חדרי שינה. בקומה התחתונה שלושה חדרי שינה נוספים, חלקם משמשים לאירוח המשפחה.

עיצוב: עפרי ירום, צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

הדירה בגילגולה הראשון שימשה כדירת רווקים, ובהמשך התגוררו בה בני הזוג יחד. כשהגיעה התוספת החדשה של התינוק למשפחה, הם הרגישו שהחלל אינו משרת אותם, וסוגר עליהם.
בחלל הציבורי היו שלוש בעיות עיקריות:
קירות זוויתיים שלא היו מנוצלים, קיר בר גבוה, ללא שימוש, שחצה את החלל, ובנוסף לכך גם חוסר מקום איחסון במטבח ובסלון שיצר בלאגן ועומס חושי. חוסר נוחות שכזה פשוט גרם לבני הזוג לנדוד לאט לאט לקומה התחתונה. הם שהו פחות ופחות בחלל העיקרי, לא נהנו לבשל, והרגישו שהם חייבים שינוי.
הקונספט שלנו היה מרשמלו. רצינו ליצור מראה נעים, רך ולא מתאמץ – כמו מרשמלו. צבעי ורוד מעושן, צבעי אדמה, קרמל מוקה וקשמיר. התקציב עמד על כ-170,000 ש"ח. 

עיצוב: עפרי ירום, צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

הבית תוכנן על פי עקרונות של SLOW LIVING לפיהם רצינו שהחלל יאפשר ביטוי עצמי, מנוחה, וטיפוח מערכות יחסים כזוג וכהורים – לשבת על הבמה ולשחק בצעצועים ליד החלון שמשקיף לעצים ירוקים, לאכול ארוחת ערב רומנטית מסביב לשולחן ולבשל יחד כזוג. על פי vעקרונות הללו, רצינו לייצר עיצוב שמעודד את הדיירים להשיב לעצמם את הזמן, ולהקדיש אותו למה שמסב להם אושר ומשמעות.

עיצוב: עפרי ירום, צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

בכניסה לבית עמד קיר בר גבוה שחצה את החלל בין הסלון ולמטבח. בצעד ראשון הורדנו את הקיר, ופתחנו את המטבח לסלון, אל האור. במקום הבר, הכנסנו אי קטן עטוף בשיש טראצו עדין, שמאפשר לבשל מול הסלון, ובתוכו מקום איחסון. בני הזוג התלבטו האם לשפץ את המטבח הקיים, אולם לאור הצרכים שלהם – לבנות אי וליצור מטבח נקי שיעודד אותם לבשל יחד – היה צורך בתכנון מחודש. לצד האי, נבנה מטבח בצורת ר', נקי ומדויק, בעל מקרר אינטגרלי, בקווים נקיים. מצידו השני של האי, עומדת פינת אוכל עגולה נפתחת. מיקומה מאפשר להוציא בנוחות מנות מהמטבח לשולחן האוכל. שולחן עץ אלון עגול יחד עם כיסאות עץ עם פינות מעוגלים יצרו מעברים נינוחים ונעימים במטבח, ללא פינות חדות, בהתאמה גם לילדים. 

עיצוב: עפרי ירום, צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

עיצוב: עפרי ירום, צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

בסלון הורדנו את נישות הגבס שהיו על קיר הטלויזיה, ובמקומן הכנסתי מדפי עץ לבנים שמעניקים את הצבע והאופי לחלל. הטלויזיה עברה דירה לעמוד מתכת לבן ומרחף, שניתן לסובב על הציר וכך לצפות בה מכל מקום בסלון ואפילו מהמטבח. במקום המראה הכבד של טלויזיה שחורה שתופסת לרוב קיר שלם ומרכזי, העברתי את הפוקוס מצפיה בטלויזיה למפגש משפחתי ומשחק.

עיצוב: עפרי ירום, צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

ליד החלון, ישנם קירות זוויתיים ולא מנוצלים. החלטתי לנצל את החלל לטובת במת עץ אלון, שתשמש כמקום למשחק ושיחה. זוהי במה נגישה לילדים, שמאפשרת גם לאחסן צעצועים במגירות העץ האינטגרליות שבתחתיתה. הדיירים סיפרו לי שמאז השיפוץ, בנם הפעוט משתמש מאוד בבמה, משחק עליה ולפעמים גם עושה להם הופעות.
הבמה הזו היא אלמנט קטן בחלל שפותח את המרחב, מעביר את הפוקוס מהטלויזיה המסורתית למתחם משחק, קריאה ושיחה – תקשורת שהיא מצרך כה חסר בעידן הטכנולוגי. מטרת הבמה היא לחבר, וליצור מרחב נוסף לישיבה, נוח וידידותי גם לפעוט, שיכול לשחק עליה להנאתו, לצד העצים הירוקים, ולאחסן את הצעצועים שלו בצורה עצמאית. 

עיצוב: עפרי ירום, צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

בסלון פזורות מערכות ישיבה דינאמיות מסוגי שונים: מלבד הספה, יש גם כורסא ופוף גדול ורך שמאפשרים רביצה ונגישים יותר לילדים. 

עיצוב: עפרי ירום, צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

במרפסת יצרנו חלל מזמין, קליל ולא מתאמץ – קילפנו את ריצוף הדק הכהה, ורהיטי העץ. במקומם, נכנסו רהיטי מתכת קלילים ובהירים ורצפת טראצו צעירה. 

עיצוב: עפרי ירום, צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

אני מאמינה שבית הוא יצור אורגני שצריך להתפתח ולגדול עם בעליו. לכן, התאמתי בסיס נייטרלי של ריצוף, קירות, תאורה, חיפויים, ורהיטים, ואילו דרך האקססוריז הכנסתי את צבעי המרשמלו, ברי השינוי: ספלים, כוסות, אגרטלים, טקסטיל וכדומה. אני תמיד צופה את פני העתיד ומאפשרת ללקוחות לשנות את הבית שלהם בקלות.

עיצוב: עפרי ירום, צילום: מאיה אבגר, www.pnim.co.il

על פי עקרונות ה-SLOW LIVING, עלינו ולהקדיש את הזמן לעצמנו ולמה שמסב לנו אושר. עיצוב פנים היא דרך אחת מיני רבות ליישם את העקרונות הללו. בהתאם לכך, הקדשנו מחשבה ומשמעות לא רק לפריטים הגדולים, אלא גם לקטנים.
בני הבית שיתפו פעולה באופן מלא ולקחו חלק בכל החלטה. כדיירים חובבי אומנות, אסתטיקה ופילוסופיה נהניתי מאוד מהתהליך איתם ומהדרך. בשבילי זה לא חשוב פחות מהתוצאה.

עיצוב: עפרי ירום
צילום: מאיה אבגר
עוד על עפרי ירום>>

רשימת הפריטים
שולחן אוכל עגול נפתח: טולמנס דוט
כיסאות אוכל: MUUTO
מטבח: My kitchen
אקססוריז למטבח, פוף, שולחן קפה: Oyoy living design
כורסה: ניחותא
שטיח, שולחן צד, רהיטי גינה: טולמנס דוט
ספלים וכוסות: TEMA