דירת קבלן סטנדרטית בראש העין זכתה לתהליך עיצובי שהעניק לה חמימות וייחודיות בסגנון מודרני, עם נגיעות בוהו שיק, בשילוב של ברזל עם הרבה עץ וטקסטיל.

עיצוב: רויטל ארז, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

המעצבת רויטל ארז משתפת בתהליך: בדירה מתגוררים מור ודור, זוג צעיר שפנה אליי כחצי שנה לפני המעבר אל הדירה. זוהי דירת קבלן בת 5 חדרים (כ-120 מ"ר) באחת השכונות החדשות בראש העין. בפגישה הראשונה בני הזוג דיברו על החלום שלהם לספרייה גדולה שתהווה את מרכז הסלון ותכיל את אוסף הספרים ואת פרטי הקומיקס השונים שליקטו עם השנים. הם הגיעו מגובשים עם הרצונות והאהבות שלהם וביקשו לעצב את הבית בסגנון מודרני חם, עם נגיעות בוהו שיק, בשילוב של ברזל עם הרבה עץ וטקסטיל.

עיצוב: רויטל ארז, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

המטרה הייתה להפוך דירה קבלנית סטנדרטית לבית חם, נעים עם הרבה אופי המתאים לצרכיהם ולאהבותיהם של בני הזוג, וזאת ללא שינויים מבניים אלא באמצעות הלבשה בלבד ותכנון מדוייק של פרטי נגרות. תהליך העיצוב התמקד בחלל המרכזי, חדר השינה, חדר הארונות ושני חדרי רחצה. התקציב היה כ-100,000 ש"ח.
מבנה החלל המרכזי המאורך והקטן יחסית, הציב בפניי אתגר תכנוני, ולאחר מספר העמדות אפשריות, נבחרה ההעמדה הכוללת קיר טלוויזיה גדול. בני הזוג החליטו לוותר על פינת האוכל המסורתית לטובת סלון מרווח ובמקומו נרכש שולחן אוכל מעוצב למרפסת השמש שישמש לאירוח בחוץ ובימי גשם יכול בקלות להכנס גם לתוך הבית.

עיצוב: רויטל ארז, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il עיצוב הסלון התחיל בתכנון קיר הכח המשלב מזנון, טלוויזיה ואת הספרייה המבוקשת. לאחר שהבנתי את סגנון הספרייה שהלקוחות רוצים, ולאחר מספר לא מועט של סקיצות, הצלחתי לדייק עבורם את החלום לספרייה גדולה הבנוייה ממדפי עץ ופסי ברזל. המזנון העומד מתחת לטלוויזיה תוכנן כמזנון ברזל במראה מדוקק ואלגנטי. לספת העור בגוון חום קוניאק צירפנו כורסת קטיפה כחולה ושולחן קפה מעץ עם רגלי ברזל תואם לספרייה. את מרצפות הפורצלן חיפינו בפרקט למינציה אלון בעל מראה טבעי.
בשל תקופת הקורונה חל עיכוב גדול באספקת הספרייה והלקוחות עברו להתגורר בדירה ללא מזנון וסיפרייה. כשהייתה כבר מוכנה, נאלצנו להתמודד עם מכשול של התקנה לא פשוטה וכמעט ויתרנו עליה. יחד עם סטודיו נושקה שייצרו את הספרייה, מצאנו לבסוף את הפתרון.
עיצוב: רויטל ארז, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

את המטבח הקיים שידרגנו בתאורה חדשה וכיסאות בר מעץ עם רגלי מתכת. כדי ליצור חמימות במטבח הבהיר ולהכניס לו קצת אופי, הוספתי מעל יחידת הכיור מדף עץ ארוך המשמש להנחת כלי קפה וסוכר וכלים יפים. מעל לכיריים, תלינו מוט תלייה שנרכש באיקאה, עליו תלויות מחבתות וכלי מטבח שונים.

עיצוב: רויטל ארז, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilעיצוב: רויטל ארז, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilמור היא פאשניסטה, חובבת בגדים (ובעבר בלוגרית אופנה) ולכן היה חשוב שיהיה אחסון גדול לכל אוסף הבגדים שלה. לצורך כך, הפכנו את חדר השינה הסמוך לחדר שינה מאסטר לחדר ארונות לשני בני הזוג.
רציתי ליצור חדר ארונות אלגנטי, נשי ורך. לצבע החיזתות הארונות בחרתי בגוון ורוד ניוד משולב בידיות פליז עדינות. להשלמת המראה הנקי והאלגנטי בחרנו במראה גדולה עם מסגרת ברזל צבועה בלבן. הוילונות הלבנים ושטיח הצמר הלבן משלימים את התמונה ואת האווירה המבוקשת. 

עיצוב: רויטל ארז , צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

בני הזוג ביקשו לעצב את חדר השינה בגוונים ניטרליים וליצור חלל רגוע ושקט. הקונספט העיצובי התבסס על העיצוב הנורדי: חלל בהיר עם  נגיעות של עץ וטקסטיל מחמם. לקירות נבחר גוון אפור בהיר. המיטה המרופדת בבד אפור תוכננה בדיוק לפי בקשתה של הלקוחה. בפינת החדר יצרתי פינה קטנה ומעוצבת עם כורסא, מידוף מעניין וסולם לתליית הבגדים.וילונות רכים נשפכים, שטיח בסגנון נורדי (השטיח האדום) ומצעים לבנים ורכים משלימים את המראה.

עיצוב: רויטל ארז, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

עיצוב: רויטל ארז, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

התלבטנו רבות לגבי התמונות מעל המיטה, ולבסוף על פי הרעיון של מור, נבחרו שתי תמונות מאלבום החתונה של הזוג הצעיר  שהודפסו בשחור-לבן ומוסגרו בטופן מינימליסטי התואם את סגנון חדר השינה. 

עיצוב: רויטל ארז, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

עיצוב: רויטל ארז, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

בשל מגבלות תקציב, חדרי הרחצה לא שופצו אך שודרגו בארונות חדשים ובפרטי סטיילינג משלימים. בחדר הרחצה של ההורים  תכננתי ארון רחצה חדש, אליו צרפנו כיור מונח, ברז חדש, משטח שיש תואם, מראה ואקססוריז. לארון הרחצה נבחר גוון ירוק בקבוק  אשר בולט על רקע החיפויים הלבנים ונותן זריקה של צבע אל תוך חדר השינה הבהיר. 

עיצוב: רויטל ארז, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

היה לנו משבר קטן בפרוייקט כאשר מור קיבלה "רגליים קרות" ונלחצה מהגוון שבחרנו לקירות הבית, הוא נראה לה כהה מידי. למחרת התייצבתי בדירה, ויחד החלטנו לשנות את הגוון לטון אחד בהיר יותר.
אחד הרגעים המרגשים היה ההודעה שמור שלחה לי אחרי המשבר הקטן הזה: "רויטל, האנשים הטובים באמת מתגלים בעת משבר. וזה אולי נשמע דרמטי אבל אני הרי חוויתי לא מעט משברים לאורך התהליך – דמעות, עצבים ואיבוד פרופורציות. ואת, את היית שם לאורך כל הדרך: בתחילת הדרך כשלא הצלחנו להגיע להחלטה, בהמשך כשכבר התבלבלנו בתוך ים השרטוטים, בשיפוץ כשבכיתי על הצבע "הכהה" של הקיר ואת הגעת לדירה בטיסה רק כדי להרגיע אותי ולהגיד לי שמחר זה יהיה בהיר. העצות שלך התגלו כנכונות וכשהחלומות שלנו הפכו (ועדיין הופכים) למציאות בעזרת העיצוב שלך (חייבת לומר המדהים!) בבית שלנו."

עיצוב: רויטל ארז
צילום: אורית ארנון

פריטים:
סיפרייה, מזנון: סטודיו נושקה
ספה: פנטהואז בייסיק
שולחן קפה: אסף רהיטים
כורסא בסלון ובחגר שינה: סימפלי ווד
שטיח: שטיחי צמר
תאורה במטבח: שקע ותקע
כיסאות בר: פיקאפ
מיטה: בדוסה
שידות לילה, מידוף וסולם ברזל בחדר שינה: Object
שטיח בחדר שינה ובחדר ארונות: השטיח האדום
מראה בחדר ארונות: סטודיו נושקה
אקססוריז: גיטה כלים של פעם, Oblibop
תמונה בסלון: אורית כלב

תגובה אחת

  1. איילה בר שפע

    כל כך נעים ומדויק, מינימליזם שנותן בדיוק את הרוך המתבקש
    יכולתי להרגיש את האווירה של הבית רק מלקרוא את הכתבה