הדירה המשופצת של ספיר ויהונתן נמצאת בבניין ותיק ברמת גן, ומדגימה איך מראה נורדי, נקי, קליל ואוורירי יכול להיות מאופיין באותה עת גם בחמימות ביתית ועוטפת.

עיצוב: אוסי וגלי - תכנון, עיצוב והלבשת הבית, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

המעצבות אוסי וגלי – תכנון, עיצוב והלבשת הבית משתפות: בדירה מתגוררים ספיר ויהונתן, ובנם שחר – בן 4. זוהי דירתם הראשונה, שאותה הם רכשו כיד2 והחליטו לשפץ. הבית בן 4 חדרים, מבנה מלבני על פני 85 מ"ר בבניין בן 4 קומות במרכז רמת גן.
הדיירים הגיעו אלינו בעקבות פרסום תמונות של פרוייקט שאהבו. התקציב שהוגדר היה 250,000 ש"ח, עם אפשרות קלה לזליגה. לספיר-הדיירת יש טעם ממש טוב, היא שלחה לנו כמה תמונות השראה שאהבנו מאוד – סגנון נורדי עם קווים נקיים ונגיעות חמות. המטרה הייתה להשיג מראה אסתטי ונקי מצד אחד, אך גם מרגיע ומחבק.

עיצוב: אוסי וגלי - תכנון, עיצוב והלבשת הבית, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
המטבח שהיה קיים בדירה היה מיושן, ורצינו לפתוח ולאוורר אותו – את הקיר הימני המוסתר יותר תכננו לאחסון גבוה כולל מקרר ותנור, ואת הצד השמאלי, (שהוא הצד שרואים מהכניסה ובו יש גם את החלונות) תכננו עם אחסון נמוך בלבד ודלפק. היה חשוב לנו מאוד שהדלפק יהיה אוורירי כך שלמעשה יצרנו אותו מבסיס של פרזול לבן. משטח אבן הקיסר מעל הדלפק היה אחת המשימות היותר מורכבות ודרש דיוק בתכנון והנחה של המשטח מעליו כך שלא יבלוט.

עיצוב: אוסי וגלי - תכנון, עיצוב והלבשת הבית, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
בחרנו חזיתות בגוון לבן מעושן עם מסגרת של 4 ס"מ וידיות מיוחדות בזהב מט. את המשטח רצינו לבן ונקי ואת הקיר החשוף במטבח צבענו בגוון כחלחל אפרפר נקי ונעים.עיצוב: אוסי וגלי - תכנון, עיצוב והלבשת הבית, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
הארנו את המטבח עם פרופיל לד עוצמתי, אך במבנה דק ונעים באורך 2 מטר על מנת שיתן אור אחיד לכל החלק של החלל הציבורי. התכנון של הדלפק היה מאתגר כי לא עושים הרבה דלפקים כאלה שממשיכים ארונות עם בסיס של פרזול. למזלנו, היו לנו שני אנשי מקצוע אלופים שביצעו את העבודה בדיוק רב.

עיצוב: אוסי וגלי - תכנון, עיצוב והלבשת הבית, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il אחת הבקשות של הדיירים היתה ספרייה בפינת האוכל – מה שלא נהוג כל כך בבתים ישראלים, אבל בהחלט זרמנו עם הרעיון שמכניס קריצות של הומור וחמימות לפינה החשובה הזו.
את הספריה תכננו כך שהחלק התחתון יהיה מורכב מפרזול לבן ועץ אלון והמדפים העליונים מעץ מלא צבוע בלבן. את הצבע והעניין מכניסים הפריטים של הדיירים והספרים האהובים שלהם.

עיצוב: אוסי וגלי - תכנון, עיצוב והלבשת הבית, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
שולחן עץ עגול נפתח ומסביבו 4 כסאות בסגנון נקי ומושב מרופד בבד ורדרד שבחרנו. גוף תאורה לבן עם רצועת עור של נורדלוקס היה אחד הדברים הראשונים שהזמנו מחנות בשם ספרה. בחרנו לפינת האוכל צילום נקי ונעים שכותרתו – going home.

עיצוב: אוסי וגלי - תכנון, עיצוב והלבשת הבית, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
בסלון היה חשוב לנו להשיג חמימות, על אף שפלטת הצבעים שלנו היתה של צבעים קרירים: כחולים, וורודים סגלגלים בשילוב אפור- שחור-לבן.
יצרנו נישה למזנון והטלוויזיה את הספה האפורה קנינו בבדוסה, כמו גם את ההדום העגול שרופד באותו סוג הבד של הכסאות בפינת האוכל. אנחנו אוהבות לשלב הדומים בסלון כי תמיד נחמד שיש משהו נייד ורב-שימושי אפשר להניח עליו רגליים, אפשר גם להניח עליו מגש או פשוט לשבת עליו כשמגיעים אורחים.

עיצוב: אוסי וגלי - תכנון, עיצוב והלבשת הבית, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
שולחן קטן ויפה בקוטר 40 ס"מ הצטרף ליד ההדום. את השולחן קנינו ב-Pas Normal והוא עשוי מברזל עם משטח שיש מרשים.
שניהם עומדים על שטיח של Ferm living בגוונים אפורים ששומר על האסתטיקה והנקיון של המרחב. הכורסא הכחולה והמפנקת שומרת על קו נקי ולא מכבידה על הכניסה לסלון.
מצאנו שולחן צד מיוחד בשוק הפשפשים עשוי מפלטת עץ קטנה ורגלי ברזל מיוחדות ומייד ידענו שזה שולחן הצד שלנו. מעליו מנורת זרוע שחורה מתקפלת מוסיפה עוד מימד של גובה לצד הספה.

עיצוב: אוסי וגלי - תכנון, עיצוב והלבשת הבית, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
הוספנו תאורה צמודת קיר על מנת שתתן אור חזק אחיד ונעים למרחב של הסלון. התמונות בסלון צולמו על ידי הדיירת. מיסגרנו אותן והן קיבלו מקום של כבוד. לכל זה הוספנו כריות בגווני פלטת הגוונים שלנו במרקמים שונים ובגדלים שונים.

עיצוב: אוסי וגלי - תכנון, עיצוב והלבשת הבית, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

החלטנו להרחיב את שתי המקלחות בבית על חשבון מסתור הכביסה וזה ששדרג את המרחב בצורה משמעותית – שתי המקלחות הפכו להיות הרבה יותר נעימות.
במקלחת הילדים הכנסנו אמבטיה בגודל מלא עם ארון כביסה למכונה ומייבש והחלפנו לחלון חדש ושימושי יותר שהכניס הרבה אור למקלחת. את האריחים בחרנו ממש בתחילת התהליך בחזי בנק – רצינו לשמור על קו נקי גיאומטרי בגווני עץ, לבן וכחול. בחרנו אריחים מרובעים המחולקים לשני משולשים: לבן ודמוי עץ, בחרנו חיפוי אריחי מט לבנים ואת הצבע הכנסנו בארונית.

עיצוב: אוסי וגלי - תכנון, עיצוב והלבשת הבית, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilעיצוב: אוסי וגלי - תכנון, עיצוב והלבשת הבית, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
במקלחת הורים בחרנו ריצוף אפור עם דוגמא מרקמית מעניינת ואורן מ-wood & metal הכין לנו ארונית לפי מידה מעץ אלון משולב ברזל. הפכנו את המקלחון הקטן שהיה שם למקלחון זוגי מפנק בזכות ההרחבה.

עיצוב: אוסי וגלי - תכנון, עיצוב והלבשת הבית, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilלמעשה, את רוב הקניות עשינו לבד כי הדיירים סמכו על ההחלטות שלנו. רוב העבודה נעשתה כך שאנחנו הסתובבנו צילמנו והם אישרו. הרבה דברים גם רכשנו און ליין.
ללא ספק זו אחת הדירות שהתאהבנו בה לגמרי בתוך התהליך. הדיירת, בהחלט תרמה המון עם הטעם המשובח שלה וזה השפיע על המראה הסופי של הדירה.
אנחנו ממליצות לא לוותר על החלומות, גם אם הם מאוד מאתגרים לביצוע, וכשמשהו שתכננתם לא מסתדר- אז פשוט לחשוב מחוץ לקופסא.

עיצוב פנים: אוסי וגלי – תכנון, עיצוב והלבשת הבית
צילום: אורית ארנון

פרקט עץ, ריצוף, חיפוי וכלים סניטריים: חזי בנק
משטח עבודה במטבח: אבן קיסר דגם 2141
תאורה: כל התאורה בבית – תומס תאורה, גוף התאורה בפינת האוכל – SPHERA
ספה אפורה, מזנון, הדום מרופד וכרית – בדוסה
שטיח, שולחן קפה: Pas Normal
כורסא כחולה: אייטמס גלרי
שולחן צד עץ עם רגלי ברזל: שוק הפשפשים
שולחן פינת אוכל עגול נפתח: סידו בהרצל
כסאות אוכל וכסאות בר: עיצוב הכסא והבר בכפר טרומן
מדפים מעל השיש במטבח: קולקטי
ספריה בפינת אוכל עץ משולב ברזל, ארונית מקלחת הורים: wood&metal
רוב התמונות בחלל הציבורי: ארטי-שוק
מראת גוף מסגרת שחורה: זוית בכפר מלל
תמונות בסלון: צולמו על ידי ספיר הדיירת
ידיות מטבח, מתלים באמבטיה ובשירותי אורחים ועוד אקססוריז: ה.חבושה
כלים לעציצים ,סבוניה בשירותי אורחים: טולמנס
אקססוריז נוספים לחלל הציבורי: עד עיצובים
עציצים: המשתלה של דני בכפר סבא

לקישור לאינסטגרם שלנו>>
לקישור לאינסטגרם שלנו>>

תגובה אחת

  1. אאא

    הדירה יפה ונעימה לעין. מהיכן דלתות הפנים? בדיוק מחפשת דלתות לבנות חלקות. תודה.