הדרכים לעיצוב חדר שינה מפנק

מדור פרסומי – בשיתוף גוד נייט

חדר שינה מפנק יכול להגיע בכל סגנונות העיצוב. לכן, בשלב הראשון כדאי להחליט על איזה סגנון הולכים: עיצוב כפרי עם צבעים חמים וריהוט עץ, עיצוב קלאסי בצבעים עדינים של שמנת או עיצוב מודרני שבו משלבים בין אלומיניום, מתכת וזכוכית.
עם זאת, המאפיין המשותף לכל סגנונות העיצוב וגם לכל התקציבים שמוקדשים לטובת חדר השינה הוא הניסיון להשיג חלל פנים מפנק. בעוד במטבח נעדיף את הפרקטיקה ובסלון יעמדו מולנו שיקולי אירוח ונוחות, בחדר השינה הכי חשוב שנרגיש בנוח. אז איך עושים את זה? הנה כמה דגשים:

כל הדרכים לעצב חדר שינה מפנק
תמונה: pexels

הנוחות מתחילה במיטה
אפשר להתווכח על השאלה מה להכניס ועל מה לוותר בחדר השינה, אבל אין עוררין על מעמדה של המיטה: זה הרהיט הכי גדול, חשוב ודומיננטי בחדר ויש לו גם את ההשפעה הדרמטית ביותר על איכות החיים שלנו.
מי שרוצה לעצב חדר שינה מפנק צריך להתחיל בבחירה נכונה של מזרונים איכותיים במיוחד. אפשר להשוות בין מזרונים לפי חומרי הגלם שמהם הם מיוצרים, סוג התמיכה האורטופדית והמחיר וכדאי גם להתאים אותם לבעיות שינה או גב – אם יש כאלה. בהמשך, רצוי לרכוש את המזרון והמיטה מחברה מוכרת שמעניקה אחריות לתקופה ארוכה ככל האפשר.

השקיעו בתאורה
הדרך לעצב חדר שינה מפנקת עוברת בהקצאת פתרונות תאורה. האידיאל הוא להשתמש ב-3 מקורות אור – מנורת תקרה או רצפה, מנורה קטנה ליד המיטה ועוד מנורה על שולחן או פינת עבודה – אך זה לא תמיד אפשרי. לכן, בחדר שינה ממוצע בגודל של 8 מ"ר ניתן להסתפק בשני פתרונות תאורה ולדאוג שאחד מהם יהיה גוף תאורה מרכזי על התקרה.
תאורה מוצלחת מאפשרת להגדיר אזורים שונים בתוך החדר, בלי שהריהוט יתפוס מקום או יפגע בנוחות ובניידות. אם רוצים לשדרג עוד יותר את התוצאה הסופית, כדאי להזמין חשמלאי ולהתקין עמעם (דימר) ליד המיטה. כך תוכלו להחליט מתי לכבות את מנורת התקרה ולהדליק את המנורה על שידת הלילה, בלי לקום מהמיטה וכדי לאותת למוח שהגיע הזמן לישון.

בחרו צבעים בהירים ומרגיעים
כל סגנון עיצוב שבו תבחרו יחייב אתכם להחליט בשלב מסוים על הצבעים המובילים. בהקשר הזה, ההמלצה היא לבחור צבעים בהירים ומרגיעים וגוונים פסטורליים שמשרים תחושה של שלווה וביטחון. לשם השוואה, הצבע האדום פחות מומלץ לחדר השינה למרות שהוא נתפס כגוון רומנטי – בעוד בפועל הוא מעלה את לחץ הדם ואף עלול לגרום לתחושת עצבנות ומתח.
אם רוצים לשלב על הקירות תמונות, מומלץ להשתמש בהדפסים, רישומים או צילומים אך לא בציורי שמן שמדיפים אדים של שמן פשתן. כמו כן, אפשר לרענן את הצבעים הרגילים עם צמחיה שמוסיפה בעצמה אלמנט מרגיע וירקרקות חיונית.

הכניסו את הבגדים לארון – או הוציאו אותם מהחדר
חדר שינה מפנק הוא מקום שמקנה לכם תחושת ביטחון. לעומת זאת, חדר שינה מבולגן עם בגדים שזרוקים על המיטה ועל השידה משיג את התוצאה ההפוכה. אם אתם רוצים להימנע מזה, כדאי להכניס את הבגדים לארון ייעודי או פשוט להוציא אותם מהחדר.
ההחלטה האם למקם ארון בגדים בחדר שינה היא פונקציה של מקום פנוי. אם יש לכם כזה, הפרידו בין הארון לבין החדר עם קיר גבס. במידה והחדר קטן, הציבו את הארון המרכזי של בני המשפחה בחדר אחר.