ימי הקורונה יצרו מגוון רחב של פוסטים עם אתגרים ברשתות החברתיות. אז גם אנחנו החלטנו לאתגר, ופנינו אל מעצבים ומעצבות שאנחנו רגילות לארח בכתבות בהקשרים שונים לגמרי, כדי שישתפו אותנו הפעם קצת מהמתרחש בביתם הפרטי בימי הסגר.
לאט ובהדרגה תיבת המייל שלנו התמלאה בתמונות המשפחתיות של כולם, והיה כיף גדול לפגוש את המעצבים בהיבט הביתי, המשפחתי והבלתי רשמי שלהם. הפוסט הכי בפיג'מה ונעלי בית שהיה לנו כאן, וכמובן שכל התמונות צולמו על ידי המעצבים.ות ובני משפחתם. שיהיו לנו ימים שמחים ובריאים.


אביב סנפיר – צורית

www.pnim.co.il

www.pnim.co.il

אביב סנפיר: "אני מוצאת את עצמי בתקופה הזו, למרות כל האתגרים, חוזרת כל הזמן לתחושות של הוקרת תודה על כך שאני מוקפת באנשים שאני הכי אוהבת, על כך שאני ממשיכה לעבוד, למרות הכל, בעבודה המדהימה שלי שמאפשרת לי לפרוש כנפיים, ליצור ולהמציא את עצמי כל פעם מחדש. אני מודה על כך שאנחנו גרים בבית נעים ומטופח שכיף להיות בו ביחד אבל גם יש בו מספיק פינות מחבקות אם רוצים לפעמים להיות לבד, ועל הטבע הירוק שסובב אותנו ונמצא במרחק של עשרה צעדים מדלת הבית.
דני ואני משתדלים שגלי החדשות המלחיצים יישארו מחוץ לקן החמים שלנו, כי מלבד שמירה על ההנחיות, אין לנו הרבה מה לעשות. כאן אנחנו בחוף מבטחים, מתרגלים לשגרה החדשה שלנו, ממציאים כל מיני משחקים ופעילויות משותפות, מתקרבים כל יום עוד קצת אחד לשני.
הקירבה הכפויה והאינטנסיבית הזו למשפחה הגרעינית לא תמיד פשוטה, אך תוך כדי הצקות הדדיות של הילדים אני מסתכלת מהצד ורואה כמה הם מתבגרים, מוצאים את המקום שלהם, לומדים להסתדר. יש מצב שיום אחד, אחרי שכל זה יגמר, נסתכל על התקופה הזו וגם קצת נתגעגע. לא למגיפה ולהשלכותיה הנוראיות, רק לביחד המשפחתי הזה".


דנה גוטמן ורותם סולרצ'יק – רמת אביב

www.pnim.co.il

www.pnim.co.il

www.pnim.co.il

דנה ורותם מסטודיו 37: "כחצי שנה עברה מאז נכנסנו למשרדנו החדש אותו שיפצנו במשך מספר חודשים. היה אינטנסיבי. התגברנו. נכנסנו, עבדנו, התרחבנו, התפתחנו. הרגשנו נחת. אבל רק לכמה רגעים, והנה אנו בעיצומו של אחד המשברים הגדולים ביותר שראתה האנושות המודרנית. אנחנו מוצאים את עצמנו בתחילתו של עולם חדש, עולם שהיה זר לנו עד לפני כמה רגעים. יושבים מבודדים בביתנו וזאת עוד לפני שבכלל הצלחנו לבלוע את העובדה שחיי כל העולם הולכים להשתנות לעד מרגע זה ואילך.
השהייה הממושכת בבית יחד עם בנותינו הקטנות, היא חוויה מחקרית ותיעודית ממש עבורנו. הרי לעצב חללים זהו המקצוע שלנו וכאן, אנו ממש זוכים לבדוק איך בית 'מתנהג' לאורך שעות וימים ברציפות ובהכלה של משפחה שלמה, איך הוא יודע להתאים עצמו לפרוגרמה שמשתנה. בסופו של דבר אנחנו מעצבים לאנשים וזהו המבחן האמיתי של מכונת המגורים הזו. האם היא יודעת להיות גמישה לשינויים שעובר הבית? זו חוויה ייחודית ויוצאת דופן עבורנו. לראות את אוליביה ודריה, ילדה בת 6 ותינוקת בת כמעט שנתיים, לחוות אותן מקרוב קרוב, להיות חשופים להמון התפתחויות קטנות ובעיקר לתת ולקבל כל כך הרבה אהבה בבת אחת, זוהי חווייה שמיימית עבורנו. ברגעים כאלה של חוסר וודאות וחרדה קיומית, הן המקום שהכי מרגיש לנו בבית. ערך המשפחה מתחזק ומתעצם, הדברים הקטנים והפשוטים פתאום כל כך נעימים. החלל שתוכנן ועוצב על ידנו מקבל גושפנקה אמיתית בימים כאלה. ימים מלאים של בית. החלל  זורם, יש בו צירי תנועה נכונים, האור שנכנס האויר ההתנהלות היומיומית והשהייה במרחב המעוצב הזה ללא ספק מקלה על הדברים ומקלה על ההרגשה. העיצוב והאמנות הפזורה בחלל פשוט מעניקים נחמה ומזכירים לנו כל הזמן מי אנחנו ואיפה טמון הכוח שלנו. מה הלאה …? נסיים עם הקורונה ונתכונן למהפכה הרביעית שכבר בפתח ונותנת את אותותיה". 


רעות פרידמן – קיבוץ עין צורים

www.pnim.co.il

www.pnim.co.il

www.pnim.co.il

רעות פרידמן מסטודיו RFB: "הרגעים המשפחתיים שלנו בימים רגילים הם בעיקר בשבת, ולרוב אנחנו נשארים בבית. אוהבים מאוד את הבית, הביחד והשקט שלנו. הקורונה הפתיעה ובעיקר הכריחה את כולנו ללמוד את המציאות החדשה שמשתנה ולא ברור עד מתי היא כאן. בעיקר החלטנו שלא לקרוא לה 'שגרה', כי זו בהחלט לא, והשגרה ממש לא רלוונטית כרגע ויסלחו לי צוותי ההוראה.
עמר ואני עובדים בהילוך מאוד איטי כרגע. לא אחדש שלהיות עצמאית בתקופה כזו זה מלחיץ, אבל החלטתי פשוט להיות ולהאמין שזה יגמר ודברים טובים יגיעו.
אנחנו חיים בקיבוץ, מה שמאפשר לנו לנשום אויר ולראות ירוק, לשוטט ולקטוף פרחי בר הביתה. לשתול גינת ירק ולגלות פתאום שיח עגבניות שרי שצמח לו מעצמו. יוצרים, לומדים אחד מהשני ומגלים שלהקים אוהל בתוך הסלון זה כמעט כיף כמו בשטח. אנחנו נהנים מתקופת הפריחה והלבלוב שמשלימה את הפריחה הרב-עונתית על הקירות שלנו ומעדכנים את קיר הגלריה בסלון ברוח התקופה. מגלים גם את כוחה של קהילה מגויסת ועוטפת שזה מרגש במיוחד. ובעיקר מרגישים מוגנים, לא ממהרים, אוכלים טוב וטעים וישנים נפלא".

דנה ואלי גקר – כפר יונה

www.pnim.co.il

דנה ואלי מסטודיו SUGARFREE: "התקופה הזו היא הזמן שלנו להינות מהמשפחה, מהביחד, בבתים שלנו. אנחנו מאמינים שרוב האנשים, כמונו, מכירים שיגרה אחרת לגמרי שמקבלת יותר ביטוי בימים מסוימים בשבוע, ולא באינטנסיביות כזו גדולה. כולנו עובדים בעבודות שדורשות לא מעט זמן מהיום, הילדים נמצאים במסגרות ולא נותר הרבה זמן משותף בדרך כלל במהלך השבוע. המצב הזה הביא לנו הזדמנות לגלות אחד את השני, בלי הפרעות ובלי תירוצים.
מי כמונו מבין את החשיבות של הבית, במיוחד ברגעים כאלה, שאנחנו לא יכולים לצאת החוצה למקומות אחרים. הבית צריך להיות המקום בו אנחנו מרגישים הכי טוב שיש, לתת לנו תחושה שאנחנו לא צריכים משהו אחר ושיש לנו את כל מה שאנחנו מחפשים, בתוכו".

ריקי שמעוני – הוד השרון

www.pnim.co.il

www.pnim.co.il

ריקי שמעוני מסטודיו R.STORY: "עם פרוץ מגפת הקורונה התרגשה עלינו שעה חצופה. זוהי שעה מאתגרת בה כל אחד מתכנס בין כותלי ביתו, חדרי ליבו ומבלה את זמנו עם היקרים לו. ההתכנסות הנפשית והפיזית שלי עם משפחתי, מתרחשת בסביבה הטבעית לי ביותר, הפרטית והבטוחה ביותר בשבילי – בביתי. כל אזור וחלל מקבל משנה תוקף. הסלון, פינת האוכל והמטבח הפכו לעיר ללא הפסקה. חלל העבודה הפך לחמ״ל, בניסיון לקיים עוד פגישת עבודה בוידאו. חדר המשחקים הפך ללונה פארק, חצר הבית הפכה סניף של פעלטון וחדרי הרחצה והשינה הם הפינה השקטה ״לגנוב״ רגעים של שפיות.
פתאום הכל מתחבר לו יחדיו וההשראה שהייתה לי בעיצוב ביתי מתהווה לכדי מציאות בה לכל אחד מבני המשפחה מקום פרטי ומשותף לחצות את התקופה המאתגרת. אז אם כותלי ביתנו הפכו בין לילה לכל עולמנו, לפחות שיהיו בסטייל".


נגה פרשני – בסיס תל נוף

www.pnim.co.il

www.pnim.co.il

נגה פרשני: "עוד כמה חודשים אנחנו שוב אורזים את ביתנו ועוברים לשיכון משפחות נוסף. המעברים התכופים לימדו אותנו שתחושה של בית אינה תלויה במקום פיסי, בית זה המקום שמכיל את מה ומי שאנחנו. את כל מה שאספנו בדרך, את כל מה שעוד נאסוף. את ההרגלים, האהבות, הרצונות, החלומות.
ועכשיו, זמן בית. זמן לבחון – מה נחוץ? מה מיותר? מה משמח? מה מרגש? רוב הזמן, 4 ילדים על אחת… לא כוחות! מצב הרוח בגרף משתנה בין יאוש לתקווה ואז מגיעים רגעים של נחת, כאלה שמוכיחים שסך הכל אנחנו עושים משהו בסדר. רגעים כאלה שנותנים כוחות, שמזכירים לעצור ולהגיד תודה על כל היש.
בין לבין אני לומדת למצוא מקום לעצמי, לנשום. להיות נוכחת גם עבור הלקוחות שלי שפוסעים איתי בדרך להגשמת חלומם, בדרך הביתה".


מירית פיש – כפר טרומן

www.pnim.co.il

www.pnim.co.il

מירית פיש: "אישית אני לא נלחצת מהעצירה ודווקא לוקחת אותה למקומות טובים. אחרי הכל, כולנו בכינו על האטרף ולא משנה איך העצירה הגיעה, היא הגיעה. אנחנו לא באמת יכולים לשלוט על מה שקורה מעבר למחוייבות האישית שלנו, ועל כן אני ממליצה להינות מהתקופה ולהפיק את המירב שאפשר. אם זה לרבוץ על הספה ולראות סדרות ואם זה לנצל את הזמן להתחדשות באביב. וזה עוד משהו שאנחנו צריכים להעריך – שכל העניין הגיע אלינו בתקופת האביב ולא בחורף.
כמעצבת אני ממליצה לסדר את כל המקומות שלא הגענו אליהם על מנת להכין לעיצוב או סידור מחדש. לחדש צבע בבית לבד – כן כן, זה פשוט. גם לצבוע רהיטים – זמן מצוין לחסוך עלויות. לייצר סביבה כייפית ומעוצבת, אני ועוד הרבה מעצבות כאן לשירותכם גם באון ליין. להכין יצירות עם הילדים ולבשל דברים שתמיד רציתם, זה הזמן גם לצלם אותם וליצור פעילויות שונות.
אני מאמינה שנחזור לנקודה שבה אנחנו צריכים להיות, גם אם תהיה שונה ממה שהיתה לפני הקורונה. תשארו אופטימיים ותחייכו הרבה ולא להפסיק לעשות – העשייה חייבת להימשך".


שני רינג – תל אביב

www.pnim.co.il

www.pnim.co.il

www.pnim.co.il

שני רינג מסטודיו desiRing : "מעולם לא היתה לי תקופה בה שהיתי עם הילדים שלי ועם בעלי ימים שלמים בבית, כפי שאנחנו חווים כיום, כשאפילו בסופי השבוע אין לאן לברוח. לכן, זו הזדמנות בשבילי להעמיק את חווית המשחק המשותפת בבית. אני מגלה צדדים נוספים בילדיי, מרגישה את הקשר שלנו מתחזק, ואני חווה את הבית על כל הצדדים שאני אוהבת בו וכאלו שפחות.
כשיש כל כך הרבה שעות להעביר, הדברים נעשים בנחת, בלי לחץ, הבקרים נמרחים, יש יותר זמן לקרוא, יותר זמן לשחק משחקי דמיון עם כל הצעצועים שיש בו זמנית (ועוד חצי שעה לאסוף אותם). אנחנו כובשים שטחים חדשים ובמבצע משותף התחלנו להשקיע בגג שצמוד לדירה. צבענו אותו יחד, וזו היתה אחת החוויות המדהימות שהיו לי עם הילדים. לפני השינה חגי יושב למשחק שחמט מותח עם נבו. לא היה לנו את כל הדברים האלו יחד לפני כן. קשה לדמיין את החזרה לשגרה, אבל מה שבטוח הוא שלא נחזור אליה כפי שעזבנו אותה".

מרין פרי אלי – ראש העין

www.pnim.co.il

www.pnim.co.il

מרין פרי אלי: "התקופה הזו בבית היא בהחלט מאתגרת. לאחר התקף הפאניקה שקיבלתי מיד עם ההודעה שאין מסגרות חינוכיות לילדים, קמתי למחרת בבוקר והחלטתי שהתקופה הזו תהיה כזו שלא נשכח עוד הרבה זמן, וזה לגמרי בידיים שלנו.
בהחלט קיים קושי בלשלב עבודה מהבית כששלושה ילדים נמצאים בבית. רוב העבודה שלי על המחשב נעשית כשהם הולכים לישון, אל תוך הלילה, ובמהלך היום אלו בעיקר שיחות טלפון עם לקוחות, גורמים בעירייה וספקים.
אני אדם של בית ואדם מאוד משפחתי, כך שהבידוד ואי היציאה מהבית לא מפריעים לי כמו שחשבתי. אני נהנית מהשהייה המרובה במטבח, עושה המון אפייה עם שני הבנים, וכולנו גם עושים כל מיני יצירות. הבנים שלי מאוד אוהבים אוריגמי, ואנחנו עושים המון פאזלים קשים במיוחד, שהזמנתי מאמזון לפני כמה חודשים לחופשת הפסח. בכל רגע תמצאו אצלנו פאזל של 1000 חלקים בשלבי הרכבה.
בימים כאלו , יותר מתמיד, מורגש הצורך בבית שמתוכנן טוב. בית פרקטי, לא עמוס בפריטים ורהיטים מיותרים.. אני אוהבת את הבית שיצרתי לי ולמשפחתי. עכשיו אני מבינה זאת יותר מתמיד. קל לי לסדר ולנקות אותו, ואני נהנית לבשל בו באינטנסיביות רבה. אנחנו נהנים מישיבה במרפסת, שמשמשת לנו מפלט, נהנים מאור וחום השמש שעוטפת אותנו מכל חלון ומאירה את הדירה".

אפרת וינרב – תל אביב

www.pnim.co.il

www.pnim.co.il

אפרת וינרב מסטודיו We Architects: "שירימו את היד כל האימהות שלא עבר בהן רעד, שלא לומר חרדה כשהן הבינו שמעכשיו צריך להסתגר בבית 24/7 עם הילדים. בלי גינות שעשועים, בלי פליידייטס, אה כן – ובלי גננת שמאכילה ומרדימה אותם ברוב שעות העירות שלהם. הילדים שלנו – כמה חיכינו להם, כמה התרגשנו שהם באו לעולם ומכל אבן דרך התפתחותית שהם צלחו –  החיוך הראשון, הצעד הראשון, הפעם הראשון שאמרו "אבא" (או שזה היה "במבה?"). אבל מרגע שנכנסו לגן, פתאום הבנו כמה התגעגענו לשיחות עם מבוגרים, לשתות את הקפה שלנו חם או סתם לגלול באינסטגרם בלי רגשות אשמה.
ועכשיו, עם הגעתה של הקורונה וההסגר הכפוי שהביאה עמה, 24/7 עם הפשושים האלה. מה עושים כל הזמן הזה? בהתחלה היה קשה. אפילו קשה מאוד. סיני המתוקה, בת שנה וחמישה חודשים, עוד לא מספיק גדולה בשביל שנסביר לה מה פשר השינוי הדרמטי שהתרחש בחיים שלה ולמה לא הולכים יותר לגן, לגננת שהיא כל כך אוהבת, ומדוע לא יורדים להתנדנד בשעות ערביים ולמה אמא שמה את המסיכה המוזרה הזו בכל יציאה מהבית?
אז התחלנו לבנות שגרה, ולאט לאט בתוך השגרה הזו הקושי תפס מקום שולי ובמקומו התמלאנו בתחושה של סיפוק מכל זמן האיכות שאנחנו מבלים עם הקטנטונת שלנו. היא כל יום מרגשת אותנו מחדש – אם זו מילה חדשה שלמדה, או באינטראקציה המדהימה שלה עם לוקה הכלבה, וגם ברגעים כל כך פשוטים ויומיומיים שמרכיבים את המשפחתיות והקשר הקרוב בין אמא, אבא ובת.
מורה חכם אמר לי פעם שמאילוצים יוצאים התוצרים הכי מוצלחים, ואני כל כך מתחברת לקונספט הזה –  פחדנו מהאתגר של ימים שלמים בבית, ולבסוף הקשר שלנו כמשפחה בהחלט גם מתחזק ומתפתח בתקופה האחרונה. אני בטוחה שהקורונה הולכת להתבטא בעוד הרבה שינויים רוחביים בחיינו, אולי בצורת העבודה שלנו (יותר מהבית?), אבל אין ספק שזו תקופה מיוחדת, שמגולמים בה הרבה הזדמנויות ואפשרויות, ולא רק קשיים ומגבלות".


יפעת אברמסון – נס ציונה

www.pnim.co.il www.pnim.co.il
www.pnim.co.il
יפעת אברמסון מסטודיו A: "בתוך תקופה שונה ומאתגרת, שגורמת לשינוי בחיים כפי שהכרנו עד היום, אני מוצאת את עצמי מודה על הדברים החיוביים שהיא מביאה עבורי. להיות עם המשפחה שלי 24/7, מרגיש לי כמו בתוך בועה. רק אנחנו מול כל העולם שבחוץ וזה גורם לי להבין עוד יותר מתמיד, כמה אני אוהבת כל אחד ואחד מהם וכמה אני אוהבת את הבית שלנו.
המטבח עובד שעות נוספות, כולנו מבשלים, אופים, בוחרים מתכונים אהובים ומנסים חדשים. חלקם יותר מצליחים וחלקם פחות, אך מה שחשוב זה כמה שאנחנו צוחקים ונהנים.
הסלון שכבר מזמן לא בילינו בו כל כך הרבה ביחד, מקבל אותנו בטבעיות – פעם כשאנחנו משתרעים על השטיח למשחק משפחתי ופעם כשאנחנו שוקעים על הספות ומחלקים בינינו את הכריות הכי שוות.
גם באותם רגעים שזה מרגיש קצת יותר מדי וצפוף ולחוץ, אני יודעת שזה זמני ושאני עוד אתגעגע לתקופה ולמה שהיא מסמלת עבורי – משפחה צמודה ובית חם ועוטף שנעים להיות בו – זה בדיוק מה שאני הכי אוהבת".

טל אלברג – גבעת עדה

www.pnim.co.il

www.pnim.co.il

www.pnim.co.il

טל אלברג: "אִמָּהוּת ועבודה מהבית בתקופת קורונה הם בהחלט שילוב מאתגר ומהר מאוד אימצנו, למדנו והפנמנו את תנאי העבודה מהבית. בחלק הראשון של היום אני עם הילדים, אנחנו מוצאים לנו כל מיני משחקים ועניינים, טיפחנו ערוגת ירק, לומדים איך להיות כולנו יחד וממש ליהנות. מודים ונהנים מהבית הצבעוני והמשמח שלנו, המלא פינות חמד והעטוף בטבע.

בחלק השני של היום אני ובן זוגי עושים חילופי משמרת ואני מתכנסת בחברות עם המחשב ועם עדי שגב – שותפתי לסטודיו. אנחנו מתכננות ללקוחות, בוחנות אופציות ומקדמות את כל הפרוייקטים. אני מאוד מעריכה את הזמן הזה ומקווה שבקרוב כולנו נהיה בריאים ובני חורין".


סיון קונוולינה – חיפה

www.pnim.co.il

www.pnim.co.il

www.pnim.co.il

סיון קונוולינה: "הימים האלה בבית מפתיעים אותי לטובה. אני טיפוס מאוד סתגלתני, וכבר למחרת ההודעה על סגירת הגנים ובתי הספר – הבנתי שהדבר הראשון שאני צריכה לעשות הוא לייצר לנו שגרה חדשה שתאפשר בבית דו-קיום.
אני אמא מאוד מסורה לבנות שלי, אבל גם מאוד זקוקה לזמן שלי לעצמי ולעבודה שלי, ולכן בבוקר המחרת נתלתה על המקרר טבלה מסודרת של פעילויות יומיומיות: החל מארוחות, דרך מטלות בית משותפות, למידה מרחוק וזמן משפחה משותף. בין לבין, יש גם זמן שבו אני עובדת, והבנות יודעות שאם אני סוגרת את דלת חדר השינה מאחורי – אסור להן להפריע, אמא עובדת.
הופתעתי לגלות שהחלק שלי בלמידה של עופרי מהבית – שמאוד חששתי ממנו – דווקא נחמד לי. אחת הסיבות שהתחלתי להעביר קורסים למעצבות פנים ולמלבישות בתים היא שאני מאוד אוהבת ונהנית ללמד, וגיליתי שעם הבנות שלי זה לא שונה.
האתגר הגדול הוא בעיקר עם שקד, הקטנה שלי, בת הארבע. אני מאוד משתדלת להעסיק אותה עם חוברות ואפליקציות לימודיות. למען האמת, בקצב הזה אחרי הסגר היא תוכל כבר לעלות לכיתה א'.
אני מאוד משתדלת לנצל את התקופה הזו ללמידה בעצמי, עובדת המון על העסק שלי וגם מלמדת את הקורסים שלי און-ליין בזום. זה מאתגר, אבל זה עובד מעולה בזכות הרצון של כולן שזה יצליח.
לסיכום, לא בחרנו במציאות הזו, אבל אני ממצה ממנה כל מה שאפשר ומנמיכה ציפיות לגבי מה שלא ריאלי. אין לי ספק שנצא מזה עם שיעור חשוב מאוד, הן מבחינה אישית והן מבחינה עסקית".

תגובה אחת

  1. מרב זית

    משמח לראות בתים יפים (ומסודרים) עם האנשים שחיים בפנים.
    מצא חן בעיני במיוחד, הבית הצבעוני של רעות פישמן מקיבוץ עין צורים, הכל פשוט, אפשרי וזמין כולל רהיטי איקאה קלילים וקיר עם אוסף אישי של תמונות ואומנות שמח ומלא הומור.
    רעות את השראה, הבית שלך נותן רעיונות ואפשרות ליישם גם אצלנו בבית בקלות – איזה כיף⁦️⁩