pnim בשיתוף עם טמבור

מירי בלבול הפכה את הפרוייקטים למען הקהילה לחלק בלתי נפרד מבית הספר סקולה להום סטיילינג אשר בבעלותה, והספר שהוציאה מירי לאחרונה מציג מגוון חדרים ששופצו במהלך השנים על ידי תלמידות סקולה כפרוייקט הסיום שלהן.
מכיוון שמדובר בחללים מאתגרים בעלי תקציב מוגבל מאד – הצבע הפך למרכיב משמעותי ביותר שעומד לרשות התלמידות, והפרוייקטים נעשים על בסיס תרומות והתנדבות מגורמים רבים.
חברת טמבור תורמת לכל הפרוייקטים את הצבעים שבוחרות התלמידות ואת כל הציוד הנדרש לצביעה. העובדה הזו נותנת משקל גדול לשימוש הרב בצבע בפרוייקטים של סקולה, אשר חלק מהם אנחנו מציגות כאן.

3C8A0422
מתוך ביקור הבית שלנו אצל מירי. צילום: אורית ארנון. לינק לכתבה>>


מירי בלבול משתפת:
 "התקציב בפרוייקטים שלנו מוגבל מאד, ולכן קניית רהיטים חדשים לכל החלל אינה אפשרית. לכן, אנחנו משתמשים בצבע על מנת לשדרג ולתת חיים חדשים לרהיטים קיימים: ארונות בגדים, ארונות מטבח, שידות וכדומה. זה מאפשר לנו להפנות את התקציב לרכישת פריטים עיצוביים שהם משמעותיים לתוצאה הסופית.
במקרים רבים, הבתים בהם אנחנו מטפלים בפרוייקטים הם ישנים ודהויים, וצביעה נכונה נותנת חיים חדשים לחדר ומושכת את תשומת הלב ממצב המבנה, אל הצבעוניות המעניינת.
בפרוייקטים של סקולה כאשר מטפלים בחדר בו גרים מספר אנשים, הגדרת איזורים באמצעות צבע עוזרת ליצירת הפרדה, ותורמת לתחושת בית ושייכות".


 

בית לחיילות וחיילים בודדים בקיבוץ מעלה החמישה

בית בקיבוץ מעלה החמישה לחיילות וחיילים בודדים אשר יצאו והוצאו מבתיהם בגיל צעיר בנסיבות עצובות בשל קשיים סוציואקונומיים. המטרה הראשונית הייתה לייצר עבורם תחושה ביתית כמו שלא ראו והרגישו במשך שנים קודם. הגוון הירוק 0994A המוצג כאן הוא מאוד דרמטי, אבל ריככנו את הדרמטיות באמצעות ראש המיטה והטקסטיל.

www.pnim.co.il
צילום: אורית אלפסי, גוון 0994A

 

דירת מעבר לנערות בחיפה

דירת מעבר לנערות שהוצאו מבתיהם בצו בית משפט ועברו תהליך שיקום בהוסטל. הדירה אמורה לתת להן הזדמנות להשתלב בחברה ולנהל חיים נורמטיביים של ניהול בית, לימודים ועבודה. בחרנו בצבע הכחול העמוק 1139D ובאמצעות שילוב של הצבע ופריטי הסטיילינג הצלחנו להכניס שמחה לבית.

www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון, גוון: 1139D

בית לנערות שיצאו ממעגל הזנות

בית בכפר סירקין לנערות שיצאו ממעגל הזנות. הבית נוסד עבור בנות שנאספות מהרחוב על ידי ניידות משטרה, אחרי שהייה של שנים ברחובות, לינה בגשרים וסבל רב. השימוש בצבעוניות הרכה של גווני הוורוד, הוא מתוך רצון שלנו לתת להן ליטוף באמצעות הצבעים, כפיצוי על כל הסבל שעברו. עבור הקירות הסמוכים למיטות בחרנו בוון 0267P, והקיר הסמוך לארון וגם חצי מהארון נצבעו בגוון 0437T.

www.pnim.co.il
צילום: יניב שמידט, גוון: 0267P
www.pnim.co.il
צילום: יניב שמידט, גוון: 0437T

בית לחיילים בודדים חיפה

חדר השינה נצבע בצבע כחול 1258D בשתי נקודות בחדר – קיר בגב המיטה, ובצד השני נגיעה חוזרת בצבע כדי לתת במה לפריטים שניתלו על הקיר.
צבע התכלת-ירקרק 0971D בחלל המרכזי נועד לייצר הפרדה בין החללים במרכז הבית – הפרדה של הסלון מהמרפסת שמשמשת כפינת האוכל. כדי לחדד את ההפרדה נבנתה ספריה צרה מאוד בעובי הקיר. שילבנו את הצבעוניות בקירות יחד עם הצבעוניות של הטקסטיל ופריטי הסטיילינג כדי לייצר מקום שמח, חי ונושם.
המטבח נצבע בשני גוונים – 1518A, 0967P.

www.pnim.co.il
צילום: יניב שמידט, גוון: 1258D
www.pnim.co.il
צילום: יניב שמידט, גוון: 0971D
www.pnim.co.il
צילום: יניב שמידט, מטבח בגוונים: 1518A, 0967P

בית לחיילות בודדות תל אביב

בעלת בניין ריק המיועד לשימור בתל אביב החליטה לתרום את אחת הדירות בבניין לשימושן של שלוש חיילות בודדות, אשר אין להן בארץ עורף משפחתי. המצב של הדירה היה ממש לא טוב – קירות מתפוררים עם רטיבות. החיילות רצו בית משלהן, מקום שאף אחד לא יזיז להן את הדברים. הקירות בדירה נצבעו בצבע לבן ניטרלי כדי ליצור רקע שקט לרצפה הדומיננטית. הדגש בחללים שעוצבו בדירה היה על חומרים טבעיים: עץ, חבל, קש. במטבח הקירות והקרמיקה נצבעו בלבן. ארון עליון מסיבי הוסר כדי ליצור מראה אוורירי יותר, ובמקומו נתלה מדף פתוח עם ווים לתלייה. הארונות הנמוכים נצבעו בירוק 0964D והידיות הוחלפו לגוון מוזהב. 

www.pnim.co.il
צילום: נויה שילוני חביב, מטבח בגוון 0964D

 

משפחתון לילדים בראשל"צ

משפחתון לילדים שהוצאו מבתיהם בצו בית משפט בשל מצב סוציואקונומי נמוך. גיל הילדים נע בין 6 ל-14. שני החדרים עוצבו בהשראת טוקיו וניו-יורק כדי לתת לילדים הצצה אל העולם הגדול.
החדר הראשון עוצב בהשראת ניו-יורק, מראה אורבני עם שימוש בצבע אפור 1591D עם נגיעה של צהוב 0552D כסימן ההיכר המזוהה עם המוניות הצהובות בניו-יורק.

www.pnim.co.il
צילום: נויה שילוני חביב, גוונים: 1591D, 0552D

החדר השני עוצב בהשראת העיר טוקיו ביפן. המטרה לתת לילדים נגיעה מהסגנון היפני הנקי והמדוייק והשימוש בצבע הכחול 1253A השתלב היטב עם הסגנון. שאר הקירות בחדר נצבעו בגוון 1514P.

www.pnim.co.il
צילום: נויה שילוני חביב, גוונים: 1253A1514P

בית לחיילים בודדים הוד השרון

בית לחיילים בודדים בהוד השרון אשר הגיעו מחו"ל לישראל על מנת להתגייס לצבא. הבית מעורב בחיילים וחיילות, והמשפחות של כולם מתגוררות בחו"ל. הבית שופץ מהיסוד כאשר המטרה היתה לייצר לאותם חיילים בית נעים ושקט, אשר ישמש להם מקום מפלט ופרטיות.
החדר הכחול עוצב בקונספט עיצובי של ים מכיוון שלחייל המתגורר בחדר יש תחביבים ימיים. הצבע הכחול העמוק 1211A משתלב היטב עם הפריטים: סירת הקייק שהפכה לגוף תאורה וראש מיטה שעוצב משאריות עצים בהשראת הים.

www.pnim.co.il
צילום: נויה שילוני חביבי, גוון: 1211A

בחדר השני המטרה היתה לייצר רכות וחמימות עבור החיילת. הצבעים שהשתמשנו הם פסטליים ונעימים, תוך שילוב של עץ ומסגרות וינטג'. עבור הקיר התלמידות בחרו בגוון 0940P ועבור ראש המיטה גוון 0267P.

www.pnim.co.il
צילום: נויה שילוני חביבי, גווני מיטה וקיר: 0267P, 0940P

בית לחיילות בודדות ביבנה

בית לחיילות בודדות ביבנה, שנזרקו מבתיהן בנסיבות עצובות ומצערות, ולכן הרעיון לתת להם חדר שמח בצבעוניות מאירה שתייצר עבורם חוויה מתקנת.השילוב של העץ עם הצבע הטורקיז נותן מראה שלם ומאוד חם.
נבנה ראש מיטה והקיר נצבע לרוחבו בהתאמה לראש מיטה בגוון 0968P, לוח עץ שנצבע גם הוא בהתאמה באותו גוון, הונח לצד המיטה כדי לתת רקע לשידת הצד ובסיס לתליית מנורת קיר עם מדפון, וגם כדי ליצור עומק וניתוק מהקיר. בנוסף על בסיס ראש המיטה הצבוע הודבקו קרניזים כדי ליצור תלת-מימדיות. שילוב הצבע עם העץ יצר חדר נעים ומעוצב.

www.pnim.co.il
צילום: נויה שילוני חביבי, גוון: 0968P

בית לחיילים בודדים חניתה

בית לחיילים בודדים אשר הגיעו לארץ במסגרת גרעין "צבר"- במטרה לעשות עלייה ולהשאר בארץ לאחר סיום שרותם הצבאי. גרעין זה התמקם בקיבוץ חניתה בגליל המערבי. החדר הסגול עוצב לחיילות בודדות אשר להן חיבה לספרים וסרטים. לכן, היה חשוב לייצר שפה אחידה של רומנטיקה בשילוב ניחוח של פעם. יצירת הקולאז' מספרים ישנים שנתרמו על ידי חנות יד-שניה והגוון הסגול 1507T מייצרים את הרוך והעדינות. על מנת לייצר ייחודיות ושובבות נתלתה תמונה ממוסגרת של מרילין מונרו.

www.pnim.co.il
צילום: נויה שילוני חביבי, גוון: 1507T

פנימיית טוקאייר לבנים בשרון 

חדר בפנימיה בשרון, עבור ילדים שהוצאו מבתיהם בצו בית משפט בשל קשיים סוציואקונומיים. הקיר נצבע באותו גוון תכלת 1179T של הארון, אך סוג הצבע שונה בכל אחד מהם – סוג הצבע של הקיר הוא סופרקריל והארון הוא פוליאור.
הארון הישן הפך לארון לוקר באמצעות הדבקת לוחות עץ, החלפת ידיות, וגם נתלו מנעולים ומספרים לתאים וציור של פתחי אויר. כל אלה יוצרים את מראה של ארון הלוקר. על הקיר בצד השני הודבקו לייסטים שנצבעו גם הם באותו גוון ועליהם הודבקו מכוניות כדי לייצר מראה של מסלול מכוניות.

www.pnim.co.il
צילום: נויה שילוני חביבי, גוון: 1179T

הפרוייקטים שהובאו כאן ממחישים את העשייה הגדולה של מירי בלבול למען הקהילה, ובספר "חדר משלהם" ישנם עוד פרוייקטים רבים שעיצבו תלמידות סקולה. כל ההכנסות מהספר הזה הן תרומה לטובת פרוייקטים התנדבותיים עתידיים של סקולה.
לינק לרכישת הספר>>

www.pnim.co.il