מדור פרסומי

כאשר מתקינים רצפה, לא מספיק רק להניח את הריצוף ולוודא שהוא נותר במקומו. חשוב אף יותר לעשות שימוש ברובה איכותית, המילוי בין הרצפות אשר מגן עליהן מפני מים, שבירה ועוד. את החומר יש למרוח בין האריחים כדי ליצור מראה אחיד ולמנוע כאמור, חדירת מים וכניסה של לכלוך. בעלי המקצוע הם האחראיים על מריחת הרובה, אך בשל בלאי רבים דואגים לחדש את הרובה באופן עצמאי. אמנם נכון שזאת נראת כמו משימה פשוטה, אך עבודה לא מקצועית עלולה להביא לבעיות רטיבות שקשה להיפטר מהן ולנזק שעלותו גבוהה. 

כל מה שצריך לדעת על רובה אפוקסית ויתרונותיה

הרבה מעבר לדקורציה ואסתטיקה 

לאור אלו, ברור כי לריצוף יש תפקיד נרחב הרבה מעבר לאסתטיקה ודקורציה. הריצוף הוא מערכת איטום נוספת בחדרים השונים בבית, כאשר תפקידו העיקרי הוא קודם כל לאטום לכלוך ומים ואם אפשר, להוות תוסף דקורטיבי אסתטי המשלים את עיצוב הבית. כדי לוודא איטום מלא, יש למלא את הפוגות, החיבורים בין המרצפות, בחומר אוטם. זוהי הרובה וכיום ניתן לבחור מבין שלושה סוגים עיקריים שלה:

רובה אפוקסית – המבוססת על סיבים וחול המשולב חומר מקשה. כלומר, הרובה האפוקסית מתקשה במהירות כך שיש לעבוד מהר ועם זאת, בסבלנות רבה. פעולת המילוי איטית מאוד ובשל כך גם עולה לא מעט, אך התוצאה היא אטימות מרבית. החומר אינו מתפורר בקלות ועמיד היטב מול רטיבות, כך שכמעט ולא מתפתח עובש. כלומר, בחירה בחומר זה מבטיחה תוצאות מעולות לשנים ארוכות גם בחדרים המאופיינים ברטיבות. 

רובה אקרילית – זו מבוססת על חומר צמנטי הכולל מלט, חול ורכיבים פולימריים. הוא נחשב חזק יחסית אך עדיין עלול להישחק ולהתפורר עם הזמן ולכן, אינו מתאים לגגות מרוצפים או חדרים רטובים. הרובה האקרילית נפוצה בשל העיצובים המגוונים, המחיר הנמוך ומהירות העבודה אך כאמור, התוצאה בהתאם. כאשר בוחרים באפשרות זו חשוב לקחת בחשבון את העובדה שכנראה יעלה צורך במילוי נוסף בעתיד הלא רחוק. 

רובה מינרלית – זוהי רובה הכוללת חומרים טבעיים וידידותיים לסביבה, המספקים הגנה איכותית, איטום ודקורציה אשר אינם נופלים באיכותם משני הסוגים האחרים. זו אופציה נפלאה עבור מי שמעוניין לבנות בהתאם לתקנים הירוקים, ולגלות אופציה נוספת ומעולה לא פחות מאלו המסורתיות.

אם כן, ההבדל בין רובה אפוקסית לאקרילית בא לידי ביטוי בחדרים בהם נעשה השימוש בחומרי הגלם. אחת בעלת תכונות המחזיקות מעמד גם בחדרים בעלי תכונות 'קשות' יותר כמו רטיבות, והשנייה אידאלית לכל חלל אחר. על כן, חשוב לבצע את ההבחנה ולהשתמש בכל רובה בתנאים המתאימים לה.  

איך יודעים שאיכות העבודה אינה מספקת?

לא פעם, נשמעות ביקורות על אנשי מקצוע אשר לא הניחו רובה אפוקסית כראוי וכעת, על אף היתרונות שהוזכרו לעיל, הלקוחות סובלים ממקרים חוזרים של רטיבות. אכן, בעלי מקצוע אחדים עובדים באופן לא תקין ומערבבים כמויות גדולות יותר של מים עם החומר, ומחדירים את הרובה באמצעות מגב בלבד מבלי לוודא אטימות מלאה. כאשר הרובה דלילה מידי היא עשויה להתפורר ולשקוע מטה, כך שאינה משרתת את מטרתה. לכן, יש למצוא המלצות וביקורות על איש המקצוע הנבחר ולעגן את הנושא בהסכם מראש.

כעת כשאתם מבינים את החשיבות הרבה בבחירת הרובה המדויקת לצרכים שלכם, אתם יכולים להיות רגועים הרבה יותר. יחד עם אנשי מקצוע המעולים, התוצאה לא תהיה רק מרשימה אלא בעיקר איכותית ועמידה לשנים רבות קדימה. בלי כאב ראש, בלי מאמץ, בלי לתקן את הרובה לעתים קרובות מידי.