מדור פרסומי

אם אנחנו בשלנים מעולים או רק יודעים לעשות חביתה, תכנון המטבח יכול להשפיע לטובה על חוויית הבישול אף אולי על ארוחה עצמה. תכנון המטבח הוא קריטי עבור כל בעל בית. בין שאנחנו בונים בית חדש או משפצים בית או דירה קיימת, התכנון הנכון יכול להפוך את המטבח שלנו לחלל פונקציונלי, יעיל ואסתטי.

www.pnim.co.il

קביעת הגודל והצורה

לפני שמתחילים בשרטוט המטבח ומחליטים כיצד הוא ייראה, חשוב להעריך את החלל הקיים. מביאים בחשבון את הצורה וגודל האזור של המטבח העתידי. האם החלל הוא גדול או קטן? האם הוא יותר ליניארי או מרובע? אם נענה על השאלות הללו זה ינחה אותנו להחליט איזה סוג של מטבח יהיה המתאים ביותר עבורכם.

מדידת השטח: דיוק מוביל לשלמות

מדידה מדויקת של האזור היא הבסיס לתכנון מטבח מושלם. מודדים את האורך והרוחב של אזור המטבח המיועד, כולל המיקום והגודל של דלתות וחלונות. אם נדע את המידות הנכונות נוכל להימנע מצפיפות או מהתקנת ארונות במקומות הלא נכונים.

מהם סוגי החלוקה הנפוצים?

בואו נכיר אילו סוגי חלוקה של מטבחים קיימים ונבין מהם היתרונות שלהם. מטבח בעל קיר אחד אידיאלי לחללים קטנים, החלוקה הזו מחייבת להתקין את כל הארונות אל קיר אחד. צורה זו של מטבח טובה לבית קטן יחסית. עוד חלוקה נפוצה הינה מטבח עם שני משטחים מקבילים עם אזור הליכה ביניהם, זה נהדר עבור חללים צרים יחסית. הפופולארי במיוחד זה המטבח בצורת אות ח'. צורה זו מקיפה את המטבח משלושה צדדים. חלוקה זו מצויינת עבור מטבחים גדולים יותר, ומספקת שפע של מקום ושטח אחסון. המטבח הנפוץ האחרון ברשימה הוא המטבח בצורה אי. זהו סגנון מודרני וחדשני יותר. סוג זה של חלוקה מאפשרת לכמה אנשים להכין ארוחה יחד ומקצה מקום נוסף לבישול, אחסון ומקום לאכול.
מטבח מתוכנן היטב מפריד ביעילות את אזור הבישול, שטח האחסון ופינת האוכל. לאזור הבישול צריכה להיות גישה נוחה למכשירי חשמל, לכיור ולאזורי ההכנה. חללי אחסון, לרבות ארונות ומזווה, צריכים להיות ממוקמים בצורה נוחה, בעוד פינת אוכל יכולה להשתלב, במיוחד במטבחים גדולים יותר.

משולש העבודה במטבח

מושג בסיסי בעיצוב מטבחים הוא משולש העבודה, המחבר בין המקרר, הכיריים והכיור. הרעיון הוא שנזוז פחות ממקום למקום, להפוך את הבישול והניקיון ליעילים יותר. משולש עבודה מעוצב יכול לשפר משמעותית את הפונקציונליות של המטבח.

שילוב פתרונות אחסון חכמים

מטבחים של היום דורשים פתרונות אחסון חכמים. כדאי לנצל שטח אנכי עם ארונות צמודים על הקיר, אפשר לשלב מגירות נשלפות לגישה נוחה, ומומלץ לשקול אפשרויות אחסון פינתיות כדי למקסם את השטח. פתרונות אחסון הניתנים להתאמה אישית יכולים לתת מענה לצרכים הספציפיים שלנו, ולהפוך את המטבח למאורגן וידידותי יותר.

כיצד להתנהל במטבח קטן?

חלקנו נאלצים להסתדר בחלל קטן- אז כיצד מתנהלים בחלל כזה? לכל דבר יש פתרון. ראשית כל מתפטרים מהדברים הלא נחוצים ומשאירים את מה שאנחנו באמת צריכים, כלי בישול, מכשירי חשמל וכלי אכילה. משתמשים במכשירים שיכולים לעשות הרבה פונקציות, כמו בלנדר המשמש כמעבד מזון, או מתלה ייבוש קומפקטי ומתקפל.
כדאי להשתמש בחלל מתחת לארון עם ווים לסכינים וכלים מתכתיים אחרים. משתמשים בעגלה או מגש על הגלגלים הניתן להזזה, שיכול לספק מקום עבודה נוסף ואחסון דברים. לא מומלץ להכביד על עיצוב המטבח, אלא לעצב את החלל בצורה מינימליסטית כך שתוכלו להינות מכל השטח בצורה האופטימלית ביותר.